نیسان بهعنوان بخشی از سرمایهگذاری ۱.۳۸ میلیارد دلاری روی خودروهای الکتریکی، یک کراساوور جدید را معرفی میکند.
این کراساوور برقی قرار است بهعنوان یک مدل جهانی باشد و هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است. پلتفرم CMF-EV این مدل با نیسان آریا و نسخه کراساوور رنو مگان یکسان خواهد بود. محل تولید آن نیز کارخانه ساندرلند انگلستان میباشد که به منظور تولید ۱۰۰ هزار دستگاه از این کراساوور و همچنین خودروهای دیگری چون لیف، جوک و قشقایی، بهروز شده است. البته به گفته نیسان، مکانهای تولید بعدی این خودرو متعاقباً اعلام خواهند شد.
آمادهسازی کارخانه ساندرلند مستلزم ایجاد ۹۰۹ شغل جدید بهصورت مستقیم و بیش از ۴۵۰۰ شغل در زنجیره تأمین و همراه با ۷۵ شغل در بخش تحقیق و توسعه است. این امور درمجموع ۴۲۳ میلیون پوند معادل ۵۸۴ میلیون دلار هزینه داشته است.
زمان مشخص میکند که کراساوور جدید نیسان جایگزینی برای لیف است یا اینکه در کنار این هاچبک الکتریکی فروخته میشود. همچنین میدانیم که اتومبیلهای الکتریکی آینده از نسل بعدی باتریها سود میبرند که منجر به شعاع حرکتی بهتر خواهد شد. پکیجهای باتری در اولین گیگافکتوری انگلستان واقع در ساندرلند ساخته میشوند. این امر در صورت تحقق سرمایهگذاری مشترک ۶۲۲ میلیون دلاری توسط شرکت Envision AESC، نیسان و NEC امکانپذیر است.
تصویر تیزر این کراساوور الکتریکی، احتمالاً یک خودروی کانسپت را نشان میدهد زیرا فاقد دستگیرههای جانبی دربها و استفاده از دوربین بهجای آینه است. این خودرو تقریباً مشابه با آریا از یک سقف متحرک و چرخهای عظیم سود میبرد. اما چراغهای جلو و عقب بهصورت قابلتوجهی متفاوت هستند که نظر ما را درباره کانسپت بودن آن تقویت میکنند.
هرچند از روی عکس نمیتوان به ابعاد این خودرو و مقایسه آن با آریا پرداخت اما اگر قرار باشد این خودرو جایگزین لیف شود و با توجه به معماری قابل انعطاف CMF-EV منطقاً از آریا کوچکتر خواهد بود.
زیزیگولو
۱۰ تیر ۱۴۰۰دنیای عجیب این روزای صنعت خودروی جهان …… واقعاً داره چه بلایی بسر صنعت خودرو میاد ؟؟؟
R@m!n
۱۰ تیر ۱۴۰۰چقدر دردناکه که می بینی تمام هم و غم نیسان شده تولید ماشینای کراس اوور و الکتریکی. از قاتل سوپرکارهای اروپایی و آمریکایی برسی به اینجا !!! حیفه واقعا خیلی حیفه.
parsa_ashgh.mashine
۱۰ تیر ۱۴۰۰خب تو اون صنعت نتونست دوام بیاره
R@m!n
۱۰ تیر ۱۴۰۰بنظرم بهتر بود ژاپنی ها هم مثل آلمانی ها یه اتحادی شکل می دادن و با حمایت از هم قدرت اقتصادی و فنی برنداشونو حفظ می کردن.
مثلا تویوتا کمپانی مادر می شد، لکسوس بازوی لوکس، نیسان بازوی پرفورمنس و مزدا هم چیزی ما بین لکسوس و نیسان.
هم فروش بیشتر میشد هم جسارت برای رقابت در کلاس های بالاتر.
میثم
۱۰ تیر ۱۴۰۰وقتی سه سدان خانوادگی الکتریکی مثل مدل S یا حتی مدل 3 با چند برابر قیمت کمتر میتونه خیلی از این سوپرکارها رو به خاک و خون بکشه، دیگه چه چیزی دردناکه
خیلی هم عالی با هزینه ها و آلایندگی کمتر
R@m!n
۱۰ تیر ۱۴۰۰درسته به طور کلی ولی این که تو شتاب برتری دارن که خب نمیشه به خاک و خون کشیدن و همه بخش فنی هم که فقط شتاب نیست. بنظرم رقابت با پورشه و فراری و … خیلی مهم تر از رقابت با ماشینای الکتریکی هست که همگی به هم شباهت زیادی دارن و صرفا بدنه ها متفاوته.
کلاس و اعتبار نیسانه دهه 90 کجا اوضاع الانش کجا !!!
Cars remind me of love
۱۰ تیر ۱۴۰۰اینا دیگه ماشین نیستن یه وسیله واسه رفتن از A تاB هستن.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ تیر ۱۴۰۰دقیقا 👌،فقط هدف جابهجاییه،دیگه اون ماشین های زیبا و با ابهت چندین سال قبل به تاریخ میپیوندن😢
با مهربونی جهان زیباتره
۱۱ تیر ۱۴۰۰سر اخبار برقی حوری ناراحتین انگار دیگه نمیتونین ماستانگ و کامارو بخرید