با فروش ۴ میلیونی نیسان سنترا در ایالات متحده تاکنون، این مدل به معنای واقعی، در همه جا حاضر است و مطابق گفته نیسان، در حال حاضر ۹۳ درصد از مدلهای بعد از ۲۰۰۵ از این خودروی ساده و با دوام، هنوز هم در جادههای امریکا تردد میکنند. این مدل در ابتدا رقبایی مانند تویوتا کرولا و هوندا سیویک داشته، امّا امروز دیگر مدل سطح اول نیسان محسوب نمیشود و این جایگاه را به ورسا واگذار کرده است. نیسان در نسل هفتم سنترا برای ۲۰۱۳، این خودرو را تبدیل به یک «مینی-آلتیما» کرده است.
همانند آلتیما، سنترا نیز برای مدل سال ۲۰۱۶ دچار یک دگرگونی میاندورهای گسترده شده تا ظاهر کلی خانواده سدانهای نیسان، ظاهری برجستهتر و مطابق با ماکسیما ۲۰۱۶ پیدا کند. همهچیز از ستون A بدنه به طرف جلو و از جمله گلگیرهای جلو، چراغها جلو، کاپوت و جلوبندی، با طراحی جدید همراه شده و در بسیاری از موارد، بهبود پیدا کردهاند. در عقب، سپر صاحب یک فرم جدید شده و همینطور چراغهای عقب با طراحی LED کامل استفاده شدهاند. همچنین طرح تازهای برای چرخهای ۱۷ اینچی به کار گرفته شده که در نسخه سنترا SR ظاهر بسیار جالبی ایجاد کردهاند. به منظور ارتقای حالت شلختگی و حال و هوای قدیمی کابین، نیسان از طرحهای جدید برای وسط داشبورد، کنسول و درها استفاده کرده و غربیکل فرمان سه پرهای را از 370Z به کار گرفته است. همه مدلها به جز مدل پایه S و FE+S با یک مجموعه نشانگرها جدید در یک نمایشگر قائم با قابلین نمایش اطلاعات مختلف همراه میشوند. همچنین یک دسته دنده جدید برای سیستم گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته در اختیار قرار گرفته و البته هیچگونه محلی برای «کنترل دستی دنده» درنظر گرفته نشده است. اولین رانندگی با سنترا نشان میدهد که این سدان از نیسان، بالغتر از قبل شده است. این در حالی است که سیستم فرمان هنوز هم کُندی خود را دارد و تمایلی به ادامه حرکت در وسط خط حرکت جاده، پس از عبور از یک پیچ ندارد. با این حال، یاتاقانهای جدید و تنظیمات دستیار الکترونیکی فرمان باعث شدهاند که شرایط برای حرکت در مسیر مستقیم در بزرگراه، آسانتر شود. همچنین یکی از مزایای سنترا ۲۰۱۶، تنظیمات جدید سیستم تعلیق آن هستند که اثرات سطح جاده را با آرامش در خود هضم میکند؛ موضوعی که به لطف ۱۰ درصد سختی بیشتر برای فنربندی و تیونینگ دوباره شوکها حاصل شده است. عایقهای صوتی بیشتری به داشبورد و درها اضافه شده و همچنین محل قرارگیری موتور به گونهای تنظیم شده که صدای کمتری را به داخل کابین منتقل کند. به گفته نیسان، سنترای جدید چسبندگی بیشتری در شرایط رانندگی سخت در جاده نشان میدهد و در جادههای پر پیچ و خم، لغزش بدنه کمتری به همراه دارد.- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
- قیمت پایه:
- S با قیمت ۱۷۶۱۵ دلار.
- FE+S با قیمت ۱۸۸۶۵ دلار.
- SV با قیمت ۱۹۳۸۵ دلار.
- SR با قیمت ۲۱۲۴۵ دلار.
- SL با قیمت ۲۳۰۰۵ دلار.
- نوع موتور: DOHC چهار سیلندر در یک ردیف با ۱۶ سوپاپ، توربوشارژر و خنککننده داخلی،بلوک و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
- گنجایش: ۱۷۹۸ سیسی.
- قدرت: ۱۳۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۱۷۳/۵ نیوتنمتر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته دستی یا سیستم CVT.
- فاصله محوری: ۲/۷ متر.
- طول ماشین: ۴/۶۲۵ – ۴/۶۳۶ متر.
- عرض: ۱/۷۶ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۹۶ متر.
- وزن کلی(تخمین): ۱۲۹۳- ۱۳۳۸ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۴ – ۹/۲ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۷ – ۳۲/۳ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۶/۶- ۱۷/۲ ثانیه.
- سرعت نهایی: ۱۹۳/۱۲ کیلومتر بر ساعت.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۸/۷۴ – ۸/۷۱ لیتر در شهر و ۵/۸۸ – ۶/۵۳ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
محمدرضا
۲۱ بهمن ۱۳۹۴تو منطقه آزاد مدل 2013 با کارکرد 25000 هزار 39 میلیون . هعی ….
نیما ناصری
۲۱ بهمن ۱۳۹۴پس اگه بیاد ایران میشه حدود 90
بدک نیست از الانترا بهتره
محمد حسین
۲۱ بهمن ۱۳۹۴این ماشین در حدو اندازه یاریسه قابل مقایسه با الانترا نیست
فرید آبادان
۲۱ بهمن ۱۳۹۴صفر 2015 منطقه ازاد 57 تومن میشه ملیش اگه وارد بشه بین 100 تا 120 تومنه.
moein
۲۱ بهمن ۱۳۹۴قطعا همانند نسل های قبیل با کیفیت و راندمان بالا خواهد بود
بنتلی
۲۱ بهمن ۱۳۹۴نمیدونم چرا نیسان فک میکنه این فرمون هنوزم جذابه!بابا تو ک فرمون ب اون خفنی برا ماکسیما طراحی کردی ی فکری هم برا این بکن،ی چیز دیگه الان پاسات با ی کلاس بالاتر دنده اتومات دوربین عقب ترمز خودکار و…از 21 هزارتا شروع میشه،توی کلاس خودش هم گزینه های خوبی هس مثلا سویک و مزدا3و جتا و کروز و کرولا
Nima
۲۱ بهمن ۱۳۹۴و مالیبو که امسال رتبه 2 خودرو سال رو آورد
و راستى این چرا از موتور 1.8 فقط 130 اسب گرفته؟!؟!؟!؟!
واقعا براى نیسان زشته(الان لیفان 620 با موتور 1.8 توان 131 اسبى داره)
sina
۲۱ بهمن ۱۳۹۴توربو هم هست تازه
محسن
۲۱ بهمن ۱۳۹۴اگه همون مدل SR و بجای پژو تولید میکردن به نظرم خیلی بهتر میشد ، 21000 دلار با ارز دولتی میشه 63 میلیون ( به شرط تولید داخل و حذف گمرکی ) ، اگه 70 میلیون هم دست مردم میدادن خیلی انتخاب منطقی تری نسبت به پژو بود.
اصلاح میکنم منطقی تر چیه ؟ عااااالی
اشکان
۲۱ بهمن ۱۳۹۴همسایه بالایی ما فول 2014 رو 61 تومن خرید از ارس…..ارزشش رو داره….یعنی یه جورایی مفده…..الان النترا 2014 فول با گرم کن صندلی عقب کارکرده 48 تومنه….ولی حیف که نمیشه خیلی جاها رفت…..???
Mohammad
۲۱ بهمن ۱۳۹۴خوبه ها….. تا برسه حدود صد تومن میشه رقیب خوبی برای الانترا میشه البته نیسان اگه روی ماشینش کارکنه هنوز خاطره ی مورانو یادم نرفته ماشین پر از باگ……
احمد باقری
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ماشین خوبیه. از فروشش معلومه.
امیرحسین
۲۱ بهمن ۱۳۹۴تا حرف ازین شد که میتونه رقیب النترا باشه دوستانی گوهرفشانی کردن که این ماشین رقیب یاریس هست!!!!البته برای النترا جز مرسدس بنز هیچ رقیبی برای النترا وجود نداره!!!
برادر من شما مقاله رو نمیخونی؟؟؟با طول 4.6 متر و عرض 1.76 همکلاس یاریس هست؟؟؟
باز دوستانی گفتن چرا موتور 1.8 لیتری و 130 اسب بخار و نتیجه گرفتن که ضعیفه!!!اگر موتور درست طراحی بشه یعنی جوری که گشتاور تو دورهای پایین و بازه طولانی تولید بشه و گیربکس و موتور هماهنگ باشن جوری لذت میبری که انگار ماشین 160 اسبی سوار شدی.کما اینکه مزدا3 با 20 اسب بخار کمتر از سراتو شتاب و لذت بیشتری داره
نادر
۱۳ دی ۱۳۹۵قیمت اصل نیسان سنترا 2014 48 میلیونه ولی یه نفر تصادف کرده 41 میلیون خسارت گرفته
F@R
۲۸ اسفند ۱۳۹۵سلام نیسان سنترا ۲۰۱۶ بیسیک سفارش امریکا
کاپوت و گلگیر رنگ با قیمت ۴۲ میلیون تومن به نظرتون خوبه؟؟؟