نیسان

شایعات ناامید کننده درباره نسل جدید نیسان GT-R

شاید جانشین نیسان GT-R که مدت‌های زیادی است منتظر آن هستیم تفاوت زیادی با نسل فعلی R35 نداشته باشد. این را یکی از رسانه‌های ژاپنی می‌گوید.

GT-R R35 یکی از قدیمی‌ترین خودروهای بازار است. اولین بار در سال ۲۰۰۷ شاهد معرفی گودزیلا بودیم و با اینکه نیسان به‌روزرسانی‌های زیادی را برای آن در نظر گرفته اما گسترده‌ترین تغییر این خودرو در سال ۲۰۱۶ انجام شد. البته ژاپنی‌ها شاید بجای ایجاد تحولی همه‌جانبه در نسل جدید R36 این خودرو به دنبال راه‌حلی تکاملی باشند. حداقل از نظر فنی می‌تواند چنین چیزی رخ دهد.

مجله ژاپنی Best Car می‌گوید پس از معرفی Z جدید که بر اساس نسخه ارتقا یافته از پلتفرم 370Z معرفی شده، GT-R جدید هم از بدنه‌ای کاملاً نوین برخوردار خواهد بود و کابین نیز به‌طور مشابه دگرگون خواهد شد تا از تکنولوژی‌ها و سیستم‌های ایمنی مدرنی برخوردار باشد. به این موارد باید کاکپیت دیجیتال و سیستم اطلاعات سرگرمی نیسان را نیز اضافه کرد.

اما زیر پوست نسل جدید GT-R شاسی نسل فعلی قرار خواهد گرفت هرچند تغییرات زیادی روی آن رخ خواهد داد و از قطعات و تنظیمات جدید استفاده خواهد شد. این رسانه ژاپنی مدعی شده پیشرانه VR38DETT نسل فعلی گودزیلا بدون استفاده از سیستم هیبریدی ملایم روی نسل جدید نیز نصب خواهد شد اما این خبر در حالی منتشر می‌شود که هر روز خبر از استانداردهای آلایندگی و صدای سخت‌گیرانه‌تر به گوش می‌رسد. انتظار می‌رود این پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی به‌روز شده قدرت نزدیک به ۵۹۲ اسب بخار و گشتاور ۶۵۲ نیوتون متر نیسموی فعلی را تولید کرده و آن را با گیربکسی اتوماتیک به هر چهار چرخ بفرستد.

ما نمی‌دانیم که نیسان چگونه می‌خواهد بدون استفاده از دستیار هیبریدی استانداردهای آلایندگی مدرن را پاس کند. شاید این خودروساز می‌خواهد سبد محصولاتش ترکیبی از نمونه‌های تمام الکتریکی و هیبریدی باشد تا بتواند مجموع آلایندگی کمتری داشته باشد. حتی اگر این‌گونه هم باشد سؤالاتی درباره عرضه یا عدم عرضه GT-R جدید در اروپا وجود خواهد داشت چراکه این قاره سخت‌گیری شدیدی درباره خودروهای درون‌سوز خواهد داشت.

ظاهراً تکنولوژی هیبریدی ملایم برای آینده رزرو شده و پیش از الکتریکی شدن کامل GT-R روی نسخه‌های آتی این هیولا بکار خواهد رفت.

گفته شده GT-R R35 از پاییز سال ۲۰۲۲ بازنشسته شده و نسل جدید اوایل سال ۲۰۲۳ پدیدار خواهد شد هرچند فعلاً خبری رسمی دراین‌باره منتشر نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    آنچنان همه چیزش ناامید کننده نیست.
    فقط گیربکس اوماتش و بدنه‌ش اگر این باشه ناامید کننده‌ست.

    1. S

      ۲۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (134 ديدگاه)

      شاید توانشو نداره دوباره ماشینی مثل GTR فعلی خلق کنه
      دقیقا مثل بعضی ماشین های تویوتا

    2. ممد ژانگولر

      ۲۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      اگه همینی باشه که نشون داده همچین بدهم نیست
      از رو فراری خواسته اسکی بره
      چه اشکالی داره همه از رو هم اسکی میرن اینم بره
      خداییش ظاهرشو الخصوص از نمای عقب خوشمان امد به قول ترول اعظم سایت

      1. datsun

        ۲۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3942 ديدگاه)

        نیازی به کپی نداره خودش به اندازه کافی اصالت داره یکی از قدیمی ترین سوپر ماشین‌های دنیا همین جی تی ار نیسانه با قدمت ۵۰ سال.

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۳ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          یادمون نره که جد این ماشین یعنی سلیکا خودش با الهام از موستانگ درست شد که حتی خیلیا اونو یه پونی کار ژاپنی میدونن، با این حال دیگه نیازی به گفتن قدمت سه تفنگدار آمریکایی نیست چون اونا از این قدیمی‌ترن….

          موافقم 2
          مخالفم 5
        2. MOHAMMAD.n.r

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          داداش این جی تی اره!!! جدش یکی دیگست!
          جدش هیچ شباهتی به ماشینای امریکایی نداشته و طراحی خاص خودشو داشته.
          سلیکا جد سوپراس.

    3. Shirko

      ۲۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (271 ديدگاه)

      طراحی جلوش ریماک ، عقبش فراری اس اف ۹۰

      1. datsun

        ۲۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3942 ديدگاه)

        یعنی واقعا نمیدونی این تصاویر اصلا ربطی به جی تی ار نداره و یه سایت نشسته‌ طراحی کرده فکر کنم باید پدال یه گوشه بنویسه بعضی تصاویر واقعی نیستن و تا بعضی ها بفهند صرفا یه رندر غیر رسمی اند. واقعا خوندن بعضی کامنتها آدم رو تو فکر میبره.

        1. ممد ژانگولر

          ۲۳ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4148 ديدگاه)

          داداش داتسون من خودم از هواداران نیسمو هستم خودتم میدونی
          کجای حرفم اشتباه بود؟!! منظور منم همین بود اگر این طرح اجرا بشه از روی فراری اسکی رفته . هیچ اشکالی هم نداره
          حالا توضیح بده چرا عصبی هستی ؟!!

    4. Nima+RST

      ۲۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (90 ديدگاه)

      این عکسا که معلومه رندر غیر معتبرن و همینجوری واسه جذابیت مطلب گذاشتن

    5. Reza Waffen SS

      ۲۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      حالم بهم خورد کاش اونی نباشه که تو عکساس

  2. مازیار

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    فکر نمیکنم کسی هم انتظار داشت که ژاپنی ها بیان و اتاق و کابین و موتور رو از بیخ و بن عوض کنن بهرحال طبق سنت می بایست یه جای کار بدون تغییر کمتری منتقل بشه ، سنتی که در اون محافظه کاری با سوددهی ارتباط مستقیم داره
    اما این دلیل نمیشه که انتظار براش هیجان انگیز نباشه هرچی باشه GTR هست دیگه

  3. (Saeed(peugeot

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (396 ديدگاه)

    با سلام …..

    پدال جان چند وقتی هست مطالب سایت به طرف موضوعات متفرقه خودرویی رفته …. واین اصلا جالب نیست …..

    اوپل آسترا جدید از دیروز رونمایی شده و همه سایت ها پوشش به غیر از شما ……
    به نظر من خبر رونمایی یه خودرو خیلی مهم تر از اخبارای دیگه باشه که دیروز مطالب شو گذاشتید ….

    1. akrh78

      ۲۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      هر ماشینی از فراری و لامبورگینی بگیر تا پژو و رنو وقتی رونمایی میشه خبرش حداقل فرداش کار میشه همون لحظه که نمیشه لایو با مراسم رونمایی خبرش بیاد تو پدال

  4. Amir

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    دوستان الکی که نیس
    جی تی آره گودزیلا ژاپن
    بعد کمپانی های ژاپنی دیگه رو نگاه نکنین که این اعتقادات براشون اهمیتی نداره مثه تویوتا که رفت سوپرا رو با ب ام و زد یا میتسوبیشی که لنسر رو گذاشته کنار
    نیسان واقعا پایبند به اصوله
    همین آر۳۵ نیسمو هنوز که هنوزه رقیب می طلبه
    طراحیش هم عامه پسند زیباس چون الان شما نگاه کنین ب ام و m4 جدید اومده یا خیلی ها باهاش حال می کنن یا خیلی ها متنفرن ازش
    ولی m4 نسل قبلش عامه پسند زیبا بود نیسان هم عامه پسند تولید می کنه مثلا همه پاترول رو دوس دارن یا همه ماکسیما رو دوس دارن
    کمپانیه که ریسک نمی کنه جی تی آر بعدی هم در حد ترکوندن خواهد بود ولی نباید عجله کرد

  5. محمد امین

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    خیلی برام جالب هست، چراغ های جلو اش حالت sf90 رو داره ، چراغ های عقبش هم حس حال طراحی مدرن فراری رو داره ، البته فقط چراغ ها
    به هر حال ماشین خوبی میشه مطمنم در حدی خوبه که توربو اس رو به چالش بکشه

    1. datsun

      ۲۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (3942 ديدگاه)

      تصاویر رسمی نیست یه سایت نشسته برا خودش طراحی کرده.

  6. mahan

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    گودزیلا به بهترین نحو میاد و دوباره همه رو شوکه می کنه.این تصاویرم تراوشات یک ذهن بیماره😂

    1. Ninja

      ۲۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      دقیقا یه پیشرانه گنده تر یا همین اندازه ولی قویتر باید داشته باشه موتور عقب باشه (شایدم جلو 50 50 هست من دوست دارم موتور عقب شه) وزن باید کم شه خیلی همینطوری دو دف هست 100 درصد و 80 درصد باید یه گیربکس معرکه دوکلاچه باشه به احتمال 75 درصد هیربرده که باعث میشه شتاب عالی داشته باشه تو پیست خیلی کمک کنه مثل لافراری و به کمکش قدرت حدود 1000 اسب داشته باشه تنها مشکلش اینه که سبک سازی برای وزن باتری سخت میشه قیمتش هم زیاد پایین قیمتش باید کم بشه دوباره حدود 100 هزار تا (نسل قبل موقع معرفی 80 هزار دلار بود) پیشرانش باید 6 سیلندر توربو و دست ساز باشع شایدم سرنشیناش دو تا شه و از همه مهم تر موتور عقب باشه تا با رقبا یکسان شه هندلینگ بهتر شه سبک سازی هم راحت باشه ولی اگه همونطور که خیلیا میگن اگه پلتفرم قبلی باشه موتور جلو هست ولی باید سبک تر شه هندلینگ هم خیلی بهتر شه ولی تو اینجا خیلی چیزای بدی گفته موتور مثل سابق با کمی تغییر که اصلا بد محسوب نمیشه ولی درباره سبک سازی اینا حرفی نزد گفت یه گیربکس اتوماتیک داره و تغییر زیادی هم نکرده این بده و به احتمال 70 درصد یه شایعه هست ولی اگه اون 30 درصد درست باشه خیلی بد میشه انتظار ما فراتر از این چیزا بود در کل گودزیلا باید یه اس اف نود یا بهتر از اون یا نزدیکای اون باشه با قیمت خیلی کمتر مثلا 150 هزار تا و تیون پذیر با یه موتور 6 سیلندر دست ساز توربو انتظار من اینه که وقتی اومد رکورد نوربر رو باید جابجا کنه مثل سال 2015 و یه شتاب خیلی خوب داشته باشه در کل انتظار من یه اس اف نود ژاپنی و ارزون هست ولی عالی تر حتی

      1. Ninja

        ۲۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        راستی یادم رفت اینو بگم ماهان جان
        واقعا این تصویر یه ذهن بیماره
        از نظر من نسل جدید این شکلیه
        httpsNinja://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/12/mid-engine-nissan-gt-r50-rendering.jpg
        نینجا رو پاک کن لینک رو سرچ کن
        نمیدونم چرا ولی دوست دارم جی تی ار موتور وسط باشه تا با رقبا یکی بشه مثل کوروت برای لذت رانندگی و دریفت سرعت تیونینگ زد 400 هست جی تی ار باید موتور وسط بشع یا حتی هیربرد جی تی ار برا اول بودن تو پیست و درگ تیونینگ سرعت لذت رانندگیه

        1. mahan

          ۲۳ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          اره بنظرم طراحیش همین طوری باشه.این طراحی اصلا هیچ ربطی به اصول طراحی نیسان نداره.احتمالا نسخه نیسمو نیسان رکورد های خوبی بزنه ولی فکر نکنم موتور وسط باشه ولی بنظرم نیسان پتانسیلشو داره همچین خودرو هایی درست کنه

      2. mahan

        ۲۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        دقیقا نینجای عزیز مخصوصا نیسان و اینفینیتی که با پوست اندازی این سال های اخیر یکی دوسال اخیر ترکوندن و دارن حسابی پیشرفت می کنند.همون طور که جی تی ار نفس مدعیان رو میگرفت اینم همون کارو میکنه.زنده باد کابوس سوپراسپرت های دنیا

        1. Ninja

          ۲۳ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          خیلیا گفتن ۹۱۱ رو باید بتونه بزنه ۹۱۱ درسته غول کشه ولی این گودزیلا هیولایست با شاخ و دم نه بی شاخ دم تازه از دهنش لیزم میزنه 🙃

  7. مهدی

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    در واقع این مجله میگه که پوست اندازی کامل بدون تغییر پیشرانه قراره صورت بگیره

  8. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    باید نسل جدیدش در حدی باشه که بتونه پورشه ۹۱۱ رو بترکونه

  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    راستی این رندر های عجیبی که درست کردن بد نشده! منتظر هیولا هستیم….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا