فوردنیسان

دوئل نیسان مورانو و فورد اِج

برای گروهی دیگر از سری رقابت‌ها و دوئل‌های پدال، امروز کلاس کراس‌اوورهای متوسط را برگزیده‌ایم که تعداد دوازده خودرو در آن حضور دارند. تعدادی از این کراس‌اوورها دارای دو ردیف صندلی بوده و برخی از آنها از نوع سه ردیفه هستند. شرکت‌کنندگان این گروه از رقابت‌ها به شرح ذیل‌اند:

فورد اج

دوج جورنی

نیسان مورانو

میتسوبیشی اوتلندر

رنو کولئوس

پژو ۵۰۰۸

هیوندای سانتافه

کیا سورنتو

اشکودا کودیاک

جیپ گرند چروکی

تویوتا هایلندر

جی‌ام‌سی آکادیا

در اولین دور از گروه کراس‌اوورهای متوسط، فورد اِج به مصاف نیسان مورانو رفته است.

فورد اِج

اج کراس‌اوور میان سایز فورد است که تولد آن به سال ۲۰۰۶ و معرفی نسل نخست در نمایشگاه دیترویت این سال بازمی‌گردد. این خودرو بر پایهٔ پلت‌فرم مشترکی با لینکلن MKX ساخته شده بود و در سال ۲۰۱۱ نیز فیس‌لیفتی را تجربه کرد تا اینکه سرانجام فورد نسل دوم اج را برای سال ۲۰۱۵ معرفی نمود. نسل دوم این کراس‌اوور آمریکایی بسیار موفق عمل کرده است به‌گونه‌ای که در سال ۲۰۱۶ بیشترین فروش تاریخ خود را به ثبت رساند. برای اج چهار پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شود که ما برای این مقایسه موتور ۲.۷ لیتری V6 توئین توربو اکوبوست آن‌را انتخاب کرده‌ایم. این موتور ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌را از طریق گیربکس‌های مختلفی همچون یک واحد شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ می‌رساند.

نیسان مورانو

مورانو اما برای ما ایرانیان کراس‌اوور آشناتری است چراکه نسل‌های اول و دوم آن به‌صورت مونتاژی یا وارداتی در کشورمان حضور داشته‌اند. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۲ به‌عنوان یک کراس‌اوور متوسط رونمایی شد درحالی‌که از همان ابتدا در طراحی با دیگر اعضای خانوادهٔ نیسان متفاوت بود. این تفاوت در نسل دوم هم که در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۰۷ رونمایی شد وجود داشت و حالا هم مورانو به ایستگاه سومین نسل رسیده است. هرچند طراحی این نسل که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴ معرفی شد تا حدودی به دیگر محصولات نیسان خصوصاً ماکسیما شباهت پیدا کرده است اما مورانو همچنان تمایز خود با دیگر کراس‌اوورهای نیسان را حفظ نموده است. برای این خودرو یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی و یک نسخهٔ هیبریدی با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر در نظر گرفته شده که ما نمونهٔ اول را انتخاب کرده‌ایم.

مشخصات فنی

نیسان مورانو فورد اِج
پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 ۲.۷ لیتری V6
قدرت ۲۶۰ اسب بخار ۳۱۵ اسب بخار
گشتاور ۳۵۲ نیوتن متر ۴۷۵ نیوتن متر
گیربکس CVT ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر ۲۱۰ کیلومتر
شتاب صفرتاصد ۷.۴ ثانیه ۵.۷ ثانیه
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر ۱۱.۷ لیتر
طول ۴.۸۸ متر ۴.۷۷ متر
وزن ۱۸۳۶ کیلوگرم ۱۹۹۸ کیلوگرم
قیمت ۳۰ تا ۴۲ هزار دلار ۲۹ تا ۴۱ هزار دلار

 

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9739014]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۸ دیدگاه‌ها

  1. امپراتور لامبورگینی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    مشخصا فورد اج انتخاب بهتریه.
    نیسان مورانو فقط موتور تنفس طبیعی و مصرف سوخت کمتر داره.
    در عوض مشخصات فنی فورد اج خیلی بهتر از مورانوست.
    کاش حجم مخزن بار و سوخت رو هم ذکر کنید تا بشه منطقی تر فکر کرد.
    با مشخصاتی که من در این صفحه میبینم برتری کاملا از آن فورد اج هست.
    ضمن اینکه طراحی فورد هم دلنشین تره و هم وقار بیشتری داره.

    1. سامان اذری

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (3218 ديدگاه)

      فورد اج هم نسخه 3.5 لیتری تنفس طبیعی داره
      چرا اونو نیاوردند واسه دوئل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      1. امیر دهقان

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (745 ديدگاه)

        نوع موتور و مشخصات خودروها از مقایسۀ موتورترند گرفته شده و این سایت برای مقایسه همین موتور 2.7 لیتری رو برای اج انتخاب کرده

        http://www.motortrend.com/cars/nissan/murano/2015/2015-ford-edge-nissan-murano-hyundai-santa-fe-sport-comparison/

    2. Parvaz

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (407 ديدگاه)

      شاید ربطی به متن نداشته باشه ولی هروقت فورد اج رو میبینم یادسانتافه میوفتم اعصابم خورد میشه، به ستون های فورد اج نگاه کنید یعنی هیوندای ریزترین مواردم کپی کرده!! سانتافه ماشین خوبیه ولی من به شخصه از طراحی کپی شدش خوشم نمیاد. نیسان کیفیت عالی داره ولی اینجا فورد اج کمی برتری داره.

      1. محمدامین

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11 ديدگاه)

        یعنی حتی یک درصد هم احتمال نمی دید فورد از روی هیوندای کپی کرده باشه؟!
        تعصب باعث شده که نخواید سال ساختشونو در نظر بگیرید!!پرواز جان فورد از روی هیوندای سانتافه کپی کرده و بخاطر همین حرکتش هم کلی ضرر دیده!

    3. کاوه آهنگر

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (432 ديدگاه)

      دوست گرامی ، مورانو علاوه بر داشتن پیشرانه تنفس طبیعی و مصرف سوخت کمتر ، دارای طراحی داخلی زیباتر و همچنین کیفیت بیشتر است. طراحی خارجی چون سلیقه ایه در موردش صحبت نمیکنم.
      مورانو شایسته پیروزی در این رقابته.
      ضمنا در این رقابت باید فورد اج با موتور3.5 لیتری رو مورد مقایسه قرار میدادند تا همه چی برابر باشه نه نسخه تویین توربو.

    4. امپراتور لامبورگینی

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      فکر کنم دوستان طرفدار مورانو به جای رای دادن به نیسان به من دیسلایک دادن. ????
      دیسلایک های من به فضای کلی کامنت ها نزدیک تره ??
      فورد الان حدود 100 رای جلو افتاده.
      البته کل کسانی که کامنت گذاشتن 40 نفر هستند که در مقابل تعداد آرا عدد بسیار ناچیزیهِ

  2. Pejman

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    مورانو به نظر من میتونه برنده این کلاس بشه و با احترام به فورد انتخابم مورانو

  3. مهدی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    بدون شک کیفیت مورانو خیلی بالاتره

  4. حميد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    مورانو انتخاب بهتریه

  5. پارسا

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من فکر میکنم مشخصات گویای همه چی هست :/ فورد اج

    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      انتخاب منم اج هست

  6. AK_007

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    نیسان مورانو در برابر روگ یا قشقایی و ایکس تریل تو کدوم سگمنته?
    ب نظرم رقابت نزدیکه و جفتشون نزدیک ب همن!

    1. یاسین

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      در واقع با ایکس تریل تو یه سگمنتن از نظر اندازه قشقایی یا همون روگ بازار امریکا میشه سگمنت C ایکس تریل و مورانو در سگمنت D قرار میگیرن همونطور که میبینی جفتشون تو این لیست هستن

  7. ME84

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    از فورد خوشم اومد.

  8. حامد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    مورانو رو به خاطر طراحی جسورانه و زیبا ،فضای کابین بیشتر ،قابلیت اطمینان بالا و تنفس طبیعی بودن پیشرانه ،انتخاب میکنم ….

  9. Hamid AMG

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    با کمال احترام برای مورانو ولی نظرم فورد اج هستش
    هم گیربکسش رو برتر میدونم هم قدرتش
    درسته طراحی مورانو و کلا نیسان قشنگه اما همه چیه یه کراس اوور بنظرم قدرتش و افرودش هستش
    هرچند که طراحی فورد هم عااااالیه

    1. کارال

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (91 ديدگاه)

      مورانو عالبه قدرتش و طراحی و همه چیش عالی . نمیگم قدرتش از فورد بیشتره ولی خب ب نظرم نسبت به وزنش در حد نیاز و هم کاره باشه قدرته خوب و معقولی هست . تازه مصرف سوختش هم عالیه دولیتر کمتر از فورد اج

  10. اشکان

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (106 ديدگاه)

    Murano…

  11. Mehdi

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    من عاشق فورد اج طلایی فولم خیلی زیباست چراغای عقب نسل قبل اج قشنگتر بود مشخصات فنی فوردم بهتره حدس میزنم فینالیستا ی امریکایی به همراه لندورور دیسکاوری باشه.
    http://www.bestcrossoversuvs.com/wp-content/uploads/2016/08/2017-Ford-Edge-Sport-front.jpg

  12. علي

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    به نظر من طراحی بیرونی فورد مناسب و همه پسند تر به دور از شلوغی و هیجانه و ی جوارای محافظه کارانست . ولی مورانو شلوغ ، به روز تر ، جسورانه و خاص پسندتر هست اما داخل خودرو برعکسه و اینجاست که مورانو به روز تر و زیبا تر و منحصر به فردتره و داخل فورد حرفی برای گفتن نداره البته با توجه به((( مدل و ساخت خودرو ))) بایدم اینطور باشه و از طراحی قدیمیتری برخوردار باشه . اما میریم به سراغ زیر در موتور که قلبت تپنده فورد خیلی سریعتر و با قدرته و ی جورایی نوک پیکان برنده شدنو به سمت خودش بر میگردونه و برنده این دوئل میشه.
    ((( ضمنا مورانو خیلی خانومانه پسندتره تا فورد))))
    با تچکر

  13. Mehdi TuRbO

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    نمیدونم چرا پدال نظرمو پروند ، فورد اج طلایی فولو عشقه،حدس میزنم برنده بین ی امریکایی و لندرور دیسکاوری باشه،
    http://www.bestcrossoversuvs.com/wp-content/uploads/2016/08/2017-Ford-Edge-Sport-front.jpg

  14. Mehdi TuRbO

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    عجب رقابتیه الان دقیقن تعداد ارا برابر،رو کاغذ ک هم گشتاور فورد بیشتر هم شتاب هم اسب بخار نمیدونم دلیل دوستان چیه شاید کیفیت نیسان باشه و اینک خیلیا این ماشینو از نزدیک ندیدند ولی مورانو رو نسل قبلش بود،اما امریکاییا کلن عکسشون با واقعیتشون فرق داره ابهتش تو واقعیته،برعکس ۲۰۰۸ ک تو عکس ابهت داشت تو نمایشگاه تو همون مایها ۲۰۶ خودمون بود.ارتفاعش ی کوچولو بیشتر بود فقط و گرنه جا پای سرنشینا عقب اصن قابل قبول برا ماشینی به این عنوان نبود.

    1. یاسین

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      مهدی جان ماشینهایی مثل پژو 2008 رنو کپچر نیسان جوک سنگ یانگ تیوولی تویوتا CHR میتسوبیشی ASXو…. در سگمنتین به اسم کراس اور ساب کامپکت شرکتها دوجور تعریف شاسی دارن برای این سگمنت یه سریا میان و شاسی یه کراس اور سایز C رو میگیرن و کوچکش میکنن مثل تویوتا CHR بعضیا میان شاسی یه هاچبک رو میگیرن و بزرگترش میکنن و ارفتاع از سطح زمینشون مثل کپچر و 2008 والا این ماشینها در اندازه صندوق طول بین دو محور فرق زیادی باهم ندارن چون دوتا سلیقه تو دنیا برای این سگمنت هست همین الانش کپچر و 2008 در صدر فروش این سگمنت در اروپان
      فقط این سگمنت نباید با هاچبک کراس اشتباه گرفته بشه چون هاچبک کراس همون شاسی هاچبک فنرا بالا اومده سایز رینگ ها بزرگتر شده مثل ساندرو استپ وی

      1. shahin

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        داداش شما چجوری رنو کپچر رو با میتسو asx هم اندازه میبینی؟من هرجور نگاه میکنم asx بزرگتره و ارتفاعش هم بیشتره

        1. یاسین

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (658 ديدگاه)

          دقیقا میگم فرق دارن بخصوص تو ارتفاع از سطح زمین ولی در واقع در یه سگمنتن تعریف شاسی متفاوت دارن

        2. یاسین

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (658 ديدگاه)

          اتفاقا همین مثالی که زدی ابعاد رو ببین
          طول کلی ASX :4295 کپچر:4190
          فاصله بین دو محور
          ASX :2670 کپچر:2646
          عرض
          ASX:1770 کپچر:1778
          ارتفاع از سطح زمین
          ASX :195 کپچر:170
          میبینی چشمی شاید تفاوت زیاد باشه اما در حقیقت بیشتر چشمیه
          البته من قبول دارم سلیقه بازار ما به سمت اونهاییه به نظر بزرگترن ولی مثلا تو اروپا ماشینهای مثل کپچر و 2008 پرطرفدارترن چون جمع و جور ترن

      2. Mehdi TuRbO

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        ممنونم ازت یاسین جان بابت توضیح ممنون ?

      3. Mehdi TuRbO

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        فقط ی سوال CHR کوچیک شده ی کودوم خودرو تویوتاست از نظر ارتفاعی راوفور ؟؟و تفاوت سگمت پرادو و لندکوروز تو چیه ؟؟؟ و همچنین هایلندر و فورچونر(نمیدونم درست نوشتم یا نه،این ماشین و پلاک ملی ولن دوتا دیدم و نمیدونم چجوری پلاک ملی شدند،امل تو کیش پره و کشورتی خارجی) درواقع تفاوت هایلندر و پرادو و لندکروز فورچنر.

        1. یاسین

          ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (658 ديدگاه)

          خواهش میکنم مهدی جان
          ببین CHR یه پلتفرم کاملا مستقل و جدید داره ولی به نوعی میگن از نوادگان پلتفرمیه راو 4 هست چون اساس شکل اصلی شاسی همون بوده که جمع شده
          هایلندر که بر اساس پلتفرم K تویوتا ساخته شده و اخرین نسلش XU50 سال 2013 معرفی شد در واقع سایز متوسط سه ردیفس چون تویوتا نمیخواسته راو 3 رو سه ردیفه کنه
          پرادو اگر به اسمش دقت کرده باشی land cruiser prado در واقع بر اساس پلتفرم J150 تویوتا ساخته شده که پلتفرم جمع شده تر لندکروزر هست،در واقع لندکروزر بزرگترین در سگمنت SUV محسوب میشه
          فورچنر در واقعا اسم سگمنتش رو اینطور میگن
          pick up based mid size SUV یعنی اس یو وی سایز متوسط بر اساس پیک اپ در واقع فورچنر یه رابطه برادری با هایلوکس داره

  15. ساسان.م

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (338 ديدگاه)

    انصافاً طراحی داخلی مورانو خیلی زیباست حس لوکس بودن داره انگار اینفینیتیه نه نیسان
    مورانو و دیگر هیچ

  16. یاسین

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    فورد ادج ماشین خوبیه اصلا بحثی سرش نیست ولی من به مورانو رای میدم چون الان اگه منو ببرن تو نمایشگاه بگن یکیو انتخاب کن میرم سمت مورانو طراحیشو بیشتر دوست دارم برند نیسان رو بیشتر دوست دارم یه چیز کاملا سلیقه ایه تو این سگمنت اونایی رو بیشتر از همه دوست دارم مورانو و کولئوس و کودیاک و دیسکاوری اسپرت

  17. کارال

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    اگه میخوایید رای با انصاف بدید اینو ببینید
    http://www.pedal.ir/هیوندای/مقایسه-فورد-اِج-نیسان-مورانو-سانتافه/

  18. احسان

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (256 ديدگاه)

    رای من …
    فورد کبیر

  19. فيصل.

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    جناب دهقان پس راو۴ و هایلندر و پایلوت چی؟

    1. امیر دهقان

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (745 ديدگاه)

      هایلندر و پایلوت در کلاس کراس‌اوورهای فول سایز سه ردیفه قرار دارن و رافور هم در گروه کراس‌اوورهای کامپکت شرکت داده می‌شه

      1. فيصل.

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (350 ديدگاه)

        پس تویوتا 4runner باید تو این گروه باشه

  20. مجید

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من هر دو ماشین رو دوست دارم!!!حتی نسل های قبلی شون رو که تو ایران بودن(نیسان همه جا و فورد در مناطق آزاد)واقعا انتخاب برام سخته!!!!مثل انتخاب بین بچه های خودت میمونه!!! دختر یا پسر!!!من که رای ندادم!!!!

  21. رافال M

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (108 ديدگاه)

    بازم این اشکال توی این دوئل ها هست که زیر عکس نیسان مشخصات فورد اج رو زدن و زیر اج مشخصات نیسان مورانو رو.
    این همه زحمت کشیده من نمی دونم چرا اینقدر اصرار به این اشتباه داره

  22. shahin

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    منم فورد رو انتخاب میکنم بدون شک.انتخاب بعدیم در کل بعد از فورد لندروور اسپرت هست.البته مرانو و اوتلندر رو هم خیلی دوست دارم ولی خب باید اقرار کرد فورد واقعا قدرتمنده

  23. سامان اذری

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    تو همین پدال
    فورد اج و سانتافه و مورانو رو باهم مقایسه کرده بودند که اج سوم سانتافه دوم و مورانو اول شده بود

  24. علی اکبر

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    کیفیت مورانو بهتر هست نیسان تو بحث شاسی بلند ها واقعا عالی هست

  25. فيصل.

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    رای من مورانو بخاطر طراحی داخلی بسیار بهتر

  26. Cvm

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (543 ديدگاه)

    هردو عالین ولی از اختلاف مصرف 2 لیتریشون نمیشه چشم پوشی کرد

  27. h112

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (434 ديدگاه)

    مورانو …..چون تقریبا لوکس حساب میشه….ولی موتور های فوق العاده بزرگی دارند…یکم که پر گاز رانندگی کنی مصرفشون سر به فلک میزنه…

  28. Hosein.gh

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    من عاشق استایل مورانو ام.اون شیبی که به طرف جلو پایینتر میره رو خیلی دوست دارم.

  29. akbar

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (66 ديدگاه)

    به نظر من موتورهای پرحجم تنفس طبیعی کافی هستند و از دوام بیشتر و هزینه های نگهداری کمتر ی ب خوردارند ، ضمن اینکه خودروهای ساخت شرکت فورد ، برخلاف طراحی ظاهریشان از طراحی عمومی داشبورد بدی برخوردارند ، دگمه های گرد و مسخره روی داشبورد واقعا” غیر قابل تحمل است . در عوض مورانو خیلی لوکس تر به نظر میرسه و طراحی داخل زیبا و جذابی داره .مطابق تست مجله موتور ویک آمریکا ، مورانو بهترین کراس اور سال 2016 آمریکا شد .

  30. جرمی کلارکسون

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    ماشینای آمریکایی اصلا بهترن از همه جا
    بهترین اولین و بزرگترین خودروساز جهان آمریکاست ماشیناش تکه فوردم عالیه مخصوصا اج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا