دوجنیسان

دوئل دوج رم و نیسان تایتان

در ادامهٔ برگزاری سری رقابت‌های خودرویی پدال در این قسمت نوبت به پیکاپ‌های بزرگ رسیده است. در دومین دوئل این گروه شاهد رقابتی کاملاً دوستانه و خانوادگی بودیم زیرا دو پسرعموی آمریکایی یعنی شورلت سیلورادو و جی‌ام‌سی سی‌یرا رودرروی یکدیگر قرار گرفتند تا از میان خود، خودروی محبوب‌تر را راهی مرحلهٔ بعدی کنند. در این رقابت جمعاً ۱۶۴۰ رأی به ثبت رسید که با کسب ۸۵۳ عدد آن‌ها توسط سی‌یرا، گزینهٔ محبوب‌تر از بین این دو پسرعمو مشخص شد. بدین ترتیب جی‌ام‌سی سی‌یرا با کسب ۵۲ درصد از کل آرا به مرحلهٔ بعدی صعود کرد درحالی‌که سیلورادو با کسب ۷۸۷ رأی از دور رقابت‌ها کنار رفت. حال امروز در آخرین دوئل گروه پیکاپ‌های بزرگ، دوج رم به مصاف نیسان تایتان رفته است.

فورد F150 تویوتا تاندرا شورلت سیلورادو جی‌ام‌سی سی‌یرا
فورد F150 جی‌ام‌سی سی‌یرا
دوج رم نیسان تایتان
؟

دوج رم

در بین پیکاپ‌های غول‌پیکر، دوج رم قطعاً یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها است. پیکاپی که همراه با فورد سری F و شورلت سیلورادو چندین و چند سال است که عنوان پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایالات‌متحده را در اختیار دارد. همچنین رم از سابقهٔ زیادی هم برخوردار است به‌گونه‌ای که معرفی نسل نخست آن به سال ۱۹۸۱ بازمی‌گردد. در این سال رم به‌عنوان جایگزینی برای پیکاپ سری D دوج معرفی شد که خود از سال ۱۹۶۱ به بازار آمده بود. همچنین بر اساس رم یک SUV هم توسط دوج با نام رم‌چارجر از سال ۱۹۷۴ تا ۲۰۰۴ تولید شد و سپس مدل دورانگو جایگزین آن گردید. نسل اول دوج رم مدت‌زمان زیادی روی خط تولید بود به‌گونه‌ای که نسل دوم آن ۱۳ سال بعد در سال ۱۹۹۴ معرفی شد. این پیکاپ آمریکایی اما هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۰۸ رونمایی شده و با مدل ۲۰۰۹ به بازار آمد؛ بنابراین، این نسل رم نیز هشت سال است که به‌طور کامل در بازار حضور دارد. رم هم‌اکنون در انواع بسیار مختلفی تولید می‌شود که از مدل ۱۵۰۰ شروع شده و نهایتاً به مدل ۵۵۰۰ ختم می‌شود. البته مدل‌های ۴۵۰۰ و ۵۵۰۰ به‌صورت شاسی عرضه می‌شوند و قابلیت نصب کاربری‌های مختلفی را دارند که به همین دلیل بیشتر به کامیونت شبیه هستند تا پیکاپ؛ اما قوی‌ترین و بزرگ‌ترین نسخهٔ پیکاپ رم، مدل ۳۵۰۰ است که هیولایی غول‌پیکر بوده و به‌صورت Heavy Duty یا وظیفه سنگین تولید می‌شود. همچنین برای این تراک آمریکایی پیشرانه‌ها و گیربکس‌های بسیار گوناگونی هم قابل انتخاب است. ولی ما برای این دوئل و جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی، نسخهٔ ۲۵۰۰ رم را با پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 بنزینی تنفس طبیعی همی انتخاب کرده‌ایم. این موتور ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد که در حالت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند ولی امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

نیسان تایتان

بازار پررونق و پرسود تراک‌های بزرگ در ایالات‌متحده، خودروسازان ژاپنی را هم به ساخت چنین خودروهایی صرفاً برای بازار آمریکا ترغیب کرد. این سازندگان ژاپنی، تویوتا و نیسان هستند که در ابتدا تویوتا با مدل تاندرا و چند سال بعد نیسان با مدل تایتان پای به این کلاس خودرویی گذاشتند. نیسان نسخهٔ تولیدی نسل نخست تایتان را در سپتامبر سال ۲۰۰۳ معرفی نمود. این تراک روی پلت‌فرم F-Alpha نیسان ساخته شده بود که بعداً بر اساس آن SUVهای بزرگ نیسان آرمادا و اینفینیتی QX56 هم ساخته شدند. آرمادا از لحاظ ظاهری هم شباهت زیادی به تایتان داشت تا جایی که می‌شد آن‌را نسخهٔ سواری تایتان دانست. تولید نسل نخست تایتان تا سال ۲۰۱۵ ادامه داشت تا اینکه سرانجام در نمایشگاه خودروی دیترویت همین سال نسل دوم یا کنونی آن معرفی شد. همان‌طور که اشاره شد، تایتان صرفاً جهت عرضه در بازار ایالات‌متحده طراحی شده و در همین کشور هم به تولید می‌رسد؛ اما در نسل دوم تایتان خبری از مدل آرمادا نیست و نیسان تصمیم گرفته فعلاً همان مدل پاترول را با تغییراتی جزئی به‌عنوان نسل دوم آرمادا در ایالات‌متحده عرضه کند. بازگردیم به تایتان. این پیکاپ هم‌اکنون در دو نسخهٔ معمولی و XD ساخته می‌شود که نسخهٔ معمولی آن پیکاپی کوچک‌تر و با ظرفیت بار زیر یک تن است درحالی‌که XD مدل بزرگ‌تری است و ما هم در این دوئل همین مدل تایتان XD را شرکت داده‌ایم. نیسان تایتان همان‌طور که در سابقه و تجربه به دوج رم نمی‌رسد، از لحاظ تنوع مدل‌ها، موتورها و گیربکس‌ها نیز هرگز قابل‌رقابت با رقیب آمریکایی نیست چراکه فقط در دو نسخهٔ معمولی و XD، در دو نوع تک کابین و دو کابین، با دو موتور ۵.۶ لیتری V8 بنزینی تنفس طبیعی و ۵ لیتری V8 توربودیزل و با دو گیربکس مختلف عرضه می‌شود. تایتان XD در این رقابت با موتور بنزینی شرکت کرده است که این موتور فقط با یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب است.

 

مشخصات فنی

دوج رم ۲۵۰۰ نیسان تایتان XD
پیشرانه ۶.۴ لیتری V8 ۵.۶ لیتری V8
سوخت بنزین بنزین
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۴۱۰ اسب بخار ۳۹۰ اسب بخار
گشتاور ۵۸۰ نیوتن متر ۵۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب/چهارچرخ عقب/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۷.۷ ثانیه ۷.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۹ ثانیه ۱۵.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر/ساعت ۱۷۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۹.۶ لیتر (ترکیبی) ۱۸.۱ لیتر (ترکیبی)
وزن ۳۱۸۵ کیلوگرم ۳۰۳۰ کیلوگرم
ظرفیت بار ۱.۸ تن ۱.۲ تن
ظرفیت بکسل ۷.۴ تن ۵.۱ تن
طول ۶.۰۳ متر ۶.۱۸ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۸۰ متر ۳.۸۵ متر
قیمت پایه ۳۳,۵۴۰ دلار ۳۲,۷۸۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9788442]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    به به کلاس وانت از نظرم ىکى از بهترین کلاسها هستش
    هر 2 وانت خوبن بدون شک اما……
    من دوج رو انتخاب مىکنم

    1. Nima

      ۲۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      سلطان یدککشی دوج رم 3500 هست با 15.5 تن یدککشی که ژاپنی ها حتی نزدیکش هم نیستن ولی فورد و شورولت هم بالای 15 تن هستن.

    2. PaRHaM

      ۲۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      واقعا جفتشون خیلی خوبن
      اصن حتی انقدر خوبن ک‌ انتخاب اسم هاشون هم عالی بوده
      رم ؛ تایتان ، ب آدم حس خوبی میدن?
      کابین تایتان رو ب شخصه از رم بیشتر دوس دارم
      ولی طراحی بیرونی جفتشون رو دوس دارم
      ولی
      خب برای این سبک ماشین ها ؛ ظرفیت بکسل و بار از مهم ترین چیزاس

      ب شخصه ؛ گشتاوری ک موتور های توربو دیزل میدن رو خیلی دوس دارم!
      مثلا سیلورادو 1234 نیوتون متر بهت گشتاور میده ??
      نمیدونم چرا ، ولی برام لذت بخشه

      1. بهزاد

        ۲۳ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2547 ديدگاه)

        موافقم با حرفات پرهام یا امیر جان و هیچ چی جای گشتاور موتورهای دیزل را نمیتونه پر کنه

        1. Amir Schumacher

          ۲۳ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          امیر دیگه کیه؟؟؟
          بهزاد جان باز دوباره شروع کردی؟؟ ???????????????
          امان از دست تو … !

          میگم به لحن علی شوی نوا هم دقت کن شاید خود من ۱ ساله دارم با خودم بحث میکنم !!!!

          میگم با همون ژست کاراگاهی همیشگیت تحقیق کن ببین نکنه من و علی شوی نوا یک نفر باشیم ؟؟!???
          پدال چند وقته یکم خشک شده مطمئنم با این قضیه میتونی تا آخر تابستون بساط خنده ی ما رو فراهم کنی.

          خسته نشدی اینقدر اتهام زدی؟؟؟؟

        2. PaRHaM

          ۲۳ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          شاید برای شما هم اتفاق بیوفتد……
          این داستان :
          برای اولین بار گفتن من یکی دیگه ام😐
          خیلی ممنون😂😂😂
          هیچ وقت فک نمی‌کردم در موردم فیلم بسازن😂😂
          راستی بهزاد
          از بقیه بپرس😐
          منو میشناسن بعضیا😐

    3. Moein

      ۲۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      هر دو خیلی ابهت دارن ولی خدایی دوج از نمای عقب خیلی قدیمی شده

    4. aston martin

      ۲۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      چش بسته دوج

    5. مهدی

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      البته باید توجه کنی که رقیب این دوج نسخه واریور نیسان تایتان هست نه این

  2. Amir Schumacher

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    فقط با خوندن عنوان دوئل میگم نیسان تایتان.
    چون کیفیتش اثبات شدست.
    البته Ram هم خیلی خوبه. اما نیسان بیشتر با علایق من جور در میا‌د.
    شاید نظر بقیه متفاوت باشه.

  3. MAHDI . TUNING

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    برای وانت ظرفیت بار ودر بکسل مهمتره
    البته تایتان هم خیلی خوبه و بهش احترام میزارم

  4. سياوش

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    واقعا دیگه مسخره شده این نتایج
    تو کپشن نوشته این دوئل ها مِلاک برتر بودن نیست
    بعد از اونور نوشته پس با توجه به جمیع جنبه هاى زیبایی و فنی و علاقه و…به خودروی مورد نظر رای بدید
    خب من به شخصه ۲تا نتیجه از کل این دوئل ها در مورد مردم گرفتم
    ۱–با کمال احترام و بلا نسبت بعضی ها کاربرهاىکشورمون نابینا هستن که باوجود برتری بارز یک خودرو به اونیکی راى میدن
    ۲–کاربراى سایتها ی خودرویی مخصوصا سایت خوب پدال رنج سنى خیلی کمی دارن و به این خاطر ازروى تعصب و کل کل های بچه گانه هم رای میدن هم کامنت میزارن این مورد اخر واقعا بهم ثابت شده چون من توسایتهاى خودرویی دیگه هم هستم و قشنگ اینو میفهمم
    موفق باشید

    1. h

      ۲۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (434 ديدگاه)

      اینقدر جوش نزن موتور میسوزونی – اینجا همه چیز سلیقه ای هست
      x3 وF-Pace با شایستگی زیاد حذف شدن بقیه که جای خود دارند

      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۲۳ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        داداش f-pace حذف نشد. تو تلگرام خیلی جلوتر بود و در مجموع برندس تا الان

    2. Amir Schumacher

      ۲۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      به ماشین بگو که ۱۰۰ درصد نسبت به اون یکی برتری داشته باشه تا حرفتو قبول کنم !!!
      هر ماشین یک سری نقطه ضعف داره و یک سری نقطه ی قوت.
      هر کسی بر طبق اولویت هاش انتخاب میکنه.

      واسه پژو۴۰۵ هم میتونم نسبت به بنز کلاس E برات برتری پیدا کنم !
      یکیش کم خرج بودنه.
      طبیعیه کسی که پول زیادی نداره ارزون بودن پراید بیشتر از هزاران مزیت بنز به چشمش میاد و بنز رو‌ انتخاب نمیکنه.
      نمیشه گفت این طرف نابینا یا متعصبه.

      1. ونوم اف ۵

        ۲۳ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        یعنی مثالت اوج روشنگری بود پس پیکان هم از پاگانی بهتره چون تو هر محله ای امکان تعمیرات داره

        1. Amir Schumacher

          ۲۳ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .

          الان اگه همینطوری مفت و‌ مجانی به شما یه پاگانی بدن به نظر من قبولش نکن و بگو اینو بگیرید به جاش به من یه پیکان بدید !!!
          چون بعد ۲ ماه واسه تامین هزینه های کمرشکن نگهداریش مجبور میشی همه ی دار و ندارت رو بفروشی ‌.

          تازه با فروش تمام داراییت هم نمیتونی هزینه ی نگهداری یک ماه این ماشین رو تامین میکنی
          هزینه ی بیمه ی ماشینی مثل پاگانی هوآیرا در ۱ سال به ۲۵۰ هزار دلار میرسه.
          باقی هزینه هاش که خیلی بیشتر از این هستن دیگه بماند.

          تازه همه ی این ها در صورتی هست که از اول ماشین رو‌ مفت بهت بدن که بیشتر شبیه یک رویاست.

          به نظر من همون پیکان رو بردار خیلی کم دردسر تره‌ ???

        2. Amir Schumacher

          ۲۳ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          باشه ونوم جان.
          خوش‌حالم که بالاخره فهمیدی. حرکت دور از انتظاری بود!!

    3. MOBIN POURMAND

      ۲۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (78 ديدگاه)

      بهتره تو نظرات کسی دخالت نکنیم،هرجور رفتار کردن با دیگران همون رفتار رو از دیگران طلب میکنه!!

  5. شایان

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (146 ديدگاه)

    ظرفیت بار و ظرفیت بکسل نشون میده نیسان این کاره نیست حداقل جلوی یکی از سلاطین پیک آپ…نه نیسان نه تویوتا تو این کلاس حرفی برا گفتن ندارن عشق فقط دوج رام فورد اف150 و سیلورادو و دیگر هیچ

  6. محمد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    تو این کلاس ظرفیت بار و کشش خیلی مهمه
    به نظرم آمریکایی ها تو این کلاس بهترینن

  7. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    دوستان امروز براتون در مورد یه قطعه کوچک اما بسىار مهم در موتور خودرو صحبت دارم
    (hydraulic lifters)
    دوستان hydraulic lifters همون تاىپىت موتور هستش
    دوستان تاپىت ىه قطعه ى استوانه اى شکل کوچک هستش که وظىفش اىنکه بوسىله مىل تاىپىت سوپاپ سرسىلندر رو باز و بسته کنه
    من چند روز درگىر این موضوع بودم و تحقىق کردم
    تاىپىت 4 نوع هستش
    1. معمولى
    2. سولىد
    3. هىدرولىک
    4. رولر

    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۲۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      دوستان تاىپىت ساده تاىپىت هاى هستن که نىاز به فىلر گىرى دارن و باىد تنظىم بشن
      مدل هىدرولىکى بصورت روغنى هست و اتومات تنظىم مىشه
      مدل سولىد اونجور که تحقىق کردم ىه زغالى درش هست که بعد ىه مدت مشخص باىد تعوىض بشه
      اما مدل رولر براى موتورهاى پرفورمنس هستش و ىه غلطک کوچک زىرش هست که جلوگىرى مىکنه از خورده شدن بادامک مىل سوپاپ

      1. PaRHaM

        ۲۳ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        اطلاعات عالیه ?
        آدم لذت میبره✌

        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۳ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          فدات پرهام جان

      2. فيصل

        ۲۳ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (350 ديدگاه)

        ممنون از اطلاعات علی شوی نوا.
        برای اولین بار به ی امریکایی رای ندادم با اجازت این تیتان رو خیلی دوس دارم

        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۴ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          فىصل جان داداش گلمى
          فدا سرت داداش به امریکایی راى ندادى

      3. فورد

        ۲۳ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (891 ديدگاه)

        مرسی علی اقا

        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۴ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          خواهش دارم فورد عزىز

  8. Nima

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    اى کاش از عکساى رم جدید استفاده میکردید

    چون بارکشى و یدک کشى براى وانت از هررررررچیزى مهم تره من قطعا دوج رو انتخاب میکنم که واقعا توى این زمینه بالاتره.
    توى بارکشى 600 کیلو و توى یدککشى 2.3 تن بیشتر بار میبره.

  9. Fit Demon

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    با 755 دلار بیشتر میتونی یه دودج بخری که ظرفیت بکسل 2.3 تن بیشترو ظرفیت بار 600 کیلو بیشتر داشته باشه
    که همین دو فاکتور برای خرید یه پیکاپ تراک حیاطی هستن
    برای همین به دودج رای میدم

  10. h

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (434 ديدگاه)

    کیفیت و مهندسی نیسان و یا ابهت و سابقه رم . من رای نمیدم-
    در کل حالا که سیلورادو حذف شد امید وارم gmc اول بشه-

  11. amin

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    همی گویم و گفته ام بارها : پیکاپ و تراک و اس یو وی باید آمریکایی باشه
    ظرفیت بار و یدک کشی دوج رم ۵۰درصد بیشتر از تایتان هستش که تو این کلاس خیلی مهمه

  12. SPEED

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (132 ديدگاه)

    به نظر من رم بهتره اما لحث علاقه است که من تایتان رو انتخاب کردم

  13. #ali.m#

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1835 ديدگاه)

    هر دو رو واقعا دوست دارم تایتان رو امریکایی ترین ماشین ژاپنی میدونم ازنطر ویژگی هایی که داره .
    دلم میگه به خاطر کیفیت و عشقم به ژاپنی ها به نیسان رای بدم ولی به خاطر برتری های دوج
    به رم رای میدم.
    ولی هر دو عشقن?

  14. Hemichan

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    رم
    مدل 2500 بیشتر برای کشیدن کاروان و آفرود استفاده میشه
    5500 ام که رسما 10 تنِ

  15. ونوم اف ۵

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    هر چی پیکاپ توان بکسل و حمل بارش بیشتر باشه براش مزیته حتی اگه بعضی افراد زیاد از این توانایی استفاده نکنن با افتخار به رم رای میدم

  16. جهانگير رومى

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (147 ديدگاه)

    یبار یکی از این نیسان تیتان هارو تو شهرمون دیدم اصلا یه ابهتی داشت که نگو نزدیک بود از خوشحالی بال در بیارم ???

  17. مهدی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    chevy nova عزیز تپیت یا لیفتری به اسم ساده وجود نداره در واقع لیفتر ساده همون لیفتر hydraulic flat هست
    تقسیم بندی لیفتر ها هم معمولا اینه
    hydraulic flat tappet
    mechanical flat tappet
    hydraulic roller tappet
    mechanical roller tappet
    و نمونه قابل تنظیم hydraulic lash adjuster
    و mechanical همون solid هست
    همه این نمونه ها هم تو موتورهای پرفورمنس استفاده میشه منتها بازده نمونه مکانیکال رولر مقداری بهتره اما معمولا تو موتورهای تقویت امریکایی با توجه به ارزونتر بودن و ساده بودن و صدای انجین خشنتر نمونه ساده یا همون هیدرولیک فلت استفاده میشه

    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۲۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      مهدى جان
      تاىپىت ساده منظورم ازش همون نوعى هست که نىاز به فىلر گىرى داره و مثل تاىپىت هىدرولىکى. اتومات فىلر نمىشه
      عىن تاىپىت پىکان که فىلر مىکنن

  18. Kamran

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    منطق یه آمریکایی باز
    ـ
    امریکا از لحاظ تکنولوژی و نظامی
    50 سـال از هر کـشوری جـلوتره
    نتیجه میگیریم صنعت خودرو
    سازی آمریکا بهترین در جهانه :)

  19. حمیدرضا

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به خاطر ظرفیت بار بیشتر و قدرت بکسل بیشتر و قیمت منطقی به رم رای دادم ولی تایتان تو اکثر بررسی ها تو مجلات مختلف نمره بالایی گرفته نباید دست کمش گرفت

  20. مهدی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    بازهم برای من قیمت خودروهای آمریکایی جالبه که با ظرفیت بیشتر وابعاد و موتور بزرگتر قیمت همچنان در حد نیسان تیتان هست

  21. رافال M

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (61 ديدگاه)

    800 CC بیشتر که باعث تنها 20 اسب بخار اضافه و 40 نیوتن-متر گشتاور بیشتر شده…شتابش کمتره و مصرف سوختش کمی بیشتر ,و احتمالن گیرباکسش به پای تایتان نرسه و قیمتش هم بیشتر
    من به نیسان تایتان رای دادم به خاطر قیافه خیلی بهترش…چه بیرونی و چه نمای داخلی
    در نهایت ایمنی و قابلیت آفرود ملاک هست که هیچ اطلاعاتی ازش نداریم

  22. مهدی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    علی جان اول در مورد قطعه ای به اسم تاپیت یا لیفتر صحبت کردی اما الان داری در مورد مکانیزم فیلرگیری سوپاپها صحبت میکنی چون لیفتر اصلا قطعه ای نیست که شما بخوای اون رو فیلر کنی.
    شما تصور کن بادامک میل سوپاپ میزنه زیر لیفتر و خود لیفتر هم میزنه زیر میل تاپیت یا پوشراد و باز همین پوشراد میزنه زیر یک سمت راکر یا اسبک و طرف مقابل راکر پایین میاد و به فنر سوپاپ فشار وارد میکنه و سوپاپ رو باز میکنه.
    شما داری در مورد مکانیزم اتصال راکرها صحبت میکنی چون تنها چیزی که اینجا قابل فیلر هست محل اتصال سر راکر با سر سوپاپ هست. قدیم یه پیچ دو سر رزوه بود که یک سرش تو سرسیلندر پیچ میشد و از سر دیگش راکر نصب میشد و بالا مهره میخورد و با شل و سفت کردن مهره قابل تنظیم بود و الان دیگه اون پیچ دوسر رزوه وجود نداره و مشابه پیچ معمولی یک سر رزوه هست که از توی راکر رد میشه و باید کاملا سفت بشه و دیگه فیلر سر راکر با سوپاپ با گرمای خود روغن تنظیم میشه

    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۲۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      مهدى جان حرفت درسته
      ببىن من فقط منظورم نوعش بود و براى مشخص شدن نوعش کارکردش هم گفتم
      ببىن من تاىپىت هاى رولر. هىدرولىک و سولىد رو دىدم و از لحاظ ظاهرى بىن مدل سولىد و هىدرولىکى. هىچ فرقى نىست به غىر از اىنکه مدل سولىد خار قسمت بالاش فرق داره و بصورت داىره اى هستش(( البته در امریکایی ها بقىه رو ندىدم)) اما مدل هىدرولىک خارش بصورت نسبتا مستطىلى شکل هست
      اگه تو اینترنت سرچ کنید متوجه مىشىد
      براى نمونه مىتونىد تاىپىت sealed power ht870 رو ببىنىد که هىدرولىکى هست و خار سر تاىپىت هم نسبتا مستطىل شکل هست
      در کل تمام صحبتتون درسته و بسىار خوشحالم ىه فرد اشنا به موضوعات فنى مثل شما در ساىت هست

  23. مهدی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    ممنون منم مثل شما علاقمند هستم و معمولا موتورماشینهای خودم رو خودم میبندم الان هم رو 454 ی کار میکنم که عکسش رو اواتورم هست اتفاقا این چند وقت به یه سری دلایل مجبور شدم خیلی دستکاری ها تو همین بخش انجام بدم

  24. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    معذرت میخوام ht817 باىد مىگفتم که اشتباهى شد 870

  25. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    دادا مهدى 454 دارى؟؟!!!!!!!!!
    واقعا خوشحالم کردى داداش
    منم دارم رو یه 305 کار مىکنم و البته که به پاى 454 که هىولاى گشتاور و قدرت هست نمىرسه

  26. مهدی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    اره 454 رو دو سالی هست دارم و تقویتش کردم و الان تو کامارو نصبه

    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۲۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      دادا مشخصات ماشىنت رو صلاح دونستى بگو مثل مدل. گىدبکسش. از چه تىپى هست و……..

  27. مهدی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    کامارو ال تی 74 هست. گیربکس 400 تی سی آی و دف 13 کلاچ و قدرت حدود 400-450 و گشتاور تقریبا 700

  28. Roham

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (758 ديدگاه)

    دوج یه سر و گردن بالاتره و نیسان واقعا خوشگل تره به نظرم

  29. زنجیر تایم سوبل یا سه قلو

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    یه چیز میگم سریع لایک یا دیس لایک ندین لطفا”
    نخست اینکه من کارشناس اتوموبیل نیستم
    بعد اگه بحث قضاوت باشه و اعداد و ارقام واقعی باشه و این نوع موتور نیسان تیتان را با این نوع موتور دوج رم مقایسه کنیم و آپشنهای دیگر را مقایسه نکنیم
    بایستی به دیدگاه من گفت که موتور نیسان از لحاظ راندمان قدرتی و گشتاوری بازده تولید قدرتش با توجه به حجم کمتر بیشتر از دوج رم است
    بعد میرسه به اتاق و شاسیها رو مقایسه بکنیم در این مورد دوج رم هر چند سنگینتره ولی میتواند بار بیشتری رو حمل کنه و ید ک بکشه پس استخوان بندی و پیکره اش قویتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا