نیسان قصد دارد تا اواسط سال آینده حدود ۷۰ درصد از محصولات خود را بروز کند. بهعنوان برنامهای بلندمدت، این شرکت ژاپنی چرخهٔ عمر محصولات اصلی خود را از استراتژی پنج سال کنونی به دورهٔ کوتاهتر سهساله کاهش خواهد داد. حال گزارش جدیدی از اتوموتیو نیوز قصد دارد برنامههای آیندهٔ نیسان را مدل به مدل آشکار کند. مدیر ارشد عملیاتی نیسان «اشوانی گوپتا» دراینباره به اتوموتیو نیوز گفته است:
ما در حال نوسازی بزرگ سبد محصولات خود در ایالاتمتحده هستیم
بهعنوان بخشی از این طرح، ممکن است ماکسیما در نسل بعدی خود به یک سدان تمام الکتریکی تبدیل شود. این خودرو میتواند با الهام از کانسپت IMs شکل گرفته و در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۲ از راه برسد.
چند ماه قبل از معرفی این سدان الکتریکی جدید نیز نیسان باید جانشین مدل اسپرت 370Z را معرفی کند. پیشازاین شنیدهایم این خودرو در طراحی ظاهری از خودروهای اسپرت قدیمی سری Z الهام خواهد گرفت و به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو مجهز خواهد بود که امیدواریم این گفتهها صحت داشته باشند. در همین حال، نسل جدید GT-R هم در حال توسعه است اما احتمالاً تا قبل از سال ۲۰۲۳ آماده نخواهد شد. این یعنی گودزیلای سالخورده حداقل دو سال دیگر در بازار حضور خواهد داشت تا زمانی که جانشین آن از راه برسد.
در بخش دیگری از سبد محصولات نیسان، ممکن است برای سدان پایهٔ ورسا نسل بعدی وجود نداشته باشد اما بهروزرسانی نسل کنونی این خودرو برای نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۲ در دستور کار قرار دارد. یک قدم بالاتر از ورسا، سدان کامپکت سنترا قرار دارد که تا سال ۲۰۲۳ یعنی زمانی که بهروزرسانی میاندورهای خود را تجربه خواهد کرد بدون تغییر باقی میماند. در بخش شاسیبلندها، برای مدل ۲۰۲۲ نسل کاملاً جدید مورانو آماده میشود درحالیکه چند ماه زودتر باید نسل جدید کراساوور فول سایز پثفایندر و اسیووی فول سایز آرمادا معرفی شود.
SF90 STRADALE
۱۴ مرداد ۱۳۹۹جون مادرتون اصل و نسب ماکسیما رو زیر سوال نبرین
اگه ماکسیما الکتریکی بشه افسردگی میگیرم
محمد
۱۴ مرداد ۱۳۹۹اتفاقا انجین الکتریکی میتونه ماکسیما رو ماکسیماتر بکنه هم با ازاد شدن فضا بدون رشد ابعاد کابینش بزرگتر میشه هم اون نرمی و سکوتش بیشتر هم اون شتاب معرکه ای که اکثرا باهاش خاطره داریم خفن تر میشه
Sina
۱۴ مرداد ۱۳۹۹چه ربطی داره. اصلا ماکسیما به موتور ۶ سیلندرش معروفه
meysam
۱۴ مرداد ۱۳۹۹حرکت درستیه
بخصوص ماکسیما الکتریکی
دیگه وقت و هزینه گزاشتن روی درونسوزها یه جور اتلاف منابع هستش.
تا زمان جایگزینی کامل الکتریکیها بهتره که همین موتورهای فعلی رو فقط بهبودهای جزئی بدن
Sina
۱۴ مرداد ۱۳۹۹پس یعنی شما میگید که بامو و فولکس واگن و مزدا همشون دارن اتلاف منابع میکنن که میگن تا چند دهه ی دیگه بنزینی میسازن؟
این حرکت کاملا اشتباهه ، به جای ساخت ماکسیمای تماما الکتریکی یه نسخه ی الکتریکی در کنار بنزینی بسازن بهتره، این کارا نیسان رو به ضرردهی میرسونه
Shahrukh
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ماکسیمایی که با اون استایل خارجی و اینتریور زیباش، گیربکس مسخرهCVT روشه،الکتریکی شدن یا نشدنش فرق اونچنانی نداره!!
با اون انجین وی۶ خوبش یه ۸سرعته میزد روش!عمرا اگه به سدان های فول سایز دیگه اجازه نفس کشیدن میداد!