برای گروهی دیگر از سری رقابتها و دوئلهای پدال، امروز کلاس کراساوورهای متوسط را برگزیدهایم که تعداد دوازده خودرو در آن حضور دارند. تعدادی از این کراساوورها دارای دو ردیف صندلی بوده و برخی از آنها از نوع سه ردیفه هستند. شرکتکنندگان این گروه از رقابتها به شرح ذیلاند:
فورد اج
دوج جورنی
نیسان مورانو
میتسوبیشی اوتلندر
رنو کولئوس
پژو ۵۰۰۸
هیوندای سانتافه
کیا سورنتو
اشکودا کودیاک
جیپ گرند چروکی
تویوتا هایلندر
جیامسی آکادیا
در اولین دور از گروه کراساوورهای متوسط، فورد اِج به مصاف نیسان مورانو رفته است.
فورد اِج
اج کراساوور میان سایز فورد است که تولد آن به سال ۲۰۰۶ و معرفی نسل نخست در نمایشگاه دیترویت این سال بازمیگردد. این خودرو بر پایهٔ پلتفرم مشترکی با لینکلن MKX ساخته شده بود و در سال ۲۰۱۱ نیز فیسلیفتی را تجربه کرد تا اینکه سرانجام فورد نسل دوم اج را برای سال ۲۰۱۵ معرفی نمود. نسل دوم این کراساوور آمریکایی بسیار موفق عمل کرده است بهگونهای که در سال ۲۰۱۶ بیشترین فروش تاریخ خود را به ثبت رساند. برای اج چهار پیشرانهٔ مختلف ارائه میشود که ما برای این مقایسه موتور ۲.۷ لیتری V6 توئین توربو اکوبوست آنرا انتخاب کردهایم. این موتور ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد که آنرا از طریق گیربکسهای مختلفی همچون یک واحد شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ میرساند.
نیسان مورانو
مورانو اما برای ما ایرانیان کراساوور آشناتری است چراکه نسلهای اول و دوم آن بهصورت مونتاژی یا وارداتی در کشورمان حضور داشتهاند. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۲ بهعنوان یک کراساوور متوسط رونمایی شد درحالیکه از همان ابتدا در طراحی با دیگر اعضای خانوادهٔ نیسان متفاوت بود. این تفاوت در نسل دوم هم که در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۰۷ رونمایی شد وجود داشت و حالا هم مورانو به ایستگاه سومین نسل رسیده است. هرچند طراحی این نسل که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴ معرفی شد تا حدودی به دیگر محصولات نیسان خصوصاً ماکسیما شباهت پیدا کرده است اما مورانو همچنان تمایز خود با دیگر کراساوورهای نیسان را حفظ نموده است. برای این خودرو یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی و یک نسخهٔ هیبریدی با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر در نظر گرفته شده که ما نمونهٔ اول را انتخاب کردهایم.
مشخصات فنی
نیسان مورانو | فورد اِج | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۲.۷ لیتری V6 |
قدرت | ۲۶۰ اسب بخار | ۳۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۲ نیوتن متر | ۴۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر | ۲۱۰ کیلومتر |
شتاب صفرتاصد | ۷.۴ ثانیه | ۵.۷ ثانیه |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر | ۱۱.۷ لیتر |
طول | ۴.۸۸ متر | ۴.۷۷ متر |
وزن | ۱۸۳۶ کیلوگرم | ۱۹۹۸ کیلوگرم |
قیمت | ۳۰ تا ۴۲ هزار دلار | ۲۹ تا ۴۱ هزار دلار |
با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9739014]
امپراتور لامبورگینی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶مشخصا فورد اج انتخاب بهتریه.
نیسان مورانو فقط موتور تنفس طبیعی و مصرف سوخت کمتر داره.
در عوض مشخصات فنی فورد اج خیلی بهتر از مورانوست.
کاش حجم مخزن بار و سوخت رو هم ذکر کنید تا بشه منطقی تر فکر کرد.
با مشخصاتی که من در این صفحه میبینم برتری کاملا از آن فورد اج هست.
ضمن اینکه طراحی فورد هم دلنشین تره و هم وقار بیشتری داره.
سامان اذری
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶فورد اج هم نسخه 3.5 لیتری تنفس طبیعی داره
چرا اونو نیاوردند واسه دوئل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیر دهقان
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶نوع موتور و مشخصات خودروها از مقایسۀ موتورترند گرفته شده و این سایت برای مقایسه همین موتور 2.7 لیتری رو برای اج انتخاب کرده
http://www.motortrend.com/cars/nissan/murano/2015/2015-ford-edge-nissan-murano-hyundai-santa-fe-sport-comparison/
Parvaz
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶شاید ربطی به متن نداشته باشه ولی هروقت فورد اج رو میبینم یادسانتافه میوفتم اعصابم خورد میشه، به ستون های فورد اج نگاه کنید یعنی هیوندای ریزترین مواردم کپی کرده!! سانتافه ماشین خوبیه ولی من به شخصه از طراحی کپی شدش خوشم نمیاد. نیسان کیفیت عالی داره ولی اینجا فورد اج کمی برتری داره.
محمدامین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶یعنی حتی یک درصد هم احتمال نمی دید فورد از روی هیوندای کپی کرده باشه؟!
تعصب باعث شده که نخواید سال ساختشونو در نظر بگیرید!!پرواز جان فورد از روی هیوندای سانتافه کپی کرده و بخاطر همین حرکتش هم کلی ضرر دیده!
کاوه آهنگر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست گرامی ، مورانو علاوه بر داشتن پیشرانه تنفس طبیعی و مصرف سوخت کمتر ، دارای طراحی داخلی زیباتر و همچنین کیفیت بیشتر است. طراحی خارجی چون سلیقه ایه در موردش صحبت نمیکنم.
مورانو شایسته پیروزی در این رقابته.
ضمنا در این رقابت باید فورد اج با موتور3.5 لیتری رو مورد مقایسه قرار میدادند تا همه چی برابر باشه نه نسخه تویین توربو.
امپراتور لامبورگینی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶.
فکر کنم دوستان طرفدار مورانو به جای رای دادن به نیسان به من دیسلایک دادن. ????
دیسلایک های من به فضای کلی کامنت ها نزدیک تره ??
فورد الان حدود 100 رای جلو افتاده.
البته کل کسانی که کامنت گذاشتن 40 نفر هستند که در مقابل تعداد آرا عدد بسیار ناچیزیهِ
Pejman
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶مورانو به نظر من میتونه برنده این کلاس بشه و با احترام به فورد انتخابم مورانو
سامان اذری
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶بچه ها یه دور این پست رو بخونید
http://www.pedal.ir/%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D9%90%D8%AC-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%81%D9%87/
مهدی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶بدون شک کیفیت مورانو خیلی بالاتره
حميد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶مورانو انتخاب بهتریه
پارسا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶من فکر میکنم مشخصات گویای همه چی هست :/ فورد اج
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶انتخاب منم اج هست
AK_007
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶نیسان مورانو در برابر روگ یا قشقایی و ایکس تریل تو کدوم سگمنته?
ب نظرم رقابت نزدیکه و جفتشون نزدیک ب همن!
یاسین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶در واقع با ایکس تریل تو یه سگمنتن از نظر اندازه قشقایی یا همون روگ بازار امریکا میشه سگمنت C ایکس تریل و مورانو در سگمنت D قرار میگیرن همونطور که میبینی جفتشون تو این لیست هستن
ME84
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶.
از فورد خوشم اومد.
حامد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶مورانو رو به خاطر طراحی جسورانه و زیبا ،فضای کابین بیشتر ،قابلیت اطمینان بالا و تنفس طبیعی بودن پیشرانه ،انتخاب میکنم ….
Hamid AMG
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶با کمال احترام برای مورانو ولی نظرم فورد اج هستش
هم گیربکسش رو برتر میدونم هم قدرتش
درسته طراحی مورانو و کلا نیسان قشنگه اما همه چیه یه کراس اوور بنظرم قدرتش و افرودش هستش
هرچند که طراحی فورد هم عااااالیه
کارال
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶مورانو عالبه قدرتش و طراحی و همه چیش عالی . نمیگم قدرتش از فورد بیشتره ولی خب ب نظرم نسبت به وزنش در حد نیاز و هم کاره باشه قدرته خوب و معقولی هست . تازه مصرف سوختش هم عالیه دولیتر کمتر از فورد اج
اشکان
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶Murano…
Mehdi
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶من عاشق فورد اج طلایی فولم خیلی زیباست چراغای عقب نسل قبل اج قشنگتر بود مشخصات فنی فوردم بهتره حدس میزنم فینالیستا ی امریکایی به همراه لندورور دیسکاوری باشه.
http://www.bestcrossoversuvs.com/wp-content/uploads/2016/08/2017-Ford-Edge-Sport-front.jpg
علي
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظر من طراحی بیرونی فورد مناسب و همه پسند تر به دور از شلوغی و هیجانه و ی جوارای محافظه کارانست . ولی مورانو شلوغ ، به روز تر ، جسورانه و خاص پسندتر هست اما داخل خودرو برعکسه و اینجاست که مورانو به روز تر و زیبا تر و منحصر به فردتره و داخل فورد حرفی برای گفتن نداره البته با توجه به((( مدل و ساخت خودرو ))) بایدم اینطور باشه و از طراحی قدیمیتری برخوردار باشه . اما میریم به سراغ زیر در موتور که قلبت تپنده فورد خیلی سریعتر و با قدرته و ی جورایی نوک پیکان برنده شدنو به سمت خودش بر میگردونه و برنده این دوئل میشه.
((( ضمنا مورانو خیلی خانومانه پسندتره تا فورد))))
با تچکر
Mehdi TuRbO
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶نمیدونم چرا پدال نظرمو پروند ، فورد اج طلایی فولو عشقه،حدس میزنم برنده بین ی امریکایی و لندرور دیسکاوری باشه،
http://www.bestcrossoversuvs.com/wp-content/uploads/2016/08/2017-Ford-Edge-Sport-front.jpg
Mehdi TuRbO
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶عجب رقابتیه الان دقیقن تعداد ارا برابر،رو کاغذ ک هم گشتاور فورد بیشتر هم شتاب هم اسب بخار نمیدونم دلیل دوستان چیه شاید کیفیت نیسان باشه و اینک خیلیا این ماشینو از نزدیک ندیدند ولی مورانو رو نسل قبلش بود،اما امریکاییا کلن عکسشون با واقعیتشون فرق داره ابهتش تو واقعیته،برعکس ۲۰۰۸ ک تو عکس ابهت داشت تو نمایشگاه تو همون مایها ۲۰۶ خودمون بود.ارتفاعش ی کوچولو بیشتر بود فقط و گرنه جا پای سرنشینا عقب اصن قابل قبول برا ماشینی به این عنوان نبود.
یاسین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶مهدی جان ماشینهایی مثل پژو 2008 رنو کپچر نیسان جوک سنگ یانگ تیوولی تویوتا CHR میتسوبیشی ASXو…. در سگمنتین به اسم کراس اور ساب کامپکت شرکتها دوجور تعریف شاسی دارن برای این سگمنت یه سریا میان و شاسی یه کراس اور سایز C رو میگیرن و کوچکش میکنن مثل تویوتا CHR بعضیا میان شاسی یه هاچبک رو میگیرن و بزرگترش میکنن و ارفتاع از سطح زمینشون مثل کپچر و 2008 والا این ماشینها در اندازه صندوق طول بین دو محور فرق زیادی باهم ندارن چون دوتا سلیقه تو دنیا برای این سگمنت هست همین الانش کپچر و 2008 در صدر فروش این سگمنت در اروپان
فقط این سگمنت نباید با هاچبک کراس اشتباه گرفته بشه چون هاچبک کراس همون شاسی هاچبک فنرا بالا اومده سایز رینگ ها بزرگتر شده مثل ساندرو استپ وی
shahin
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶داداش شما چجوری رنو کپچر رو با میتسو asx هم اندازه میبینی؟من هرجور نگاه میکنم asx بزرگتره و ارتفاعش هم بیشتره
یاسین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶دقیقا میگم فرق دارن بخصوص تو ارتفاع از سطح زمین ولی در واقع در یه سگمنتن تعریف شاسی متفاوت دارن
یاسین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶اتفاقا همین مثالی که زدی ابعاد رو ببین
طول کلی ASX :4295 کپچر:4190
فاصله بین دو محور
ASX :2670 کپچر:2646
عرض
ASX:1770 کپچر:1778
ارتفاع از سطح زمین
ASX :195 کپچر:170
میبینی چشمی شاید تفاوت زیاد باشه اما در حقیقت بیشتر چشمیه
البته من قبول دارم سلیقه بازار ما به سمت اونهاییه به نظر بزرگترن ولی مثلا تو اروپا ماشینهای مثل کپچر و 2008 پرطرفدارترن چون جمع و جور ترن
Mehdi TuRbO
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ممنونم ازت یاسین جان بابت توضیح ممنون ?
Mehdi TuRbO
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶فقط ی سوال CHR کوچیک شده ی کودوم خودرو تویوتاست از نظر ارتفاعی راوفور ؟؟و تفاوت سگمت پرادو و لندکوروز تو چیه ؟؟؟ و همچنین هایلندر و فورچونر(نمیدونم درست نوشتم یا نه،این ماشین و پلاک ملی ولن دوتا دیدم و نمیدونم چجوری پلاک ملی شدند،امل تو کیش پره و کشورتی خارجی) درواقع تفاوت هایلندر و پرادو و لندکروز فورچنر.
یاسین
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶خواهش میکنم مهدی جان
ببین CHR یه پلتفرم کاملا مستقل و جدید داره ولی به نوعی میگن از نوادگان پلتفرمیه راو 4 هست چون اساس شکل اصلی شاسی همون بوده که جمع شده
هایلندر که بر اساس پلتفرم K تویوتا ساخته شده و اخرین نسلش XU50 سال 2013 معرفی شد در واقع سایز متوسط سه ردیفس چون تویوتا نمیخواسته راو 3 رو سه ردیفه کنه
پرادو اگر به اسمش دقت کرده باشی land cruiser prado در واقع بر اساس پلتفرم J150 تویوتا ساخته شده که پلتفرم جمع شده تر لندکروزر هست،در واقع لندکروزر بزرگترین در سگمنت SUV محسوب میشه
فورچنر در واقعا اسم سگمنتش رو اینطور میگن
pick up based mid size SUV یعنی اس یو وی سایز متوسط بر اساس پیک اپ در واقع فورچنر یه رابطه برادری با هایلوکس داره
ساسان.م
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶انصافاً طراحی داخلی مورانو خیلی زیباست حس لوکس بودن داره انگار اینفینیتیه نه نیسان
مورانو و دیگر هیچ
یاسین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶فورد ادج ماشین خوبیه اصلا بحثی سرش نیست ولی من به مورانو رای میدم چون الان اگه منو ببرن تو نمایشگاه بگن یکیو انتخاب کن میرم سمت مورانو طراحیشو بیشتر دوست دارم برند نیسان رو بیشتر دوست دارم یه چیز کاملا سلیقه ایه تو این سگمنت اونایی رو بیشتر از همه دوست دارم مورانو و کولئوس و کودیاک و دیسکاوری اسپرت
کارال
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶اگه میخوایید رای با انصاف بدید اینو ببینید
http://www.pedal.ir/هیوندای/مقایسه-فورد-اِج-نیسان-مورانو-سانتافه/
احسان
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶رای من …
فورد کبیر
فيصل.
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶جناب دهقان پس راو۴ و هایلندر و پایلوت چی؟
امیر دهقان
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶هایلندر و پایلوت در کلاس کراساوورهای فول سایز سه ردیفه قرار دارن و رافور هم در گروه کراساوورهای کامپکت شرکت داده میشه
فيصل.
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶پس تویوتا 4runner باید تو این گروه باشه
مجید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶من هر دو ماشین رو دوست دارم!!!حتی نسل های قبلی شون رو که تو ایران بودن(نیسان همه جا و فورد در مناطق آزاد)واقعا انتخاب برام سخته!!!!مثل انتخاب بین بچه های خودت میمونه!!! دختر یا پسر!!!من که رای ندادم!!!!
رافال M
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶بازم این اشکال توی این دوئل ها هست که زیر عکس نیسان مشخصات فورد اج رو زدن و زیر اج مشخصات نیسان مورانو رو.
این همه زحمت کشیده من نمی دونم چرا اینقدر اصرار به این اشتباه داره
shahin
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶منم فورد رو انتخاب میکنم بدون شک.انتخاب بعدیم در کل بعد از فورد لندروور اسپرت هست.البته مرانو و اوتلندر رو هم خیلی دوست دارم ولی خب باید اقرار کرد فورد واقعا قدرتمنده
سامان اذری
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶تو همین پدال
فورد اج و سانتافه و مورانو رو باهم مقایسه کرده بودند که اج سوم سانتافه دوم و مورانو اول شده بود
علی اکبر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶کیفیت مورانو بهتر هست نیسان تو بحث شاسی بلند ها واقعا عالی هست
فيصل.
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶رای من مورانو بخاطر طراحی داخلی بسیار بهتر
Cvm
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶هردو عالین ولی از اختلاف مصرف 2 لیتریشون نمیشه چشم پوشی کرد
h112
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶مورانو …..چون تقریبا لوکس حساب میشه….ولی موتور های فوق العاده بزرگی دارند…یکم که پر گاز رانندگی کنی مصرفشون سر به فلک میزنه…
Hosein.gh
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶من عاشق استایل مورانو ام.اون شیبی که به طرف جلو پایینتر میره رو خیلی دوست دارم.
akbar
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظر من موتورهای پرحجم تنفس طبیعی کافی هستند و از دوام بیشتر و هزینه های نگهداری کمتر ی ب خوردارند ، ضمن اینکه خودروهای ساخت شرکت فورد ، برخلاف طراحی ظاهریشان از طراحی عمومی داشبورد بدی برخوردارند ، دگمه های گرد و مسخره روی داشبورد واقعا” غیر قابل تحمل است . در عوض مورانو خیلی لوکس تر به نظر میرسه و طراحی داخل زیبا و جذابی داره .مطابق تست مجله موتور ویک آمریکا ، مورانو بهترین کراس اور سال 2016 آمریکا شد .
جرمی کلارکسون
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ماشینای آمریکایی اصلا بهترن از همه جا
بهترین اولین و بزرگترین خودروساز جهان آمریکاست ماشیناش تکه فوردم عالیه مخصوصا اج