نبرد فرهنگها؛ دوج چلنجر هلکت در برابر پورشه 911 توربو S و نیسان GT-R
۱۲ تیر ۱۳۹۵
۱۰۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
اگر دنبال این هستید که ببینید کدام یک از این ابرخودروهای عصر مدرن در خط مستقیم سریعترین است، مسابقهی درگ ۴۰۰ متر میتواند قطعاً یک حقه باشد.
دوج چلنجر هلکت نمیتواند خیلی متفاوتتر از دوتای دیگری باشد. از طرف دیگر، پورشه ۹۱۱ توربو S و نیسان GT-R بهطور قابلتوجهی مشابه هستند، از پیشرانهی ۶ سیلندر توئین توربو گرفته تا گیربکسهای DCT و سیستمهای چهارچرخ محرک.
در حسی وسیعتر، هلکت بیش از آنکه ابزاری مربوط به جراحی باشد، یک خودروی رک و بیپرده است که به نظر میرسد شبیه راهی زیبا برای توصیف پرفورمنس عظیم ارائه شده توسط این سه خودرو میباشد.
خب بههرحال در بحث شتاب گیری انتخاب شما کدام هیولا است؟ خب، با ۷۰۷ اسب بخار قدرت، هلکت میتواند به آسانی مطمئنترین خودروی حاضر باشد اما دربارهی وزن خالص ۲۰۱۴ کیلویی حرفی برای گفتن نداریم.
۹۱۱ توربو S با ۱۶۰۵ کیلوگرم وزن، سبکترین عضو این مقایسه است و پس از آن نیز گودزیلا با وزن ۱۷۳۰ کیلویی قرار میگیرد. هر دو خودرو در تست صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت سریعتر از خودروی عضلانی آمریکایی هستند اما در همان زمان گشتاور کمتری دارند.
به لطف پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار، چلنچر هلکت گشتاور عظیم ۸۸۰ نیوتون متری را ایجاد میکند که معمولاً کمک میکند تا این خودرو در زیر ۱۱ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی کند.
پسازاین همه سخن، اجازه دهید تا با دیدن نتایج این مسابقه همه با هم سورپرایز شویم!
هخامنش جان من مثل شما با کلاس و به حساب خودت بچه مایه نیستم که در خارج از کشور مشغول تحصیل باشم اما در همین کشور مشغول تدریس دروس دوره ی کارشناسی رشته ی مهندسی مکانیک جامدات هستم اینها را گفتم که بدانی با سواد و مثلا تحصیل کرده مثل شما هم در اینجا کم نیست چیزی که الان با مدارک کیلویی دانشگاه ها و موسسات مختلف وجود دارد تحصیل کرده و مثلا به حساب خودشون مهندس و دکترهای کیلویی است و در دوره زمانه ی الان که هر کس و ناکسی راه خود را به خارج از کشور پیدا کرده و می کند این که شما بگویی که من در خارج از کشور مشغول تحصیل هستم هیچ چیز جدید و اعجاب انگیز و باعث افتخاری نیست ضمنا به قول یکی از دوستان که در بالا این مطلب را ذکر کرده کسی که در خارج از کشور و در یک دانشگاه یا کالج معتبر در حال تحصیل است وقت سر خاراندن ندارد چه برسد به این که بخواهد در اینجا و یا حتی شبکه های اجتماعی دیگر با گذاشتن کامنت و جدال و بحث به قول شما با ما بی سوادان وقتش را تلف کند مگر این که شما غیر از این باشی.
بهتره یه بررسی بین قیمت این ماشینا هم بزارید دوج چلنجر یه ماشین سطح متوسط هستش که قیمت پایه اون 60000 دلار آمریکا تموم میشه ولی نیسان gt-r و پورشه هردو تو دسته ی سوپر ماشین ها قرار دارند و به خصوص پورشه با اون قیمت بالاش.
فقط یه نکته ریز بگم که هندا ژاپن موتور زده که کات آفش 15000 دور هست اهل دلاش میفهمن این یعنی چی و خدروهای امریکایی اکثرا دورموتورشون 6500 بالاتر نمیره چون بیشتر بره میل سوپاپ بای بای میکنه از کاپوت بیرون
Mahmood
۱۳ تیر ۱۳۹۵هخامنش جان من مثل شما با کلاس و به حساب خودت بچه مایه نیستم که در خارج از کشور مشغول تحصیل باشم اما در همین کشور مشغول تدریس دروس دوره ی کارشناسی رشته ی مهندسی مکانیک جامدات هستم اینها را گفتم که بدانی با سواد و مثلا تحصیل کرده مثل شما هم در اینجا کم نیست چیزی که الان با مدارک کیلویی دانشگاه ها و موسسات مختلف وجود دارد تحصیل کرده و مثلا به حساب خودشون مهندس و دکترهای کیلویی است و در دوره زمانه ی الان که هر کس و ناکسی راه خود را به خارج از کشور پیدا کرده و می کند این که شما بگویی که من در خارج از کشور مشغول تحصیل هستم هیچ چیز جدید و اعجاب انگیز و باعث افتخاری نیست ضمنا به قول یکی از دوستان که در بالا این مطلب را ذکر کرده کسی که در خارج از کشور و در یک دانشگاه یا کالج معتبر در حال تحصیل است وقت سر خاراندن ندارد چه برسد به این که بخواهد در اینجا و یا حتی شبکه های اجتماعی دیگر با گذاشتن کامنت و جدال و بحث به قول شما با ما بی سوادان وقتش را تلف کند مگر این که شما غیر از این باشی.
kk47
۴ مرداد ۱۳۹۵تاجائیکه من میدونم تمامی شبکه های اجتماعی رو همین دانشجوهای بقول شماکه فرصت سرخاروندن ندارن تاسیس کردن دوست عزیز.
علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ای بابا چرا انقد عقب افتاد هلکت .نیسان چرا عقب افتاد اون که با بوگاتی کل میکنه.ای بابا پورشه چرا اول شد :\
DRIFT
۱۷ مرداد ۱۳۹۵توی 800 متر به بالا هیچ شکی نیست هلکت اوله این رانندش هم چرا اینطوری شروع میکرد هیچی بلد نبود
hosein sh
۵ شهریور ۱۳۹۵سلام دوستان فکر نکنم واقعیت باشه فکر کنم میخان توجهارو به پورشه جلب کنن
ناهید
۲۲ شهریور ۱۳۹۵سلام میشه لطفا بگید قیمت دوج چلنجر هلکت چقدر است و آیا در ایران وجود دارد واگر هست از کجا میشه خرید
SRT
۴ آذر ۱۳۹۸سلام، خیر توی ایران موجود نیست و قیمت پایه ش هم توی آمریکا 62 هزار دلار هستش
من
۱۶ مهر ۱۳۹۵بهتره یه بررسی بین قیمت این ماشینا هم بزارید
دوج چلنجر یه ماشین سطح متوسط هستش که قیمت پایه اون 60000 دلار آمریکا تموم میشه
ولی نیسان gt-r و پورشه هردو تو دسته ی سوپر ماشین ها قرار دارند و به خصوص پورشه با اون قیمت بالاش.
مهندس تبریزی
۳۰ فروردین ۱۳۹۶فقط یه نکته ریز بگم که هندا ژاپن موتور زده که کات آفش 15000 دور هست اهل دلاش میفهمن این یعنی چی و خدروهای امریکایی اکثرا دورموتورشون 6500 بالاتر نمیره چون بیشتر بره میل سوپاپ بای بای میکنه از کاپوت بیرون
Halcet
۲۸ خرداد ۱۳۹۷معلومه چه gtr و چه پانامرا توربو حریف هلکت نمیشن مخصوصا تو دور.