با فروش ۴ میلیونی نیسان سنترا در ایالات متحده تاکنون، این مدل به معنای واقعی، در همه جا حاضر است و مطابق گفته نیسان، در حال حاضر ۹۳ درصد از مدلهای بعد از ۲۰۰۵ از این خودروی ساده و با دوام، هنوز هم در جادههای امریکا تردد میکنند. این مدل در ابتدا رقبایی مانند تویوتا کرولا و هوندا سیویک داشته، امّا امروز دیگر مدل سطح اول نیسان محسوب نمیشود و این جایگاه را به ورسا واگذار کرده است. نیسان در نسل هفتم سنترا برای ۲۰۱۳، این خودرو را تبدیل به یک «مینی-آلتیما» کرده است.
۲۰۱۶ Nissan Sentra SR همانند آلتیما، سنترا نیز برای مدل سال ۲۰۱۶ دچار یک دگرگونی میاندورهای گسترده شده تا ظاهر کلی خانواده سدانهای نیسان، ظاهری برجستهتر و مطابق با ماکسیما ۲۰۱۶ پیدا کند. همهچیز از ستون A بدنه به طرف جلو و از جمله گلگیرهای جلو، چراغها جلو، کاپوت و جلوبندی، با طراحی جدید همراه شده و در بسیاری از موارد، بهبود پیدا کردهاند. در عقب، سپر صاحب یک فرم جدید شده و همینطور چراغهای عقب با طراحی LED کامل استفاده شدهاند. همچنین طرح تازهای برای چرخهای ۱۷ اینچی به کار گرفته شده که در نسخه سنترا SR ظاهر بسیار جالبی ایجاد کردهاند. ۲۰۱۶ Nissan Sentra SR به منظور ارتقای حالت شلختگی و حال و هوای قدیمی کابین، نیسان از طرحهای جدید برای وسط داشبورد، کنسول و درها استفاده کرده و غربیکل فرمان سه پرهای را از 370Z به کار گرفته است. همه مدلها به جز مدل پایه S و FE+S با یک مجموعه نشانگرها جدید در یک نمایشگر قائم با قابلین نمایش اطلاعات مختلف همراه میشوند. همچنین یک دسته دنده جدید برای سیستم گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته در اختیار قرار گرفته و البته هیچگونه محلی برای «کنترل دستی دنده» درنظر گرفته نشده است. ۲۰۱۶ Nissan Sentra SR اولین رانندگی با سنترا نشان میدهد که این سدان از نیسان، بالغتر از قبل شده است. این در حالی است که سیستم فرمان هنوز هم کُندی خود را دارد و تمایلی به ادامه حرکت در وسط خط حرکت جاده، پس از عبور از یک پیچ ندارد. با این حال، یاتاقانهای جدید و تنظیمات دستیار الکترونیکی فرمان باعث شدهاند که شرایط برای حرکت در مسیر مستقیم در بزرگراه، آسانتر شود. همچنین یکی از مزایای سنترا ۲۰۱۶، تنظیمات جدید سیستم تعلیق آن هستند که اثرات سطح جاده را با آرامش در خود هضم میکند؛ موضوعی که به لطف ۱۰ درصد سختی بیشتر برای فنربندی و تیونینگ دوباره شوکها حاصل شده است. عایقهای صوتی بیشتری به داشبورد و درها اضافه شده و همچنین محل قرارگیری موتور به گونهای تنظیم شده که صدای کمتری را به داخل کابین منتقل کند. به گفته نیسان، سنترای جدید چسبندگی بیشتری در شرایط رانندگی سخت در جاده نشان میدهد و در جادههای پر پیچ و خم، لغزش بدنه کمتری به همراه دارد.
در عین حال، سواری ساکتتر باعث میشود که صدای موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۳۰ اسببخار واضحتر از قبل به گوش برسد. البته این موضوع علیرغم تنظیماتی است که برای سیستم CVT درنظر گرفته تا در هنگام فشردگی پدال گاز بیش از یکچهارم، شرایط یک گیربکس اتوماتیک معمولی تداعی شود. در آخرین تست سنترا ۲۰۱۳، این مدل رکورد ۹/۲ ثانیه را برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت از خود به جای گذاشته و با توجه به اینکه مدل ۲۰۱۶ نیزا پیشرانه مشابه بهره میبرد، انتظار ارتقای قابلتوجهی را در این زمینه نباید داشت. ۲۰۱۶ Nissan Sentra SR سنترا ۲۰۱۶ با شروع قیمت ۱۷ هزار و ۶۱۵ دلار برای مدل پایه S با گیربکس دستی (تنها تریمی که با گیربکس دستی ارائه میشود)، به بازار عرضه شده است. این در حالی است که حداکثر قیمت آن به ۲۳۰۰۵ دلار برای مدل سطح بالای SL میرسد و در این بین، سه سطح تریم دیگر نیز قرار دارند. مدل SR تستشده در اینجا با استایل اسپورتی و مجموعهای نسبتاً گسترده از تجهیزات استاندارد، با قیمت ۲۱۲۴۵ دلار در دسترس قرار میگیرد. هنگامی که پکیج SR پرمیوم ۲۵۹۰ دلاری با تجهیزاتی چون صندلیهای چرمی، سیستم صوتی Bose، سانروف و سیستم راهبری و پکیج تکنولوژی ۱۲۳۰ دلاری با مواردی مانند کروز کنترل انطباقی، ترمز اتوماتیک و سرویسهای نیسان کانکت به آن اضافه شوند، قیمت کلی خودرو برابر ۲۵ هزار و ۲۴۵ دلار خواهد بود. البته این قیمت چندان چشمگیری به شمار نمیآید، ولی برای مدلی مانند سنترا که به این اندازه در زمینه کیفیت و کارآیی پیشرفته کرده، قیمت بسیار منصفانهای است. ۲۰۱۶ Nissan Sentra SR شاید خیلیهای سنتراهای دهه ۸۰ میلادی را به خاطر داشته باشند، ولی اینکه کسانی در ۳۰ سال دیگر، باز هم به یاد مدل ۲۰۱۶ سنترا باشند، چیزی است که نمیتوان انتظار زیادی برای آن داشت. امّا همانطور که مدلهای گذشته سنترا نیز نشان دادهاند، احتمالاً نسخههای کارکرده این خودرو باز هم برای مدت زیادی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. ۲۰۱۶ Nissan Sentra SRمشخصات:
نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
قیمت پایه:
S با قیمت ۱۷۶۱۵ دلار.
FE+S با قیمت ۱۸۸۶۵ دلار.
SV با قیمت ۱۹۳۸۵ دلار.
SR با قیمت ۲۱۲۴۵ دلار.
SL با قیمت ۲۳۰۰۵ دلار.
نوع موتور: DOHC چهار سیلندر در یک ردیف با ۱۶ سوپاپ، توربوشارژر و خنککننده داخلی،بلوک و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
گنجایش: ۱۷۹۸ سیسی.
قدرت: ۱۳۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
گشتاور: ۱۷۳/۵ نیوتنمتر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه.
گیربکس: ۶ سرعته دستی یا سیستم CVT.
ابعاد:
فاصله محوری: ۲/۷ متر.
طول ماشین: ۴/۶۲۵ – ۴/۶۳۶ متر.
عرض: ۱/۷۶ متر.
ارتفاع: ۱/۴۹۶ متر.
وزن کلی(تخمین): ۱۲۹۳- ۱۳۳۸ کیلوگرم.
تخمین عملکرد:
صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۴ – ۹/۲ ثانیه.
صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۷ – ۳۲/۳ ثانیه.
عبور از یکچهارم مایل: ۱۶/۶- ۱۷/۲ ثانیه.
سرعت نهایی: ۱۹۳/۱۲ کیلومتر بر ساعت.
مصرف سوخت:
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۸/۷۴ – ۸/۷۱ لیتر در شهر و ۵/۸۸ – ۶/۵۳ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
نمیدونم چرا نیسان فک میکنه این فرمون هنوزم جذابه!بابا تو ک فرمون ب اون خفنی برا ماکسیما طراحی کردی ی فکری هم برا این بکن،ی چیز دیگه الان پاسات با ی کلاس بالاتر دنده اتومات دوربین عقب ترمز خودکار و…از 21 هزارتا شروع میشه،توی کلاس خودش هم گزینه های خوبی هس مثلا سویک و مزدا3و جتا و کروز و کرولا
و مالیبو که امسال رتبه 2 خودرو سال رو آورد و راستى این چرا از موتور 1.8 فقط 130 اسب گرفته؟!؟!؟!؟! واقعا براى نیسان زشته(الان لیفان 620 با موتور 1.8 توان 131 اسبى داره)
اگه همون مدل SR و بجای پژو تولید میکردن به نظرم خیلی بهتر میشد ، 21000 دلار با ارز دولتی میشه 63 میلیون ( به شرط تولید داخل و حذف گمرکی ) ، اگه 70 میلیون هم دست مردم میدادن خیلی انتخاب منطقی تری نسبت به پژو بود. اصلاح میکنم منطقی تر چیه ؟ عااااالی
همسایه بالایی ما فول 2014 رو 61 تومن خرید از ارس…..ارزشش رو داره….یعنی یه جورایی مفده…..الان النترا 2014 فول با گرم کن صندلی عقب کارکرده 48 تومنه….ولی حیف که نمیشه خیلی جاها رفت…..???
تا حرف ازین شد که میتونه رقیب النترا باشه دوستانی گوهرفشانی کردن که این ماشین رقیب یاریس هست!!!!البته برای النترا جز مرسدس بنز هیچ رقیبی برای النترا وجود نداره!!! برادر من شما مقاله رو نمیخونی؟؟؟با طول 4.6 متر و عرض 1.76 همکلاس یاریس هست؟؟؟ باز دوستانی گفتن چرا موتور 1.8 لیتری و 130 اسب بخار و نتیجه گرفتن که ضعیفه!!!اگر موتور درست طراحی بشه یعنی جوری که گشتاور تو دورهای پایین و بازه طولانی تولید بشه و گیربکس و موتور هماهنگ باشن جوری لذت میبری که انگار ماشین 160 اسبی سوار شدی.کما اینکه مزدا3 با 20 اسب بخار کمتر از سراتو شتاب و لذت بیشتری داره
محمدرضا
۲۱ بهمن ۱۳۹۴تو منطقه آزاد مدل 2013 با کارکرد 25000 هزار 39 میلیون . هعی ….
نیما ناصری
۲۱ بهمن ۱۳۹۴پس اگه بیاد ایران میشه حدود 90
بدک نیست از الانترا بهتره
محمد حسین
۲۱ بهمن ۱۳۹۴این ماشین در حدو اندازه یاریسه قابل مقایسه با الانترا نیست
فرید آبادان
۲۱ بهمن ۱۳۹۴صفر 2015 منطقه ازاد 57 تومن میشه ملیش اگه وارد بشه بین 100 تا 120 تومنه.
moein
۲۱ بهمن ۱۳۹۴قطعا همانند نسل های قبیل با کیفیت و راندمان بالا خواهد بود
بنتلی
۲۱ بهمن ۱۳۹۴نمیدونم چرا نیسان فک میکنه این فرمون هنوزم جذابه!بابا تو ک فرمون ب اون خفنی برا ماکسیما طراحی کردی ی فکری هم برا این بکن،ی چیز دیگه الان پاسات با ی کلاس بالاتر دنده اتومات دوربین عقب ترمز خودکار و…از 21 هزارتا شروع میشه،توی کلاس خودش هم گزینه های خوبی هس مثلا سویک و مزدا3و جتا و کروز و کرولا
Nima
۲۱ بهمن ۱۳۹۴و مالیبو که امسال رتبه 2 خودرو سال رو آورد
و راستى این چرا از موتور 1.8 فقط 130 اسب گرفته؟!؟!؟!؟!
واقعا براى نیسان زشته(الان لیفان 620 با موتور 1.8 توان 131 اسبى داره)
sina
۲۱ بهمن ۱۳۹۴توربو هم هست تازه
محسن
۲۱ بهمن ۱۳۹۴اگه همون مدل SR و بجای پژو تولید میکردن به نظرم خیلی بهتر میشد ، 21000 دلار با ارز دولتی میشه 63 میلیون ( به شرط تولید داخل و حذف گمرکی ) ، اگه 70 میلیون هم دست مردم میدادن خیلی انتخاب منطقی تری نسبت به پژو بود.
اصلاح میکنم منطقی تر چیه ؟ عااااالی
اشکان
۲۱ بهمن ۱۳۹۴همسایه بالایی ما فول 2014 رو 61 تومن خرید از ارس…..ارزشش رو داره….یعنی یه جورایی مفده…..الان النترا 2014 فول با گرم کن صندلی عقب کارکرده 48 تومنه….ولی حیف که نمیشه خیلی جاها رفت…..???
Mohammad
۲۱ بهمن ۱۳۹۴خوبه ها….. تا برسه حدود صد تومن میشه رقیب خوبی برای الانترا میشه البته نیسان اگه روی ماشینش کارکنه هنوز خاطره ی مورانو یادم نرفته ماشین پر از باگ……
احمد باقری
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ماشین خوبیه. از فروشش معلومه.
امیرحسین
۲۱ بهمن ۱۳۹۴تا حرف ازین شد که میتونه رقیب النترا باشه دوستانی گوهرفشانی کردن که این ماشین رقیب یاریس هست!!!!البته برای النترا جز مرسدس بنز هیچ رقیبی برای النترا وجود نداره!!!
برادر من شما مقاله رو نمیخونی؟؟؟با طول 4.6 متر و عرض 1.76 همکلاس یاریس هست؟؟؟
باز دوستانی گفتن چرا موتور 1.8 لیتری و 130 اسب بخار و نتیجه گرفتن که ضعیفه!!!اگر موتور درست طراحی بشه یعنی جوری که گشتاور تو دورهای پایین و بازه طولانی تولید بشه و گیربکس و موتور هماهنگ باشن جوری لذت میبری که انگار ماشین 160 اسبی سوار شدی.کما اینکه مزدا3 با 20 اسب بخار کمتر از سراتو شتاب و لذت بیشتری داره
نادر
۱۳ دی ۱۳۹۵قیمت اصل نیسان سنترا 2014 48 میلیونه ولی یه نفر تصادف کرده 41 میلیون خسارت گرفته
F@R
۲۸ اسفند ۱۳۹۵سلام نیسان سنترا ۲۰۱۶ بیسیک سفارش امریکا
کاپوت و گلگیر رنگ با قیمت ۴۲ میلیون تومن به نظرتون خوبه؟؟؟