نیسان ماه گذشته از کانسپت Z پروتو رونمایی کرد اما این خودرو تقریباً آمادهٔ تولید است زیرا گزارش شده که نسخهٔ تولیدی آن تقریباً با این کانسپت یکسان خواهد بود. نیسان آخر هفتهٔ گذشته Z پروتو را طی یک رویداد خودرویی به نمایش عمومی درآورد که در این رویداد تعدادی از مقامات شرکت مثل «هیروشی تامورا» که بهعنوان آقای GT-R شناخته میشود حضور داشتند. گزارش شده است که طی این رویداد متخصص ارشد محصولات نیسان گفته است که نسخهٔ تولیدی Z با همین شکل بیرون میآید.
این نشان میدهد نسخهٔ تولیدی نسل جدید کوپهٔ Z نیسان با این کانسپت یکسان خواهد بود و یا صرفاً تغییراتی جزئی خواهد داشت. بااینحال سخنگوی نیسان با احتیاط بیشتری گفته است:
خیلی دشوار است که بگوییم طراحی خودرو در این مرحله نهایی شده است
درهرحال هرچند ممکن است برخی قسمتهای این کانسپت تغییر کند اما Z پروتو به لطف طراحی رترو که نشانههایی از Z اولیه و همینطور مدل 300ZX را به همراه دارد، مورد استقبال قرار گرفته است. البته بااینحال بحثبرانگیزترین ویژگی طراحی این کوپهٔ جدید ژاپنی جلوپنجرهٔ بزرگ مستطیل شکل آن بوده که امیدواریم در نسخهٔ تولیدی با چیز جالبتری جایگزین شود.
نیسان مشخصات فنی کامل کوپهٔ جدید خود را اعلام نکرده اما میدانیم که به یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو و یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی مجهز خواهد بود. انتظار میرود این موتور از اینفینیتی Q60 Red Sport گرفته شود که این یعنی باید انتظار حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور را داشته باشیم. این پیشرفت قابلتوجهی نسبت به 370Z است که از یک پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی با ۳۳۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۶ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. بااینحال به نظر میرسد کوپهٔ اسپرت جدید نیسان همچنان خودرویی مقرونبهصرفه باشد زیرا به گفتهٔ تامورا، نسل بعدی Z قیمتی قابل خریداری خواهد داشت.
ارشیاSVJ
۲۶ مهر ۱۳۹۹کلا طراحیش نسبت به نسل قبلی پسرفت داشته.
370z بعد ۱۱ سال هنوزم طراحیش جدیده.
R@min
۲۶ مهر ۱۳۹۹باید منتظر دریای قطعات افتر مارکت بخصوص سپر جلو باشیم
Hadi
۲۶ مهر ۱۳۹۹طراحیش بنظرم خیلی هم بد نیست ولی اون قسمت مستطیلی جلو پنجره رو باید عوض کنن…
اگه با موتور ۴۰۰ اسبی و دنده دستی بیاد عالیه…
R@min
۲۶ مهر ۱۳۹۹منم نمی گم بده ولی دیگه خیلی سادس
Maserati
۲۶ مهر ۱۳۹۹تو چند وقت یبار فیس لیفت بده ، ولی بعد چندین سال اینطوری گند نزن به اصالت ماشینی
امیر
۲۶ مهر ۱۳۹۹جلو پنجره از روی نیسان گاوی کپی کرده خودتون یه نگاه و مقایسه کنید به حرف من میرسید حتی اون شبکه مستطیل مستطیلیه داخلشم کپی نیسان گاویه
Omid622
۲۶ مهر ۱۳۹۹به نظرم موتور ۶ سیلندر تنفس طبیعیش بهترین موتور ماشین های ژاپنی هستش
واقعا ۳۳۰ اسب عالیه
در نمونه نسیمو با ۳۵۰ هم میرسه
حیف که توربو داره میشه
Sina
۲۶ مهر ۱۳۹۹خیلی طراحی مربعی ، خشک و بی روحی داره.
مخصوصا بخش جلویی ماشین
طراحی عقب و جلو شباهت چندانی نداره.
کلا طراحیش چندان عالی نبوده.
نمیدونم چرا همه ی ماشینای جدید تو طراحی جلوپنجره مشکل دارن