پورشهدوجنیسان

نبرد فرهنگ‌ها؛ دوج چلنجر هلکت در برابر پورشه 911 توربو S و نیسان GT-R

اگر دنبال این هستید که ببینید کدام یک از این ابرخودروهای عصر مدرن در خط مستقیم سریع‌ترین است، مسابقه‌ی درگ ۴۰۰ متر می‌تواند قطعاً یک حقه باشد.

Dodge Challenger Hellcat vs Porsche 911 Turbo S vs Nissan GT-R
Dodge Challenger Hellcat vs Porsche 911 Turbo S vs Nissan GT-R
دوج چلنجر هلکت نمی‌تواند خیلی متفاوت‌تر از دوتای دیگری باشد. از طرف دیگر، پورشه ۹۱۱ توربو S و نیسان GT-R به‌طور قابل‌توجهی مشابه هستند، از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توئین توربو گرفته تا گیربکس‌های DCT و سیستم‌های چهارچرخ محرک.

Dodge-Challenger-vs-Porsche-911-vs-Nissan-GT-R-01
در حسی وسیع‌تر، هلکت بیش از آنکه ابزاری مربوط به جراحی باشد، یک خودروی رک و بی‌پرده است که به نظر می‌رسد شبیه راهی زیبا برای توصیف پرفورمنس عظیم ارائه شده توسط این سه خودرو می‌باشد.

خب به‌هرحال در بحث شتاب گیری انتخاب شما کدام هیولا است؟ خب، با ۷۰۷ اسب بخار قدرت، هلکت می‌تواند به آسانی مطمئن‌ترین خودروی حاضر باشد اما درباره‌ی وزن خالص ۲۰۱۴ کیلویی حرفی برای گفتن نداریم. ۹۱۱ توربو S با ۱۶۰۵ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین عضو این مقایسه است و پس از آن نیز گودزیلا با وزن ۱۷۳۰ کیلویی قرار می‌گیرد. هر دو خودرو در تست صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت سریع‌تر از خودروی عضلانی آمریکایی هستند اما در همان زمان گشتاور کمتری دارند. به لطف پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار، چلنچر هلکت گشتاور عظیم ۸۸۰ نیوتون متری را ایجاد می‌کند که معمولاً کمک می‌کند تا این خودرو در زیر ۱۱ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی کند.

Dodge-Challenger-vs-Porsche-911-vs-Nissan-GT-R
پس‌ازاین همه سخن، اجازه دهید تا با دیدن نتایج این مسابقه همه با هم سورپرایز شویم!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰۱ دیدگاه‌ها

  1. amir.z

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (175 ديدگاه)

    چلنجر قربانی وزنش شده…..ولی بازم من اونو به بقیه ترجیح میدم…..قدرت چلنجر واسه شتاب نیست…..واسه لذته رانندگیه….مثه دود کردن تایر….صدای اگزوز و از این چیزا…..قدرت واسه لذت با قدرت واسه شتاب خیلی فرق میکنه

    1. GT

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      وقتیم که ماسل کارا میبازن همه شروع میکنن درباره ی لذت رانندگیو اینا حرف میزنن اگه حرف لذت باشه 911 این وسط خیاره؟؟یا جی تی ار؟
      در ضمن چلنجر هلکت مثلا جزو قوی ترین ماشینای آمریکایی برای درگ و اصلا رسالتش سرعت تو درگه ولی اینجا حرفی برا گفتن نداشت.
      در ضمن لاستیک دود کردن خیلی کار درست حسابیو شاخیه که ماها ببالیم بهش؟؟
      اتفاقا هلکت در مورد قدرت برای شتاب ساخته شده.

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. amin

        ۱۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        راننده ی هلکت خیلی ناشی بود. اخه کدوم ادمی با برناوت لانچ میکنه؟؟؟ اگه خوب لانچ میکرد پابه پای اونا میرفت. رکورد 400 متر هلکت 10.8 ثانیس که از جی تا ار 0.1 پایین تره….!!!!!!

    2. Nima

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1651 ديدگاه)

      مقایسه درست یعنى:
      پورشه ۹۱۱ توربو
      نیسان GT-R نیسمو
      کوروت Z06 (که تازه بازم نصف پورشه و نیسان قیمت داره)
      شما به قیمت ها هم توجه کنید! به ترتیب:
      160.000
      110.000 ( نسخه مورد تست یعنى نیسان معمولى)
      60.000!!!!!!!!!!! (آخه کجاش عادلانه هست!
      هر وقت تونستن با 60.000 دلار این شتاب رو داشته باشن که با 2-3 برابر قیمت خودشون مقایسه بشه اون موقع درسته نه الان.

      1. هخامنش

        ۱۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (37 ديدگاه)

        نیما جان طنز جالبی بود
        طرف از یه موتور 743 لیتری به زور 12 اسب گرفته
        ترکیبش با یه مهندسی ایرودینامیک داغون و گیربکس خسته شده صفر تا صد 16 دقیقه ای و مصرف سوخت 90 لیتر در متر
        بعد دوستمون اومده میگه ارزونتره
        نه تو رو خدا گرونترم باشه :)

        1. Nima

          ۱۲ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1651 ديدگاه)

          یادت رفت هخامنش بگى شکست مقدمه پیروزیه?
          آخه اون موقع که فورد از 1.6 لیتر 1000 اسب میگیره توى دور 15.000 بازم این حرفارو میزنى(تازه توى سال ۱۹۸۷) ببین اگر مهندسى آمریکایى کم بود فورد RS200 اوولوشن توى سال 1986 از 2.1 لیتر 500 اسب نمیگرفت یا اینا رو ول کن! بیا این رو ببین:
          https://en.m.wikipedia.org/wiki/Formula_One_engines

          یکم برى پایین میبینى که فورد بعد از فرارى بیشترین تعداد برد رو داشته بر اساس موتور توى فرمول ۱
          میخواى رقیب هاشو برات بگم:
          فرارى ۲۲۵ -فورد 176 – رنو 168 – بنز 138
          حالا میخواى پورشه رو بدونى: ۱ برد توى تاریخش اونم سال 1962
          (اینجا بگم که اگر مهندسى آمریکایى پایین بود خیلى از شرکت ها از فورد یا جنرال موتورز موتور نمیگرفتن. بیشتر از ۱۰ تا کمپانى میتونم برات نام ببرم) اینا هم به کنار. جناب مهندسى و خداى تخصص ماشین، اولا مصرف سوخت در متر نیس! بعدشم پورشه توربو S اگر سریع بود و مهندسیش در حد ACR وایپر یا نیسان نیسمو بود یا حتى کوروت Z06 توى نوربرگ رینگ ازشون تایم بهترى میزد! پس آخه مهندسى به چیه!!!!! نمیخوام بگم پورشه مهندسیش کمه هاااا اتفاقا فوق العادس آدم وقتى افتخاراتش رو میبینه کیف میکنه اما یاد بگیر دیگه درباره خودروسازى آمریکا اینطورى حرف نزنى؟(خواستم طولانى نشه وگرنه آمریکا خیلى ماشیناى سریع داره که نمیتونى فکرش رو بکنى)

        2. علیرضا

          ۱۲ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (73 ديدگاه)

          عزیزم شما حالت خوبه؟؟؟12 اسب بخار؟؟؟صفر تا صد 16 دقیقه؟؟؟شتاب چلنجر زیر 4 ثانیه هست و بهتره قبل از نظر دادن کمی بررسی کنید.ضمن اینکه چلنجر ماشین چهارنفره هست و کاربردی بنابراین وزن اش بیشتری داره
          گویا شما نمیدانید که 6 هزار دلار هم تفاوت قیمت زیادی محسوب میشه چه برسد به 60 هزار دلار تفاوت قیمت.

        3. هخامنش

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (37 ديدگاه)

          نیما جان جدا کامنتات خیلی خوب موجبات خنده رو فراهم میکنن :))
          عزیزم فقط اینو یاداوری میکنم که رکورد تعویض دنده بوگاتی 8 میلی ثانیس چیزی که تو ذهن امریکاییا نمیگنجه
          اسطوره مهندسی قرن بوگاتی ویرون هست که از طرف چندین و چند مهندس انتخاب شده نه کسایی مثل شما که فرق گشتاور و اسب بخار رو نمیدونید
          راستی اگه گفتی کادیلاک از موتور هشت لیتری فلیت وود چند اسب میگرفت؟
          افرین درسته چیزی حدود 5 اسب بخار
          اون موقع پورشه شتابش زیر 4 بود
          هر چه قدر میخوای اسمون ریسمون بباف فعلا که همین یه کلیپ ثابت میکنه مهندسی ماشینای امریکایی در حد اسباب بازیای هست که تو مهد کودکای المان بچه ها درست میکنن

        4. Elemento

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (11527 ديدگاه)

          اینقدر گفتی فرق گشتاور و قدرت. باور کن تنها کسی که فرقشونو نمیفهمه خودتی. آنکس که نداند و نداند که نداند….

    3. Parvaz

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (406 ديدگاه)

      عاقا مگه تو درگ نباید سیستم ضد هرزگردی رو فعال کرد؟؟ بعدشم این باهوش چرا قبل درگ شروع میکرد به تیک اف زدن؟؟ عاقا تا جایی که میدونیم قبل استارت درگ لاستیکارو گرم میکنن نه در حین درگ ?? واقعا چرا ؟؟

    4. Erfan

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (43 ديدگاه)

      این ویدیو نشون میده پشت ماشین آمریکایی هیچ مهندسی نیست و تنها چیزی که مدنظر هستش وحشی نشون دادن ماشینه ولی از اون وحشیا که تو سیرک کار میکنند و خطری واسه هیچ کسی ندارن….
      در مورد قیمت هم باید بگم که شما هیچگاه به خواب هم اون تکنولوژی هایی که تو پورش و امثال پورش هست با اون قیمت رو ماشین آمریکایی نمیبینی دوست عزیز….

  2. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    نیسان یه ابهت خاصی داره

    1. هخامنش

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (37 ديدگاه)

      اره ابهت خاصی داره
      ادم میبینتش یاد مقایسه ها و درگایی که توش شکست خورده میوفته و کلی خاطره خنده دار براش زنده میشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۱۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4421 ديدگاه)

        هخامنش عزیز الان منظورت از این حرف کودکانه چی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        شما با خودروهای ژاپن مشکل داری این دلیل بر بد و بی کیفیت بودن خودروهای ژاپن نیست.
        درضمن پورشه خیلی شاخ
        نیسان هم درحد خودش خیلی خوبه

      2. Nissan...japan

        ۱۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (208 ديدگاه)

        چطور میشه یاد چنتا باخت انگشت شمار جی تی ار میافتی ولی یاد صدها بردش نمیافتی؟این یعنی تعصب…

      3. امیر

        ۱۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1784 ديدگاه)

        ببین هخامنش منم به پورشه رای میدم ولی این دلیل نمیشه جی تی آر و هلکت بد باشن
        در ضمن به همه ی دوستان آمریکایی باز ماسل دوست بگم هیچ کدوم از ماشین های شما توان رقابت با پورشه رو ندارن
        یادتون نره چلنجر تیون شده
        توسط واحد ساخت خودرو های اسپرت و تیونینگ کرایسلر به نام اس آر تی

  3. امیر

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1784 ديدگاه)

    چلنجر بخاطر وزن زیاد و دف عقب بودن ، هرزگردی زیادی داره.
    از اول معلوم بود قورباغه ی 560 اسبی آلمانی ، سامورایی و بدنساز رو خرد میکنه.
    عشق است و پورشه….

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. سامان اذری

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3199 ديدگاه)

      پورشه تو بالاترین نسخه خودش یعنی توربو اس بود
      نیسان هم باید مدل نسیمو رو تو مسابقه شرکت میدادند

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. هخامنش

        ۱۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (37 ديدگاه)

        باز بهانه های ژاپنی بازا شروع شد
        مدل موی راننده خوب نبود
        رنگ ماشین بد بود و ….
        :)

        1. سامان اذری

          ۱۲ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (3199 ديدگاه)

          هخامنش جان اگه کلیپ رو دیده باشی تو معرفی ماشینها شتاب نیسان 2.7 شتاب پورشه 3.1 اعلام شد
          پس چرا از همون اول پورشه جلو افتاد ؟؟؟؟

      2. king 918

        ۱۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        سامان جان خیلی ببخشید اما این حرف از شما بعیده ……
        تو چند تا مسابقه نیسمو از توربو اس شکست خورده حداقل دیگه همه اون مسابقه درگ بزرگ رو دیدن که نیسمو توربو اس هم توش بود و 911 برنده شد این قدر نگید نیسمو فلان و فلان با 600 اسب که هیچ با 1000 اسب و با 6 توربو شارژ دیگه جی تی ار حریف 911 توربو اس نیست همه میدونین قلبا حتی اقای باقری دیگه هر چی دوست دارین دیس بدین حقیقت عوض بشو نیست …….
        هرچند من قدرت و توانایی جی تی ار رو منکر که نیستم هیچ بلکه ستایش میکنم ….
        روی صحبتم هم با شما نبود سامان جان سو تفاهم نشه

        1. سامان اذری

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (3199 ديدگاه)

          king 918
          منم ان کلیپ رو دیدم ولی اون کلیپ مال 2 یا 3 سال پیش بود ضمنا من نمیگم چرا نیسان باخت یا چرا پورشه پیروز شد
          حرف من اینه که شتاب نیسان 2.7 هستش و پورشه 3.1 حالا چرا از همون اول پورشه جلو افتاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          تست تاپ گیر جرمی کلارکسون با مدل 2012 نیسان شتاب 3 ثانیه رو ثبت کرد این که مدل جدید نیسان بود چطوری از یه ماشینی که شتابش 3.1 بود از همون ابتدا عقب افتاد؟؟؟؟؟/

        2. king 918

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          ممکنه اشتباه شده باشه چون مدل 2012 911 توربو اس هم شتاب 2.8 ثانیه ایی داره

  4. یو اس اس اینترپرایز

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4421 ديدگاه)

    پورشه خیلی وحشی
    هار هار

  5. Saied

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1261 ديدگاه)

    ❤️❤️❤️❤️ تو پرفورمانس فقط پورش.
    الکی نیست که مردم اینهمه پول واسه این قورباقه میدن.

  6. حمیدرضا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    من حدس میزنم به خاطر گشتاور خیلی زیادش هرز گردی زیادی موقع شروع حرکت دارن این مشکل تو بی ام دبلیو ام فور هم زیاد دیدم تو اکثر تستا کم میاره تو استارت

  7. امير علي

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    معلوم بود که 911 برندس

  8. محمدرضا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (32 ديدگاه)

    ولی بازم gtr خیلی عشقه با احترام به پورشه و دوج

  9. رادین

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    هلکت یعنی عشق و حال فقط قدرت خالصه مثل گاو نر میمونه
    پورشه عشق و حال و لذت و کارایی و مهندسی در یک کلام بالاترین حد بلوغ یک ماشین.مثل چیتا میمونه
    نیسان هم خوبه و نمیشه منکر توانایاش شد ولی خب معمولا در مقابل پورشه بازنده بوده و هست. همون مثل گودزیلا میمونه
    و اما انتخاب بین اینا
    پول داشتم 100 در 100 پورشه و نداشتم هلکت

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. امیر

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1784 ديدگاه)

    چلنجر به خاطر وزن زیاد و دف عقب بودن هرزگردی زیادی داره.
    از اول معلوم بود قورباغه ی آلمانی ، سامورایی و بدنساز رو شکست میده.
    عشق است و پورشه …..

  11. احمد باقری

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    دوج، نیسان.

  12. كوروش

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    واقعا هر کدومشون شاهکارین البته بهتر بود یه ماسل بین اون دوتا نندازین

    در کل مگه میشه یه المانی توی لیست باشه و بازننده بشه ؟

  13. cadillac

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    باید به جای چلنچر یا وای پر و یا کوروت را میزاشتن چون از نظر قیمت تز دیو تر است .
    چون پورشه همیشه با کوروت مقایسه میشه
    که قبلا در پدال نیز مقایسه شده بودن.
    و اگر کوروت یا وایپر بود . برنده میشدند

    1. خسته شده

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      کوروت هم بد میباخت اونجوری دیگه آمریکایی باز ها دیه جمع میشن میرفتن این انگلیسی ها خوب میدونستن برای همین نیاوردنش!!!

  14. کاوه آهنگر

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (99 ديدگاه)

    خودتون قضاوت کنید، 0_100 جی تی آر 2.7 ثانیه (نسخه معمولی) است، 0_100 پورشه 3.1 ثانیه. تو این درگ نیسان از اول عقب افتاد!!!! راننده مشکل داشت.

    1. سامان اذری

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3199 ديدگاه)

      ضمنا رقیب پورشه 911 توربو اس که حدود 160 هزار دلاره مدل نیسمو جی تی ار هست که قیمتشون حدودا یکی هست

    2. Elemento

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      کی میخواد قضیه ی این شتاب های متفاوت حل بشه من نمیدونم. دوست عزیز شتاب توربو اس 2.7 ثانیه هست که قراره با توجه به قول پورشه در قوی تر کردن پیشرانه در نسل بعد به 2.4 ثانیه برسه. 3.1 به احتمال زیاد مال 911 های تولیدی سال 2007 هست

      1. هخامنش

        ۱۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (37 ديدگاه)

        کاوه جان مجددا تسلیت میگم
        شکست مقدمه پیروزیه
        اینجور موقع ها که برند محبوبتون شکست میخوره، اینجور کامنت گذاشتنا صرفا بیشتر شما رو خورد میکنه
        سعی کنید با حقیقت کنار بیاید

        1. Nima

          ۱۲ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1651 ديدگاه)

          ببین هخامنش از 22 تا کامنتت توى هر ۲۲ تاش گفتى تسلیت میگم! شکست مقدمه پیروزیه.
          همه فهمیدن این جمله رو بلدى! حالا نمیدونم از توى اینترنت خوندى یا انقدر باختى و هنوز پیروز نشدى عقده اى شدى.
          هیچ کارى هم به این سه کشورخودروساز نداره حرفم. دارم با خودت حرف میزنم.

        2. هخامنش

          ۱۲ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (37 ديدگاه)

          نیما جان درکت میکنم
          میدونم خیلی سخته که ببینی برند محبوبت بین سه تا دهم شده :))
          ناراحت نباش دنیا ارزش نداره
          خوشم میاد در این مقایسه این قدر قاطعانه شکست خوردی که تلاش داری ریز بحث رو عوض کنی :)
          ادامه بده دوست من

      2. کاوه آهنگر

        ۱۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (99 ديدگاه)

        جناب المنتو، اشاره ی من به شتاب اعلام شده در همین ویدیو است که شتاب پورشه 3.1 ثانیه است، حتی اگر به فرض مثال شتاب پورشه هم 2.7 باشد و با نیسان برابر باشد در نتیجه باید حداقل تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیسان و پورشه برابر حرکت کنند، نه اینکه پورشه همون اول 10 متر جلو بزنه!!!! صد در صد راننده بد لانچ کرده، ضمنا باید نیسان نیسمو در مقایسه استفاده میشد با شتاب 2.5 ثانیه. جناب هخامنش شما هم همچنان به من تسلیت بگو تا ببینم به کجا میرسی

        1. هخامنش

          ۱۲ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (37 ديدگاه)

          شما هم همچنان به طرفداریت از موش زیلا ببخشید گودزیلا ادامه بده و همچنان شاهد شکستش باش

    3. یو اس اس اینترپرایز

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4421 ديدگاه)

      بوگاتی ویرون هم میگن 2.5 ثانیه است شتاب 0 تا 100 ولی تودرگ با کوینخ زگ عقب افتاد
      حتی من کلیپی دیدم درگ لافراری با بوگاتی ویرون خیلی جالب بود لافراری جلو افتاد

      1. لمبو

        ۱۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (11527 ديدگاه)

        هزار عامل رو شتاب یک خودرو تاثیر داره.شرایط نگهداری، روغن، اکتان بنزین، سال تولید. برای ماشین تنفس طبیعی ارتفاع از سطح دریا خیلی مهمه. در سطح دریا شتاب لافراری به 2.4 هم رسیده ولی در مناطق مرتفع حدود 2.95 ثبت شده. کونیخزگ نمونه هایی با سوخت اتانول هم داره شاید سوختش فرق داشته وگرنه هیچ ماشین rwd در شتاب 0 تا 100 به یک ماشین 4wd اونم بوگاتی نمیرسه. کونیگزگ رو همه میگن 2.9. حتی 1-1 …

  15. هخامنش

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    چلنجر وزنش زیاد بود
    مدل رینگش خوب نبود
    رانندش میخواست ماشینای امریکایی رو بد نام کنه
    نیسان بد رنگ بود
    نور افتاد تو چشم راننده
    مدل موی راننده نیسان مناسب نبود
    غذایی که قبلش خورده بود به اندازه کافی بهش انرژی نداده بود که بتونه پدال گاز رو فشار بده
    از قبل تبانی کرده بودن
    درسته در یک خط بودن ولی واضح هست پشت پورشه از این فن های بزرگ هوا قرار داده بودن تا با باد بهش کمک کنن
    روز تولید نیسانش با روز تولید پورشه یکی نبود

    منتظر کامنتای این چنینی از سوی دوستان هستیم :))
    پیشاپیش تسلیت من رو هم بپذیرید بابت موش شدن گودزیلا

    1. سامان اذری

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3199 ديدگاه)

      یکم یواش عمو….

      1 دونه لایک اونم فکنم خودت به خودت لایک دادی

      1. لمبو

        ۱۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (11527 ديدگاه)

        سامان جانننننن. ادببببببب. اگه فکر میکنی بعضی حرفا فقط برای جلب توجه زده میشن بهترین کار اینه که بهشون توجه نکنی.

      2. هخامنش

        ۱۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (37 ديدگاه)

        سامان جان بهتون حق میدم
        تعداد لایکا ملاک برا شما؟؟؟
        هرچه قدرم لایک بشی یا دیسلایک در نتیجه فرقی نمیکنه :)

    2. farzad

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (180 ديدگاه)

      خوش به حالت کاش منم مثل تو دل خوشی داشتم
      کارت درسته به بچه بازیت ادامه بده حاجی

      1. هخامنش

        ۱۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (37 ديدگاه)

        فرزاد جان شمام به بهانه های بچه گانت ادامه بده
        اتفاقا من لذت میبرم نظرات امثال تو رو میبینم چرا که نشان از عجزتون در بحث علمی و منطقی داره
        ادامه بده فرزاد جان

        1. سامان اذری

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (3199 ديدگاه)

          هخامنش فک میکنه سایت پدال مثل اینستاگرام یا فیس بوک هست که مثلا بره به پیج یکی عقده هاشو اونجا خالی کنه
          نه داش فکنم تازه اومدبشین یکم از بزرگترهات ادب و نوشتن یاد بگیر افرین

        2. هخامنش

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (37 ديدگاه)

          سامان جان راجع به تفاوت کادیلاک ای تی اس و سی تی اس تحقیق کردی؟ یا هنوز از ریش سفیدای فامیل میپرسی؟

    3. Nissan...japan

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (208 ديدگاه)

      چقدر کامنتای مسخره میدی رفیق…تو همونی نیستی میگفتی تکنولوژی سویچ بی ام دبلیو ده برابر بیشتر از تکنولوژی کل شرکت نیسانه؟

    4. رضا

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      WHAT THE F…

  16. Mahmood

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    چلنجر فقط به خاطر وزن زیادش این وسط فنا شد در حالی که با این قدرت و گشتاور اگر وزنش به اندازه ی حدود دو رقیبش بود اول شده بود در عین حال هر سه عالی هستند.

  17. reza

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    تا قرن بعد هم اینجا کل کل کنین من فقط میگم پورشه و تموم.
    از نظر من بهترینه با نظر شما کاری ندارم.
    از نظر قیمت و امکانات و اون چیزی با پول دادن گیرتون میاد بهترینش همین پورشس. خودتون تو تست ها و مقایسه ها میتونین ببینین.

  18. Mahmood

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    ضمنا دوست عزیزمون هخامنش طوری نظر تعصبانه روی خودروهای آلمانی میدن که گویی پدر ایشون صاحب کارخانه های خودروسازی آلمان است حالا این که شما این همه روی خودروهای آلمانی تعصب داری و با توجه به این که بنده کامنت های شما را در پست های مختلف مطالعه کرده ام که این موضوع را می گویم به شما چه چیزی خواهد رسید با تعصب بیخودی روی آلمانی ها بنده خودم طرفدار و دوستار خودروهای آلمانی هستم به خصوص مرسدس اما تا این حد تعصب ندارم روی این برند شما فقط لحظه ای روی این موضوع فکر کن در اینجا قصدمان دادن نظر شخصی است نه جبهه گیری نسبت به هم.

    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4421 ديدگاه)

      حالا یا المان یا ژاپن یا ایتالیا بحال هخامنش عزیز چه تاثیری داره نمیدونم که گیرداده به المان

    2. هخامنش

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (37 ديدگاه)

      نظر شخصی ممکنه اشتباه باشه
      تعصب یعنی اینکه طرف میبینه نیسان شکست خورده شروع کرده اسمون ریسمون بافتن با بهانه هایی که ادم خندش میگیره
      تعصب یعنی اون

      1. Nissan...japan

        ۱۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (208 ديدگاه)

        اون حرفای مسخره ای که شما زدی که مثلا ژاپنی بازا رو متهم به بی منطقی کردی و گفتی میاد میگه نیسان باخت چون مدل موی راننده درست نبود!!!!کی همچین نظری داده؟؟؟طرف اومده میگه چرا شتاب gtr رو زدن ۲.۷ ولی پورشه رو زدن ۳،۱ اما پورشه بهتر لانچ کرد؟این یعنی سوال منطقی ولی کامنتای شما یجور توهین و خالی کردن عقدس لطفا اگرم قراره طرفداری المان رو بکنی جوری طرفداری کن که بقیه المانی بازا تورو از خودشون بدونن.الان از هر آلمانی بازی میپرسم میگه نه بابا این اصلا از ما نیس و این برات خیلی بده که حتی المانی باز ها میگن این از ما نیس چون ب ما نمیخوره.

        1. هخامنش

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (37 ديدگاه)

          نیسان جان اولا مجددا تسلیت میگم
          ثانیا نظرات امثال شماهایی که فرق اسب بخار و گشتاور رو نمیدونید اصلا برا من مهم نیست
          هرچی دوست دارید فک کنید

        2. Nissan...japan

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (208 ديدگاه)

          فرق بین گشتاور و اسب بخارو ندونستن بهتر از ندونستن فرق بین دنده ماشین و پدال ترمزه…این ویدئو رو بمن تسلیت میگی توی هزاران ویدئوی درگ تایمز که جی تی ار پورشه رو له کرده من به کی تسلیت بگم؟!

        3. هخامنش

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (37 ديدگاه)

          نیسان جان کامنتات خیلی خوبن
          خدایا این شادیا رو از ما نگیر
          تو تمام درگ هایی که توسط نشریات معتبر انجام شده و هر دو ماشین در حالت استوک هستن موشزیلا شکشت خورده
          راجع به معنی استوک تحقیق کن دوست گرامی

        4. هخامنش

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (37 ديدگاه)

          قسمتی از کامنت دوستمون :
          فرق بین گشتاور و اسب بخارو ندونستن بهتر از ندونستن فرق بین دنده ماشین و پدال ترمزه

          همونطور که ژاپنیا همیشه در حال کپی ودزدیده ایده هستن، این دوستمون بنده خدا هم اینقدر بهش فشار اومده زده تو کار کپی
          یه کم از خودت ایده داشته باش نیسان جان

        5. Nissan...japan

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (208 ديدگاه)

          هخامنش جان نکنه به این افتخار میکنی که توی گفتن حرفای توهین آمیز مبتکری و هرکس مثل خودت جوابتو داد و در حد خودت حرف زدت ازت تقلید میکنه؟سرو کله زدن با آلمانی بازی مثل تو شبیه داد زدن به دیواره.

        6. Nissan...japan

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (208 ديدگاه)

          جالبه با اینهمه مثبتایی که به خودت میدی با ایدی های مختلف بازم تعداد منفیات بیشتره و این یعنی منفور بودن!!!

        7. هخامنش

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (37 ديدگاه)

          اخی الهی بمیرم نیسان جان
          از بحث فنی و علمی و شتاب و اینا عاجز شدید زدی تو کار منفی؟؟
          غصه نخور نیسانم یه روزی بزرگ میشه
          منتها الان در حدی نیست که حتی دیده شه
          بنده خدا پشت هم داره شکست میخوره
          شمام به منفیای من دلتو خوش کن شاید یه کم اروم شی :))

        8. هخامنش

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (37 ديدگاه)

          ولی نیسان جان من درکت میکنم
          تو دو تا مقاله خیلی نزدیک به هم برند محبوبت یعنی نیسان با ماشین محبوبت یعنی موشزیلا ببخشید گودزیلا شکست خورد
          اون از مقایسش با ایودی
          اینم از این
          میدونم از نظر روحی خیلی تحت فشاری
          سخت نگیر دوست من نیسانم یه روزی بزرگ میشه
          تا اون روز شما رو به خدای بزرگ و منان میسپارم

        9. Nissan...japan

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (208 ديدگاه)

          واقعا مردم از خنده…ببینم تو کی با من بحث فنی کردی که من جا بمونم و کم بیارم تا جایی که یادمه تو فنی ترین بحثت اینه که که ژاپنی بازارو متهم میکنی که میگن چون رنگ نیسان خوب نبود برنده نشد!!!اینه بحث فنیت؟؟!!!ثانیا یه نویسنده اومده بخاطر تعصبش به ائودی داده ۹،۲ به نیسان داده ۹،۱…وای عجب شکستی بیچاره نیسان چیکار کنه حالا؟ائودی فعلا برای عاشقان خودرو جلو جی تی ار هیچه…بعدشم هروقت پورشه تونست به رکورد نیسان تو پیستای بزرگ و سخت دنیا از جمله نورنبرگ رینگ حتی به جی تی ار نزدیک بشه اونموقع بیا واسه من ابنجا فنی فنی کن.

        10. Nissan...japan

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (208 ديدگاه)

          وای مردم از خنده…تو کی با من بحث فنی کردی که من جا بمونم و کم بیارم تا جایی که یادمه تو فنی ترین بحثت اینه که ژاپنی بازارو متهم میکنی که میگن چون رنگ نیسان خوب نبود برنده نشد!!!یه نویسنده به r8 نمره ۹،۲ داده ولی به جی تی ار ۹،۱ داده!!!واااای پس جی تی ار شکست خورد و بیچاره شد!!خیر این نظر شخصی نویسندس در حالی که از نظر خیلی از ماشین بازای حرفه ای ائودی خیلی از جی تی ار عقبه…در ضمن هرموقع پورشه تونست به رکورد نیسان تو پیستای بزرگ و سخت دنیا مثل نوربرگ رینگ حتی نزدیک بشه اونموقع بیا واسه من فنی فنی کن.

  19. ferrari

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    پورشه خیلی عالی کار کرد. البته بهتر بود رقبای واقعیش رو میاوردن مثل نیسمو و شورولت Z06. ولی چلنجر چقدر خوب و زیباست. با 60 هزار دلار چه ماشینی هایی میشه خرید.. عالی.

  20. cadillac

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    سلام آقای هخامنش . رئیس کار خانه پورشه.
    اولا این را بگم که از این به بعد بی معنا و بیهوده حرف نزنید.چون .شتاب چلنچر فقط چهار ثانیه است … و همچنین مصرف آن قدر که شما گفتین نیست و تقریبا مثل نیسان است. دو باره می گویم . لطفا بیهوده حرف نزن. و واقعا نسبت به قیمتش خوبه. و آقای نیما در کامت مربوط به قیمت ها واقعا راست گفته اند

    1. هخامنش

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (37 ديدگاه)

      خوشم میاد وقتی که هیچ هیچ هیچ حرف منطقی ندارید بزنید تلاش میکنید ریز بحث رو عوض کنید
      اره من رییس کارخونه پورشم فعلا که ارزش ارم این کارخونه از کل کادیلاک بیشتره تکنولوژیش و اینا بماند
      شمام یاد بگیر که مهندسی خرج داره
      وقتی پورشه ماشینی ساخته که اول از همه لوکسه
      یعنی اپشنایی که روش هست از کادیلاک سی تی 9 که سهله از سی تی 90 هم بیشتره ( چه برسه به چلنجر) ولی وزنش کمتره
      وقتی ماشینی داره که با اون حجم موتور اسب بخار خیلی خوبی استخراج میکنه وقتی گیربکسش یکی از بهتریناس وقتی ایرودینامیکش عالیه طبیعیه که گرون باشه
      پس شمام حرف بیهوده نزن دوست من

      1. Nima

        ۱۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1651 ديدگاه)

        حیف اسم هخامنش! دارى از تکنولوژى حرف میزنى براى کادیلاک! عمو تو میدونى کادیلاک چقدر اختراع داشته؟ از اون اول بخوام بگم انقدر زیادن که نگو فقط بدون دنده اتوماتیک و فرمون هیدرولیک استارت و ایربگ و کاتالیزور اگزوز و … رو مدیون کادیلاک هستین.
        شما هنوز نفهمیدى که کادیلاک 77 سال استاندارد خودروسازى شناخته میشده؟ یعنى همه سعى میکردن شبیه کادیلاک باشن. جناب تکنولوژى مثل این که در جریان نیستى گیربکس ۱۰ سرعته جنرال موتورز به عنوان بهترین گیربکس و معیار سنجش هست و از گیربکس معروف PDK پورشه تعویض دنده سریعترى داره؟ اگر در جریان نبودى الان باش! اسب بخار هم که پست بالاتر چندین نمونه برات مثال زدم که میتونى بخونى. دوباره هم مینویسمش: 176 برد براى فورد با موتور هاش در فرمول ۱ و فقط فقط ۱ برد براى پورشه سال ۱۹۶۲ توى فرمول ۱

      2. هخامنش

        ۱۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (37 ديدگاه)

        نیما جان کامنتات خیلی باحالن :)
        وقتی کادیلاک از موتور هشت لیتری فلیت وود 21 اسب استخراج میکرد، پورشه شتابش زیر 4 ثانیه بود
        فعلا که رکورد سریعترین تعویض دنده دست pdk هست شمام به خیال پردازیت برس

        1. یو اس اس اینترپرایز

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (4421 ديدگاه)

          هخامنش جان چرا دوس داری بحث و جدال الکی و بی فایده؟؟؟؟؟؟؟
          حوصله داری ها بس کن

  21. ali

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (771 ديدگاه)

    انتخاب من نیسان gt r وسلام … دیگه چیزی نشونم !

  22. MjM

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (734 ديدگاه)

    سه جنگجو…از سه قلمرو فرمانروایی

  23. shahmir

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقا یه جوری بحث میکنین انگار همه از بچگی پورشه و بنز و بی ام و داشتن :)))
    با اینکه چلنجر باخت نمیشه دوسش نداشت!
    یکی که تو عمرش تا حالا کاپوت یکی از این ماشینارو بالا نزده میگه مهنسی آمریکایی مشکل داره :))))) جمع کنین بابا
    من خودم تو اینا با نیسان بیشتر حال میکنم ولی یه جوری رفتار نمیکنم که انگار صاحب کمپانی بابامه
    یا علی

  24. maserati

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    بکی از بچه ها اومده گفته کوروت هم بد میباخت. اصلا هم این جوری نیست
    . لطفا با منطق حرف بزنید.
    چون اگر به drag race 5 نگاه میکردین میدیدین که کوروت هم از پورشه و هم از مرسدس ربنز و همچنین از بنتلی کانتیننتال جلو می افته . و خیلی وقت ها . پس بدون اطلاعات
    حرف نزنید. این پورشه از سال 2006 داره تو یک قیافه ساخته میشه.
    آفرین بر کادیلاک . آفرین بر خودروسازان کادیلاک.چون با قیمت کمتر .
    با مصرف کمتر-مصرف کمتر کوروت- آلمانی ها را له میکنند. و فکر نمیکنم که بچه های آلمانی بتونن نقاشی ماشین های آمریکایی ها را بکشن.و همچنین مهندسی یعنی اینکه . با دو برابر حجم موتور فقط یک لیتر مصرف بیشتر داشته باشه

  25. Hj

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (82 ديدگاه)

    راننده هلکت لانچ افتضاحی کرد.
    تو کدوم درگ دیدی با برن اوت لانج کنن ؟!?
    برید تو یوتیوب سرچ کنید یه فیلم میاره که هلکت(مدل چارجر البته)گودزیلا رو میزنه با اختلاف خیلی کم التبه ولی بهرحال جلو میوفته.در مورد پورشه اطلاعی ندارم.با این لانچی که این یارو کرد “جنسیس کوپه??” هم میتونست جلو بیوفته!!

  26. Mahmood

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    هخامنش عزیز از کامنت من در بالا بد برداشت کردی در واقع تعصب یعنی این که یکی مثل شما با چندین نفر در اینجا چنان بحث و جدال می کنی سر خودروهای آلمانی که انگار قراره صاحب کارخانه های خودروسازی آلمان وقتی این کامنتاتو خوندند بهت یک خودروی پورشه به عنوان جایزه بهت بدهند این حرف هایی که شما میزنی رو اگر خود آلمانی ها بفهمند فقط به شما خواهند خندید و با این حرف ها متاسفانه شما فقط در این سایت نسبت به بقیه منفور خواهی شد این حرف ها را از منی که آلمانی باز هستم بشنو قبلا هم گفتم من خودروهای آلمانی را از هر جای دیگری بیشتر قبول دارم اما مثل شما نیستم.

    1. هخامنش

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (37 ديدگاه)

      منفور شدن بین بچه های بیسواد اینجا برا من افتخاره
      جهت اطلاعت بگم من الان خارج از کشور مشغول تحصیل هستم
      ماشینایی که من دیدم و روندم، مقاله های که خوندم حتی تو ذهن امثال این دوستمون نیسان نمیگنجه
      لایک ودیسلایک هم اصلا برام مهم نیست
      مها اینه تو کار اند درایور وکار ادوایس که با ملت بحث میکنم اونا میفهمن
      کسایی که ماشین زیر پاشون یه چیز درست حسابیه
      و چنتا ماشین روندن نه مثل دوستان پراید سوار اینجا

      1. بهزاد

        ۱۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2560 ديدگاه)

        کیارش(وحید یا…) جان بالا گفتی رکورد تعویض دنده دست بوگاتی هست، حالا میشه بفرمایید گیربکس بوگاتی ساخت کجاست؟
        بیبینیم به غیر از دو واژه ی اسب بخار و گشتاور چیزی بلدی یا نه.
        به نظرم یک انسان باهوش و تحصیل کرده و دارای پشتکار زیاد بیکار نمیمونه که وقتشو با این ادبیات سطح پایین در نت و به احتمال بسیار زیاد در سایر شبکه های اجتماعی هدر بده و حداقل اگر حضوری داشت این حضورش مفید باشه همراه با دادن اطلاعات مفید نه اینکه تا به حال چند هزار کامنت بزاره که مثل هم هستند بدون تغییر و بی مایه.

        1. هخامنش

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (37 ديدگاه)

          راستی بهزاد جان شما راجع به واحد اندازه گیری گشتاور تحقیق کردی؟یا هنوز فک میکنی درجه سانتیگراده :)))))

      2. هخامنش

        ۱۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (37 ديدگاه)

        بهزاد جان خوبی؟
        راستی من با اتوکار تماس گرفتم گفتم که یه کارشناس بین المللی فرمودن چون همیشه چنتا از افرادی که نیسان جی تی ار دارن دور هم جمع میشن
        قطعا این ماشین برتر از ماشینای دیگس
        اونام اصلاح کردن نتیجه رو :))))))))))))))

      3. مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان

        ۱۸ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (11527 ديدگاه)

        چه خوب شد اینو فهمیدی. حیف از لامبورگینی سواری مثل شما نیست که با ما پراید سوار ها بحث کنه. شما خارج درس میخونین و من بیچاره قندوز آباد. خوب عزیز من برو با مایکل شوماخر بحث کن اینجا رو هم ول کن.

  27. ferrari

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    گیربکس pdk سریعترین تعویضو.داره؟؟ جعبه دنده های فرا ی در کلاس سوپر اسپرت ها بهترین و سریعترین هستن. ضمنا جعبه دنده 8L90 شورولت کوروت z06 که مهندسان جنرال موتورز ساختن از نظرت سرعت تعویض دنده از جعبه دنده pdk سریع تره.

  28. ferrari

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    پورشه اگه امروز ماشین های اسپرت خوبی میسازه برای اینه که تو مکتب ژاپنی ها درساشو خوب یاد گرفته. دوستانی که درمورد پورشه یه مطالعه ی سر سری کردن میدونن من چی میگم. تکنولوژی یعنی از یه موتور 6،2 لیتری 16 سوپابه بتونی 460 اسب با مصرف سوخت کمتر از 8 لیتر نیرو بگیری.

  29. ali

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7398 ديدگاه)

    دوستان هنوز متوجه نشدین هخامنش همون خسته شده . احسان ایودی و پارسی همه یک نفرند
    دوستان کاری به ایشون نداشته باشید

  30. cadillac

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    این دوج به خاطر اشتباه راننده این قدر عقب افتاد.درسته نمیتوانست برنده نمیشه ولی این قدر هم عقب نمی افتاد.
    آقای هخامنش در کدوم کشور درس میخوانید. به نظرم در زیمباوه.چون خیلی کاملا های مسخره گذاشتین . مثلا میگید که امکانات این پورشه از سی تی نه بیشتر است .شما سی تی نه را ول کنین .آخه کدوم امکانات پورشه از سی تی سی بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا