صنعت خودروی کنونی پیوند خوبی با تکنولوژی خودران برقرار کرده است. تقریباً تمامی خودروسازان سرمایهگذاری سنگینی روی این تکنولوژی انجام دادهاند و هر روز روند توسعه آن شتاب میگیرد.
نیسان نیز یکی از خودروسازانی است که تأکید زیادی روی تکنولوژیهای نیمه خودران داشته است. اولین بار این سیستم روی نیسان لیف جدید بکار رفت و هماکنون شاسیبلند محبوب و پرفروش قشقایی از ویژگیهای پروپایلوت برخوردار شده است.
آپشن پروپایلوت نیسان که ابتدا برای مدل dCi 130 XTronic معرفی شده بود در آینده برای سایر مدلها نیز عرضه خواهد شد. همچنین نیسان مدل پایلوت وان ادیشن را نیز با تجهیزات بیشتر معرفی خواهد کرد.
نسخه پایلوت وان ادیشن که بر پایه نسخه کاملاً مجهز تکنا پلاس ساخته میشود از بسته تکنولوژی خودران کاملی سود میبرد. این بسته شامل کروز کنترل هوشمند و دستیار حفظ خودرو بین خطوط میباشد.
البته برخلاف سیستمهای رقیب که چندین سال است در بازار حضور دارند، سیستم پروپایلوت نیسان با فشار یک دکمه از روی فرمان فعال میشود. بدون نیاز به زیر منوهای پیچیده یا نصب هرگونه مورد اضافی، این سیستم به آسانی به راه میافتد.
نیسان میگوید سیستم پروپایلوت قشقایی دارای چشمها، مغز و عضله بوده و این اعضا عملکردهای خودرو را تشخیص داده، تحلیل کرده و موارد موردنیاز را کنترل و فعال میکنند. این کارها با استفاده از دوربینها و رادارها و هماهنگی نزدیک با فرمان، ترمز و گاز انجام میشود و از نظر تئوری میتواند تا کیلومترها بدون دخالت راننده خودرو را به پیش ببرد.
روش کار پروپایلوت بسیار شبیه سیستم کروز کنترل تطبیقی قشقایی استاندارد میباشد. شما سرعت دلخواه را انتخاب کرده و سیستم فاصله از خودروی جلویی را حفظ میکند. در سرعتهای بالاتر از ۶۰ کیلومتر در ساعت این سیستم بهصورت خودکار از شما خواهد خواست تا فرمان را کمی کنترل کنید.
نیسان میگوید این مدل پایلوت وان ادیشن در مقایسه با مدل تکنا پلاس ۱۵۰۰ پوند ارزش افزوده بهتری دارد. علاوه بر تکنولوژی نیمه خودران، تمامی مدلها دارای رنگ دلچسب سفید، تریم چرم ناپا، آینههای درب با پوشش نقرهای براق و… هستند. پدالهای آلومینیومی و پکیج کرومی بدنه نیز بخشی از این مجموعه میباشد.
پکیج پروپایلوت با ۷۹۵ پوند در تریم های تکنا و تکنا پلاس عرضه میشود اما مدلهایی که از گیربکس اتوماتیک ایکس ترونیک استفاده کنند این سیستم را دریافت خواهند کرد. نسخههای دستی قشقایی با پکیج دستیار راننده ۴۹۵ پوندی عرضه میشود که فاقد دستیار ترافیک میباشد.
اگرچه سیستم نیمه خودران پروپایلوت نیسان فرسنگها با شگفتانگیز بودن فاصله دارد اما نرمتر و هوشمندتر از بسیاری از سیستمهای رقیب میباشد. این سیستم روی سفرهای طولانی تأکید داشته و اگر زمان زیادی را در جادهها میگذرانید این سیستم ارزش سفارش را دارد. البته برای الآن، افرادی که عموماً در محیطهای شهری تردد میکنند بهتر است یکی از مدلهای مجهز تکنا را خریداری کنند.
مشخصات نیسان قشقایی پایلوت وان ادیشن ۱.۶ dCi 130 Xtronic
- قیمت: ۳۳۴۲۵ پوند
- پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: 128 اسب بخار/۳۲۰ نیوتون متر
- گیربکس: CVT اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۱.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۱۸۳ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 4.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
ایمان
۱۲ خرداد ۱۳۹۷اسم قشقایی میشه یاد پرسپولیس میفتم ????
محمدرضا
۱۲ خرداد ۱۳۹۷من این خودرو رو داشتم البته منطقه ازاد.ماشین خیلی خوبی بود.تنها ایرادش که البته مربوط به ماشین من بود موتورش بود که ۱.۲ لیتری توربو بود و یکمی شتابش کم بود و نسبت به حجم موتورش مصرف سوختش زیاد بود حدود ۹ تا ۱۰ لیتر
عاشق خودروهای ۱۲ سیلندر
۱۳ خرداد ۱۳۹۷طراحی های جدید نیسان رو دوست دارم .
دو خودروی سدان خانوادگی معقول که دوست دارم مزدا ۶ و ماکسیما هستند .
دوستان اگر کسی تجربه دنا توربو پلاس رو داره لطفا در پاسخ بی بهره ام نکنه
با تشکر