نیسان

تغییرات مدیریتی در رأس شرکت نیسان

با شروع ماه آوریل ۲۰۱۷ مدیرعامل جدید نیسان آقای Hiroto Saikawa کار خود را شروع خواهد کرد. این انتصاب جدید به توصیه‌ی کارلوس گوسن است که همچنان رئیس هیئت‌مدیره‌ی کمپانی خواهد بود و تمدید حکم خود را در جلسه‌ی عمومی سهامداران در ماه ژوئن دریافت خواهد کرد.

hiroto-saikawa-nissan-sipa
این جابجایی همچنین بخشی از برنامه‌ی تحول و تکامل تیم مدیریتی این گروه خودروسازی است چراکه گوسن عمده تمرکز خود را روی گسترش اتحاد رنو-نیسان که حالا میتسوبیشی را نیز در اختیار دارد معطوف خواهد کرد.

carlos-ghosn-02
گوسن گفته است:

من مطمئنم که تیم مدیریتی‌ای که من در طول ۱۸ سال گذشته در نیسان توسعه داده‌ام به اندازه‌ی کافی استعداد و تجربه به منظور رسیدن به اهداف استراتژیک و عملیاتی را دارند. با توجه به تغییر و تحولات اخیر و انجام معامله با میتسوبیشی تصمیم گرفتم که الآن بهترین زمان برای سپردن سمت مدیرعاملی نیسان به Hiroto Saikawa است.

nissan-ceo-hiroto-saikawa
Saikawa در حال حاضر هم به عنوان مدیرعامل نیسان و هم مدیر نمایندگی شرکت انجام‌وظیفه می‌کند. او از سال ۱۹۷۷ در نیسان بوده و از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ سمت مدیر ارشد رقابتی را عهده‌دار بوده است. از سال ۱۹۹۹ میلادی تاکنون او در پست‌های مدیریتی ارشدی فعالیت نموده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مدیریت کمیته‌های آمریکایی و اروپا و همچنین معاون مدیرعامل اشاره کرد. او در حال حاضر دبیر انجمن خودروسازان ژاپن JAMA نیز هست.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. madjid

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    کارلوس غصن یک مدیر واقعیه. با تباری برزیلی-لبـنانی
    شاید اگه این مرد نبود الان نیسان هم با این قدرت در جهان حضور نداشت.
    ان شا الله خدا طول عمرش رو زیاد کنه و به زندگیش برکت بده. برای ما ، ماشین باز ها که شخصیت دوست داشتنی و قابل احترامی محسوب میشه کلی برای نیسان و رنو زحمت کشید.
    خوشحالم که آقای غصن همچنان در پست ریاست هیئت مدیره ی این شرکت حضور داره.

  2. یاسین

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    واقعا دوران طلایی بوجود اورد گوسن
    نیسان رنو رو به صدر فروش خودرو های الکتریکی اورد
    با رنو داچیا بازار خودرو های اقتصادی خیلی از کشورهای جهان سومی رو گرفتن تو دستشون ارزونترین افرودر دنیا داستر رو به تولید یک میلیون دستگاه رسوندن
    میتسوبیشی رو دوباره زنده کردن
    با جی تی را یه لول جدیدی از مهندسی خودرو رو به دنیا نشون دادن
    و
    و
    و
    و…….
    اقا الکی نیست که اینهمه سال هدایت نیسان رنو دستت باشه و هرسالم گل بکاری
    کاش گوسن بیاد یه دوره اموزشی اش خوری واسه مدیران خودروسازی ایران بزاره بفهمن مدیریت یعنی چی

    1. Mehran

      ۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (178 ديدگاه)

      اقا ترکیب جهل و غرور بد ترکیبیه.مدیران ما همین الانم مدعیه نظریه مدیریت جهانن،

  3. Mehran

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظرم ببینم این اعجوبه اقتصادی با میتسوبیشی چیکار میکنه.به عقیده من ممکنه در اینده نزدیک شاهد تولد برند جدیدی از مجموع این سه شرکت باشیم.

  4. datsun

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3945 ديدگاه)

    غصن مدیر لایقی برای نیسان بود
    (من به خاطر رنو به ژاپن نیامدم بلکه برای نجات نیسان ) این کلمه ی بود که غصن برای اولین بار به مدیران نیسان گفت ، غصن تونست در سال اول مدیریتش نیسان رو به سود دهی برسونه و در عرض پنج سال کل بدهی این کمپانی رو پرداخت کنه

    ﺳﺎﯾﮑﺎﻭﺍ با حدود چهل سال کار در نیسان فرد با تجربه ای و نقش مهمی در مذاکرات و خرید سهام میتسوبیشی داشت

    هدف بعدی اتحاد رنو نیسان کمپانی های سوزکی و مزداس که رنو نیسان مایله وارد مذاکره با این کمپانی ها بشه

    1. یاسین

      ۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (658 ديدگاه)

      در مورد مزدا شک دارم ولی سوزوکی رو مطمئنم که میاد زیر پرچم نیسان رنو
      سوزوکی خیلی شرکت با پتانسیل و دوست داشتنییه اگه به این جمع اضافه بشه کلی میدون براش باز میشه که نشون بده چی تو چنته داره

      1. madjid

        ۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        مزدا ، اصلا فکر نمیکنم حاضر به همچین کاری بشه.
        سوزوکی 110 سال قدمت داره ، الان هم اوضاعش خوبه ، نمیدونم چرا باید بیاد زیر پرچم شرکت دیگه ای.
        من با اینقدر بزرگ شدن شرکت ها موافق نیستم.
        اداره کردن این شرکت های بزرگ کار خیلی سختیه. کارلوس غصن هم یک روز بازنشسته میشه و اداره ی همچین امپراتوری بزرگی کار هر کسی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا