در ادامهٔ برگزاری رقابتها و دوئلهای خودروی پدال، امروز به دیدار کلاس سدانهای بزرگ رفتهایم. خودروهایی که در اصل بزرگترین سدانهای غیرلوکس محسوب میشوند. در این کلاس مجموعاً دوازده خودرو حضور دارند که نیمی از آنها آمریکایی هستند. شرکتکنندگان گروه سدانهای بزرگ عبارتاند از:
شورلت SS
شورلت ایمپالا
بیوک لاکراس
کرایسلر ۳۰۰
دوج چارجر
فورد تاروس
تویوتا آوالون
نیسان ماکسیما
سیتروئن C6
رنو لتیتود
کیا کادنزا
هیوندای آزرا
برای اولین دور از رقابتهای این گروه، یک نماینده از ژاپن و یک نماینده از فرانسه را انتخاب کردهایم یعنی نیسان ماکسیما به مصاف سیتروئن C6 رفته است.
نیسان ماکسیما
ماکسیما حداقل برای ما ایرانیان خودروی کاملاً شناختهشدهای است چراکه آغازگر دوران جدید عرضهٔ محصولات نیسان به ایران بود و نام این سازندهٔ خوشنام ژاپنی را بیش از قبل در کشورمان مطرح کرد. نیسان ماکسیما برای اولین بار در سال ۱۹۸۱ بهعنوان یک سدان کامپکت به بازار آمد اما بعداً طی نسلهای آتی ابتدا به سدانی متوسط و سپس به سدانی فول سایز تبدیل شد؛ اما ماکسیمایی که ما در ایران دیدهایم نسل پنجم آن است که در سال ۲۰۰۰ معرفی شده و چندی بعد تولیدش در کشورمان توسط پارسخودرو آغاز گردید. البته بعداً سدان تیانا بهعنوان جایگزین ماکسیما در ایران عرضه شد که نتوانست شهرت و موفقیت ماکسیما را در بازار کشورمان کسب کند. این سدان بزرگ ژاپنی هماکنون در نسل هشتم خود قرار دارد که در فوریهٔ ۲۰۱۵ معرفی شد. نسل هشتم ماکسیما از طراحی کاملاً متحولشدهای نسبت به نسل قبلی خود برخوردار است که طبق جدیدترین زبانی طراحی نیسان شکل گرفته و با خطوط تیز و همینطور مواج، استایلی کاملاً تهاجمی را ارائه کرده است. این خودرو که روی پلتفرم D گروه رنو-نیسان ساخته شده است، با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی به رقابت ما آمده است که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس CVT به چرخهای جلو انتقال میابد.
سیتروئن C6
C6 برای اولین بار بهعنوان یک سدان لوکس سگمنت E و همینطور پرچمدار سیتروئن، در سال ۲۰۰۵ برای جایگزینی با مدل XM معرفی شد. نسل اول C6 طراحی بسیار عجیب و غیرمعمولی داشت و هرچند برای رقابت با خودروهایی چون بامو سری ۵ و مرسدس بنز E کلاً ارائه شده بود اما هرگز موفق نبود و به همین دلیل سیتروئن در سال ۲۰۱۲ به تولید آن بدون معرفی نسل جدید خاتمه داد؛ اما در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ سیتروئن بهطور ناگهانی از نسل جدید C6 رونمایی کرد؛ ولی این بار C6 فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده و در همین کشور به تولید میرسد؛ بنابراین C6 جدید در کشورهای دیگری عرضه نمیگردد و به همین دلیل سیتروئن همچنان در اروپا بدون پرچمدار است. نسل جدید C6 بر پایهٔ پلتفرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن شکل گرفته که سدان بزرگ دانگفنگ A9 نیز بر روی آن ساخته میشود. نسل دوم C6 برخلاف نسل اول از طراحی بسیار معمولتر و محافظهکارانهای برخوردار است که ازاینجهت در نقطهٔ مقابل ماکسیما قرار میگیرد. با برقراری دوبارهٔ رابطهٔ سایپا و سیتروئن، قرار است این خودرو در کشورمان هم عرضه گردد و تاکنون در نمایشگاههای خودروی مختلفی در کشور به نمایش درآمده است. سیتروئن برای C6 دو موتور چهار سیلندر کمحجم را در نظر گرفته که ما برای این رقابت پیشرانهٔ بزرگتر را انتخاب کردهایم.
مشخصات فنی
نیسان ماکسیما | سیتروئن C6 | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۲۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۵ نیوتن متر | ۲۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۵.۹ ثانیه | ۸.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۲۰ کیلومتر | ۲۳۵ کیلومتر |
مصرف سوخت | ۹ لیتر (ترکیبی) | ۶.۶ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۶۱۰ کیلوگرم | ۱۶۵۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۹۰ متر | ۴.۹۸ متر |
حجم صندوق بار | ۴۲۷ لیتر | ۴۳۰ لیتر |
قیمت پایه | ۳۳,۴۹۵ دلار | ۲۷,۷۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9758220]
(ali(CHEVY NOVA
۱۰ خرداد ۱۳۹۶مشخصات جدول همه چىز رو مشخص کرده که برترى با ماکسىما هست
راستى دوستان اهل تهران هر زمان گذرتون به پارک قصر( زندان قصر سابق) افتاد حتما از نماىشگاه کوچک اما زىباى ماشىنهاى کلاسىک و موتورهاى کلاسىک که در قسمت جنوبى پارک هست نگاهى بندازید
آرش
۱۰ خرداد ۱۳۹۶از لحاظ قیمت ،کیفیت ، راحتی ،مصرف سوخت و لوکس بودن سیتروئن بهتره ولی از بقیه موارد ماکسیما بهتره تنها مشکل سیتروئن نمای جلوشه که خیلی آرام و نچسبه مخصوصا جلو پنجره و چراغای جلو و از نمای عقب مشکلی نداره و حتی خیلی زیباتر،متین تر و با کلاس تر هم هست من خودم به ماکسیما رای دادم بخاطر شتاب ،زیبایی کلی و همچنین برند ژاپنی چون خودرو های ژاپنی و آمریکایی طراحی موتور ساده تر و کم خرج تری دارن همچنین استهلاک موتورش هم بخاطر تنفس طبیعی بودن کمتره ولی شتاب ماکسیما چیزی نیست که بشه براحتی ازش گذشت مخصوصا تو جاده های کوهستانی دو طرفه ریسک تصادفو خیلی کاهش میده
فقط تویوتا و هوندا
۱۰ خرداد ۱۳۹۶اونوقت چه جوری به این نتیجه رسیدید کیفیت و راحتی سیتروئن بیشتره؟؟؟
باز این بحث مصرف سوخت کشیده شد وسط. باباجون من ماکسیما تنفس طبیعیه و حجم موتورش دوبرابر سیتروئنه. نه تنها منطقی این مصرف سوخت براش بلکه برای یه موتور 3500 مصرف 9 لیتر خیلی هم عالیه. در مقابل مصرف 6.6 لیتر برای سیتروئن اصلا چیز شاخی نیس. اگه من باشم که اتفاقا میگم به نسبت حجم موتور مصرف ماکسیما بهتر هم هست. البته این مصرف سوختایی که مینویسن همش در شرایط ایده آله. باس بیاریم تو عمل ببینیم چندمرده حلاجن.
تا اونجا که من میدونم و نظرات مردم رو میخونم معمولا مصرف سوخت ماشینای فرانسوی از اون چیزی که کارخونه اعلام میکنه خیلی بیشتره. اگه اشتباه میکنم دوستان بگن. با تشکر
Mahdi US CARS
۱۱ خرداد ۱۳۹۶فقط تویوتا و هوندا راست میگه
اخه سیتروئن در مقابل ماکسیما چی میگه
هر چند خوب باشه اما این نیسانه و ماکسیماست
shayan
۱۰ خرداد ۱۳۹۶فرانسوی و لوکس؟؟دی اس نشون داد از نظر فرانسه لوکس یعنی چی:))))
یاشار اسدی
۱۱ خرداد ۱۳۹۶یه سوال داشتم بچه های عزیز با بودجه 170ملیون تومان(80 یا 90 پیش و ماهی 2.5 تومن)چه ماشینی رو پیشنهاد میکنین که سواری نرم و راحت و داخل کابینش هم ساکت باشه
فقط تویوتا و هوندا
۱۱ خرداد ۱۳۹۶بستگی داره کراس اوور میخوای یا سدان.
تویوتا CHR هیبریدی بخر زندگی کن. زیبا نیس که هس. تویوتا نیس که هس. با دوام نیس که هس. کم مصرف نیس که هس و … . البته قیمتش هنوز معلوم نیس چیه دقیقاً.
اگه با قیافه پریوس هم میتونی کنار بیای فوق العادس. الان فولش، کلی آپشن داره که حتی کره ای ها به گردش هم نمیرسن. البته منظورم آپشن واقعی و کار آمد بود. نه آپشن سوسول بازی و بی استفاده. از جمله 7 رادار. که حتی بعضی از ماشینای گرون چند صد میلیونی هم اینقدر رادار ندارن. ضمن اینکه هیبریدی هم هست. مصرف سوخت 4 لیتر. واقعا معرکس. حرف نداره. ولی خوب گفتم ظاهرش متفاوته. ممکنه حالت به هم بخوره :))) . من که خوشم میاد.
کرولا هم خوبه. البته بهتره صبر کنی تا مدل جدیدش بیاد. دیگه نیاز به تعریف از پرفروش ترین ماشین دنیا و پرفروش ترین ماشین تاریخ نیس.
ولی من به شخصه پریوس رو ترجیح میدم به کرولا تو ایران. چون قیمت پریوس خیلی بیشتر از کرولا هستش به خاطر هیبریدی بودن ولی تو ایران هم قیمت هستن. عقلم میگه … . ضمن اینکه کرولاهایی که میارن ایران کم آپشنه معمولا.(منظورم آپشن ایمنیه)
میتسوبیشی ASX هم ماشین خوبیه. نیسان جوک هم خوبه.
در نهایت من باشم تویوتا میخرم اونم هیبریدی :))) . اگه موجود نبود میرم سراغ بقیه.
البته برندهای دیگه هم هستن. ولی خوب تو ایران نیستن. از جمله هوندا که واقعاً اگه بود یکی از گزینه های اول قطعاً هوندا سیویک میبود. ولی حالا که نیس.
راستی درمورد شرایطی هم که گفتین فکر کنم ایرتویا شرایط مشابهی رو واسه پریوس و CHR داشته باشه.
مجید
۱۰ خرداد ۱۳۹۶با این که سیتروئن برند قابل احترامی هست مخصوصا به خاطر سیستم تعلیق و نرمی خوبش ولی انتخاب من ماکسیما هستش.کلا برای من برند نیسان یک چیزه دیگه س
رضا
۱۰ خرداد ۱۳۹۶جالبه حداکثر سرعت سیتروئن رو با وزن بیشتر و موتور ضعیف تر بیشتر از ماکسیما نوشته آخه چقدر دروغ. این ماشین کاملا چینی هست برای ماکسیما افت داره با این لگن مقایسه بشه. زنده باد آلمان و ژاپن. البته آمریکا هم به خاطر دوج مخصوصا دیمون زنده باشه
Mahdi US CARS
۱۰ خرداد ۱۳۹۶قطعا ماکسیما
حتی اگه مشخصاتش ضعیف تر بود بازم ماکسیما رو انتخاب میکردم
طراحی داخل سیتروئن نیاز به تغییر اساسی داره
sina
۱۰ خرداد ۱۳۹۶بنظرم ماکسیما و آوالون تو این کلاس میرن فینال
فقط تویوتا و هوندا
۱۰ خرداد ۱۳۹۶متاسفانه پدال آوالون رو قرار نداده تو این سگمنت
sina
۱۰ خرداد ۱۳۹۶خعلیم کج سلیقه :/
شاهين
۱۰ خرداد ۱۳۹۶lexus es چی؟
sina
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ES هستش شاهین
دور قبل هم لتیتیود رو برد.
امیر دهقان
۱۰ خرداد ۱۳۹۶دوستان عزیز
خودروهای تویوتا آوالون، شورلت ایمپالا، دوج چارجر و شورلت SS به این گروه اضافه شدند.
sina
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ممنون که کامنت ها رو میخونید و اعمال میکنید جناب دهقان
محمد رضا
۱۰ خرداد ۱۳۹۶سلام
قرار دادن ES توی این لیست توحین به لکسس هست
ورقابت این لیست رو بی مزه میکنه چون قطعا ES اول میشه
با توجه به اینکه آوالن رو اضافه کردین ESرو لطفا حذف کنید
متشکرم
محمد
۱۰ خرداد ۱۳۹۶پدال لطفا از توریست های المانی که با تسلا اومدن ایران و تو تاسیسات BYD سرویس گرفتن مطلب تهیه کن
ferrari
۱۰ خرداد ۱۳۹۶من ار سیتروئن خوشم اومد. به c6 رای دادم
CNA
۱۰ خرداد ۱۳۹۶قاعدتاً برنده ماکسیماست
فقط یه سوال:واقعاً حداکثر سرعت ماکسیما ۲۲۰؟
سامان اذری
۱۰ خرداد ۱۳۹۶اون سرعته که سازنده اعلام میکنه حتی تو دوئل قبلی سرعت هوندا اکورد کوپه رو کمی بیشتر از 200 اعلام کرده بودند که حتی اون اکورد سدانهای دهه 90 که تو ایران هستند با موتور 2 لیتری میتونن 220 تا پر میکنند
چه رسد به اکورد 2017 کوپه که 6 سیلندر هم هست
PaRHaM
۱۰ خرداد ۱۳۹۶۱۲۰ درصد ماکسیما
شتاب بهتر
قیافه بهتر(فقط جلو پنجره اش تو ذوقم میزنه😐)
قدرت بهتر
گشتاور بالاتر
و این ک حداقلی ترین برتریش اینه ک ی لیبل فرانسوی روش نیس!
شاهين
۱۰ خرداد ۱۳۹۶واقعیت ظاهر سیتروعن رو خیلی بیشتر دوس دارم اما خب به ژاپن نمیشه بی احترامی کرد مخصوصا به ماکسیما و طرفداراش.منم به ماکسیما رای دادم
یاسین
۱۰ خرداد ۱۳۹۶هردو این ماشینا ماشینای خوبین ولی بین سدان های سیتروئن من C5 رو خیلی بیشتر از همشون دوست دارم این مدل به نظرم باید تو طراحیش باز نگری بشه و برسه به سمت طراحی C5
ولی ماکسیما از خوبای روزگاره غوغا کرده نیسان تو طراحی ماکسیما من به ماکسیما رای میدم و به نظرم میتونه یکی از فینالیست ها باشه
sina
۱۰ خرداد ۱۳۹۶جناب دهقان عزیز
عدم حضور آوالون تو دوئل های این کلاس دلیل خاصی داره ؟
کوشا
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ماکسیما کاملا بهتره فقط CVT :|
CVT سیستمی مثل تیپ ترونیک نداره؟
فقط تویوتا و هوندا
۱۰ خرداد ۱۳۹۶متاسفانه تصور بدی نسبت به گیربکس cvt وجود داره اونم تو سایتی مثل پدال به نظرم خیلی بده کسایی که دنبال اخبار ماشین هستن و اینقدر اطلاعات دارن درمورد ماشین، فقط به خاطر حرف یه عده بیان بگن cvt فلان. البته حق میدم تا وقتی تجربه نکنین نمیتونین واقعا بفهمین cvt چیه. یه عده از جمله خود بررسی کنندگان خودرو در سایتای خارجی با نادیده گرفتن چندین مزیت cvt فقط به خاطر یه ذره لذت کمتر، cvt رو ضعف میدونن. که اتفاقا اگه بدونید cvt نحوه ی کارش چه جوره ، این cvt هستش که لذت بیشتری خواهد داشت. تجربه کردم که دارم میگم. مثل یه عده رو هوا نمیام بگم cvt فلان. بعضی از مزیت های cvt:
1. کاهش مصرف سوخت مربوط به گیربکس تا 30 درصد( یا حتی بیشتر در cvt های جدید)(تاکید میکنم کاهش مصرف سوخت مربوط به گیربکس نه مصرف سوخت کلی ماشین)
2. داشتن طیف پیوسته ای از دنده ها در عمل ( البته دنده به شکل دیگر گیربکسها مطرح نیس تو cvt چون دیگه خبری از چرخ دنده نیس تو cvt. ساختارش رو خودتون میتونید تو اینترنت ببینید) برخلاف گیربکسهای معمولی که مثلا 8 تا دنده داره و گسسته هستن یعنی یا 1 یا 2 یا … . دیگه چه میدونم 2.5 نداریم. 3.25 نداریم. ولی تو cvt انگار همه ی اینها وجود داره. گاهی اوقات مثلا تو سربالایی نیاز به دنده بالاتر از 2 و کمتر از 3 هستش. اینجاس که cvt اهمیتش مشخص میشه
3. قرارداشتن موتور در بهینه ترین دور ممکن از لحاظ عملکرد و مصرف سوخت
4. عدم افت دور موتور (برخلاف گیربکسهای معمولی که در هنگام تعویض دنده دور موتور افت زیادی میکنه و نقطه ضعف آشکارشون حساب میشه.) جالبه بدونید صدای متفاوت گیربکس های cvt هم از اینجا ناشی میشه که یه عده به خاطر اطلاعات ضعیفشون بهش ایراد میگیرن. تو گیربکسهای معمولی چون افت دور وجود داره لذا تو صدای موتور هنگام شتاب گیری و افزایش سرعت فراز و فرودهایی به وجود میاد که ما خوشمون میاد. ولی تو cvt چون این افت دور وجود نداره لذا صدا پیوسته درحال زیادشدنه و دیگه از کاهش و افزایش دوباره خبری نیس. برا همین ممکنه یه عده خوششون نیاد. البته همین صدا رو هم شما خیلی کم میشنوید. چون ذاتا cvt به مراتب کم صداتر هستش. عملا بی صداست. مگر اینکه دیگه گازو تا آخر پرکنید و شتابگیری ناگهانی کنید تا صداش رو بتونید بشنوید. با این حساب یه سوال دارم از شما. با دونستن این موضوع و مهندسی این گیربکس که افت دور توش وجود نداره شما برعکس خوشتون هم نمیاد که به اینصورته صداش؟ چون دیگه میدونید تو عمل چه اتفاقی میفته و چه قدر به نفع شماس. البته یه چیزیم هستا. چون ما از اول به صدای گیربکسهای معمولی عادت کردیم این حرفارو میزنیم. اگه از ابتدا گیربکسها cvt بودن اتفاقا برعکس به صدای گیربکسهای دیگه گیر میدادیم
5. شتاب ثانویه بیشتر نسبت به گیربکسهای معمولی به همون دلیل عدم افت دور موتور و همچنین قرار داشتن موتور در بهینه ترین دور ممکن
6. استهلاک کمتر و متوسط طول عمر بیشتر
7. احساس آرامش بیشتر و تولید صدای به مراتب کمتر نسبت به گیربکس های معمولی. همونطور که گفتم واقعا صدای این گیربکس تو اتاق نمیاد مگر اینکه پرشتاب و با گاز دادن زیاد حرکت کنید.
8. از اونجا که دیگه خبری از چرخ دنده نیس لذا درنهایت نرمی و آرامش و بی صدایی هستش این گیربکس. برخلاف گیربکسهای معمولی که ممکنه تو بعضی از مدل ماشینای با قیمت کم شما تعویض دنده رو احساس کنید که واقعا عذاب آوره. البه خوب تو گیربکسهای کنونی این مشکل تا حد زیادی برطرف شده.
ببخشید طولانی شد ولی دیگه دیدم بیش از حد داره به این گیربکس ظلم میشه
کوشا
۱۰ خرداد ۱۳۹۶اطلاعاتم ناقص بود حق با شماست
AK_007
۱۰ خرداد ۱۳۹۶دوست عزیز
مزیت هایی ک شما گفتین قابل قبوله اما Cvt ضعف هایی هم داره ک همونطور میبینید تو سدان های سطح بالای اتومات خیلی ب ندرت ازش استفاده میشه و معمولا از گیربکس های چند سرعته استفاده میشه و همونطور ک اشاره شد رانندگی با اونها هیجان بیشتری داره
علیرضا
۱۰ خرداد ۱۳۹۶Cvt چون از زنجیر استفاده میکنه صدای بیشتری خود گیربکس تولید میکنه و توانایی جذب گشتاورهای بالا رو نداره واسه خودروهای معمولی خوبه چون مصرف پایین میاد ولی برای خودروهای اسپرت نع
h
۱۰ خرداد ۱۳۹۶سیتروین از هر جهت به صرفه تر است قیمت پایین تر و موتور کم مصرف تر به همراه زیبایی و امکانات همانند ماکسیما…
#ali.m#
۱۰ خرداد ۱۳۹۶موتور تنفس طبیعی ماکسیما از توربو به صرفه تره .
تنها برتری سیتروین مصرف سوختشه.
Nissan...Japan
۱۰ خرداد ۱۳۹۶خب دیگه انتخاب سختی نیست ماکسیما از هر لحاظ حساب کنی برتره هرچند تو پدال هر اتفاقی ممکنه!!!!
کاوه آهنگر
۱۰ خرداد ۱۳۹۶دقیقا دوست عزیز
متاسفانه اتفاقات خیلی عجیب میفته مثل رأی آوردن بنز gls در مقابل لکسس LX ?
در این کلاس هم ماکسیما یکی از بهترین ماشین ها است و احتمالا یکی از فینالیست ها
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۱۰ خرداد ۱۳۹۶پیروزی GLS در اون دوئل کاملا قابل پیش بینی بود و با اختلاف بسیار زیادی بهتر از LX570 بود.
کاوه آهنگر
۱۰ خرداد ۱۳۹۶با اخلاف بسیار زیبا دقیقا gls چطور بهتر بود ؟!! خیلی عجیبه
البته خب معشوق از نظر عاشق بهترینه!
اما در حقیقت LX علاوه بر همه مواردی نظیر کیفیت و استهلاک کمتر و امکانات و موتور مناسب کلاس اس یو وی و غیره ، از نظر ساختار بدنه هم یک اس یو وی فول سایز واقعی است بر خلاف gls.
دوست عزیز اون کلاس مختص ژاپن و آمریکاست.
دوست گرامی یادته در مقاله مقایسه بین تویوتا لندکروزر و جیپ رانگلر و بنز g550 ، لندکروزر اول شد و g550 سوم شد ?
بعد اونوقت چطور بنز gls میتونه از لکسس LX که برادر لوکسه لندکروزره بهتر باشه؟!!
فقط تویوتا و هوندا
۱۰ خرداد ۱۳۹۶بله قابل پیش بینی بود چون غالب افراد سایت آلمانی باز هستن. برای خیلیا اصن مهم نیس مقابلش چیه. همین که آلمانیه باید برنده شه. منم خودم قبل از اینکه وارد اون مطلب بشم و رای بدم گفتم یا خدا الانه که دوباره ببینم آلمانیه با اختلاف جلو هستش. همین که دیدم نتایجو گفتم بععععله. بازم مثل همیشه آلمان برنده میشه!!!
با اینکه قبول دارم صنعت خودروسازی آلمان اوله تو دنیا ولی بدون تعصب معتقدم ژاپن بعدشه. و به نظرم هستن ماشینای ژاپنی که از هم سگمنت آلمانی خودشون سرترن.
دوست عزیزم شما هم لطفا اینقدر نگین با اختلاف بسیاری لکسوس پایین تر بود. از نظر من تو اون سگمنت لکسوس سرتره. تموم شد اون قضیه. آلمانی بازا هم ظاهرا خیلی خوشحالن از اون نتیجه. گمونم فکرشو هم نمیکردن بنز با اختلاف برنده شه. ولی هر چی هم باشه برای من یکی که زیاد اهمیتی نداره این نتایج. ولی خوب میدونم رای های لکسوس واقعی و از رو شناخت بود درحالیکه مطمئن باش خیلی از رای های بنز غیر منطقی و فقط به خاطر اسمش بود. همون قضیه که تو ایران از بچگی فقط اسم بنز و بی ام و به گوشمون میخوره. پس همون تعداد رای های لکسوس ارزشش به مراتب بیشتر از تعداد رای های بنز بود. خود قرآن میگه: اکثرهم لا یعقلون .
به هیچ وجه قصد توهین ندارم ولی وقتی شما هی انگولک میکنی منم مقابله به مثل میکنم. شما دلتو خوش به بنزی که شاسی بلند واقعی نیس. ما هم دلمونو خوش میکنیم به لکسوس و تویوتایی که به معنای واقعی شاسی بلندن
Amir
۱۰ خرداد ۱۳۹۶.
دوست عزیز هیچ دلیلی وجود نداره اون آیه ی ” اکثرهم لایعقلون ” شامل حال ما بشه و شامل حال شما نشه ! ممکنه برعکسش درست باشه.
خیلی اعتماد به نفس دارید که به بقیه از این دید نگاه میکنید !!!!!
من قصد اذیت کردن کسی رو ندارم . خواهش میکنم از کلمه های زشتی که در جاهای دیگه استفاده میکنید اینجا و در گفتگو با من استفاده نکنید.
.
در سایت کارانددرایور امتیاز لکسوس LX برابر با 2.5 هست و امتیاز بنز GLS برابر با 5 …. ?????
امتیاز دو برابری GLS نسبت به LX گویای خیلی چیزاست.
این تعصب شما اصلا حس خوبی به من نمیده ??????
کاوه آهنگر
۱۰ خرداد ۱۳۹۶تویوتا و هوندا عزیز سپاس از نظرت ، البته ژاپن و آلمان با هم در مقام اول خودروسازی هستن بنظرم ، والا منم ماشین های آلمانی رو دوست دارم ولی تعصب بیجای یک عده مثل همین دوستمون که هر کامنت رو با یک نام کاربری متفاوت میده اذیت کنندس.
در مورد قضیه لکسس LX و بنز gls همه گفتنی هارو گفتیم و همه چیز مشخصه ، باشد که اندیشه کنند ☺
Amir
۱۰ خرداد ۱۳۹۶.
دوست آهنگر عزیز :
2 نکته :
1-
در پدال یاد گرفتم و شما یاد خواهی گرفت هر کس به بقیه ی کاربران تهمت چند پروفایلی بودن میزنه در واقع میخواد یکی مثل خودش رو در بین کاربران پیدا کنه تا هم وجدانش راحت بشه و هم خیال خودش رو راحت کنه که تنها نیست
هر کسی به بقیه میگه ” کاربر هزار اسم ” اول از همه خودش هزار اسمه.
جواب دادن به شما و امثال شما و سر و کله زدن باهاتون برام خیلی راحته و نیازی به پروفایل دیگه ندارم. چون شما متعصبید و تعصب کودکانه باعث شده غیر منطقی و روی هوا حرف بزنید.
تعصب آدم رو ضعیف میکنه و منطق رو ازش میگیره.
2-
در واقع همه ی این بحث های حاشیه ای و تهمت ها نشون میده شما کم آوردی !!!!
نمیتونی جوابی برای 2.5 امتیاز کمتر LX نسبت به GLS پیدا کنی و زدی جاده خاکی.
.
.
.
.
جواب درست و مرتبطی داری بفرما وگرنه گوشم از این حرف ها و اتهامات تکراری و بچه گانه پر شده. هر وقت کسی در مقابلم کم آورد بحث رو اینطوری عوض کرد و هر دفعه ثابت شد که اشتباه میکرده.
اگر جوابی دارید بفرمایید وگرنه خدانگهدارتون.
ب ام و سلطان
۱۰ خرداد ۱۳۹۶amir در اصل جوابی وجود نداره و دقیقا اکثر اونایی که در بحث کم میارن شروع به تهمت میزنن شما تعداد نظراتت بالای هشت هزار تاست پس فقط اسمتو و عوض کردی و نه ایمیل و شما همون کاربری با یه اسمه دیگه که بازم یکی حساب میشه این متعصبین بی منطق هیچ جوابی ندارن میگه باید اندیشید آره باید اندیشید که در تمایمه موارد مرسدس سرتره بعد اینا با هزار جور عدله تعصبی میخوان منکرش بشن اون سایتم در نظر اونا اشتباه اندیشیده فقط اینا درست می اندیشن
فقط تویوتا و هوندا
۱۰ خرداد ۱۳۹۶آره جواب داریم. جوابمون هم اینه که اصلا این دوتا خودرو تو سایت car and drive تو یه سگمنت قرار داده نشدن عزیز من. اگه اینطوره به عنوان مثال هوندا crv از این سایت امتیاز ۵ گرفته یا حتی تویوتا یاریس iA هم ۵ امتیاز گرفته از این سایت. پس باید بگیم این دوتا از لکسوس بهترن. یا مثلا بنز glc امتیاز ۳ گرفته از این سایت پس باید نتیجه بگیریم تویوتا یاریس یا هوندا CRV از اون بهترن؟؟؟!!! یا کلی مثال دیگه. تو این سایت هم کلاس LX بنز G class هستش نه GLS. که اتفاقاْ فقط ۳ امتیاز گرفته G.
نه دوست من این شمایید که غیر منطقید نه ما. هر چیزی رو تو این سایت باید با همکلاس خودش مقایسه کرد. چون تو این سایت امتیازا مطلق نیس. بلکه نسبی هستش و نسبت به سایر رقبا تو همون کلاس امتیاز دهی میشن. وگرنه آدم ساده ای مثل شما همین اشتباه رو خواهد کرد که احتمالا G class رو از یاریس پایین تر بدونه. حالا شما اگه جواب منطقی و عادلانه دارید بگید.اگه هم نه که دیگه قبول کنید کم اوردین و بحث اون دو تا ماشین رو وسط نکشید.
Mohamad
۱۰ خرداد ۱۳۹۶***
ما انتظار داریم مرد و مردونه بگی آلمانی باز هستی و همین کافیه
الان ملاک و معیار برتری gls نسبت به LX امتیاز دادن کار اند درایوه؟! :))))
اگه امتیاز کار اند درایو برتری خودروهارو مشخص میکرد که lexus RX پر فروشترین خودروی لوکس آمریکا نبود اونم با اختلاف!! (اما توجه کن 3ستاره گرفته داخل سایت مرجع شما!! خخخخ)
تویوتا لندکروزی که مردم رو اسمش قسم میخورن رو نمره ی 2.5 داده باز!!! وا مصیبتا همون لندکروزی که تمام مراکز امداد و نجات و ارگان های نظامی و غیر نظامی باهاش مجهز میشن!!!
انقدر حرف واسه گفتن نداشتی که از این سیستم امتیاز دهی مضحک و بی اعتبار مایه گذاشتی واسه دفاع از نماینده ی بنز؟!
تو اون رنکینگ خودروهای کم امتیاز آلمانی هم زیادن پس از این به بعد حواست جمع باشه که پاشون وایسی :)) ***
Machine
۱۰ خرداد ۱۳۹۶دوست عزیز ((فقط تویوتا و هوندا))
من میدونم که شما آدم منطقی هستی چون تو یه پُستی در مورد کیفیت ماشینهای آمریکایی باهم بحث کردیم و نظری کاملاً منطقی دراینباره داشتی.
منم اینجا اصلاً کاری به اینکه مرسدس GLS بهتره یا لکسس LX ندارم.
اما در این مورد که میگی لکسس LX و مرسدس GLS تو یه کلاس نیستن باید بگم که چرا این دوتا ماشین دقیقاً تو یه کلاس قرار دارن که اون کلاس SUVهای فول سایز لوکسه.
به همین دلیل سال 2015 موتورترند مقایسهای بین این دوتا ماشین و باقی رقباشون انجام داده و دقیقاً همین مدلهای مربوط به دوئل پدال تو اون آزمون شرکت کردن. البته هردو از نسخۀ قبل فیسلیفت هستن و هنوز مرسدس بنز اسمش به GLS تغیبیر پیدا نکرده بوده ولی مشخصات موتوریشون هیچ فرقی نداره.
تو اون مقایسه که ترجمهش تو پدال هم هست، مرسدس بنز GL450 رتبۀ دوم و لکسس LX570 رتبۀ سوم رو کسب کردن. کادیلاک اسکالیدهم اول شده.
اینم لینکش
http://www.motortrend.com/cars/cadillac/escalade/2015/the-big-test-large-luxury-suvs/
Amir
۱۰ خرداد ۱۳۹۶.
فقط تویوتا و هوندا
به سایت cars.usnews برو. ( اگر آدرس کامل رو بذارم کامنتم میره واسه تایید … پسوندش “دات کام” هست )
اونجا رده بندی همه ی ماشین ها هست.
GLS اوله و LX چهارم.
در این سایت G class آخره.
دلیلش هم مشخصه ، G class یک ماشین خاصه و مشتری های خاص داره . سبک متفاوتی داره که نه راحته و نه زیبا.
اما در سایت کاراند درایور …
همین G class که در سایت cars.usnews کمترین امتیاز رو گرفته بود و آخر بود ، در لیستی که LX570 هم حضور داره ، 5 ستاره گرفته و رتبه ی سوم و چهارم رو کسب کرده ، در حالی که لکسوس LX570 شما بازم 2.5 ستاره گرفته و جایی یهتر از آخر لیست نصیبش نشده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
???????????????????????????????????????????????????
خخخخخخخخخخخخخخ
.
فقط تویوتا و هوندا
۱۰ خرداد ۱۳۹۶Machineجان. دوست عزیز. چرا کامنت منو دقیق نمیخونی؟ من از طرف خودم هیچ حرفی نزدم و نگفتم این دوتا تو یه کلاس نیستن. من دارم از سایت کارانددرایو حرف میزنم و میگم تو اون سایت این دوتا رو تو یه یه کلاس نذاشته بلکه g class رو رقیب lx اورده. توروخدا حرف تو دهن آدم نذارید.
ضمنا مگه من شروع کردم بحث رو. خود امیرجان دوست عزیزم بحث رو شروع کردن که گفتن با اختلاف زیادی اون بهتر بود. از دید شما لکسوس مزخرف. لکسوس آشغال. لکسوس بی مزیت. لکسوس 2.5 امتیازی. باشه ولی قبول کنید یه عده میخوان رو اعصاب باشن و هی بزنن تو سر ماشین مورد علاقه دیگران. واسه چی اصن بحث 2 روز پیش رو میکشید وسط که آدم مجبور بشه چیزایی بگه. با احترام به رای اکثریت بنز پیروز شد. تموم شد رفت دیگه. بحث رو بهتره به نظرم همین جا تموم کنیم. ما هم از نظر شما بی منطق و بی ادب. اشکال نداره
امیرحسین
۱۰ خرداد ۱۳۹۶دوستان ژاپنی باز خیلی دیگه دارن بی انصافی میکنن
یعنی بنز هیچ برتری نسبت به لکسوس نداشت؟
من تو اون مقایسه به لکسوس رای دادم به این دلیل که توانایی افرود واسم مهمه ولی خب مگه چند درصد مردم میرن افرود ؟؟
تو همین ایران چند درصد کسانی که لند کروزر دارن میرن افرود؟؟
خیلی زیاد برن 5 درصد
دوستانی افرود باز میدونن ماشینایی که توانایی افرود بالایی دارند و از ساختار بدنه روی شاسی استفاده میکنند راحتی کم تری دارن نسبت به باقی شاسی بلندهای دیگه
شما حساب کن خیلیا توانایی افرود رو فدای راحتی بیشتر میکنن
امیرحسین
۱۰ خرداد ۱۳۹۶دوستان یه بار دیگه نظراتتون رو بخونید
اگه کسی ندونه فکر میکنه مقایسه بین لکسوس و سایپا بوده
فقط تویوتا و هوندا
۱۰ خرداد ۱۳۹۶عجب!!! ما گفتیم بنز هیچ مزیتی نداره؟؟!!! چرا حرف تو دهن ما میندازی؟
اتفاقا این بعضی دوستان آلمانی باز بودن که گفتن هیچ مزیتی نداره لکسوس. وگرنه که خود من هم تو همون مطلب گفتم بنز مزیت هایی داره ولی در مجموع تو اون سگمنت و با توجه به فلسفه اصلی یه شاسی بلند و خیلی دلایل دیگه لکسوس LX رو انتخاب میکنم. ما بی انصافیم؟؟ این دوستان آلمانی باز هستن که بی انصافی و تعصب بی جا رو به نهایتش رسوندن.
امیرحسین
۱۱ خرداد ۱۳۹۶من رفتم کامنت ها رو یه بار دیگه خوندم
تقریبا به یک نسبت این کار انجام شده و من اشتباه کردم
حمید ع
۱۰ خرداد ۱۳۹۶رقیب اصلی ماکسیما تویوتا آوالون،هیوندایی آزرا و کیا کادنزا هستش..پلتفرم لکسس Es هم همون تویوتا آوالونه.هدف از ساخت ماکسیما توسط نیسان ساختن بهترین سدان محور جلو FWD تو سگمنت E هستش که به اعتقاد خیلی از صاحب نظران نیسان به این هدف دست پیدا کرده.چقد خوب می شد اگه ی بار دیگه نسل جدید این خودرو برای مونتاژ تو کشور انتخاب می شد و همچین محصولی با قیمت مناسب بدست مشتری سخت گیر و لایق ایرانی می رسید.
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۱۰ خرداد ۱۳۹۶.
در این دوئل ماشین هر دو ماشین رو در یک سطح میبینم و به هیچ کدوم رای ندادم.
در سگمنت سدان های بزرگ راحتی سواری حرف اول رو میزنه و شتاب و سرعت در رده های بعدی اهمیت قرار میگیره.
به نظر من از نظر راحتی سواری سیتروئن باید بهتر از نیسان باشه. کلا ماشینهای فرانسوی به تعلیق بی نظیرشون معروفن.
از نظر موتور( تنفس طبیعی ) و شتاب برتری با ماکسیماست.از اون طرف سیتروئن سقف سرعتش 15 کیلومتر بر ساعت از نیسان بیشتره. مصرف سوختش بسیار کمتره و قیمتش هم همینطور.
.
اگر موتور سیتروئن سی6 میخواست 2.5 لیتری تنفس طبیعی باشه و بقیه ی شرایطش مثل الان باشه بهش رای میدادم.
sunmartin
۱۰ خرداد ۱۳۹۶C6 نمایشگاه دیدم فاجعه انسانی بود اصلا ب چیب قیمت با طراحی و کیفیت و امکانات همخوانی نداره بر از همه تو چین مونتاژ میشه اصلا قرابت و شباهتی در ماکسیما و c6 نمیبینم طراحی c6 متعلق به اوایل سال 2000 است (اینطور نشان میده) طراحی پیش پا افتاده و زیادی محافظه کارانه سیتروئن در مقابل طراحی زیبا و اسپورت ماکسیما قوای فنی هم ماکسیما بهتره تنها نقطه ضعف ماکسیما 2016 گیرباکس cvt است
آرش آمریکایی
۱۰ خرداد ۱۳۹۶برتری با ماکسیماست
و من به ماکسیما رای میدم
اما نسل قبلی ماکسیما طراحی خیلی ساده تر و زیباتری داشت
و خیلی هم پر ابهت تر و مردونه تر بود
نسل قبلیشو خیلی بیشتر دوس دارم
مهدی
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ماکسیما عالیه ولی من فکر میکنم هنوز هم از نظر کیفیت سواری و مهندسی طراحی فرانسویها نه تنها از ژاپنیها بلکه به نظر من از بعضی المانی ها هم بهتر هستن. راستش این چند وقت اینقدر سوار کیا هیوندای شدم تو این جاده های مزخرف که حساس شدم رو نرمی و سواری و اسایش سرنشینها تو ماشین واسه همین سیتروئن رو انتخاب میکنم که تو سیستم تعلیق سرامد هست
شایان
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ماکسیما همه رقمه سره فقط کاش cvt نبود. cvt لذت رانندگی نداره آدم احساس میکنه سوار ماشین برقی شده. اگر یه گیرباکس 6 سرعته رو با این 6 سیلندر match میکردن چی میشد. آدم نعره ی موتور رو لمس میکرد قشنگ
HASAN
۱۰ خرداد ۱۳۹۶به نظر من ماکسیما باید با کادیلاک CT6 یا بی ام و 540i مقایسه میشد چون از لحاظ امکانات و مشخصات فنی خیلی به هم نزدیک اند.
Landscape
۱۰ خرداد ۱۳۹۶یه زمانی عاشق هر دو تاشون بودم(مدل های عرضه شده تو ایران)ولی الآن ازشون متنفرم(مدل های فعلی)
samad
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ماکسیما یعنی پرستیژ….اصلا قابل مقایسه نیست با این کلاس خودروها
ACR VIPER
۱۱ خرداد ۱۳۹۶بدون در نظر گرفتن موتور قوی تر ماکسیما
حتی اگه ماکسیما موتورش ضعیف تر بود
حتی اگه سیتروئن دیفرانسیل عقب بود
باز هم
تکرار میکنم باز هم انتخاب من ماکسیما بود
بهرام
۱۱ خرداد ۱۳۹۶آقا من سوار این ماکسیما شدم …
خدایی خیلی خیلی خیلی عالیه هیچ چیزی کم نداره ?????
كوروش
۱۳ خرداد ۱۳۹۶با سلام و احترام
برای من خیلی جالبه که شرکت دانگ فانگ چین ؛ با توجه به شراکت با
سیتروئن فرانسه ؛ به خود اجازه داده تا بر روی خودروی کاملن چینی
خود نام سیتروئن c-6 گذاشته است ؟!!!
کیوان
۲۴ خرداد ۱۳۹۶کلاس سدان فقط بنز وبی ام و و تاحدودی آئودی رو برتر از نیسان ماکسیما میدونم، اگه ماکسیما موتور هم نداشت باز انتخابش میکردم