نیسان

دفاع نیسان از سن زیاد GT-R!

در حال حاضر هر خبری که درباره نیسان GT-R منتشر شود به سن بالای آن‌هم اشاره خواهد کرد! این امر به دلیل معرفی نسخه تولیدی گودزیلا در نمایشگاه توکیو سال ۲۰۰۷ مربوط است. GT-R سپس به عنوان خودروی مدل ۲۰۰۹ وارد بازار شد و یک دهه پس از آن بود که دو به‌روزرسانی جزئی را دریافت نمود. خوشبختانه این خودرو از زمان عرضه دارای پرفورمنس فوق‌العاده‌ای بوده و بنابراین حتی در سال ۲۰۲۰ نیز به نوعی نظرها را به خود جلب می‌کند؛ اما در زمانه‌ای که رقابت بسیار سختی بین سوپرکارها در جریان است چرا نیسان نسل جدید گودزیلا را تولید نمی‌کند؟

رود شو به دنبال رسیدن به پاسخ این سوال بوده و به همین خاطر با مدیر تولید ارشد نیسان آقای هیروشی تامورا صحبت کرده است. هر فردی که با نیسان آشنا باشد تامورا را به عنوان طرفدار سرسخت GT-R می‌شناسد. او اشاره‌ای به برخی محصولات آتی نیسان از مدل‌های درون‌سوز گرفته تا هیبریدی و تمام الکتریکی داشته است.

واضح است که فعلاً این برنامه‌ها تحقق نیافته‌اند و بنا به گفته‌ها عدم توسعه نسل جدید GT-R به حفظ قیمت نسبتاً مناسب آن مربوط می‌شود. ظاهراً ارزان بودن GT-R یک عنصر کلیدی برای نیسان می‌باشد. با عدم تغییر نه چندان زیاد طی بیش از یک دهه، گودزیلا توانسته قیمت خودرو را در حد مناسبی نسبت به برخی رقبا نگه دارد.

البته تنها یک مشکل وجود دارد و آن‌هم اینکه GT-R حداقل در تریم نیسمو به سوپرکاری ۲۰۰ هزار دلاری تبدیل می‌شود. ما فقط روی گران‌ترین مدل این خودرو تمرکز نداریم چراکه مدل پایه GT-R هم با قیمت ۱۱۳۵۴۰ دلاری یک خودروی ارزان محسوب نمی‌شود. البته قدرت این خودرو در طول این سال‌ها از ۴۸۰ به ۵۶۶ اسب بخار رسیده و در نسخه نیسمو حتی به قدرت ۶۰۰ اسبی هم دست پیدا می‌کنید.

اما ساختار خودرو هرچه باشد هنوز هم قدیمی است. کابین و طراحی ظاهری آن به وضوح این امر را نشان می‌دهند. تست‌های اخیر نشان داده‌اند GT-R نیسمو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای دارد که آن را به خودرویی کندتر از پورشه ۹۱۱ توربو S جدید با قیمت پایه تقریباً مشابه نیسمو تبدیل می‌کند. لازم نیست به کوروت ۲۰۲۰ با قیمت بسیار کمتر هم اشاره کنیم.

شاید تئوری بهتر درباره سن بالای GT-R این باشد که نیسان نمی‌تواند نسل جدید این خودرو را بسازد. مشکلات مالی نیسان را همه می‌دانند و اوایل سال جاری هم ژاپنی‌ها مجبور شدند کارخانه‌های خود در آمریکا را به مدت دو روز تعطیل کنند. با شیوع گسترده ویروس کرونا هم نمی‌توان درباره آینده GT-R اظهارنظری داشت. هنوز حتی مشخص نیست که نیسان چه زمانی خواهد توانست از شر مشکلات مالی خلاص شود؛ اما فعلاً GT-R سرباز خوبی است…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. مهرآیین

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (260 ديدگاه)

    ما دهه شصتیها به دنیا که اومدیم تازه انقلاب شده بود،زبان باز کردیم حرف زدیم جنگ شد،راه رفتیم کودتا شد،رفتیم مدرسه جنگ تمام شد،درس خواندیم هی نظامهای آموزشی عوض شد، رفتیم دانشگاه کنکور ول شد،رفتیم سربازی معافیت آزاد شد،رفتیم سر کار مملکت تحریم شد،خواستیم ازدواج کنیم همه چیز گرون شد،گفتیم بریم خارج از کشور پاسپورت ایرانی بی ارزش شد و دیپورت شد،با این شرایط که پیش میره فکر کنم مشکل از ما دهه شصتیها باشه! اگر بمیریم شاید دنیا بهشت شد

    1. ارشیا

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      نه ربطی نداره البته من مال هشتادو پنجم وقی جی تی ار ار ۳۵ اومد من ۳ سالم بود

    2. رزیتا

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (418 ديدگاه)

      ما دهه هفتادیا هم وضع بهتری نداریم

    3. حسین دهمرد

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      شما که پیکان ۳ میلیونی و پرادو پنجاه میلیونی و درخشش علی دایی تو فوتبال رو درک کردید دیگه چرا
      تو اوج جوونیتون تو دهه هشتاد با یک ماه کار میتونستین بهترین گوشی بازار رو بخرین. موتورسیکلت که مثه چی ریخته بود من یادمه بعضیا رو موتورشونو پلیس میگرفت چون قدیمی بود نمیرفتن دنبالش.میرفتن یکی دیگه با دویست سیصد تومن دست دوم میگرفتن.
      من با اینکه متولد ۷۳ هستم تا حدودی استفاده کردم.انسانیت بیشتر بود اعصابا راحت تر بود. بیشترین قدرت خرید مربوط به دهه هشتاد بود. پدرم تو دهه هشتاد بالاخره پیکان رو تبدیل کرد به پراید و بعد پژو. از همه مهمتر خونه دار شدیم.درسته غرور واسه ادم آب و نون نمیشه ولی بهترین ورزشکارا رو داشتیم که همش مدال میاوردن و ما الکی هم که شده دلخوش بودیم.
      ما دهه هفتادیا تا اومدیم گواهینامه بگیریم پراید شد بیست میلیون. و موتور شد سه میلیون.خونه هم که فعلا اصلا بهش فکر نمیکنیم.
      از ما هفتادیا که گذشت بنظرم دهه هشتادیا خوب میشه واسشون نشه هم خودشون درستش میکنن.

    4. ارسلان

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (125 ديدگاه)

      @مهرآیین
      یه چیزو از قلم انداختی که عمرا دهه هفتادی تجربه کرده باشه اونم اینه که شصت و پنج درصد به بالا جمعیت کشور دهه شصتی هستن … کلاس های هفتاد نفری نیمکتی 5 نفر بدون کولر … مغزه آدم سوت میکشید اکسیژن به مغز نمیرسید همش دی اکسید کربن خخخ گرما و سروصدا کلاس و معلمای و مدیر و ناظم روانی هم که دیگه نگوووو … شیره آب مدرسه که اینگار از زیره آتش فشان سرچشمه گرفته بود خخخ تازه اینا نه فقط توی مدرسه بلکه توی کنکور و توی پیدا کردن شغل هم همین داستان بود ظرفیت دانشگاه مثلا 50 هزار نفر بود توی کل کشور بعد شونصد هزار نفر کنکور میدادن … دانشگاه هم بدون کنکور نبود مثله الان … یعنی توی تاریخ جهان هیچ نسلی به اندازه ی دهه شصتی بدبخت میلیمتر به میلیمتر زندگیش چالش نبوده .. اونم چالشهای خفن خفن… والا ادم وقتی به عقب نگا میکنه حس میکنه اسیر جنگی بوده خخخ

  2. R

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    فک کنم سرنوشت اینم مثل لکسوس lfa میشه

    1. datsun

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3943 ديدگاه)

      LFA یه دوره کوتاه اومد و رفت این ماشین ۵۰ ساله داره تولید میشه.

      1. Zonda R

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        Gtr رو قشنگ یادمه موقع معرفی و حتی عکسی که مجله ماشین گذاشته بود
        ابتدا قرار بود 1800 دستگاه با قیمت 67 هزار دلار تولید بشه
        ولی نیسان دید استقبال عالی بوده تبدیلش کرد به یه محصول تو سبد محصولاتش
        اتش توطعه علیه کارلس گوسن دامن نیسان رو گرفته واقعا مدیر عامل شایسته ای بود

        1. MOHAMAD.n.r

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          شایستگی کارلوس برای رنو بود.
          اوایل اتحاد رنو صاحب ۸ درصد از سهام نیسان بود درحالی که الان ۴۴ درصد رو در اختیار داره در مقابل نیسان با فروش بیش از دو برابری تنها ۱۵ درصد سهام رنو رو داره

    2. علیرضا

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (425 ديدگاه)

      Lfa کلا سه چهار سال بود و تموم شد رفت . GTR فقط همین نسلش ۱۲ ساله داره آقایی میکنه .

  3. ارشیا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    ای بابا ?? خدا نکنه

  4. AMANTE

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    افزایش قیمت دلیل اصلی برای عدم معرفی نسل جدید GTR هست چون هزینه های توسعه نسل جدید بالاست و دیگه نمیتونن اون لقب که می گفتن پرفورمنس عالی در کنار قیمت معقول رو ارائه بدن.

  5. datsun

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3943 ديدگاه)

    توربو اس تو پیست حریف نیسمو نمیشه فقط شتاب رو مقایسه کرده

    1. صادق

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (71 ديدگاه)

      الان ۹۱۱ از همه نظر بهتر از اونه هر چند ***

      1. datsun

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3943 ديدگاه)

        یعنی این کامنت اینقدر فشار داشت واقعیت رو گفتم توربو اس تو پیست خیلی کند تر از نیسمو این مدل چند سال پیش قبل از ۹۱۸ پرچم دار نوربرگ رینگ بود
        مهندسی پورشه رو کسی نمیتونه انکار کنه ولی جلو gtr اونم مدل نیسمو که توسط چند تا خبره اصلاح شده حرف از مهندسی بزنی مرغ پخته هم از خنده ریسه میره ‌

        1. Hamidreza

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          @datsun
          بابا تعصب رو بزارین کنار دیگع

        2. datsun

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (3943 ديدگاه)

          از کی واقعیت شده تعصب

    2. mehran911

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      عجب نظراتی
      بهتر بود میگفتی این ماشین و توربواس در یک کلاس رقابتی نیستن
      غیر از “احتمالا” تایم پیست نیسمو هیییچ برتری نسبت به نسل جدید توربواس نداره هر چند ادعایی هم نداره
      .
      حالا سوال اینکه چرا باید جای GT3rs اینو انتخاب کرد ؟ یا حتی GT3 با کوهی از جوایز ؟
      حالا چی واقعیته ؟
      .
      نیسمو هیچوقت رکوردار نوربرگرینگ نبوده هیچوقت .
      نیسمو ۲۶ روز بعد از ۹۱۸ اومد تایم زد داستان اینه که صرفا چون از پورشه ، ۹۱۸ تا تولید میشد و نیسمو تولید انبوه بود خود نیسان به نیسمو این لقب رو داد وگرنه هیچوقت رکورددار نبوده

      1. datsun

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3943 ديدگاه)

        مهران تو متن بالا گفته نیسمو قیمتی برابر با توربو s داره ولی چند دهم ثانیه کند تره تو شتاب صفر تا صد بنده هم گفتم توربو s تو پیست همیشه کند تر بوده واقعیت رو گفتم اینقدر بهتون بر خورد یکی گفت نفهم یکی گفت متعصب حالا تو هم اومدی کلا منکر رکوردش شدی من خودم دقیقا یادمه که قبل از 918 رکورد رو زد فکر کنم همین پدال هم خبرش رو گذاشته بود
        Gt3 کلا تو کلاس های دیگن با نیسمو تو یک کلاسن؟با نیسمو مقایسه میکنی ؟ کلاس gt3?

      2. mehran911

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2114 ديدگاه)

        آقا من بی احترامی نکردم جدا
        نگفتم واقعیت رو نگفتی
        موضوع اینه که نیسمو به عنوان یک خودروی پیست محور بهتره با GT3 مقایسه بشه نه توربواس
        .
        در مورد تایم نیسمو هم تا جایی که دیدم پورشه ۹۱۸ روز چهارم سپتامبر ۲۰۱۳ تایم زده نیسمو روز ۳۰ ام سپتامبر یعنی پورشه ۲۶ روز زودتر تایم زده در مجموع این چیزیه که من الان دارم میبینم
        من قصدم این نیست چیزی رو زیر سوال ببرم
        .
        اگه غیر از اینه شما بگو من بی برو برگرد می پذیرم ی چیز جدید هم ازت یاد میگیرم
        .
        شما تایم نیسمو رو در نوربرگرینگ سرچ کن برو سایت Carthrottle ببین چی نوشته همونجا میتونی نظر pistonheads رو در مورد این تایمگیری بخونی

    3. hamid

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (309 ديدگاه)

      توربو اس توی پیست حریف نیسمو نمیشه. جک سااال

  6. صادق

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (71 ديدگاه)

    الان ۹۱۱ از همه نظر بهتر از اونه هر چند نمیشه به اونایی کورکورانه طرفداری میکنن فهموند مهندسی پورشه در سطح بالاتریه

  7. شلبى

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (705 ديدگاه)

    این حرف غیر منطقیه و فقط یه بهونه است اگه اینجورى باشه هیچ خودروسازى هیچ مدل جدیدى نباید معرفى کنه چون هزینه داره مگه شورلت خرج تحقیق و توسعه کوروت جدید نکرده؟ پس چجورى داره با این قیمت عرضه میکنه؟ بنظرم دلیل اصلیش اینه که حد نهاییه ماشین هاى موتور جلو و دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل همینه و فعلا دیگه جاى ارتقا ندارن

  8. Farzad

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    رقبا دارن گودزیلا رو سوسک میکنن ، باید یه فکری به حالش بکنن واقعا حیفه !

  9. SS

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (818 ديدگاه)

    متاسفانه این عاقبت حدود 20 سال همکاری با رنو هست که باعث افت کیفیت نیسان و در نتیجه افت فروشش شده در بازارهای اصلی مثل امریکا شده؛ و وقتی خودروهای معمولی فروش خوبی نداشته باشن بودجه ای برای توسعه سوپر اسپرتی مثل GT-R نمیمونه.
    شاید کم کیفیت ترین خودروی ژاپنی در حال حاضر همین نیسان باشه! دوستان معمولا تعصب زیادی روی این برند دارن و تا حدی هم درست هست چون اخرین خودروی نیسان که در ایران درخشید ماکسیما بود که قبل از اتحاد رنو-نیسان طراحی و تولید شده بود و با اینکه در اون زمان هم نیسان مشکلات مالی داشت اما مدیریت ژاپنی اجازه افت کیفیت رو نمیداد و این خودرو برای زمان خودش مثال زدنی بود.
    اما وقتی گزارش های کیفیت خودرو های 2010 به بعد نیسان در امریکا رو دیدم واقعا تعجب کردم که چنین شرکت فوق العاده ای چطور به چنین سطحی رسیده که مشکلات کیفی، خرابی گیربکس و حتی مشکلات موتوری جزو مشکلات روتین اون شده. (البته پیکاپ های نیسان همچنان کیفیت خوبی دارن که شاید دلیل اون عدم اشتراک قطعات با محصولات رنو باشه!)
    به نظرم جدا شدن از اتحاد با رنو به نفع این برند هست. نیسان باید به دنبال شریک بهتری در آینده باشه.

  10. هادی 8سیلندر

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (458 ديدگاه)

    قیمت رو به نصف کنن من به شخصه علاقه ام به کوروت از دست میدم
    این ماشین زمان خودش انقلاب کرد در دنیایی سوپر اسپورت ها با قیمت یک دهم اونا مثل کاری که کوروت الان داره میکنه
    ولی درگ خاطره انگیز gtr و بوگاتی فراموش نشدنیه فکر بعد معرفی بوگاتی دو میلیونی یه ماشین صد هزار تایی پا به پاش رفت
    قبل از این هم بنز های e65 سروری میکردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا