نیسان با معرفی لیف RC جدید هیجان را به حرف e تزریق کرده است. این خودرو توسط بخش مسابقهای مشهور نیسان یعنی نیسمو تولید شده است. فعلاً برنامهای برای تولید این خودرو وجود ندارد و نیسان میخواهد از تکنولوژیهای آن در محصولات الکتریکی آتی خود استفاده کند.
بههرحال این لیف RC دارای دو پیشرانه الکتریکی و دو باتری بوده و واقعاً هم سریع است. ژاپنیها ادعا میکنند این خودرو در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۲۲۲ کیلومتر در ساعتی دارد.
هر پیشرانه الکتریکی حداکثر قدرت ۱۶۱ اسب بخاری داشته و یکی برای اکسل جلو و دیگری برای اکسل عقب است. قدرت ترکیبی این دو نیروگاه برابر با ۳۲۲ اسب بخار و گشتاور آنها نیز عدد قابلاحترام ۶۴۰ نیوتون متری است. گیربکس تک سرعته هم نیروی تولیدی را به زمین منتقل کرده و صدای تولیدی خودرو میتواند به گوشهای شما آسیب بزند.
این یک خودروی مسابقهای خالص با ساختار فیبر کربنی کامل بوده و در جلو و عقب آن ساب فریم های فیبر کربنی بکار رفته است. همانگونه که گفته شد این خودرو در هیچ مسابقهای شرکت نخواهد کرد و ایدهی ساخت آن نیز بررسی تکنولوژی خودروهای الکتریکی است که در نهایت به خودروهای الکتریکی جادهای راه خواهد یافت. از جمله چنین تکنولوژیها میتوان به سیستم چهار چرخ محرک قابل سوئیچ و احتمالاً سیستم ترمز اشاره کرد.
اساس نیروبخش لیف RC نیسمو دو پیشرانه الکتریکی متعلق به لیف e پلاس است. وزن خودرو حدود ۱۲۰۰ کیلوگرم بوده و اگرچه این وزن برای یک خودروی الکتریکی جادهای بد نیست اما برای محصولی مسابقهای با ساختار فیبر کربنی زیاد به نظر میرسد. چهار حالت رانندگی متفاوت وجود دارد که هر یک گشتاور توزیعی بین اکسلها را تنظیم میکند. این تکنولوژی هم شاید در آینده نزدیک به محصولات تولیدی نیسان راه یابد.
متأسفانه شرایط پیست موتو جی پی والنسیا برای استفاده از حداکثر پرفورمنس نیسمو لیف RC مهیا نبود و به همین خاطر ما تنها اجازه راندن خودرو در حالت نقشه ۴ داشتیم که آرام ترین حالت آن محسوب میشود. با این وجود هم نیسمو لیف RC فوقالعاده سریع حس میشد و به دستورات راننده سریعاً پاسخ میداد. این در حالی است که خروجی خودرو در این حالت نسبت به نسخه نقشه ۱ حدود ۱۰۷ اسب بخار کمتر میباشد.
همچنین خبری از سیستم کنترل کشش و ترمز ضد قفل نبود بنابراین شما باید با محاسبات خود خودرو را به پیش ببرید؛ اما این تست کوتاه نشان داد که در قلب RC چه ویژگیهایی نهفته است؛ و البته اینکه گیربکس آن چه صدای باورنکردنیای تولید میکند!
ما زمان زیادی برای بررسی کامل این خودرو و قضاوت نهایی نیاز داریم اما حتی این تست کوتاه هم نشان داد که RC پر از تکنولوژی میباشد.
بهعنوان محصولی مختص پیست، نیسان نیسمو لیف RC چیزی بیشتر از یک برنامه نمایشی است. این خودرو ویژگیهایی دارد که بخشی از آن را در خودروهای آتی نیسان خواهیم دید. از نظر پرفورمنس ما قطعاً تحت تأثیر این محصول نیسان قرار گرفتهایم.
مشخصات نیسان نیسمو لیف RC
- قیمت: نامشخص
- پیشرانه: دو پیشرانه الکتریکی، باتری لیتیوم-یون
- قدرت/گشتاور: ۳۲۲ اسب بخار/۶۴۰ نیوتون متر
- گیربکس: تک سرعته، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۴ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۲۲ کیلومتر در ساعت
- محدوده حرکتی: نامشخص
Me
۱۶ بهمن ۱۳۹۸زیبایی مطلق
MOHAMAD.n.r
۱۶ بهمن ۱۳۹۸واقعا طراحیش نسبت به لیف معمولی خیلی بهتر و جذاب تره??
حسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۸آنچنان پرفورمنسی نداره برعکس قیافش که خوب از آب در اومده
ارشیا
۱۷ بهمن ۱۳۹۸مگه الکتریکی نیست صداش چه جوری به گوش اسیب میزنه؟؟؟؟؟??
AMIN
۱۷ بهمن ۱۳۹۸* گیربکس تک سرعته هم نیروی تولیدی را به زمین منتقل کرده و صدای تولیدی خودرو میتواند به گوشهای شما آسیب بزند*
16 سیلندر بوگاتی به گوش آسیب نرسوند . لیف رو نمیدونم با اینکه الکتریکی هست چرا باید به گوش آسیب بزنه!