نیسان

تولید دو میلیون نیسان قشقایی در انگلستان

در کمتر از ۸ سال، کراس آور محبوب نیسان توانسته به فروش و تولید کلی ۲.۵ میلیون دستگاه برسد و این آمار در تاریخ صنعت خودرو در این کلاس، یک نقطه عطف محسوب شده و سریع‌تر از هر خودروی دیگری می‌باشد.

Nissan Qashqai Sunderland
Nissan Qashqai Sunderland
نیسان از سال ۲۰۰۶ بیش از ۸۵۳ میلیون دلار در طراحی، توسعه و تولید مدل قشقایی در ساندرلند انگلستان سرمایه‌گذاری کرده است. دو میلیون دستگاه از کل تولیدات قشقایی در این تأسیسات ساخته شده است و ۸۵ درصد از تولیدات این کارخانه (۱,۷۰۶,۶۳۳ دستگاه) به بیش از ۱۳۲ بازار بین‌المللی صادر شده است و حدود ۱۱ هزار شغل در صنعت خودروی انگلیس نیز ایجاد شده است.
اینفوگرافی تولید نیسان قشقایی
اینفوگرافی تولید نیسان قشقایی
نیسان امیدوار است به‌زودی به رکورد تولید سه میلیون قشقایی نیز دست یابد. علاوه بر ساندرلند، چین، ژاپن و به‌زودی سن‌پترزبورگ روسیه نیز تولیدکنندگان دیگر نیسان قشقایی می‌باشند که عمده تولیدات آن‌ها در بازارهای داخلی عرضه می‌شود.
تولید 2 میلیون نیسان قشقایی در ساندرلند
تولید ۲ میلیون نیسان قشقایی در ساندرلند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. REZA . JUST TOYOTA

    ۱۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1398 ديدگاه)

    یعنی روزی می رسه یه خودرو ساز معروف بیاد تو ایران ماشین بسازه
    چی می شد اگه می شد ………

    1. "Amir"

      ۱۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (724 ديدگاه)

      این سری جدیداش واقعا قشنگن و فک کنم تو ایران اگه بیاد استقبال خوبی بشه

      1. وحید

        ۱۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (394 ديدگاه)

        امیر جان تاریخ و آمار نشون دادن هر خودرویی که تو جهان آمار فروش خوبی داشته تو ایران فروش خوبی نخواهد داشت کلا تو همه چی برعکس عمل میکنیم مثل تویوتا کرولا

        1. مهران

          ۱۷ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (4 ديدگاه)

          جالبه تویوتا آریون فروشش در مقابل آزرا و کادنزا اصلا به چشم نمیاد.جای تعصف داره

        2. رضا.2272

          ۱۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (186 ديدگاه)

          این همه ماشین داره تولید میشه
          یعنی اینقدر تعدادشون کمه که یکیش نباید نسیب ما بشه؟
          نیسان قشقایی نخواستیم
          یه پراید که دیگه …
          ای بابا

    2. e36

      ۱۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (914 ديدگاه)

      هیچ خورروسازی با این کار اسم و رسمشو خراب نمیکنه

    3. saeed.shariati

      ۱۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (475 ديدگاه)

      اقا رضا درود
      اتفاقا ایران یکی از بکر ترین بازار های خودرویی جهان هست که هر خودرو سازی دوس داره بهش وارد بشه
      حالا چرا خوبه اولا بخاطر اینکه مردم تو ایران عادت کردن بابت ماشین پول زیاد بدن و این مساوی میشه با سود شرکت سرمایه گزار
      دوما ایرانی ها یجوری بار اومدن به لطف مسولین خودرو سازی که کم توقع اند ومجبورند مثلا همین پراید رو که […] هم سوار نمیشن با این قیمت نجومی میخرن و استفاده میکنن اینم یه سود دیگ واسه سرمایه گزار که زیاد زحمت نمیکشه
      حالا یه سری عواملی هم سر راه انی اولا نبود نیروی متخصص به ماشینایی با تکنولوژی روز دوما تحریم ها که اجازه نمیدن هیچ شرکتی با ایران قرارداد ببنده سوما برای تجهیز کردن خطوط تولید یا از نو ساختنشون باید هزینه زیادی بکنن
      با همین اوصاف و شرایط جنرال موتوز و بی ام و و بنز و فولکس برای راه اندازی خطوط تولید در ایران ابراز علاقه کردن
      من یه مطلبی برای پدال مبنی بر شریک شدن ایرانخودرو با اشکودا فرستادم اما نمیدونم چرا ثبتش نکرد
      افا رضا امید وارم اطلاعاتم مفید فایده باشه

      1. REZA . JUST TOYOTA

        ۱۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (1398 ديدگاه)

        ممنون

    4. سجاد

      ۱۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (124 ديدگاه)

      این اتومبیل با نام ایرانی خودش باید در ایران تولید بشه ، نه انگلیس . . .

    5. MAFIA

      ۱۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (433 ديدگاه)

      نیسان تیراژ بالایی رو داره میزنه خوبه برا توسعه اقتصادی

    6. matin

      ۱۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (230 ديدگاه)

      رقیبش داستره

  2. راد

    ۱۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    من فکر نمیکنم
    اما اگر بیاد غوغا میشد

  3. وحید

    ۱۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    گل سر سبد محصولات نیسان تو اروپا. جزو کم مصرف ترین و پاک ترین شاسی بلندای اروپاست. موتور دیزلی 1.5 لیتریش از اولش معلوم بود که فروش خوبی رو براش رقم خواهد زد

  4. amir

    ۱۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (518 ديدگاه)

    مشکل اینجاست که ما نمی پذیریم که خودروساز نیستیم.اگر این موضوع را قبول میکردیم یک مونتاژ کننده خوب میشدیم همانطور که ارژانتین- برزیل -چین-روسیه-مالزی و خیلی از کشورهای دیگه که خودشون خودروساز نیستند تونستن مونتاژکننده خوبی برای خودروهای فولکس واگن-پژو -تویوتا و… باشند.متاسفانه چون خودروسازی برای اقایون بیشتر میصرفه و اقایون هم دلشون برای من وشما نسوخته که چی سواربشیم ما مجبوریم ماشینهای 50 سال پیش را سوار بشیم که باعث شده حتی اعتبار خود کمپانی مادر هم خدشه دار بشه.

  5. M Power///

    ۱۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (413 ديدگاه)

    قشقایی جدید رو دوست. و همین طور تبلیغ نیسان برای قشقایی رو دوست دارم.

    http://20ist.com/archives/41274

    حالا که گفتم ویدیو یاد ویدیوی خارق العاده عجیب و جالب سایپا برای پراید افتادم.

    http://20ist.com/archives/41464

  6. Mostafa JR

    ۱۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    یکی از آشناهامون خریده…محشره!

  7. پوری پوریا!

    ۱۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    انگلیسی ها کوروت و کامارو سوار نمیشن اونوقت چطور نیسان قشقایی سوار میشن؟!
    ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟

    1. نیما

      ۱۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (158 ديدگاه)

      بس که ابلهن بس که ابلهن بس که ابلهن بس که ابلهن(تیکه از سریال قدیمی)

    2. وحید

      ۱۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (394 ديدگاه)

      اروپائیا شدیدا سلیقه خودرویی شون تغییر کرده و به خودروهای کم مصرف و کوچیک گرایش پیدا کردن برعکس آسیایی ها

  8. بهزاد

    ۱۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2561 ديدگاه)

    افغانی ها مردمان رنج کشیده و شریفی هستند که متاسفانه تحت سیطره جهل یک عده ای به این روزگار گرفتار شدند و امیدوارم در صلح و امنیت بتونند کشور خودشون رو آباد کنند و همچنین سایر همسایگانمون.
    بازار ایران تشنه خودرو هست ولی این بازار کشش زیادی برای خودروهای سطح اول جهان مثل کشورهای صنعتی رو نداره و مثل کشورهای آمریکای جنوبی و هند و اندونزی و… که سطح درآمدها پایین هست خودروهایی با قیمت نازل میتونه این تقاضا رو پوشش بده.
    اگر قرار باشه سیاست گذاری ها به سمت تولید خودروهایی مثل قشقایی سوق پیدا کنه با این وضعیت اقتصادی حداقل 80 درصد خریداران از داشتن خودرو صفر محروم خواهند شد.
    در خوشبینانه ترین حالت اگر مالیاتها به سطح معقولی برسه و خودروهای 25 هزار دلاری در نهایت زیر 100 میلیون تومان به فروش برسه باز بازار ایران که تقاضا برای بیش از 1 میلیون خودرو داره با سطح درآمدها خریداری به این حجم نخواهد بود.
    برخی دوستان هنوز قیمت ارز و درآمد سرانه کشور خودمون رو قبول ندارند یا هنوز باور نکردند!
    برخی کارشناسان اقتصادی هم در کمال ناباوری هنوز به آمار تولید ناخالص ملی قبل از گران شدن ارز یا سقوط پول ملی اکتفا میکنند و اقتصاد ایران رو جزو 30 تا یا حتی 20 تا میدونن در حالی که ارزش پول ملی 2.5 برابر سقوط کرده و به دلار واقعی ارزش اقتصادی ایران نمیتونه جزو 30 کشور قرار بگیره.

  9. re8889

    ۱۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    مهم ساختنش تو ایران نیست.مهم پولشه که ادم باید داشته باشه وگرنه چه فایده؟؟☺☺☺☺

  10. یه پسر

    ۱۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    مث پراید ما پرفروش

    اما حیف که میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است

  11. محمدMOHAMMAD

    ۱۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (230 ديدگاه)

    اگر یک شرکت وارد کننده متبحر ایجاد میشد و همه محصولات نیسان را با خدمات پس از فروش خوب به مشتریان عرضه میکرد محصولات نیسان بسیار شناخته شده بود و فروشش از بقیه رقیبان خیلی بیشتر بود البته محصولات نیسان بسیار زیبا و با دوام هستند ولی چون متصدی واردات محصولات نیسان در ایران پارس خودرو است محصولات نیسان بسیار دیر و نصفه نیمه و با خدمات پس از فروش ناقص بدست مصرف کننده می رسد

  12. MjM

    ۱۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (734 ديدگاه)

    یکی از زیبا ترین کراس اوور هاست…از نظر امکانات و کیفیتم که جاپونیه دیگه

  13. datsun

    ۱۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    آفرین به نیسان
    قشقایی یکی از موفق ترین خودرهای نیسان بوده و همچنین نیسان جوک

  14. سام سامی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    در اینکه ماشین خوبی هست شک ندارم، اما اینکه تو ایران بیاد و استقبال خوبی بشه همش بستگی به قیمت گذاری داره…متاسفانه توایران از تفکر ژاپنی بودن خودرو سوءاستفاده میشه و به قیمت خیلی بالاتر عرضه میشه که به جای استقبال خودرو با شکست مواجه میشه…چند تا مثال بزم براتون:
    میتسوبیشیASX که موتور کمتر از 2000cc داره با تعرفه 15 درصد کمتر از ماشین های 2000 به بالا وارد میشه، این در حالیه که قیمتش 700 دلار از اسپورتیج و توسان کمتر هست اما 4 میلیون گرونتر میفروشن چون میگن ماشین ژاپنیه!! همین داستان برای بقیه هم هست…در حالی که بنظرم اگر به قیمت رقابتی و واقعی عرضه میشد الان خیلی خیلی بیشتر ازش استقبال میشد

  15. رسول

    ۱۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    تعجب میکنم که چطور هیچ کس نمیدونست که این خودرو بصورت محدود در پارس خودرو تولید شد و تعدادی هم وارد شد وهنوز هم خط تولیدش هست ولی بعلت تحریم تولید نشد. ضمنا با وجود اینکه زیبا و کم مصرف هست ولی استقبال زیادی هم ازش نشد.

    1. محمد

      ۱۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      عزیزم این دوره مردم عقلشون به چشمشونه…ماشینای بیکیفیت واشغال چینی وکره ای رو بخاطر یه ظاهر وقیافه وچندتاامکانات ترجیح میدن به چیزای دیگه

  16. محمد

    ۱۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    اقاراستی این ام وی ام 33هاجدیدی رودیدید…چقدرجلوش شبیه این نیسان قشقایا خودمون هست مخصوصا ارم جلوش

  17. شهریار

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (175 ديدگاه)

    آدم اول با اسمش حال میکنه

  18. m65

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ای بود با طراحی جدید بهتر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا