ماکسیما نام شناختهشدهای برای ما ایرانیان است چراکه سالهای سال است که نسل قدیمی آن در خیابانهای کشورمان دیده میشود و در این مدت ماکسیما همواره مترادف با یک خودروی لوکس، راحت و پر قدرت برای ایرانیان بوده است.
اما اخیراً نسل جدیدی از ماکسیما معرفی شده است و در آن تغییرات شگرفی رخ داده تا این ماکسیما یک خودروی کاملاً متفاوت از هر آنچه که قبلاً دیده شده باشد. چهره ماکسیما در نسل جدید کاملاً دگرگون شده و از نظر فنی نیز تغییرات بسیاری را تجربه کرده است. اما این همه ماجرا نیست. چراکه اساساً روح جدیدی در کالبد ماکسیما دمیده شده است تا آن را به یک خودروی کاملاً متفاوت تبدیل کند. اگر راستش را بخواهید، اولین بار که عکسهای رسمی ماکسیمای جدید را دیدم، تا چند دقیقه مبهوت این خودروی فوقالعاده شده بودم. بهخوبی به خاطر دارم که دقایقی در برابر مانیتور ماتم برده بود و بهگونهای به تصاویر این الهه زیبایی نگاه میکردم که انگار در هر سانتیمتر آن رمز و رازی نهفته بود تا مرا به خود جذب کند. با هر متر و معیاری که به ماکسیمای جدید نگاه کنید، این خودرو خودرویی لوکس، جذاب و زیبا است که با طراحی فضایی خود دل هر بینندهای را میرباید و بهخوبی میتواند نگاهها را به خود خیره سازد. زمانی که نیسان در گرانترین تبلیغات دنیا که در میانه مسابقات Super bowl انجام میشود، خبر از ساخت خودرویی جدید را داد، هیچ کس فکر نمیکرد که نتیجه به این خوبی باشد؛ اما ماکسیمای جدید فرای حد تصورات بود. در بخشهای پیش رو خواهیم گفت که چرا ماکسیمای جدید تا این حد خوب است. طراحینیسان ماکسیمای جدید یک خودرو نیست. یعنی تنها وسیلهای برای حملونقل و جابهجایی نیست. بلکه یک اثر هنری متحرک است. ظرافتهای طراحی این غول فولادی و دقت بالای ساخت آن هر بینندهای را متحیر میکند. نیسان ماکسیما نماد هنر مدرن ژاپن است. در طراحی این خودرو کوچکترین نقطه ضعفی دیده نمیشود و همه چیز در آن نو و بدیع است. این خودرو آنقدر زیباست که میتوان بدون خستگی ساعتها نشست و آن را تماشا کرد و از دیدن آن لذت برد. ماکسیما ثابت کرده است که میتوان از یک خودرو حتی زمانی که خاموش است هم لذتی فوقالعاده را کسب کرد. به نظر من روسای موزه هنرهای معاصر ژاپن باید بهجای کاسه کوزه و نقاشیهای بیمعنی، نیسان ماکسیمای جدید را درون موزه بگذارند و از داشتن این اثر هنری به خود ببالند. به هیچ عنوان قصد نداریم که به رسم بررسیهای مرسوم، از یک بخش از خودرو شروع کرده و به مسائلی مثل محل مه شکن و طرح چراغها بپردازیم. اما فقط به آن جلوپنجره ۶ ضلعی با آن آرم نیسان در وسط دقت کنید… به آن خطوط زیبا و کاپوت خمیده نگاه کنید… و آن چراغها… آنقدر نمای جلوی این ماکسیما خشن است که میترسم اگر جلوی آن بایستم، خودرو ناگهان بپرد و مرا ببلعد!
بدنه ماکسیما با الهام از جتهای جنگنده طراحی شده است و اگر به عملکرد فنی این خودرو دقت کنیم کاملاً تصدیق خواهیم کرد این خودرو یک جت جنگنده تمامعیار است. در زیر کاپوت ماکسیما قلب تپنده یک اژدها قرار دارد. موتور افسانهای V6 نیسان برای نسل جدید ماکسیما دستخوش تغییرات فراوانی شده است و بخشهایی از آن نیز از موتور GT-R قرض گرفته شده تا بهترین عملکرد را برای تبدیل ماکسیما به یک موشک داشته باشد. ظرفیت این نیروگاه قدرتمند، ۳.۵ لیتر است که ۳۰۰ اسب تازهنفس بخار و ۳۵۳ نیوتنمتر گشتاور را فراهم میکند تا توسط یک جعبهدنده کاملاً جدید CVT به چرخهای جلو منتقل شود و این غول فولادی ۱۵۸۰ کیلوگرمی را مانند یک غزال تیزپا چابک و سریع کند.
شاید برایتان باورنکردنی باشد، اما شتاب صفر تا صد ماکسیمای جدید تنها ۵.۷ ثانیه است! بله درست دیدهاید! تنها ۵.۷ ثانیه! با این وجود مصرف این اعجوبه تنها ۱۰.۶ لیتر بر صد کیلومتر در شهر و ۷.۸ لیتر بر صد کیلومتر در جاده است.
آیا میخواهید در مورد سطح ایمنی ماکسیما بدانید؟ شوخی نکنید! مسلم است که ماکسیما بالاترین سطح ایمنی که تاکنون شناخته شده است را ارائه میکند و این هم دلیل آن: نیسان ماکسیمای جدید موفق به کسب رتبه برتر ایمنی در آزمونهای IIHS گردیده است. پس دیگر چه جای تردیدی باقی میماند؟
برای اینکه خیال شما را راحت کنیم، باید بگوییم که ماکسیمای جدید مجهز به ایربگ سر در جلو و عقب، ایربگهای کناری، ترمز ABS، سیستم ضد سرقت، ترمز اضطراری، ترمزهای دیسکی خنک شونده جلو و عقب، قفل کودک، کنترل پایداری و کشش، سیستم ایمنی پیش و پس از برخورد و سیستم اندازهگیری فشار باد لاستیکها میباشد.
صحبت کردن در مورد تجهیزات پیش پا افتاده و سادهای مانند مانیتور، دوربین عقب، سانروف و … توهینی به ذات بزرگ ماکسیما محسوب میشود! ما هم که اصلاً قصد توهین به حضرت ماکسیمای بزرگ را نداریم! در نتیجه این اسباببازیها را بیخیال شده و به سراغ امکانات درستوحسابی میرویم.
ماکسیمای جدید دارای انتخابگر نوع رانندگی است و میتوانید بهوسیله آن خودرو را در حالت اسپرت قرار دهید. نکته جالب در مورد حالت اسپرت ماکسیما این است که در این حالت، علاوه بر تغییر در تنظیمات جعبهدنده، سیستم تعلیق و فرمان، صدای ورودی موتور به کابین نیز بیشتر میشود تا راننده بتواند با فشردن گاز از شنیدن غرش گوشنواز این موتور قدرتمند لذت ببرد.
ماکسیمای جدید از سیستم صوتی BOSE بهره میبرد که دارای ۱۱ بلندگو میباشد که صدایی فوقالعاده جذاب و قدرتمند را برای راننده و سرنشینان فراهم میکند. همچنین این خودرو مجهز به سیستم نیسان کانکت است که شامل یک صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی، تشخیص صدا، نقشههای گوگل به همراه فرمانپذیری صوتی و دستیار صورتی بلوتوث است.
حتی ریموت کنترل ماکسیما نیز با ریموت کنترلهای عادی متفاوت است و امکانات خاصی در آن تعبیه شده است. از جمله این که میتوانید از فاصله حدوداً ۵۰ متری خودرو با فشردن تنها یک دکمه از روی ریموت کنترل، خودرو را روشن کرده، و سیستم گرمایشی یا سرمایشی را نیز روشن کنید تا دمای کابین را بر روی ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم کند. حتی امکان روشن کردن گرمکن فرمان و گرمکن شیشهها نیز از روی ریموت کنترل وجود دارد تا زمانی راننده وارد خودرو میشود، خودرو در وضعیتی ایدئال برای رانندگی باشد.
قیمت و رقبا
نیسان ماکسیمای نسل جدید را تا حد زیادی مطابق با سلایق آمریکاییها طراحی کرده است. شاید بتوان ماکسیما را هدیهای از سوی ژاپن به آمریکا دانست تا از راندن این خودروی بینظیر لذت ببرند. دلیل این حرف این است که ماکسیما در خود ژاپن مونتاژ نمیشود، بلکه تنها در آمریکا و چین (توسط دانگ فنگ) به تولید میرسد. قیمت این خودروی بینظیر در آمریکا بین ۳۳ هزار تا ۴۰ هزار دلار است و رقبایی چون شورولت ایمپالا، داج چارجر، تویوتا آوالون، فورد تاروس، کرایسلر ۳۰۰ و بیوک لاکراس را در مقابل خود میبیند.
ماکسیما همچنین به خاورمیانه نیز صادر میشود و به تازگی تعدادی از آن در مناطق آزاد کشورمان نیز دیده شدهاند. متأسفانه با توجه به حجم موتور ۳.۵ لیتری، بعید است که به این زودیها مردم سایر مناطق کشورمان بتوانند لذت دیدن یا حتی راندن این خودروی فوقالعاده را تجربه کنند، مگر اینکه نیسان پیشرانه کمحجمتری را برای ماکسیما در ایران در نظر بگیرد که در آن صورت هم دیگر ماکسیما بیشتر شبیه به پلنگی خواهد بود که دست و پایش را بسته و دندانهایش را کشیده باشند!
پس از این همه تعریف و تمجید مبالغهآمیز، حال نوبت قضاوت پایانی است و نظر ما این است که نیسان ماکسیمای نسل جدید به هیچ دردی نمیخورد! بله درست خواندید. نیسان ماکسیما خودرویی بیارزش است. شاید فکر کنید که قصد شوخی داریم یا دیوانه شدهایم که در پایان این متن سراسر تعریف، چنین نتیجهگیری بیربطی کردهایم. اما نه!
نیسان ماکسیما در کلاس خودروهای بزرگ خانوادگی قرار میگیرد، کلاسی که در آن اولویت استفاده خانوادگی است. اما ماکسیما برای یک خانواده بیش از حد اسپرت است. ظاهر فضایی ماکسیما بیشتر مورد پسند جوانهای زیر ۳۰ سال است تا افراد بالای ۴۰ سال که سرپرست خانواده هستند. من اگر جای یک سرپرست خانواده در آمریکا بودم ترجیح میدادم که با پرداخت مبلغ بسیار کمتری، مدل آلتیما یا خودرویی مانند تویوتا کمری یا هوندا آکورد را خریداری کنم و باقی مبلغ را هم صرفهجویی کنم. حتی اگر کسی علاقهمند به جنبههای اسپرت هم باشد، میتواند خودرویی ماند مزدا ۶ را خریداری کند. شاید الآن به قدرت موتور عالی و شتاب فوقالعاده ماکسیما اشاره کنید و بر من خرده بگیرید، اما آیا واقعاً خانوادهها نیاز به شتاب ۵.۷ ثانیهای دارند؟ به نظر من که برای یک خانواده معمولی شتابی در حد ۸ یا ۹ ثانیه هم کافی است خودروهایی که در خطهای قبلی از آنها اسم بردیم بهخوبی توانایی رسیدن به چنین شتابی را دارند و در نتیجه میتوانند بهخوبی نیازهای یک خانواده را برآورده سازند.
حال شاید بگویید که ماکسیما خودرویی اسپرت است و برای جوانان ساخته شده، اما این حرف هم چندان درست نیست. در واقع پرداخت مبلغی بالای ۳۰ هزار دلار حتی در آمریکا هم برای یک جوان کار آسانی نیست. از طرف دیگر، رانندگی یک خودروی ۱.۵ تنی با طول نزدیک به ۵ متر در شهرها چندان کار دلچسبی نیست. علاوه بر اینها، سیستم تعلیق ماکسیما بیشتر تمایل به نرمی در رانندگی دارد تا قابلیتهای اسپرت و در آخر اینکه کدام خودروسازی را دیدهاید که بر روی خودروی اسپرت از CVT استفاده کند؟ چراکه ذات سیستم های انتقال قدرت CVT استفاده برای رانندگی آرام و به دور از هرگونه هیجان است. همه اینها را اضافه کنید به اینکه با این مبلغ میتوان یک BMW سری ۳ مجهز به سیستم AWD خرید که قطعاً بسیار بسیار جوانپسندتر و اسپرتتر از ماکسیماست. یا حتی با پرداخت مبالغ کمتری میتوان شورولت کامارو یا فورد ماستانگ خرید، یعنی خودروهایی که ذات اسپرت دارند و برای لذت بردن از رانندگی ساخته شدهاند. حتی میتوان خودروهای جمعوجوری مانند فولکسواگن گلف GTI، فورد فوکوس RS، فورد فیستا ST یا فولکسواگن گلف R خرید که با داشتن موتورهای قدرتمند، هندلینگ بالا و جثه جمعوجور، مخصوص جوانانی طراحی شدهاند که میخواهند از رانندگی لذت ببرند. اگر کسی خواهان یک خودروی لوکس باشد هم می تواند با پرداخت همین مبلغ یک لینکلن MKZ، لکسس ES، آکورا TLX یا کرایسلر ۳۰۰ بخرد و از سواری یک خودروی واقعا لوکس لذت ببرد.آیا هنوز قانع نشدهاید که ماکسیمای جدید ارزش خرید ندارد؟ پس بد نیست نگاهی به آمار فروش آن بیندازید. گذشته از اینکه این خودرو در بازارهای مهم و پرجمعیتی مثل اروپا و چین به فروش نمیرسد، در آمریکا نیز آمار فروش آن در سال ۲۰۱۵ حاوی نکات جالبی است. معمولاً زمانی که نسل جدید یا فیسلیفتی از یک خودرو معرفی میشود، در آمار فروش آن جهش قابلتوجهی رخ میدهد. اما جالب اینجاست که در سال ۲۰۱۵ که نسل جدید ماکسیما معرفی شد، در آمار فروش آن در آمریکا یک افت ۲۰ درصدی را تجربه کرد و در آن سال در این کلاس تنها سه خودروی هیوندای آزرا، کیا کادنزا و شورولت SS فروش کمتری نسبت به ماکسیما داشتهاند.
شاید موتور ماکسیما به اندازه کافی خوب باشد، اما مشتریان در کشورهای پیشرفته علاقه دارند که گزینههای مختلفی برای پیشرانه و سیستم انتقال قدرت داشته باشند. عدم وجود گزینههای دیزلی و گزینههای بنزینی کمحجمتر در بازار آمریکا چندان مطلوب خریداران نخواهد بود. ضمناً سیستم انتقال قدرت CVT آنچنان در بین مشتریان محبوب نیست و بهتر بود که نیسان ماکسیما را با گزینههای جعبهدنده دستی و اتوماتیک نیز ارائه میکرد. البته اینها به این معنی نیست که ماکسیما خودروی بدی است، بلکه برعکس. ماکسیما یک خودروی فوقالعاده با طراحی بینظیر و قدرت عالی است. ماکسیما آنقدر زیباست که میتوان ساعتها به آن خیره شد و از آن لذت برد، یک شاهکار هنری بیعیب و نقص. اما بهتر است که بهجای خیابان، نیسان ماکسیما را در گالریهای هنری ببینیم!
ارش
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ببین چطور خودروسازان واسه ملت و بازار امریکا ماشین های مخصوص و ایمن و راحت و قابل پسند میسازن اونوقت ما….هی
مصطفی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵با نتیجه گیریش حال کردم.
Hitler
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵این ماشین واقعا زیباست ولی مطلب بسیار متعصبانه بود.
faraz777
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ای کاش حداقل پارس خودرو اینو وارد و مونتاژ کنه چون خودرو های مونتاژی منعی جهت تولید ماشین هایی با حجم موتور بالاتر ندارند
حسین
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵فک نکنم بتونه ، چون از لحاظ قدرت و حجم موتور محدودیت هایی شنیدم دارن ، البته مطمئن نیستم.
مثلا همون ماکسیما خودمون رو میگفتند از قدرت اش کمک کردن تا مجوز گرفت!
بهنام طیبی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵چه قضاوت پایانی جالبی نوشته نویسنده
Lord Cezar
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵چی میشد به جای CVT از یه گیربکس 7 سرعته یا حداقل 6 سرعته از اینفینیتی استفاده می کرد !!
CVT یه ضد حاله.
O /\/\ I D
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵با حساب دلار 1000 تومنی (شتربینددرخواب پنبه دانه)و بدون عوارض گمرکی میشه 40میلیون !!
حالا با فرض با دلار 2000تومنی(بازهم شتر !! ) میشه 80 !!
حالا با قیمت الان و عوارض گمرکی و بدون در نظر گرفتن 2500 سی سی !!
هییییییییییییی خدا !!!!!
Hamid
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵معلومه که نویسنده ی محترم دارای طرز تفکر سیاه و سفیده. به نظر ایشان دو نوع انسان در دنیا وجود داره:
1.جوان اسپرت پسند و بی پول
2.پیرمرد پولدار
برعکس نظر نگارنده، در سال های گذشته شاهد فروش بالای سدانهای اسپرت مثل پانامرا و چارجر هلکت بودیم. حتی به رغم امکانات کم و مصرف بالا ماکسیمای 2003 هنوز تو ایران طرفدارای زیادی داره. صرفا به دلیل شتاب بالا و ظاهر اسپرت.
Hamid
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵جالبه تو مقاله ای که اخیرا در مجله autogide چاپ و توسط شاهین احمدزاده ترجمه شده و 11 اردیبهشت 95 در پدال منتشر شده و در اون ماکسیمای جدید با کادنزا مقایسه شده ترکیب این موتور 3.5 لیتری با گیربکس cvt بسیار عالی توصیف شده:
http://www.pedal.ir/کیا/کیا-کادنزا-نیسان-ماکسیما/
فرض کنید بدون نوسان و تاخیر ناشی از تعویض دنده، شتاب موشک وار 5.7 ثانیه ای رو تجربه کنید.
Hamid
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵اینم انتهای مقاله ی بالا:
قضاوت نهایی
جای تعجب نیست که ماکسیمای جدید و مدرن انتخاب بهتری است. باقیمت ارزانتر، مصرف سوخت بهتر و هیجان بیشتر در رانندگی، ماکسیما یک انتخاب عالی در این رده است.
Hamid
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵من که نتونستم دلیل این تناقض ها رو درک کنم:
“هر چه پیش میرویم هیچ عیب و نقصی در ماکسیمای جدید پیدا نمیشود. با خود فکر میکنم که نکند که خدایان این خودرو را طراحی کرده باشند! ”
“مسلم است که ماکسیما بالاترین سطح ایمنی که تاکنون شناخته شده است را ارائه میکند و این هم دلیل آن: نیسان ماکسیمای جدید موفق به کسب رتبه برتر ایمنی در آزمونهای IIHS گردیده است”
.
.
.
“حال نوبت قضاوت پایانی است و نظر ما این است که نیسان ماکسیمای نسل جدید به هیچ دردی نمیخورد! بله درست خواندید. نیسان ماکسیما خودرویی بیارزش است.”
سجاد
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵میخوای دلیل این تناقض رو درک کنی!!!
اول یه بار دیگه کل متن رو بخون
دوم جناب رحیقی خیلی ساده اومده مقایسه کرده که توی آمریکایی که کمری و آکورد پر فروش ترین ها هستن و بیشتر خانواده ها و افراد نسبتا سن بالا خریدار این مدل ها هستن ، ظاهر ماکسیما برای یه ماشین خانوادگی بیش از حد اسپورت هست و اگه جوونی و رانندگی اسپرت مد نظرته پس میری سراغ سری 3 یا با قیمت کم تر کامارو و ماستنگ یعنی ماکسیما مشخصات مد نظر این دو قشر رو نداره.
Hamid
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵من مطلب رو کامل خوندم. شما هم دچار اشتباه نویسنده هستی و فکر میکنی افراد یا کامارو و موستانگ میخرن یا کمری. اما من (و خیلیای دیگه) ترجیح میدم که ماشینی داشته باشم که در عین داشتن شتاب خوب و ظاهری اسپرت، دارای فضای کافی برای خانواده و امکانات بالا باشه. اینه که نه میرم سراغ ماشین کوپه 2 در نه ماشین پیرمردی.
آرین
۴ تیر ۱۳۹۵به نظر منم قلم نویسنده مقاله پر تناقضِ.
شاید خواسته بگه که با وجود تعریف هایی که در اول مقاله کرده نگاهش به ماکسیما بدون جانبداریه ولی در نهایت با نتیجه گیری عجیب غریب و متضادش کل حرفاشو بی ارزش کرده.
احسان(احسان سابق)
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ظاهر خیلی خوبی داره و قدرت مناسبی داره اما تو امریکا اگر تو امریکا بودم و دنبال یک ماشین لوکس و باکلاس بودم که بالای 30 هزار دلار قیمت داشته باشه و قدرت و زیابیی رو هم همراه داشته باشه قطعا بی ام و سری 3 میگرفتم
tv
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵با این که طراحی خیلی جذابی داره مخصوصا از طراحی ستون سی اش خوشم اومد …
ولی همون طور که اگه حق انتخاب تو یه بازار ازاد رو داشتم هیچوقت مزدا 3 نمیخریدم …
یا برای کارای عادی هیچ وقت 405 نمیگرفتم …
همونطورم این ماکسیما رو نمیگرفتم …
دوستانی که میگن شتاب نسل قبلش ( منظورم اون مدلی ای که تو ایران هست) خوبه … باید دقت کنن شتاب و سرعت بالا ، هندلینگ خوبم میخواد که ماکسیما نسل قبل ازش شرمنده است …
احسان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵معرکه ست
محمدرضا
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ماکسیما انتخاب خیلی خوبیه . گیربکس cvt هم صرفا بخاطر کاهش مصرف سوخت قرار گرفته .
دیدن این ویدئو برای اینکه ایمان بیارید به تواناییهای ماکسیما توصیه شده :D
https://www.youtube.com/watch?v=ti-xdDkqdjo
بهزاد
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵مقاله ی جالبی بود ولی با کلی تناقض.
در وهله ی نخست فروش سدان ها به خصوص در این سایز و کلاس برای همه ی خودروسازان در 2015 با کاهش روبرو بوده و مختص ماکسیما نیست و این مورد به خاطر بد بودن این خودرو نبوده و نویسنده مثل اینکه از این موضوع بی خبر بوده.
اگر این خودرو تمایل به نرمی داره یا متناسب با شرایط میتونه تغییر کنه دیگر ایراد وارده به اسپرت بودن محض بی معنیه.
رقبایی که برای این خودرو مثل موستانگ و سری 3 و… در نظر گرفته اصلا در یک خط قرار ندارند و احتمالا نویسنده برای خالی نبودن مقاله اسمشون رو برده وگرنه خودروهای این کلاس(لوکس اقتصادی) مشخص هستند.
در بازار آمریکا مشکلی برای فروش خودروهای بزرگ نیست و احتمالا نویسنده در جایی از اروپا نظری صادر کرده و از طول 5 متری این خودرو گلایه میکنه.
خودروهای کوچکی مثل فیستا و گلف و … نیز هیچ سنخیتی با این کلاس ندارند و اتفاقا به خاطر سلیقه آمریکایی ها هاچ بک ها در حاشیه قرار دارند و نویسنده در یک فضای دیگه سیر میکرده.
1.5 تن! یک لحظه این احساس به ما دست داد که وزن سایرین 1 تن یا کمتره! برخی از خودروهای این کلاس وزنشون از 1.7 تن هم بیشتره.
جای شکرش باقیه نویسنده به آفرود و وانت بار و ون و کراس اوور ها نپرداخته و احتمالا آخر شب بوده و خسته و حس ایراد گرفتن بیشتر را نداشته و در کل این مقاله بیشتر میخوره از راه دور و پشت مانیتور شکل گرفته باشه تا تست و بررسی میدانی!
نوید جهرمی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵درسته این مبلغ برای جوانان هم اونجا زیاده اما همین خودرو رو از دم قسط با ماهی 400 دلار میشه تهیه کرد.
اونجا اگه پول قسط و مالیات و بیمه ی ماشین رو داشته باشی راحت میتونی خرید کنی.
————-
من که خیلی ازش خوشم میاد.فقط کاش علاوه بر CVT گزینه های دیگه ای هم براش قائل بشن.
همین رنگ آبی با تودوزی روشن دل منو برده.
احمد باقری
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا عالیه. حرف نداره. همون اول که اومد، همه یکصدا گفتیم خیلی خوب کار کرده نیسان.
Archi KHAN
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵احمِدجان منظورت از همه کی آ هستن ؟
شما + خورزوخان ؟؟؟!
godfather
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵خوشبختانه به مدد اینکه ما کشوری به شدت طرفدار محیط زیست و هوای پاک هستیم و از اونجایی که این خودرو دارای تکنولوژی قدیمی و مصرف سوخت بالایی دارد و نیسان هم دارای افت فروش فاحشی در این مدل به علت موارد بالا شده این ماشین وارد کشور ما نخواهد شد
shahin
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵من کاملا طرفدار ماشینهای ژاپنی ام. از قدیمی تا جدید..اما اینجا باید با نتیجه گیری نویسنده موافقت کنم.کاملا درسته. شما اگه شتاب بخای میری مزدا6 میخری با 7 هزار دلار ارزونتر. اگه تجملات و کلاس میخای میری هوندا آکورد با 4 هزار دلار ارزانتر ( این اختلاف قیمت در امریکا واقعا مهمه) و اگه جوان باشی و پولدار میری بی ام و سری 3. نیسان ماکسیما ماشین فوقالعده خوبیه.تو این شکی نیست اما هویت کاربریش واضح نیست
سعید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵در متن نوشته : ” ماکسیما در خود ژاپن مونتاژ نمیشود، بلکه تنها در آمریکا و چین (توسط دانگ فنگ) به تولید میرسد. ”
چه می کنه کشور چین ؟ چند مدت دیگه نیسان رو هم مثل ولوو میخره .
sunmartin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵خودروی زیبایی هست که با ابعاد بزرگ خانوادگی خصوصیت خودروهای خانوادگی نداره قیمتش بالاست و گیربکس نچسب و حوصله سربر سی دی تی که بمعنای واقعی هیجانی برای رانندگی باقی نمیذاره واقعا از مطلب شما لذت بردم جناب مهندس رحیقی امیدوارم مطالب بیشتری به قلم شما مطالعه کنیم
باینکه طرفدار ماکسیمای جدید هستم اما فقط طراحیش منو جذب خودش کرد و نه موارد دیگه…??
م_م
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵پدال مطلب راجع به ولوو کانسپت 40 یک و دو…
بذاری ممنون میشیم…
م
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام با همتون مخالفم که میگید cvtبه درد نمی خوره ما تو نیسان تیانا خیلی راحت رانندگی می کنیم ولی وقتی رو حالت اسپورت میزاریم. دور موتور همیشه بالای 4000هستش حتی وقتی داری با سرعت 20تا رانندگی می کنی. واقعا cvtیک رحمته تو هر شرایطی بدون نقص عمل میکنه از طرفی وقتی حوصله ی هیجان نداری رو سرعت 140تا با دور موتور 2000 میره که عالیه مصرف سوخت که نگو وقتی با سرعت۱۴۰-۱۵۰رانندگی می کنی صدی ۹می سوزونه تازه مطمعنم که هیچ کدومتون حتی یک بار هم سوار یک ماشین با گیربکس cvtنشدید
sunmartin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵خودروی زیبایی هست که با ابعاد بزرگ خانوادگی خصوصیت خودروهای خانوادگی نداره قیمتش بالاست و گیربکس نچسب و حوصله سربر سی دی تی که بمعنای واقعی هیجانی برای رانندگی باقی نمیذاره واقعا از مطلب شما لذت بردم جناب مهندس رحیقی امیدوارم مطالب بیشتری به قلم شما مطالعه کنیم
باینکه طرفدار ماکسیمای جدید هستم اما فقط طراحیش منو جذب خودش کرد و نه موارد دیگه…??..
حمیدرضا
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵با توجه به نوع دنده شتاب بسیار زیادی داره و مصرفشم خیلی خوبه
keyvan
۹ تیر ۱۳۹۵متن خوبی بود اما این خودرو در کنار ظاهر زیبا و کیفیت عالی، قدرت بالا و مصرف سوخت خوبی هم داره. برای افرادی که یک سدان خانوادگی با امنیت بالا ودر کنارش قدرت موتور زیاد برای مواقعی که میل سرعت وهیجان دارن بهترین گزینه ممکنه
Farzad
۱۷ بهمن ۱۳۹۵مگه جوان متاهل نداریم که بخواد هم خودروش زیبا سریع با شتاب جادار برای خانواده باسطح ایمنی بسیار بالا داشته باشه آخه این چه نتیجه گیری مسخرهایه
هادی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام دوستان
من با این خودرو رانندگی کردم
فقط اینو بگم که نویسنده این متن در انتها لطف کرد و ذهنتون رو منحرف کرد
وگرنه اگه یکبار کنجکاوی شما رو بگیره و بخواین باهاش رانندگی کنین دیگه با زور اسلحه هم پیاده نمیشین
بابا این بی وجدان پروردگار خودروهای دنیاست
واقعا نقص تو وجودش نیست
در یک کلام
خدااااااااااااست
mehdi
۳ تیر ۱۳۹۶واقعا نتیجه گیری بسیار بد و تفکرات مسخره ای بود مثل این میمونه که بیای بگی من نمی خوام از گوشی های هوشمند استفاده کنم چون همه چیزهارو کنار هم داره ، من می خوام که یه گوشی ساده و چراغ قوه و قطب نما و… رو جداگونه بخرم .
ماکسیما یه شاهکاره که همزمان سرعت و آپشن ماشین های اروپایی رو در کنار کیفیت و هزینه های پایین ماشین های ژاپنی رو داره .
سيدرضا
۱۳ خرداد ۱۳۹۷سوار این ماشین بشید عاشقش میشید دقیقا من دنبال یه چنین طراحی هستم با رانندگی نرم و دلنشین
رضا
۵ مهر ۱۳۹۷خودم دارمش با هیچی عپضش نمیکنم من باب اطلاع نویسنده توصیه میکنم رانندگی کنید با این سلطان بعد نظرتون رو بفرمایید در حالت اسپرت دور موتورهمواره بالاست دقیقا من هم مجردم و لیکن ماشین نرم جادار و پرشتاب مدنظرم بوده وهست شما فکر کن با ماشین بخوای بری مسافرت خب توی جاده برای سبقت در گردنه مخصوصا چی میخوای مسلما شتاب حالا برای خانواده جادار بودن و از دید بیننده وافرادی که از بیرون رویت میکنن ماشین رو ظاهری اسپرت و زیبا و دلنشین همه اینها توی این ابر ماشین هستن
Mhmd
۲۳ مرداد ۱۳۹۸کجاش تعصب داشت این همه تعریف برازنده این خودرو بود بعدش متنو اگه تا آخر بخونی میبینی واقعیت مسئله و فروش پایینشو هم اشاره کرده که اونم به دلیل سیاست های اشتباه که تو متن هست