در کمتر از ۸ سال، کراس آور محبوب نیسان توانسته به فروش و تولید کلی ۲.۵ میلیون دستگاه برسد و این آمار در تاریخ صنعت خودرو در این کلاس، یک نقطه عطف محسوب شده و سریعتر از هر خودروی دیگری میباشد.
نیسان از سال ۲۰۰۶ بیش از ۸۵۳ میلیون دلار در طراحی، توسعه و تولید مدل قشقایی در ساندرلند انگلستان سرمایهگذاری کرده است. دو میلیون دستگاه از کل تولیدات قشقایی در این تأسیسات ساخته شده است و ۸۵ درصد از تولیدات این کارخانه (۱,۷۰۶,۶۳۳ دستگاه) به بیش از ۱۳۲ بازار بینالمللی صادر شده است و حدود ۱۱ هزار شغل در صنعت خودروی انگلیس نیز ایجاد شده است. نیسان امیدوار است بهزودی به رکورد تولید سه میلیون قشقایی نیز دست یابد. علاوه بر ساندرلند، چین، ژاپن و بهزودی سنپترزبورگ روسیه نیز تولیدکنندگان دیگر نیسان قشقایی میباشند که عمده تولیدات آنها در بازارهای داخلی عرضه میشود.۳۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
REZA . JUST TOYOTA
۱۷ آبان ۱۳۹۳یعنی روزی می رسه یه خودرو ساز معروف بیاد تو ایران ماشین بسازه
چی می شد اگه می شد ………
"Amir"
۱۷ آبان ۱۳۹۳این سری جدیداش واقعا قشنگن و فک کنم تو ایران اگه بیاد استقبال خوبی بشه
وحید
۱۷ آبان ۱۳۹۳امیر جان تاریخ و آمار نشون دادن هر خودرویی که تو جهان آمار فروش خوبی داشته تو ایران فروش خوبی نخواهد داشت کلا تو همه چی برعکس عمل میکنیم مثل تویوتا کرولا
مهران
۱۷ آبان ۱۳۹۳جالبه تویوتا آریون فروشش در مقابل آزرا و کادنزا اصلا به چشم نمیاد.جای تعصف داره
رضا.2272
۱۹ آبان ۱۳۹۳این همه ماشین داره تولید میشه
یعنی اینقدر تعدادشون کمه که یکیش نباید نسیب ما بشه؟
نیسان قشقایی نخواستیم
یه پراید که دیگه …
ای بابا
e36
۱۷ آبان ۱۳۹۳هیچ خورروسازی با این کار اسم و رسمشو خراب نمیکنه
saeed.shariati
۱۷ آبان ۱۳۹۳اقا رضا درود
اتفاقا ایران یکی از بکر ترین بازار های خودرویی جهان هست که هر خودرو سازی دوس داره بهش وارد بشه
حالا چرا خوبه اولا بخاطر اینکه مردم تو ایران عادت کردن بابت ماشین پول زیاد بدن و این مساوی میشه با سود شرکت سرمایه گزار
دوما ایرانی ها یجوری بار اومدن به لطف مسولین خودرو سازی که کم توقع اند ومجبورند مثلا همین پراید رو که […] هم سوار نمیشن با این قیمت نجومی میخرن و استفاده میکنن اینم یه سود دیگ واسه سرمایه گزار که زیاد زحمت نمیکشه
حالا یه سری عواملی هم سر راه انی اولا نبود نیروی متخصص به ماشینایی با تکنولوژی روز دوما تحریم ها که اجازه نمیدن هیچ شرکتی با ایران قرارداد ببنده سوما برای تجهیز کردن خطوط تولید یا از نو ساختنشون باید هزینه زیادی بکنن
با همین اوصاف و شرایط جنرال موتوز و بی ام و و بنز و فولکس برای راه اندازی خطوط تولید در ایران ابراز علاقه کردن
من یه مطلبی برای پدال مبنی بر شریک شدن ایرانخودرو با اشکودا فرستادم اما نمیدونم چرا ثبتش نکرد
افا رضا امید وارم اطلاعاتم مفید فایده باشه
REZA . JUST TOYOTA
۱۷ آبان ۱۳۹۳ممنون
سجاد
۱۸ آبان ۱۳۹۳این اتومبیل با نام ایرانی خودش باید در ایران تولید بشه ، نه انگلیس . . .
MAFIA
۱۸ آبان ۱۳۹۳نیسان تیراژ بالایی رو داره میزنه خوبه برا توسعه اقتصادی
matin
۱۸ آبان ۱۳۹۳رقیبش داستره
راد
۱۷ آبان ۱۳۹۳من فکر نمیکنم
اما اگر بیاد غوغا میشد
وحید
۱۷ آبان ۱۳۹۳گل سر سبد محصولات نیسان تو اروپا. جزو کم مصرف ترین و پاک ترین شاسی بلندای اروپاست. موتور دیزلی 1.5 لیتریش از اولش معلوم بود که فروش خوبی رو براش رقم خواهد زد
amir
۱۷ آبان ۱۳۹۳مشکل اینجاست که ما نمی پذیریم که خودروساز نیستیم.اگر این موضوع را قبول میکردیم یک مونتاژ کننده خوب میشدیم همانطور که ارژانتین- برزیل -چین-روسیه-مالزی و خیلی از کشورهای دیگه که خودشون خودروساز نیستند تونستن مونتاژکننده خوبی برای خودروهای فولکس واگن-پژو -تویوتا و… باشند.متاسفانه چون خودروسازی برای اقایون بیشتر میصرفه و اقایون هم دلشون برای من وشما نسوخته که چی سواربشیم ما مجبوریم ماشینهای 50 سال پیش را سوار بشیم که باعث شده حتی اعتبار خود کمپانی مادر هم خدشه دار بشه.
M Power///
۱۷ آبان ۱۳۹۳قشقایی جدید رو دوست. و همین طور تبلیغ نیسان برای قشقایی رو دوست دارم.
http://20ist.com/archives/41274
حالا که گفتم ویدیو یاد ویدیوی خارق العاده عجیب و جالب سایپا برای پراید افتادم.
http://20ist.com/archives/41464
Mostafa JR
۱۷ آبان ۱۳۹۳یکی از آشناهامون خریده…محشره!
پوری پوریا!
۱۷ آبان ۱۳۹۳انگلیسی ها کوروت و کامارو سوار نمیشن اونوقت چطور نیسان قشقایی سوار میشن؟!
؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
نیما
۱۷ آبان ۱۳۹۳بس که ابلهن بس که ابلهن بس که ابلهن بس که ابلهن(تیکه از سریال قدیمی)
وحید
۱۷ آبان ۱۳۹۳اروپائیا شدیدا سلیقه خودرویی شون تغییر کرده و به خودروهای کم مصرف و کوچیک گرایش پیدا کردن برعکس آسیایی ها
بهزاد
۱۷ آبان ۱۳۹۳افغانی ها مردمان رنج کشیده و شریفی هستند که متاسفانه تحت سیطره جهل یک عده ای به این روزگار گرفتار شدند و امیدوارم در صلح و امنیت بتونند کشور خودشون رو آباد کنند و همچنین سایر همسایگانمون.
بازار ایران تشنه خودرو هست ولی این بازار کشش زیادی برای خودروهای سطح اول جهان مثل کشورهای صنعتی رو نداره و مثل کشورهای آمریکای جنوبی و هند و اندونزی و… که سطح درآمدها پایین هست خودروهایی با قیمت نازل میتونه این تقاضا رو پوشش بده.
اگر قرار باشه سیاست گذاری ها به سمت تولید خودروهایی مثل قشقایی سوق پیدا کنه با این وضعیت اقتصادی حداقل 80 درصد خریداران از داشتن خودرو صفر محروم خواهند شد.
در خوشبینانه ترین حالت اگر مالیاتها به سطح معقولی برسه و خودروهای 25 هزار دلاری در نهایت زیر 100 میلیون تومان به فروش برسه باز بازار ایران که تقاضا برای بیش از 1 میلیون خودرو داره با سطح درآمدها خریداری به این حجم نخواهد بود.
برخی دوستان هنوز قیمت ارز و درآمد سرانه کشور خودمون رو قبول ندارند یا هنوز باور نکردند!
برخی کارشناسان اقتصادی هم در کمال ناباوری هنوز به آمار تولید ناخالص ملی قبل از گران شدن ارز یا سقوط پول ملی اکتفا میکنند و اقتصاد ایران رو جزو 30 تا یا حتی 20 تا میدونن در حالی که ارزش پول ملی 2.5 برابر سقوط کرده و به دلار واقعی ارزش اقتصادی ایران نمیتونه جزو 30 کشور قرار بگیره.
re8889
۱۷ آبان ۱۳۹۳مهم ساختنش تو ایران نیست.مهم پولشه که ادم باید داشته باشه وگرنه چه فایده؟؟☺☺☺☺
یه پسر
۱۷ آبان ۱۳۹۳مث پراید ما پرفروش
اما حیف که میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است
محمدMOHAMMAD
۱۷ آبان ۱۳۹۳اگر یک شرکت وارد کننده متبحر ایجاد میشد و همه محصولات نیسان را با خدمات پس از فروش خوب به مشتریان عرضه میکرد محصولات نیسان بسیار شناخته شده بود و فروشش از بقیه رقیبان خیلی بیشتر بود البته محصولات نیسان بسیار زیبا و با دوام هستند ولی چون متصدی واردات محصولات نیسان در ایران پارس خودرو است محصولات نیسان بسیار دیر و نصفه نیمه و با خدمات پس از فروش ناقص بدست مصرف کننده می رسد
MjM
۱۸ آبان ۱۳۹۳یکی از زیبا ترین کراس اوور هاست…از نظر امکانات و کیفیتم که جاپونیه دیگه
datsun
۱۸ آبان ۱۳۹۳آفرین به نیسان
قشقایی یکی از موفق ترین خودرهای نیسان بوده و همچنین نیسان جوک
سام سامی
۱۸ آبان ۱۳۹۳در اینکه ماشین خوبی هست شک ندارم، اما اینکه تو ایران بیاد و استقبال خوبی بشه همش بستگی به قیمت گذاری داره…متاسفانه توایران از تفکر ژاپنی بودن خودرو سوءاستفاده میشه و به قیمت خیلی بالاتر عرضه میشه که به جای استقبال خودرو با شکست مواجه میشه…چند تا مثال بزم براتون:
میتسوبیشیASX که موتور کمتر از 2000cc داره با تعرفه 15 درصد کمتر از ماشین های 2000 به بالا وارد میشه، این در حالیه که قیمتش 700 دلار از اسپورتیج و توسان کمتر هست اما 4 میلیون گرونتر میفروشن چون میگن ماشین ژاپنیه!! همین داستان برای بقیه هم هست…در حالی که بنظرم اگر به قیمت رقابتی و واقعی عرضه میشد الان خیلی خیلی بیشتر ازش استقبال میشد
رسول
۱۸ آبان ۱۳۹۳تعجب میکنم که چطور هیچ کس نمیدونست که این خودرو بصورت محدود در پارس خودرو تولید شد و تعدادی هم وارد شد وهنوز هم خط تولیدش هست ولی بعلت تحریم تولید نشد. ضمنا با وجود اینکه زیبا و کم مصرف هست ولی استقبال زیادی هم ازش نشد.
محمد
۱۸ آبان ۱۳۹۳عزیزم این دوره مردم عقلشون به چشمشونه…ماشینای بیکیفیت واشغال چینی وکره ای رو بخاطر یه ظاهر وقیافه وچندتاامکانات ترجیح میدن به چیزای دیگه
محمد
۱۸ آبان ۱۳۹۳اقاراستی این ام وی ام 33هاجدیدی رودیدید…چقدرجلوش شبیه این نیسان قشقایا خودمون هست مخصوصا ارم جلوش
شهریار
۱۹ آبان ۱۳۹۳آدم اول با اسمش حال میکنه
m65
۲۰ آبان ۱۳۹۳ماشین فوق العاده ای بود با طراحی جدید بهتر شد