دمدمیمزاج، ناهماهنگ و عجیبوغریب؛ سه صفتی که به نظر میرسد همیشه به همراه نیسان جوک باقی بمانند. نیسان جوک که یک کراساور سابکامپکت است که از گلگیرهای بلند و حتی ارتفاع بلندتر خط پنجرهها (beltline) بهعنوان نشانی برای صاحبسبک بودن خود استفاده میکند. در همین حال، این موضوع با طرحهای نقرهای، درهای عقب مبهم و عجیب، درب عقب حبابیشکل و لنز خمیده چراغهای جلو و عقب که به سمت بالا اوج گرفته و از سطح بدنه جدا شده است، بیشتر به چشم میآید.
۲۰۱۵ Nissan Juke SL اگر بخواهید میزان اهمیت مدل جوک را برای نیسان دریابید، بهتر است نگاهی به تجدیدنظرهای گسترده مهندسان نیسان برای موتور ۱/۶ لیتری چهار سیلندر برای مدل ۲۰۱۵ داشته باشید. در این موتور، طراحی پیستونها تغییر پیدا کرده، نسبت فشردگی اضافه شده (از نسبت ۹.۵:۱ به ۱۰.۵:۱ افزایش یافته) و با سوئیچ از سطح فلزی آهنی داخل سیلندر به یک «سطح صیقلی با پوشش اسپری شده»، وزن و اصطکاک داخلی سیلندر کاهش یافته است. همچنین از اینرسی توربوشارژر نیز کاسته شده است. البته کارهای مهندسان نیسان به همینجا ختم نمیشوند و آنها یک عملکرد قفل بینابینی جدید نیز برای بخش مکش سیستم کنترل زمانبندی متغیر پیوسته سوپاپها در نظر گرفتهاند که در کنار یک سیستم EGR کمفشار، دمای گاز اگزوز را پایین میآورد، به پمپ روغن با فشار متغیر تغییر حالت میدهد و عملکرد انژکتور را بهینهسازی میکند. این موارد قطعاً چیزی بیشتر از یک تیونینگ ساده هستند. ۲۰۱۵ Nissan Juke SL ولی علیرغم تغییرات مهم سختافزاری در نسل دوم موتور توربوی ۱/۶ لیتری، این موتور چهار سیلندر دقیقاً همان قدرت ۱۸۸ اسببخار و گشتاور حداکثر ۲۴۰ نیوتنمتری را تولید میکند. البته خبر خوب این است که این گشتاور حداکثر از دور موتور ۱۶۰۰ در دسترس خواهد بود که از این نظر نسبت به دور موتور ۲۰۰۰ در نسخه قبلی تفاوت دارد. به نظر میرسد که نیسان فواید طراحی جدید را به سمت آلودگی کمتر و همینطور مصرف سوخت بهینه هدایت کرده است. جوک ۲۰۱۵ در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۹/۰۵ لیتر و در جاده ۷/۵۹ لیتر مصرف میکند که این میزان به ترتیب در جاده و شهر، ۰/۳۶ و ۰/۲۵ لیتر نسبت به مدل قبلی کمتر است. در همین حال، در تست انجام شده در یک حالت ترکیبی، مصرف سوخت ۹/۰۵ لیتر از این خودرو مشاهده شده است. ۲۰۱۵ Nissan Juke SL در مدل ۲۰۱۴ از نیسان جوک میتوانستیم در حالت تکدیفرانسیل از یک گیربکس دستی ۶ دنده نیز استفاده کنیم؛ ولی جوک SL مورد استفاده در این بررسی بهصورت دیفرانسیل تمامچرخ متحرک است و از سیستم CVT بهعنوان یاور همیشگیاش استفاده میکند. در هر صورت سیستم پیشرانه جو برای این هاچبک ۱۴۵۴ کیلوگرمی مناسب است و برای تستهای شتاب صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت و مسیر یکچهارم مایل، به ترتیب زمانی براربر ۶/۹ و ۱۵/۴ ثانیه لازم دارد. در نتیجه، بهراحتی میتواند از لحاظ شتابگیری رقبایی را مانند جیپ رنگید ۴×۴ مدل ۲۰۱۵ با موتور ۱۸۰ اسببخاری ۲/۴ لیتری چهار سیلندر و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک (زمانهای ۸/۸ و ۱۶/۸ ثانیه) و هوندا HR-V با دیفرانسیل تمامچرخ متحرک، موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر و سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته (زمانهای ۹/۵ و ۱۷/۴ ثانیه) پشت سر بگذارد.
سیستم کنترل یکپارچه نیسان (I-CON) سه حالت رانندگی نرمال، اسپورت و اکو را در اختیار قرار میدهد که در آنها، وضعیت پدال گاز، سیستم فرمان و واکنش گیربکس دچار تغییراتی میشود. اگر عنوان «بهترین شتاب در کلاس خود» را کنار بگذاریم، سیستم پیشرانه مورد استفاده در نیسان جوک از آن دست سیستمهایی نیست که کسی را برای بررسی و اظهارنظر بیشتر ترغیب کند. در کنار گامهای شبیه تعویض دنده در سیستم CVT نیسان، برای دریافت «حداکثر میزان رضایت از رانندگی در هر کیلومتر» راهحل این است که گیربکس را در وضعیت رانندگی قرار داده، حالت «اسپورت» را انتخاب کنید و از فشار پدال گاز لذت ببرید. البته این را نیز باید گفت که وقتی به صورت دستی در دور موتور ۶۲۵۰ دور بر دقیقه CVT را شیفت دادیم، حسّی شبیه به «لیز خوردن» در ما ایجاد کرد. در همین حال، تمام ۲۴۰ نیوتنمتر گشتاور تولیدی از ۱۶۰۰ تا ۵۲۰۰ دور بر دقیقه در دسترس قرار میگیرد که میتواند برای مانورهای سریع بسیار مفید باشد. برعکس این موضوع، سیستم CVT ترسی از رسیدن موتور به خط قرمز ۶۴۰۰ دور بر دقیقه ندارد. همچنین با توجه به تغییر مداوم گشتاوری که از سیستم AWD به چرخها فرستاده میشود، کشش بسیار خوبی نیز در اختیار راننده قرار میگیرد.
جوک تستشده در اینجا از تایرهای ۱۷ اینچی ۲۱۵/۵۵ گودیر ایگل RS-A استفاده کرده که با کمک آنها توانسته در تست لغزش در پیچ، چسبندگی جانبی برابر ۰.84g از خود نشان دهد. در نتیجه، از این لحاظ نیز در وضعیتی بهتر از رنگید (۰.78g) و هوندا HR-V با دیفرانسل تمامچرخ متحرک (۰.80g) قرار میگیرد. سیستم فرمان الکتریکی حساس به سرعت در نیسان جوک، عملکرد خوبی دارد و دقت مناسبی در تغییر جهت خودرو نشان میدهد، ولی حسّ ساختگی موجود در آن، چندان خوشایند نیست. با این حال، فاصله محوری نسبتاً کوتاه ۲/۵۳ متری و محور عقب گشتاور برداری که باعث افزایش گشتاور ورودی به چرخهای عقب بیرونی در پیچهای تند میشود، رفتاری چابک را برای جوک ایجاد کرده است. پدال ترمز نیز عملکردی قابلاطمینان دارد و بهراحتی قابل تنظیم است. سیستم ترمز در نیسان جوک میتواند این خودرو را از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، در فاصله ۵۳/۹۵ متر در سطح آسفالت متوقف کند. ۲۰۱۵ Nissan Juke SL با این که این مدل از نیسان رسماً یک خودروی پنج سرنشینه است، ولی شاید بهزحمت بتوان دو مسافر را در صندلیهای عقب جا داد. در همین حال، اگر دو شخص قد بلند در جلو بنشینند و برای راحتی بیشتر، صندلیهای جلو را اندکی به عقب بکشند، صندلیهای عقب دیگر تقریباً «غیرقابلاستفاده» خواهد بود. در نتیجه، بهتر است صندلیهای عقب را جمع کرد تا حداقل فضای بیشتری برای حمل وسایل ایجاد شود. به نظر میرسد که جوک در این زمینه کاربردی، در سطح پایینی قرار داشته باشد. ۲۰۱۵ Nissan Juke SL امّا کسانی که هنوز به توجه بیشتر به نیسان جوک مدل ۲۰۱۵ قانع نشدهاند، شاید باید قیمت پایه ۲۷ هزار و ۷۶۵ دلاری آن را ملاحظه کنند. در همین حال، خودروی تستشده در اینجا، پس از اضافه کردن کفپوشها و همینطور پوشش کف صندوق عقب (۲۱۰ دلار) و یک تکیهگاه دست وسط (۲۵۰ دلار)، قیمت تمامشده بسیار خوبی برابر ۲۸۲۲۵ دلار پیدا کرده است؛ یک قیمت شانه به شانه با هوندا CR-V EX AWD (قیمت پایه ۲۷۶۷۵ دلار) و مزدا CX-5 AWD تورینگ (قیمت پایه ۲۷۳۴۵ دلار). البته این دو خودروی رقیب با این که ابعاد کوچکتری دارند، ولی فضای بزرگتری در داخل کابین آنها فراهم شده است. ولی شاید برای کسانی که به دنبال یک موتور توربوی سرسخت در یک کراساور کوچک دو دیفرانسیل هستند، نیسان جوک یک گزینه مناسب تلقی شود. ۲۰۱۵ Nissan Juke SLمشخصات:
نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۵ سرنشین، ۴ در هاچبک.
الان چند وقتی هست موتور 1.6 لیتری 117 اسبی تنفس طبیعی این ماشین رو دارم (تبریز) شاید کمی نامانوس به نظر برسه از نظر قیافه اما یه ریزه کاری های قشنگی هم داره تو طراحیش,, خیلی مواردش برای یک ماشین شهری واقعا راضی کننده است. جثه اش برای پارک و روندن تو شهر واقعا مناسب هست. رو حالت اسپرت شتاب خوبی بهتون میده و کلا فراتر از اون 117 اسب احساس قدرت میکنین. نسبت به کراس اور بودنش هندلینگ خیلی راضی کننده ای داره و صدی 7.5 مصرف میکنه, ترمز هاش هم که فوقالعاده است و در کل این ماشین برای من واقعا ایده آل هست و از انتخابم خیلی راضی ام
خشگلی و زشتیش تا حدی سلیقه ایه ولی حتی اگه کسی هم به نظرش زشت بیاد بازم این شهامت نیسان جای تحسین داره هرچند که به نظر خودم قیافش یه تلاشی بوده برای یه تعریف جدید از زیبایی خودرو (البته کامل موفق نبوده)
کلا نیسان این چند مدت طراحی های جسورانه و غیر محافظه کارانه ای داره ولی دمش گرم با این ماشینایی که میسازه از GTR گرفته تا نیسان پاترول 2015 که عاشقشم همین Juke هم یه مدل با کد R داشت که موتور GTR روش بود؛ خیلی خیلی اسپرت بود و شتاب بالایی داشت
سلام … ماشین زشت ولی زیبا !!! (خودم هم نفهمیدم چی شد که اینو نوشتم !!!) … کنسول زشت ولی بامزه … موتورش هم که عالیه و به نسبت قدرتی که تولید میکنه مناسبه و تاخیر توربو هم نداره … ولی زشته !!!!!!!! … شب خوش …
ما تو کیش از این ماشین برای نامه رسونی تو شرکت پست استفاده میکنیم.استثنایی هست.اصلا خستگی نداره.قابل توجه اونایی که میگن این ماشین خوب نیست، در جریان باشین که این ماشین پرفروشترین ماشین مناطق آزاده.
من فکر میکنم ظاهرش فوق العاده است. واسه کسانی که دنبال یک ماشین کاملا متفاوت هستن. اگر ایرادی داشته باشه فقط کوچیک بودن اتاقشه وگرنه همه چیزش معرکه است
ی کراس اور واقعا زیباست و بسیار منحصر به فرد…حال میکنم باهاش..امیدوارم بتونم ی روز سوارش بشم..طرحی خاصش نشونه جرات تولید کننده و جسارت طراحش هست..انجین های ژاپنی مخصوصا تویوتا و نیسان موتور ژاپن هم که مرگ ندارن..عالیه
shahryar
۳۱ خرداد ۱۳۹۴بیریخته،ولی خیلی خوشگله،ب نظرم این ماشین برا داخل شهر عالی باشه.
هندلینگو شتابو مصرفش خوبه.جمو جورم هست،دگ چی بهتر از این.
206 شاسی بلند!!!!!
ALiHidden
۳۱ خرداد ۱۳۹۴الان دقیقا یعنی چی؟!
بیریخته ولی خیلی خوشگله؟!
ماذا فازار؟!:D
ب نظر من اصلا جالب نیس
سامان از تبریز
۳۱ خرداد ۱۳۹۴منطقه ازاد ارس قیمت پایش 19 هزار دلاره
میلاد
۳۱ خرداد ۱۳۹۴به عنوان یک SUV مصرفش خیلی خوبه و ابعاد و توانایی فنی متناسبی هم واسه استفاده ی روزمره داره.
شلبى
۳۱ خرداد ۱۳۹۴فکر میکنم کمپانیه نیسان بهترین اسم رو براى این ماشین انتخاب کرده،اسمش واقعا بهش میاد
رضا
۳۱ خرداد ۱۳۹۴یه موجود جالبه درکل که فروش خوبی هم داره
نیسان دستمزد ریسکشو گرفته
امیر
۳۱ خرداد ۱۳۹۴فداییییییییییییییییییییی داریییییییییییییییییییییییی
AHMADREZA
۳۱ خرداد ۱۳۹۴از نزدیگ دیدمش چراغاشش خییلی کوچیکه ولی پروژوکتور هایش خیلی بزرگن در کل با حاله
« شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۱ خرداد ۱۳۹۴در یه کلام:
«زشته،ولی خوشگله»
mohsen
۳۱ خرداد ۱۳۹۴الان چند وقتی هست موتور 1.6 لیتری 117 اسبی تنفس طبیعی این ماشین رو دارم (تبریز) شاید کمی نامانوس به نظر برسه از نظر قیافه اما یه ریزه کاری های قشنگی هم داره تو طراحیش,, خیلی مواردش برای یک ماشین شهری واقعا راضی کننده است. جثه اش برای پارک و روندن تو شهر واقعا مناسب هست. رو حالت اسپرت شتاب خوبی بهتون میده و کلا فراتر از اون 117 اسب احساس قدرت میکنین.
نسبت به کراس اور بودنش هندلینگ خیلی راضی کننده ای داره و صدی 7.5 مصرف میکنه, ترمز هاش هم که فوقالعاده است و در کل این ماشین برای من واقعا ایده آل هست و از انتخابم خیلی راضی ام
مهدی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵همشهری عزیز میشه راجبه نوع روغن موتور ومحل تهیه فیلتر روغن وهوا راهنماییم کنید؟ممنون
سروش
۳۱ خرداد ۱۳۹۴جوجه اردک زشت !
علی
۳۱ خرداد ۱۳۹۴از نزدیک دیدنش شکه ات میکنه.ولی طراحی داخلش خیلی داغونه. من مزدا cx-5 رو ترجیح میدم
milad
۱ تیر ۱۳۹۴توی اهواز پلاک اروندش57تا65قیمت داره…
سیامک
۱ تیر ۱۳۹۴خشگلی و زشتیش تا حدی سلیقه ایه
ولی حتی اگه کسی هم به نظرش زشت بیاد بازم این شهامت نیسان جای تحسین داره
هرچند که به نظر خودم قیافش یه تلاشی بوده برای یه تعریف جدید از زیبایی خودرو (البته کامل موفق نبوده)
بابک محبی
۱ تیر ۱۳۹۴کلا نیسان این چند مدت طراحی های جسورانه و غیر محافظه کارانه ای داره ولی دمش گرم با این ماشینایی که میسازه
از GTR گرفته تا نیسان پاترول 2015 که عاشقشم
همین Juke هم یه مدل با کد R داشت که موتور GTR روش بود؛ خیلی خیلی اسپرت بود و شتاب بالایی داشت
متین
۱ تیر ۱۳۹۴سلام …
ماشین زشت ولی زیبا !!! (خودم هم نفهمیدم چی شد که اینو نوشتم !!!) … کنسول زشت ولی بامزه … موتورش هم که عالیه و به نسبت قدرتی که تولید میکنه مناسبه و تاخیر توربو هم نداره … ولی زشته !!!!!!!! …
شب خوش …
رافال
۸ تیر ۱۳۹۴رفتیم کیش زیاد بود
قیمتش خوبه ولی جلوش فاجعه ست
بابا صد رحمت به ال 90
محمدحسین
۲۵ تیر ۱۳۹۴قیافه پخش میکردن این کجا بود؟
ساسان
۱۳ مرداد ۱۳۹۴قورباقه اى با قلب اژدهاست
shahab
۱۷ شهریور ۱۳۹۴فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه
با این قیافه و موتور1600 چه عملکردی داره!!!!!!!!
عادل
۳۰ آذر ۱۳۹۴ما تو کیش از این ماشین برای نامه رسونی تو شرکت پست استفاده میکنیم.استثنایی هست.اصلا خستگی نداره.قابل توجه اونایی که میگن این ماشین خوب نیست، در جریان باشین که این ماشین پرفروشترین ماشین مناطق آزاده.
سعید
۱۸ فروردین ۱۳۹۵یکی از زیباترین و جدیدترین طراحی های اتاق رو داره ، مهمتر اینکه برند نیسان رو داره و دیگه حرفی واسه گفتن نمیزاره
behrooozi
۲۸ فروردین ۱۳۹۵خییییییلی باحاله….حرف نداره….اگه میخواید متفاوت باشی حتما جواب میگیرید
مهدی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵راجیه تهیه فیلتر هوا وروغن راهنماییم کنید لطفا.من ساکن تبریزم
سعید پارسا
۲ خرداد ۱۳۹۵من یک روز کامل تو کیش با این ماشین رانندگی کردم…ماشین خیلی خوبیه…ظاهرشم به دل میشینه…به نسبت قیمتش انتخاب خیلی خوبیه…
رضا
۵ تیر ۱۳۹۵سلام دوستان
کسی میدونه چرا این ماشین پلاک ملیش نیومده ؟
رها
۱۳ تیر ۱۳۹۵من فکر میکنم ظاهرش فوق العاده است. واسه کسانی که دنبال یک ماشین کاملا متفاوت هستن. اگر ایرادی داشته باشه فقط کوچیک بودن اتاقشه وگرنه همه چیزش معرکه است
رضا
۲۹ تیر ۱۳۹۵ی کراس اور واقعا زیباست و بسیار منحصر به فرد…حال میکنم باهاش..امیدوارم بتونم ی روز سوارش بشم..طرحی خاصش نشونه جرات تولید کننده و جسارت طراحش هست..انجین های ژاپنی مخصوصا تویوتا و نیسان موتور ژاپن هم که مرگ ندارن..عالیه
محسن
۲۹ آبان ۱۳۹۵سلام به دوستان
به نظر بنده طراحی متفاوت و زیبایی داره و به نسبت قیمت و مقایسه با همنوعان خودش انتخاب بهتری است
پاشا
۲ آذر ۱۳۹۵سلام از دوستان کسی میدونه که موتور ۱۶۰۰ بدون توربو از این ماشین تو سربالایی ها کم میاره یا نه؟
سیامک
۴ آذر ۱۳۹۵کسی میدونه
این مدل s یا اسکای پک 4wd هست؟
یا SL پلاتینیوم 4wd هست؟
ارش
۲۲ آذر ۱۳۹۵به درد خانواده ایرانی نمیخوره قیمتش مثل بقیه ماشینهای وارداتی نجومیه