وقتی نیسان کانسپت برجسته «رزونانس» خود را در نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۳ به نمایش گذاشت، بدون هیچگونه شک و تردیدی، مشخص بود که این کانسپت پیشنمایشی از نسل سوم مورانو خواهد بود. این خودرو اکنون به مرحله تولید قدم گذاشته است و مسئولان نیسان به پرچمدار جدید کراسآور خود افتخار میکنند.
با این حال، حرکت در مورانوی جدید آهستهتر بوده و قطعاً برای یک مسافرت خانوادگی مناسبتر است. همانند مدلهای قبلی مورانو، موتور VQ بیست ساله نیسان با یک سیستم انتقال قدرت پیوسته CVT همراه شده است. حجم موتور مانند قبل ۳/۵ لیتر است و ۲۶۰ اسببخار قدرت و ۳۲۵/۴ نیوتنمتر گشتاور برای این خودرو تولید میکند. با اینکه حفظ وضعیت تنفس طبیعی موتور VQ بسیار جالبتوجه است، ولی در دنیایی که پر از موتورهای توربو و قدرتهای بالا در آنهاست، قدرت ۲۶۰ اسببخار از چنین حجم موتوری، چندان زیاد به نظر نمیآید. در هر حال، این قدرت برای جابجایی مورانو کارآیی خود را دارد؛ بهویژه برای رانندگی که میخوانند فقط با خودروی شخصی خود از جایی به جای دیگر بروند. امّا سیستم انتقال قدرت همچنان برای علاقهمندان ضعیف به شمار میآید. این در حالی است که سیستم Xtronic CVT دارای یک حالت شیفت دستی شده و شرایط یک گیربکس اتوماتیک معمولی را تداعی میکند. در همین حال، شاید بهتر بود در مورانو به جای وادار کردن راننده برای تقلا بر روی شیفتر روی کنسول، از پدلشیفتر به این منظور استفاده میشد. طراحی بدنه در مورانوی ۲۰۱۵ فرق کرده است و ابعاد و استانداردهای آن تغییر کردهاند. در حالی که فاصله محوری خودرو در همان اندازه ۲/۸۲ متری باقی مانده، طول خودرو به اندازه ۷/۴ سانتیمتر افزایش یافته و به ۴/۸۹ متر رسیده است. در این میان ظرفیت حمل وسایل از این موضوع بهرهمند شده و ۱/۱۲ مترمکعب شده است. همچنین مورانو عریضتر و کمارتفاعتر شده و بخشی از فاصله خود با کف جاده را از دست داده است. شاید نیسان در نهایت به این نتیجه رسیده است که قابلیت آفرود برای خریداران کراسآور به اولویتی پایینتر از امکانی مانند رادیوی AM نزول کرده است. بر این اساس، در مورانو دیگر خبری از حالت قفل برای سیستم دیفرانسیل چهارچرخ متحرک و همینطور نمایشگر گشتاور جداگانه مانند آنچه در «پتفایندر» وجود دارد، نیست. برای اولین بار پس از معرفی این مدل در ۱۲ سال پیش توسط نیسان، مورانو به شرایطی مدرن از استایل رسیده است. شاید در این طراحی، از عناصر پایه بامو i3 کمک گرفته شده و در همین حال، در حجم بزرگتر بر روی آنها کار شده است. مورانو نمیتواند خودروی کاملاً جذابی تلقی شود، ولی در عین حال دارای ظاهری متفاوت است. طراحی جدید بدنه و بهویژه سقف باعث شده که جریان هوا بر روی آن بسیار بهتر صورت گیرد و همین موضوع باعث شده تا ضریب دراگ نیسان مورانو از ۰/۳۷ به ۰/۳۱ کاهش یابد. مصرف سوخت «ترکیبی» مورانو طبق برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا (EPA) کاهشی بینظیر داشته است و از ۱۱/۸ لیتر به ۹/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده است. در این میان، تعداد چرخهای متحرک، فرق چندانی در این آمار ایجاد نکرده است. همچنین لازم به ذکر است که بنابر گزارش اخیر EPA، نیسان در فاصله ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ بیشترین کاهش میانگین مصرف سوخت را در بین خودروسازان مختلف داشته است. مانند دیگر مدلهای جدید نیسان، مورانوی جدید نیز از وزن خود کم کرده و متوسط وزن خود را به پایینتر از ۱۷۷۰ کیلوگرم رسانده است. چهار تریم مختلف شامل S، SV، SL و پلاتینیوم (جایگزین LE) هر کدام میتوانند با دیفرانسیل جلو یا تمامچرخ متحرک ارائه شوند. لیست وزن این مدلهای مختلف از ۱۵ کیلوگرم سبکتر از مدل پایه تا ۶۶ کیلوگرم سبکتر از مدل پایه برای مدل SL چهارچرخ متحرک متغیر است. از پشت فرمان، شرایط مورانو از یک کانسپت آیندهنگرانه فاصله میگیرد و به سمت یک «نیسان» واقعاً خوب متمایل میشود. مجموعه کلیدها همان موارد معمول نیسان هستند و صندلیهای «جاذبه صفر الهام گرفته شده از ناسا» از همتای پلتفرم مشترک یعنی آلتیما، هماکنون به صورت استاندارد و در ردیف اول و دوم استفاده شدهاند. با این که سطح بالایی برای این صندلیها تصور نمیشود، ولی بسیار راحت هستند. طراحی داخلی با استفاده از عناصر پلاستیک با یک یا دو الگو همراه با رنگ انتخابی برای کابین انجام شده است. این طراحی اگرچه از برخی از جاها از شرایط مدرن فاصله دارد، ولی در برخی نماها شباهتهایی به یک کابین مرسدسبنز کلاس S دیده میشود. در مجموع، ساخت و پرداخت طراحی کابین قانعکننده است و طراحی زیباشناسانه آن به مراتب بهتر از پلاستیکهای با ظاهری شبیه به فلز یا فیبرکربنهای غیرواقعی است که برخی خودروسازان برای چسباندن خود به برندهای سطح بالا استفاده میکنند.- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو یا تمامچرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در هاچبک.
- قیمت مدل تست؛ دیفرانسیل جلو: ۳۰۴۴۵ دلار، دیفرانسیل AWD : ۳۲۰۴۵ دلار.
- نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ V6، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
- گنجایش: ۳۴۹۸ سیسی.
- قدرت: ۲۶۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۲۵/۳۹ نیوتنمتر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: CVT با قابلیت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۲/۸۲۴ متر.
- طول ماشین: ۴/۸۹۷ متر.
- عرض: ۱/۹۱۵ متر.
- ارتفاع: ۱/۶۹۲ متر.
- وزن کلی: ۱۷۲۳ تا ۱۸۳۷ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۱ تا ۷/۲ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۹/۷ تا ۲۰/۷ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل:۱۵/۴ تا ۱۵/۶ ثانیه.
- سرعت نهایی: ۱۸۵/۰۷۵ کیلومتر بر ساعت.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
mohammad8743
۴ دی ۱۳۹۳اونجا که گفته در برخی از زوایا نما داخلی شباهت هایی به س کلاس دارد فکر میکنم فقط مقداری از نظر رنگ بندی شبیه و الا…
MAFIA
۵ دی ۱۳۹۳ماشین باحالیه من بهش احترام می زارم آرام و بی سر و صدا و مناسب سفر با خانواده
salfa22xxx
۴ دی ۱۳۹۳خیلی جالبه
طراحی با این حد فانتزییییییت!
ولی فوق العاده زیبا
دروووود نیسان
سهیل
۴ دی ۱۳۹۳یک طراحی آینده نگرانه ای که به این زودیا ازش خسته نخواهی شد درست مثل rav4 که تو نگاه اول بهت نمیچسبه اما به مرور زمان عاشق طراحی اسپرتش میشی…این قضیه درست عکس خودرو های کره ای هستش…
آی اَم اِ ژاپونی باز…
"Amir"
۴ دی ۱۳۹۳خیلی نسبت ب قبل بهتر شده ولی هنوز خیلی کار داره تا ب رقبای آلمانی برسه و کسیم نمیتونه بگه حرف من غلطه چون عین واقعیته
Just Germany cars
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ دی ۱۳۹۳درود .
منظور شما از رقبای المانی دقیقا کدام برندها هستن عزیزم ؟؟؟
"Amir"
۴ دی ۱۳۹۳منظورت چیه؟، خیلی واضحه حرفم!!!
ینی واقعا نمیدونی رقباش چیا میتونن باشن!!!
اذیت نکن دیگه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ دی ۱۳۹۳درود .
دوست عزیز میخوام بدونم . ممنون میشم اگر بگی .
"Amir"
۴ دی ۱۳۹۳BMW x3
BMW x4
Volkswgen touareg
اینا واضح ترین رقباشه ک البته شاید از نظر طراحی اصلا x4تو سبک نیسان مورانو نباشه ولی هرکس پارامتر های خودشو برای مقایسه داره هرچند اینارو همرو خودت میدونی
"Amir"
۴ دی ۱۳۹۳پارامتر!!!
چ گفتم
منظورم معیار هست
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ دی ۱۳۹۳درود .
امیر عزیز فقط محصول های فولکس رقیب این ماشین هستند .
چون نیسان برند معمولیه . لوکس که نیست .
اگرم رقبایی باشه ، توارگ و تیگوان هستن .
"Amir"
۴ دی ۱۳۹۳رضا جان گفتم،،،هرکسی معیار های خاص خودشو واسه مقایسه داره البته ب نظر من بر اساس معیار های شما آئودی هم میتونه تا حدی جز رقباش باشه
Lord Cezar
۴ دی ۱۳۹۳جلو پنجرش با نیسان قشقایی تقریبا یک طرح هستن . خوشم میاد ازش . جالبه .
حسن
۴ دی ۱۳۹۳طراحیش داره مثل مزدا مواج میشه. اینو دوست ندارم!
در متن اصلی V6 رو نوشتید VQ
جی تی ار
۴ دی ۱۳۹۳ماشین خیلی عالییه.داخلشم واقعا زیباست.هرچند ظاهرش مخصوصا عقبش زیادی خلاقانه شده.
به قول شاهین:نیسان=BMWژاپن…
محمد
۴ دی ۱۳۹۳از طراحی عقبش خوشم نمیاد
kamran
۴ دی ۱۳۹۳اولین هدف نیسان از طراحی جدید این خودرو که سبکتر شده و در عین حال جالبتر شده پایین اوردن مصرف سوخت این خودرو هستش اما طراحی داخلی این ماشین فوق العاده س ولی به نظرم چراغ های جلو و عقب همچنین سپر از عقب وجلو میتونست بهتر ازاین باشه بهترین امتیاز این ماشین مصرف سوخت9.8 با موتوری 3500 سی سی که بهتر از این نمیشه
سپهر
۴ دی ۱۳۹۳چه طراحی خاص ومنحصربه فردی داره واقعا معلومه که جدیدوواسه سال 2015 هستش افرین به نیسان
علی اسکندری
۴ دی ۱۳۹۳سلام دوستان.ببخشید که نظر بی ربطیه اما لطفا ببینید و به بقیه هم اطلاع دهید شاید بتونیم در پیشرفت خودروسازی داخل سهیم باشیم.ایران خودرو یک مسابقه طراحی اتومبیل راه اندازی کرده.اگر طرحی دارید بفرستید شاید یه فرجی شد و کله شون به سنگ خورده باشه.لینک:http://style.ikco.ir/Account/LogOn?ReturnUrl=%2f
شهریار
۵ دی ۱۳۹۳داداش س.ی.اه بازیه به خدا!!!
خود بنده دارنده تقدیرنامه از جشنواره خوارزمی در زمینه طراحی خودرو الکتریکی (طراحی بدنه با بنده بود)و با در دست داشتن معرفی نامه(و کلی طرح ) به ایران خودرو (سال 1382)مراجعه کردم.به علت رد شدن در مرحله تحقیقات با نامه ای بدین شرح که انشااله در آینده از دانش شما بهره مند خواهیم شد به خونم برگشتم..که این آینده رو هیچ وقت ندیدم…
به نظر شما آیا امکان داره یه کارخانه خودرو سازی اونم تو ایران بیاد از طرحهای مردمی استفاده کنه؟ …اینا اصلا نمیدونن فلسفه ایجاد فراخوان طراحی چیه ..من در مسابقه ای که شرکت پژو چند سال پیش ترتیب داده بود شرکت کردم و طرحم از بین صد هزار طرح مقام و هفتصد وده رو آورده بود..ایمیلی شامل تقدیر و عرض احترام تیم طراح مسابقه و انگیزه و فلسفه راه اندازی این مسابقه که همانا شناخت و الگو گرفتن از طرحهای مردمی و ایجاد ارتباط با مردم بود رو فرستاده بودند .
نمیخوام منفی بافی بکنم ولی اینجا احتمالا یه بودجه بابت این کار در نظر گرفتن و میخوان با اینکار یه پولی رو هاپ.ولی کنند.
شهریار
۵ دی ۱۳۹۳همین پروژه دنا درایران خودرو رو در نظر بگیرید..چهار ساله با کلی سرمایه و خرج هنگفت و هرج و مرج تبلیغاتی میخوان دنا رو بفرستن بازار ..کو ؟؟؟کجاست؟؟؟تو همین زمان اکثر شرکتها ،مدل های مختلف خودشون رو کلا دگرگون کردن..هیوندای ،کیا ، نیسان حتی شرکتهای چینی …
حالا ملت ما هنوز چشم به راه هستند که دنا با کلی تاخیر اونم با قطعات چینی تشریف بیارن و دلشون رو شاد بکنه…
تو رو خدا یه نگاه به طرح فیس لیفت دنا بکنید!!!!این طرح در حد طراحی مشق و دستگرمی شاگردهای پنج سال پیش من هم نبوده و نیست.حالا یه کارخانه ای مثل ایران خودرو میاد با کپی محظ از طرح داخل و خارج خودرو های روز چند سال پیش ، اونم به طرز ناشیانه سر ملت رو گول میماله که خودروی جدید میده بازار..
آیا واقعا نمیشد کلا یه مدل رو ازاول طراحی کرد؟؟؟آیا نمیشد ……
مجتبی(ساروی)
۵ دی ۱۳۹۳اقای شهریار بااحترام به هنری که دارید میتونم بپرسم الان مشغول چه کاری هستید ؟.دوست دارم بدونم بر سر استعداد شما که به دست مسولان سوخت شما چی اومده؟ .متاسفم که شما و امثال شماتو این مملکت به دنیا اومدید
شهریار
۶ دی ۱۳۹۳با سلام خدمت دوست عزیز آقا مجتبی
بنده الان شدم پیمانکار کارهای سیویل(مجری سازه های بتنی ،نفت و گاز و راه)که انصافا پول خوبی توشه. که اونم به لطف 5+1 همه پروژه ها تعطیل شده …فعلا در خدمت خانواده و دارم پدر میشم و اون هنری که شما میفرمائید شده عشق اوقات فراقت..
هستند و میشناسم دوستانی که مثل بنده مجبور شدند کنار بگذارند و برن سراغ شغلی که بتونند اموراتشون رو بگذرونند
به امید روزی که استعداد یابی توسط دولت و در مدارس راهنمایی و ابتدایی شروع بشه
Ehsan
۴ دی ۱۳۹۳به نظرم طراحی داخلیش خوبه ولی طراحی خارجیش زیاد پیشرفتی نکرده مخصوصا عکس اول انگار ماشین رو مثل کاغد مچاله کردی و بعد رهاش کردی !
Ehsan
۴ دی ۱۳۹۳چرا ، اواتار من اون قبلی شد ؟! نمیدونستم اگر از طریق سایت اواتارت رو تغییر بدی و بدون وارد شدن نظر بگذاری قبلی رو نشون میده
ویکی
۴ دی ۱۳۹۳نیسان با این طراحی مورانو جدید میشه گفت یکی از بهترین طراحی های عمرشو کرده…. اگر بیاد به جرات میتونم بگم فروش فوق العاده ای خواهد داش.!
مرتضی
۴ دی ۱۳۹۳کلا نیسان (در مجوع یاپانی ها) خیلی ماشین زیبا نمیتونند بسازند اما این حداقل کابینش از شتر و بیریختی و بیکیفتی معمول ماشین ژاپنی خبری نیست واقعا خوش عکسه! و احتمالا خوش کیفیت( از نزدیک که ندیدم) ولی اینطور نشون میده کیفیت بسیار خوبی داره کلا داشبوردهای دو رنگه رو خیلی دوست دارم دست خودم نیست!! بیرونش رو نمیپسندم ولی به زشتی مدلهای دیگه که دیدم نیست اما کابینش باید بگم خیلی خوبه اینطوری باید داخل ماشین رو طراحی کرد نه مثل تویوتا مزخرف و فله ای!!!!!
علي
۵ دی ۱۳۹۳میشه بگین اگه ماشینای ژاپنی بی کیفیتن کجا ماشیناش با کیفیتن ؟
داخل تویوتا قصر نیست ولی مزخرف هم نیست
هر چی باشه تویوتاست دیگه این همه طرفدار داره این دورو ورا :D
ویکی
۴ دی ۱۳۹۳نسبت به موتور و وزنشم. مصرفش خیلی خوبه… دقیقا مثل پراید خودمون که با این حجم موتو رو وزنش صدی 7 تا میسوزونه
4MATIC
۴ دی ۱۳۹۳یک کراس اوور عالی با موتو ر قوی واپشن های متنوع به نظرم به قیمتش می ارزه ولی من تواین رنج اینفینیتیFX50وبنزML500وMBMW X5روخیلی بیشتر قبول دارم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ دی ۱۳۹۳درود .
افرین به نیسان بابت زبان طراحیه مشخصش . این مدل واقعا خوبه مخصوصا رنگ
با رنگ مسی .
موتورش میتونست بهتر باشه . قدرتش نسبت به موتورش کمه .
فضای داخلیشم خوبه .
خسته شدم از بس از پشت این صفحه ی بی جان و الکترونیکی نظر دادم و
خودمو در داخل ماشین ها تجسم کرده .
4MATIC
۴ دی ۱۳۹۳یک کراس اوور عالی با موتو ر قوی واپشن های متنوع به نظرم به قیمتش می ارزه ولی من تواین رنج اینفینیتیFX50وبنزML500وMBMW X5روخیلی بیشتر قبول دارم.
ارمان
۵ دی ۱۳۹۳اقای 4matic عزیز فدات شم قربونت برم bmw X5 قیمت بیس اپشنش 20.000$ دلار بیشتر از اینه بنز ml هم مینتور اینا اصلا تو به رنج دیگن
بهزاد
۴ دی ۱۳۹۳این مطلب ترجمه شده و ایرادی به مترجم نیست ولی؛
در داخل شباهتی با s کلاس نداره و بر عکس دارای نمای جذابی هم هست و به عنوان یک کراس اوور تمامی جاذبه های لوکس رو در اختیار داره.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ دی ۱۳۹۳درود .
یکی از سنت هایی که همیشه در نشانگر کیلومتر مورانو هست ، اینه که طوری
جای گذاری شده که انگار جدا از داشبورد است .
رامتین
۴ دی ۱۳۹۳اولا طراحیش چندان خوب بنظر نمیرسه، خصوصا در پشت خودرو
بعد اینکه 260 اسب اصلا عدد جالبی نیست. الان با این حجم، قدرت 330 عدد قابل قبولیه. چیزی که آئودی Q7 انجام داده.
گذشته از همه این مطالب باید اذعان داشت که همه کشورهای آسیایی (ژاپن با شرکتهای عظیمش، کره با هیوندا و کیاش …) روی هم جمع شوند، در برابر آلمان هیچی نیستند. بیشک از نظر صنعت و فناوری ،آلمان، در صدر دنیاست.
بهزاد
۵ دی ۱۳۹۳خدای نکرده قصد بحث و جدل بی پایه ندارم اما لطفا در یک صنعت یا صنایع خاص از منظر خودتون با آمار و ارقام تقریبی بفرمایید که چطور آلمان صنعت اول دنیا هست و مجموع تولیدات صنعتی کشورهای دیگر چطور سنجیده میشه که نمیتونن با آلمان رقابت کنند؟
احساس میشه برخی دوستان فکر میکنند که به خصوص شرقی ها تولیدات صنعتی ضعیفی دارند یا اصلا از تکنولوژی های پیچیده برخوردار نیستند و همگی بی برو برگرد از ابزارآلات و مهندسی آلمان استفاده می کنند و اگر هم کمی دانش دارند از صدقه سر آمریکاست وگرنه اونارو چه به صنعت!
مرتضی
۵ دی ۱۳۹۳حتی یه […] هم نمیتونه آلمانها رو وام دار امریکاییها بدونه!! بلکه بر عکسه!! اکثر چیزهایی که امریکاییها دارند و بهش مینازند(که خیلی هاشون ریشه اروپایی بخصوص آلمانی دارن) سر صدقه آلمانه یه کم مطالعه یه کم تحقیق!! این امریکا بود که میخوسات ریشه آلمان رو بزنه اما المانها سمندوار دوباره احیا شدند همیشه گفتم امکاناتی که امریکاییها دارن دست آلمان ها بود الان نسل دوم شهرکهاشون تو مریخ رو زده بودن واقعا امریکاییها مردم تن لش و بی کفایتی هستند که همیشه معطل مغزهای کشورهای دیگه هستند و یا نفت مجانی و ….
مجتبی(ساروی)
۵ دی ۱۳۹۳70درصد یا بیشتر از بهترین دانشگاه های دنیا تو امریکاست بالاترین تولید ناخالص ملی رو داره البته فکر چین یه خورده جلو افتاده برادر […] ماییم که پیشرفت رو تو دلال بازی میدونیم و عربا که پول مفتکی نفت رو دارن میخورن نه امریکا .کلا با نظر هردوتون که از روی تعصب و یک جانبه نگری بیان شده مخالفم .
آمریکا سومین کشور پر جمعیت دنیا و سومین کشور پهناور جهان است، و از لحاظ نژادی و گوناگونی مردم، متنوعترین کشور جهان شناخته میشود[۳]. آمریکا با تولید ناخالص داخلی بیش از ۱۳٬۰۰۰ میلیارد دلار در سال و ۱۹٪ قدرت خرید جهان، بزرگترین اقتصاد در میان کشورهای جهان را دارا است.جمعیت ایالات متحده آمریکا بر پایه برآورد سال ۲۰۱۱ ادارهٔ آمار ایالات متحده آمریکا در حدود ۳۱۴٬۷۲۴٬۰۰۰ نفر تخمین زده شده است.
المان 82میلیون نفر جمعیت داره و از نظر وسعت المان 357121کیلومتر مربع است امریکا 9826635میباشد میدونی چند برابر میشه ؟حرف من اینه
امریکا وسعت بسیار بیشتر بنابراین منابع معدنی و نفتی بسیار بیشتر و جمعیت 4برابر ی نسبت به المان دارد یعنی نیروی کار بیشتر .حالا اگه مدیریت درست داشته باشند با استفاده از نیروی کار و منابع زیادشون دنیارو قبضه میکنند که کردن . درضمن تمام نخبه ها رو دارن از سراسر دنیا جذب میکنن که از کشور خود ما که امریکا رو دشمن و شیطان میدونیم کلی نخبه رفته بنابر این اولا شاید المان تو صنعت ماشین یه خورده از امریکا بالاتر باشه که اون هم جای بحث داره ولی تو خیلی مسایل دیگه به گرد پای امریکا نمیرسه و اصلا مقایسه ی اونا باهم قیاس مع الفارقه چون قیاس باید در شرایط مساوی باشه که اون شرایط در مورد این دو کشور صدق نمیکنه
بهزاد
۵ دی ۱۳۹۳دوست دانشمند؛
قبل از نتیجه گیری یکبار دیگه نظر بنده رو بخونید که اشاره به صنعت شرق شده و اگر هم نیمچه صنعتی هست از منظر برخی دوستان آمریکایی ها بهشون دادن!
کجا گفتم که آلمان ها صنعتشون از صدقه سر آمریکاست؟
سوالی مطرح شد راجب صنایعی که آلمانها در اون رقیب ندارن یا در اون صنعت از دید تکنولوژی از سایرین جلوترن و دیگران در ساخت اون عاجزند که اگر شما اطلاعاتی از این موضوعات دارید بفرمایید تا ما بهره بگیریم.
Ehsan
۵ دی ۱۳۹۳” بالاترین تولید ناخالص ملی رو داره البته فکر چین یه خورده جلو افتاده ”
البته هنوز خیلی فاصله داره تولید ناخالص داخلی آمریکا 16800 میلیارد دلار است و از چین 9240 میلیارد دلار
به ترتیب کشور ها اینگونه اند :
1_ آمریکا 16800 میلیارد دلار
2_ منطقه یورو 12750
3_ چین 9240
4_ ژاپن 4901
5_ آلمان 3635
.
.
.
14_ کره جنوبی 1305
.
.
17- ترکیه 820
.
.
.
23_ نیجریه 523 (این رو نوشتم که بگویم ما چقدر خوبیم )
.
.
31_ امارات 384
.
33_ ایران 369
البته در شماره جایگاه های بقیه کشور ها ( از 5 به بعد من منطقه یورو رو حذف کردم )
ارمان
۵ دی ۱۳۹۳حق با شماست بهزاد جان میشه این مثال رو زد در امریکا با اون همه ملی گرایی و تاصب و دانش و تکنولوژی پر فروش ترین ماشینها هندا اکورد , تویوتا کمری و مزدا 6 هستش یعنی 3تا برند ژاپنی تو قلب یه قاره دیگه
مجتبی(ساروی)
۵ دی ۱۳۹۳عزیزم احسان اون یه غلط املایی بود و جمله صحیح اینه
” بالاترین تولید ناخالص ملی رو داره البته فکر کنم چین امسال یه خورده جلو افتاده ”
Ehsan
۵ دی ۱۳۹۳بله مجتبی جان متوجه شدم ، من فقط خواستم میزان تولید ناخالص داخلی کشور ها رو بنویسم و البته اینکه چین هنوز با امریکا فاصله داره ، بیشتر تکمیل حرف شما بود
Ehsan
۵ دی ۱۳۹۳اینکه آلمان بزرگترین صادر کننده صنعت در دنیاست شکی نیست ولی این جمله که کل صنایع شرقی ها در مقابل آلمان هیچ باشند بی انصافیست ، شما همین شرکت سامسونگ رو فقط در تلویزیون و گوشی نبینید ، این شرکت یک شرکت صنعتی چند منظوره است که حتی در برج سازی ، کشتی سازی و خیلی صنایع دیگر کار میکنه و به نظرم در این شکل یکی از بزرگترین رقیبان شرکت زیمنس آلمانه ، حتی شرکت هیتاچی ژاپن و چند شرکت دیگر شرقی در این حد هستند
ارمان
۵ دی ۱۳۹۳احسان جان همین کمپانی میتسوبیشی صنایع بسیار بزگی داره
ساخت ماشین و خودروهای سنگین , هواپیما , صنایع دفایی , ماهوارهای فضایی , حفر چاهای نفتی و گازی , توربینهای بادی , سنسورهای خورشیدی , تلوزیون , سریع ترین اسانسورهای دنیا , کولر هم میسازه :)))
احسان(احسان سابق)
۴ دی ۱۳۹۳ظاهرش از جلو و گناره ها خوبه اما عقبش خوب نیست.اما از نظر فنی خیلی متوسطه و اما امیدوارم نویسنده از مقایسه داخل مورانو با کلاس S مزاح کرده باشه
4MATIC
۴ دی ۱۳۹۳افرین نیسان هم صاحب سبک شد مثلا چراغ عقبUمانند که الان توهمه ی مدلاش داره
خاوری
۴ دی ۱۳۹۳به نظر من که بهبود رو در کلیت کار میشه دید …طراحی زیبایی داره و کابین مجلل و خوش ساخت فقط حیف که موتورش قد نام و اعتبارش قوی نیست..برا 1800کیلگرم وزن 260اسب زیاد نیست باید حداقل 300اسب قدرت داشته باشه
در کل دم نیسان گرم..من بی صبرانه منتطر ماکسیمای جدیدم
hero
۴ دی ۱۳۹۳سلام
هماهنگی عالی گیربکس cvt با موتور باعث شده این شاسی بلند تو 7 ثانیه
به سرعت 100 برسه!
نکته هیجان انگیز اینه که موتور مورانو تو دور پایین 4400 تمام گشتاورشو
در اختیار راننده گذاشته!
انتظاری بالاتر از این میشه داشت؟
لکسس rx350 با وزن حدود 2 تن 275 اسب قدرت داره!
علي
۵ دی ۱۳۹۳شما از یه کراس اوور انتظار یه سوپراسپرت دارین مگه ؟
Ehsan
۵ دی ۱۳۹۳عجیبه که نیسان برای قشقایی از توربو شارژر استفاده کرده ولی برای مورانو نه ؟
hero
۴ دی ۱۳۹۳بسیار زیباست!
مطمئنا از نظر فنی هم حرف اول رو میزنه
نیسانه دیگه! ژاپنه دیگه!
مردان سختکوش سرزمین آفتاب تابان همیشه بهترین رو میسازن
پیکان جوانان
۴ دی ۱۳۹۳…
همون طور که کاملا واضح است زبان طراحی بسیار گنگی داره البته بسته به این نوع نیست مورانو از اول چه 2003 وچه 2009 کلا در طراحی شیوه متفاوتی رو نشون کرده بود و به گفته خود نیسان قرار بوده که مورانو همیشه با طراحی غیر متعارف و جلوتر از زمان عرضه بشه.تو این مدل از خطوط سیال و حجم پردازی زیادی استفاده شده که یه مقدار زیاده روی بوده .خصوصا در نمای جانبی و پشت حجم های زیادی به چشم میخوره که مختص خودروهای آسیایییه.نیسان یک گام به عقب گذاشته و با موتور نسل قبل اونو روانه بازار کرده
مرتضی
۵ دی ۱۳۹۳زبان طراحی گنگ وجه مشترک تمام ژاپنی هاست یا به عبارتی اسیای شرقی هست لکسوس هم نمیفهمه چی میخواد؟؟ یه زمانی کپ بنز میزنه فقط ارم رو برداره یه زمانی کپ هیچ کی میزنه یه زمانی کلا غلو شده و فضایی کار میکنه کمی گیج نشون میدن انگار با هر مدل جدید مرسدس یا بی ام و یا ائودی یا مادیلاک یا ……. اینا شروع میکنند به ساز مخالف زدن و گیج بازی طراحی ماشینای لوکس و معمولیشون رو ببین همیشه سردر گمند!!!
بهزاد
۵ دی ۱۳۹۳انصافا شما نظر خودتون رو بعد از تایپ میخونید؟
یک سری کلمات که نه به موضوع میپردازه نه مشخص هست منظور چی بوده و گویی معمایی مطرح شده که نیاز به رمز گشایی داره!
حداقل چند سطری به حل این معما بنویسید تا بشه نظرات وزین شما رو بهتر درک کنیم.
محمدMOHAMMAD
۴ دی ۱۳۹۳آفرین بر تاوارس گون مدیر عامل رنو که بعد از ورشکستگی سال 1998 نیسان دوباره این کمپانی بزرگ را با تدابیر ویژه زنده کرد
محمدMOHAMMAD
۴ دی ۱۳۹۳ماشین زیبایی است ولی پشتش دیگه زیادی مفهومی شده است
mory
۴ دی ۱۳۹۳طراحیش بیسته
اون led های پایین تو چراغ جلو رو از رو بنز الهام گرفته
4MATIC
۵ دی ۱۳۹۳ای کاش سقفش پاناروما بود وشیفتر پشت فرمون داشت
Ehsan
۵ دی ۱۳۹۳فرض کنید ایرانخودرو و سایپا ( میدونم فرض محاله ولی فرض کنید ) مثل این مورانو ایربگ صندلی در ماشینهاشون بگذارند ، تکلیف ملتی که صندلی ماشین هاشون رو روکش میکنند چیست ؟ :-D