نیسان 370Z خودرویی خاص بوده و بیشک یکی از نمادینترین خودروهای این صنعت محسوب میشود.
نیسان Z یکی از بازماندههای عصر طلایی خودروهای اسپورت ژاپنی است اگرچه که این خودرو در سال ۱۹۶۹ و خیلی قبلتر از دوران شگفتانگیز خودروهای دههی ۹۰ میلادی به دنیا آمده است. بسیاری از هموطنان این خودرو همانند تویوتا سوپرا، هوندا S2000، آکورا اینتگرا، مزدا RX-7 و میتسوبیشی اکلیپس از مدار تولید خارج شدهاند. در این میان نیسان Z خودروی اسپورت سبکوزن و زیبایی است که علاوه بر کارایی خود طرفداران زیادی را به خاطر قابلیت اعتماد و بهای مناسب به دست آورده است.Jeff Fox که مالک یک داتسون 240Z 1970 است با چنین دیدگاهی موافق است. در آن زمان یک پورشه بهایی حدود ۱۲ هزار دلار و کوروت ۱۰ هزار دلار داشت و این داتسون تنها ۳۴۰۰ دلار قیمت خورده بود. این را Fox میگوید کسی که این شانس را داشته تا به همراه یوتاکا کاتایاما (شناخته شده با نام آقای K. پدر Z) به رانندگی بپردازد. او خودروی Z خود را نه تنها به قیمت مناسب دوست دارد بلکه علاقهی او به خاطر این هم هست که Z خودروی پیچیدهای نیست. او همچنین سواری این خودرو را نیز دوست دارد.
شما جاده را احساس میکنید. رانندگی را دوست میدارید. این خودروها قدرت زیادی ندارند اما سبک بوده و همانند دیوانهها سواری میدهند. رانندگی با این خودروها هیجان زیادی دارد.
Alfonso Mazzarella که یک داتسون 240Z 1972 را به شرایط اصلی خود بازگردانده میگوید: “همهچیز دربارهی همراهی و رفاقت است. دربارهی برادری است. مثل زمانی است که میبینید خودروی کسی خراب شده و در کنار جاده میخواهید به او کمک کنید.” این خودروها منحصربهفرد هستند. لذتبخش هستند مخصوصاً نمونههای قدیمیتر هیجان بسیار بالایی دارند. این خودروها به حرکات شما پاسخ میدهند و همانند کشش بدنتان شما احساس شادی میکنید.
اما حالا میخواهیم دیداری با نیسان 370Z 2016 داشته باشیم. بهای آغازی خودرو زیر ۳۰ هزار دلار است که معاملهای کاملاً خوب برای خودرویی با پیشرانه ۶ سیلندر و دیفرانسیل عقب محسوب میشود.
Z کاری میکند که شما برای هیجان تلاش کنید اما رانندهها این روزها به نظر میرسد که ترجیح میدهند گشتاور زیادی را در دورهای پایینتر به دست بیاورند. به همین دلیل میتوانیم انتظار داشته باشیم که نسل بعدی نیسان Z پیشرانه توربو داشته باشد. همچنین احتمالاً نسل بعدی این خودرو وزن کمتری داشته باشد زیرا نسل کنونی احساس سنگینوزنی زیادی دارد و آنگونه که باید چابک باشد نیست. Z همچنین صدای شبیه خودروی اسپورت ندارد و صدای پیشرانه ۶ سیلندر زیادی مصنوعی است.
نیسان Z حاضر در این تست گیربکس ۶ سرعته دستی دارد اما نمونه ۷ سرعته اتوماتیک نیز قابل سفارش میباشد. کلاچ خودرو حس زمختی دارد و رانندگی خودرو را سخت میسازد. کلاچ بسیار فنری است و حس خودروی اسپورت را محو میکند. خوشبختانه فرمان خودرو پاسخگو و سنگین است و شیفتر نیز خلاقانه طراحی شده است.
یکی از بهترین ویژگیهای Z معکوسهای اتوماتیک هماهنگ با دور پیشرانه است. این ویژگی که در هر دو نوع گیربکس در دسترس است، در زمان معکوس دادن به خاطر تعویضهای نرمتر و ایجاد احساس بهتر پاسخ پدال گاز را تنظیم میکند. تعویض عالی دنده یکی از آن چیزهایی است که لبخند را بر لبان راننده مینشاند.
متأسفانه کابین نیسان Z بهطور وحشتناکی از مد افتاده و قدیمی است و ۱۰ ساله احساس میشود. مقادیر زیادی از پلاستیک مشکی سخت استفاده شده و سوئیچهای بکار رفته نیز قدیمی و ارزان هستند. خوشبختانه استفاده از آنها سخت نیست و طراحی کابین کاملاً دوستانه است.
این نیسان 370Z 2016 کاملاً سالخورده محسوب میشود و اگرچه که هنوز هیجان رانندگی خوبی دارد اما بسیاری منتظر نسل جدید این خودرو هستند.
نقاط قوت: جامعهی حمایتکننده فوقالعاده، ظاهر منحصربهفرد، خودروی اسپورت با بهای مناسب
نقاط ضعف: کابین از مد افتاده، کلاچ لرزان و ضعیف
مشخصات نیسان 370Z 2016
پیشرانه: 6 سیلندر ۳.۷ لیتر
قدرت/گشتاور: 332 اسب بخار/۳۶۶ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی: 13/۹ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت: آغاز از ۲۹۹۹۰ دلار
منبع: autoguide
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۳ شهریور ۱۳۹۵عاشقشم.
سامان اذری
۲۳ شهریور ۱۳۹۵منم عاشقشم به قران
هرهفته میاد پیس رو به اتیش میکشونه میره
هیچ کامارو ماستنگ یا چلنجر 6 سیندری تو درگ نمیتونه ازش رد شه
http://www.8pic.ir/images/ur9e5fawx52u5leyef8o.jpg
و
http://www.8pic.ir/images/x2eh9kracl3jvvm4mm5k.jpg
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۴ شهریور ۱۳۹۵شاهکار زدی سامان جان.
عالی.
این ماشین یکی از اسطوره های منه.
350Z رو هم خیلی دوست داشتم. به نظرم خیلی خواستنی بود.
کلا عشقست سری Z نیسان.
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵ژاپن کار بلد
Nima
۲۴ شهریور ۱۳۹۵سامان جان این نیسان قیمت الان دیگه نمیتونه نسل جدید کامارو و ماستنگ رو بگیره. توى بازه قیمتى SS هم قرار میگیره تقریبا که کار درست اینه کامارو بخرى.چون خیلى بروزتر هست.
سامان اذری
۲۴ شهریور ۱۳۹۵نیما جان کامارو اس اس 29 هزار دلاره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
سامان اذری
۲۴ شهریور ۱۳۹۵قیمت پایه اس اس حدود 44.200 دلاره
Nima
۲۴ شهریور ۱۳۹۵سامان جان اس اس پاییش 37000هزار دلاره
که فکر میکنم اون 7000 دلار خیلى خیلى ارزشمنده با توجه به تفاوت توى قدرت و شتاب.
اما قیمت پایه کامارو 23400 دلار هست که تقریبا از این طرف 7000 دلار ارزون تره. ولى تقریبا هم سطح هستن. شتاب مدل 4 سیلندر کامارو 5.2 هست و Z نیسان همون 370 هم 5.1 و تاپ اسپید هردو 250 هست.
پس 7000 دلار کمتر میدى و ماشین بروزتر میخرى و جدیدتر چه طراحى و چه تکنولوژى.
ولى باز سلیقه هست.
Nima
۲۴ شهریور ۱۳۹۵و توى مدل و تریم نهایى نیسان میشه مدل نیسمو که 50000 دلار قیمتشه
و کامارو ZL1 جدید که داره میاد هم 55000 دلاره. فکر میکنم اون 5000 دلار حداقل 250-300 اسب تفاوته.
احسان(احسان سابق)
۲۳ شهریور ۱۳۹۵چند روزه شبکه نمایش افتاده رو دور پخش سری سریع و خشن. حالا وقتی به ماشین های قسمت های اول سری نگاه می کنم میبینم حدود 15-16 سال پیش اسپرت های ژاپنی خیلی رو دور بودن. تو این فیلم بجز ماسل های امریکایی دهه 70 همه خودروهای اسپرت فیلم ساخت نیسان و تویوتا و میتسوبیشیه. اما تو قسمت های آخر سریع و خشن بیشتر ماشین های اسپرت امریکایی و المانی جدید حضور داره. واقع دهه 90 و اوایل 2000 ژاپنی های اسپورت آدرنالین رو تو خون به گردش درمیاوردن
Sina
۲۳ شهریور ۱۳۹۵البته بنظر میاد ژاپنی ها دوباره میخان آون دوران رو زنده چون نیسان که اسطوره هاش مثل سری zو جی تی ار هستن، تویوتا که داره دوباره سوپرا رو زنده میکنه، مزدا ها هم که دوباره زمزمه های تولید دوباره سری rx هستش فقط مونده میتسوبیشی و سوبارو که البته بعیده این دوتا بخاطر وضع مالی شون فعلا اسطوره هاشونو زنده کنن
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵ژاپن الانش هم خیلی عالی داره فعالیت میکنه
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۴ شهریور ۱۳۹۵این فیلم تمرکزش بر ژاپن بود.
وگرنه همون موقع در اروپا هم هایپرکار های جاودانه ای ساخته شدن.
فقط انگلستان
۲۳ شهریور ۱۳۹۵این نیسان یکی از زشت ترین ماشین هاییه که تا حالا دیدم .
SARDAR
۲۳ شهریور ۱۳۹۵باید بگم جگوار XG 220 خیلی ماشین زشتیه
ShoMpeT
۲۳ شهریور ۱۳۹۵دقیقا
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۴ شهریور ۱۳۹۵سلیقت خوب نیست عزیزم.
باور کن خیلی زیبا و منحصر به فرده.
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵هرکی سلیقه ای داره دیگه
Xman
۲۳ شهریور ۱۳۹۵برای اینکه بهتر متنو بفهمید برید فیلم سریع و خشن 1و2 و3رو ببینید!!!!!
واقعا عاشق هرچی ماشین اسپرت ژاپنی هست میشین!!!!!!
Sina
۲۳ شهریور ۱۳۹۵این اگه توایران بود یه اسباب بازی مثل جنسیس کوپه واسه ملت جهان سومی اسطوره نمیشد
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵کره درحال پیشرفت فعلا نرسیده به اسپرت های ژاپن
mohsen.b
۲۳ شهریور ۱۳۹۵نه خیلی خوب و نه بد-خودروی روزانه نیست قطعا-بیشتر مناسب پیست و دریفت طراحی شده-مصرف سوختش نشون میده که خودروی پیسته تا خودروی روزانه
datsun
۲۳ شهریور ۱۳۹۵عاشقشم
یک اسپورت کوپه اصیل ژاپنی
با اینکه خیلی وقته از معرفیش گذشته ولی هنوز زیبا وجذابه ، طراحی های سری زد همگی ماندگارن
240 ,300 , 350, 370 z
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۴ شهریور ۱۳۹۵مخصوصا 350z
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵همشون کارایی خودشون دارن
علیرضا
۲۳ شهریور ۱۳۹۵سری z همیشه عالی بودن و هستن.من که برام فرمان پذیری عالی و هیجان رانندگی و حس اسپرت بینظیرش اهمیت داره و نه کابینی که شاید طراحی قدیمی اشته باشه یا پلاستیک توش استفاده شده باشه
امیدوارم نسل ماشین های اسپرتی که قابلیت فنی و اسپرت فوق العاده با قیمت ارزون دارن و این کاهش قیمت رو تو طراحی داخلی و کابین جبران میکنن از بین نره.صندلی چرم و داشبورد با فوم نرم تو هر ماشینی پیدا میشه ولی حال و هوای اسپرت نه
Saied
۲۳ شهریور ۱۳۹۵مخصوص دریفته
آرش
۲۴ شهریور ۱۳۹۵عاشقتونم گودزیلا و میاتا.
همچنان جمله های به ظاهر فارسی انگلیسی الاصل! در متن آزاردهنده هست مثل : ” جامعهی حمایتکننده فوقالعاده”
Mohamad
۲۴ شهریور ۱۳۹۵عجب رخی داره!!!!!!
و عجب قیمتی
لامصبا چجوری همچین قیمتی میزارن رو این شاهکار
امير رحيم پور
۲۴ شهریور ۱۳۹۵بدون بحث عاشقشم
Gtr
۲۸ شهریور ۱۳۹۵پرچم ژاپن بالاست ?هم GTR و هم سری های Z