نیسان

اولین تیزر از کراس‌اوور جدید الکتریکی نیسان

نیسان به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری ۱.۳۸ میلیارد دلاری روی خودروهای الکتریکی، یک کراس‌اوور جدید را معرفی می‌کند.

این کراس‌اوور برقی قرار است به‌عنوان یک مدل جهانی باشد و هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است. پلتفرم CMF-EV این مدل با نیسان آریا و نسخه کراس‌اوور رنو مگان یکسان خواهد بود. محل تولید آن نیز کارخانه ساندرلند انگلستان می‌باشد که به منظور تولید ۱۰۰ هزار دستگاه از این کراس‌اوور و همچنین خودروهای دیگری چون لیف، جوک و قشقایی، به‌روز شده است. البته به گفته نیسان، مکان‌های تولید بعدی این خودرو متعاقباً اعلام خواهند شد.

آماده‌سازی کارخانه ساندرلند مستلزم ایجاد ۹۰۹ شغل جدید به‌صورت مستقیم و بیش از ۴۵۰۰ شغل در زنجیره تأمین و همراه با ۷۵ شغل در بخش تحقیق و توسعه است. این امور درمجموع ۴۲۳ میلیون پوند معادل ۵۸۴ میلیون دلار هزینه داشته است.

زمان مشخص می‌کند که کراس‌اوور جدید نیسان جایگزینی برای لیف است یا اینکه در کنار این هاچ‌بک الکتریکی فروخته می‌شود. همچنین می‌دانیم که اتومبیل‌های الکتریکی آینده از نسل بعدی باتری‌ها سود می‌برند که منجر به شعاع حرکتی بهتر خواهد شد. پکیج‌های باتری در اولین گیگافکتوری انگلستان واقع در ساندرلند ساخته می‌شوند. این امر در صورت تحقق سرمایه‌گذاری مشترک ۶۲۲ میلیون دلاری توسط شرکت Envision AESC، نیسان و NEC امکان‌پذیر است.

تصویر تیزر این کراس‌اوور الکتریکی، احتمالاً یک خودروی کانسپت را نشان می‌دهد زیرا فاقد دستگیره‌های جانبی درب‌ها و استفاده از دوربین به‌جای آینه است. این خودرو تقریباً مشابه با آریا از یک سقف متحرک و چرخ‌های عظیم سود می‌برد. اما چراغ‌های جلو و عقب به‌صورت قابل‌توجهی متفاوت هستند که نظر ما را درباره کانسپت بودن آن تقویت می‌کنند.

هرچند از روی عکس نمی‌توان به ابعاد این خودرو و مقایسه آن با آریا پرداخت اما اگر قرار باشد این خودرو جایگزین لیف شود و با توجه به معماری قابل انعطاف CMF-EV منطقاً از آریا کوچکتر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    دنیای عجیب این روزای صنعت خودروی جهان …… واقعاً داره چه بلایی بسر صنعت خودرو میاد ؟؟؟

  2. R@m!n

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    چقدر دردناکه که می بینی تمام هم و غم نیسان شده تولید ماشینای کراس اوور و الکتریکی. از قاتل سوپرکارهای اروپایی و آمریکایی برسی به اینجا !!! حیفه واقعا خیلی حیفه.

    1. parsa_ashgh.mashine

      ۱۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      خب تو اون صنعت نتونست دوام بیاره

      1. R@m!n

        ۱۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        بنظرم بهتر بود ژاپنی ها هم مثل آلمانی ها یه اتحادی شکل می دادن و با حمایت از هم قدرت اقتصادی و فنی برنداشونو حفظ می کردن.

        مثلا تویوتا کمپانی مادر می شد، لکسوس بازوی لوکس، نیسان بازوی پرفورمنس و مزدا هم چیزی ما بین لکسوس و نیسان.

        هم فروش بیشتر میشد هم جسارت برای رقابت در کلاس های بالاتر.

    2. میثم

      ۱۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      وقتی سه سدان خانوادگی الکتریکی مثل مدل S یا حتی مدل 3 با چند برابر قیمت کمتر میتونه خیلی از این سوپرکارها رو به خاک و خون بکشه، دیگه چه چیزی دردناکه
      خیلی هم عالی با هزینه ها و آلایندگی کمتر

      1. R@m!n

        ۱۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        درسته به طور کلی ولی این که تو شتاب برتری دارن که خب نمیشه به خاک و خون کشیدن و همه بخش فنی هم که فقط شتاب نیست. بنظرم رقابت با پورشه و فراری و … خیلی مهم تر از رقابت با ماشینای الکتریکی هست که همگی به هم شباهت زیادی دارن و صرفا بدنه ها متفاوته.

        کلاس و اعتبار نیسانه دهه 90 کجا اوضاع الانش کجا !!!

  3. Cars remind me of love

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    اینا دیگه ماشین نیستن یه وسیله واسه رفتن از A تاB هستن.

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      دقیقا 👌،فقط هدف جابه‌جاییه،دیگه اون ماشین های زیبا و با ابهت چندین سال قبل به تاریخ میپیوندن😢

  4. با مهربونی جهان زیباتره

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    سر اخبار برقی حوری ناراحتین انگار دیگه نمیتونین ماستانگ و کامارو بخرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا