برای گروهی دیگر از سری رقابتها و دوئلهای پدال، امروز کلاس کراساوورهای متوسط را برگزیدهایم که تعداد دوازده خودرو در آن حضور دارند. تعدادی از این کراساوورها دارای دو ردیف صندلی بوده و برخی از آنها از نوع سه ردیفه هستند. شرکتکنندگان این گروه از رقابتها به شرح ذیلاند:
فورد اج
دوج جورنی
نیسان مورانو
میتسوبیشی اوتلندر
رنو کولئوس
پژو ۵۰۰۸
هیوندای سانتافه
کیا سورنتو
اشکودا کودیاک
جیپ گرند چروکی
تویوتا هایلندر
جیامسی آکادیا
در اولین دور از گروه کراساوورهای متوسط، فورد اِج به مصاف نیسان مورانو رفته است.
فورد اِج
اج کراساوور میان سایز فورد است که تولد آن به سال ۲۰۰۶ و معرفی نسل نخست در نمایشگاه دیترویت این سال بازمیگردد. این خودرو بر پایهٔ پلتفرم مشترکی با لینکلن MKX ساخته شده بود و در سال ۲۰۱۱ نیز فیسلیفتی را تجربه کرد تا اینکه سرانجام فورد نسل دوم اج را برای سال ۲۰۱۵ معرفی نمود. نسل دوم این کراساوور آمریکایی بسیار موفق عمل کرده است بهگونهای که در سال ۲۰۱۶ بیشترین فروش تاریخ خود را به ثبت رساند. برای اج چهار پیشرانهٔ مختلف ارائه میشود که ما برای این مقایسه موتور ۲.۷ لیتری V6 توئین توربو اکوبوست آنرا انتخاب کردهایم. این موتور ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد که آنرا از طریق گیربکسهای مختلفی همچون یک واحد شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ میرساند.
نیسان مورانو
مورانو اما برای ما ایرانیان کراساوور آشناتری است چراکه نسلهای اول و دوم آن بهصورت مونتاژی یا وارداتی در کشورمان حضور داشتهاند. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۲ بهعنوان یک کراساوور متوسط رونمایی شد درحالیکه از همان ابتدا در طراحی با دیگر اعضای خانوادهٔ نیسان متفاوت بود. این تفاوت در نسل دوم هم که در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۰۷ رونمایی شد وجود داشت و حالا هم مورانو به ایستگاه سومین نسل رسیده است. هرچند طراحی این نسل که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴ معرفی شد تا حدودی به دیگر محصولات نیسان خصوصاً ماکسیما شباهت پیدا کرده است اما مورانو همچنان تمایز خود با دیگر کراساوورهای نیسان را حفظ نموده است. برای این خودرو یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی و یک نسخهٔ هیبریدی با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر در نظر گرفته شده که ما نمونهٔ اول را انتخاب کردهایم.
مشخصات فنی
نیسان مورانو | فورد اِج | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۲.۷ لیتری V6 |
قدرت | ۲۶۰ اسب بخار | ۳۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۲ نیوتن متر | ۴۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر | ۲۱۰ کیلومتر |
شتاب صفرتاصد | ۷.۴ ثانیه | ۵.۷ ثانیه |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر | ۱۱.۷ لیتر |
طول | ۴.۸۸ متر | ۴.۷۷ متر |
وزن | ۱۸۳۶ کیلوگرم | ۱۹۹۸ کیلوگرم |
قیمت | ۳۰ تا ۴۲ هزار دلار | ۲۹ تا ۴۱ هزار دلار |
با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9739014]
ونوم اف ۵
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶رای من که فورد اج هست کسایی که میخوان بیطرف باشن یه نگاه به جدول بندازن
ahmad
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶مخصوصا به مصرف سوخت موتور 2.7 لیتریش!!!
رافال M
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ford EDGE تویین توربو رو اومده با نیسان مورانو تنفس طبیعی مقایسه کرده!
چون هر دو V6 هستن این که دلیل نشد قابل مقایسه باشن
باید قوی ترین موتور مورانو رو می آوردن با این
power active
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶فورد کجااااااا مورانو کجا خخخخخخ
ahmad
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶واقعا هدف بعضی ها از رای دادن به فورد چی بوده؟
طراحی بیرونی و داخلیش از نیسان مورانو بهتره یا بهره وری و مصرف سوخت موتورش؟!
بهرام
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶آقا این فورد اج رو آدم از نزدیک که میبینه مجذوب ابهت میشه …
خیلی شیک و اصیله خدایی آدم دلش میخواد پشت فرمونش بشینه ????
بنیامین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶مورانو با داشتن طراحی چشم نواز و کیفیت بالاتر ی سر و گردن از فورد بالاتره
ارمان
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶اصلا از این دوعل های بی معنی که نوشتهای کار اند درایور رو مقایسه میشه و واقعا چیزه خاصی براگفتن نداره خوشم نمیاد دوعل بزارید ولی زمانی که خودتون رفرنس باشید گیریم که تو هر کلاس بهترین ماشین مشخص شد ! خوب که چی؟ به هر حال علمی ترین نظر نخواهد بود سلیقه ای و تا حد زیادی متاصبانه !
اگر این کار برای بازرگانی مدل یا کمپانی انجام میشه باز منطقی پشتش هست من ترجیحا تو هیچ یک از دوعل ها شرکت نمیکنم !
جدول اصلا نیازهای اساسی خریدار رو نشون نمیده
میدونیم امار شتاب کاملا متفاوت خواهد بود
بیژن
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶منکه روز اول اعلام دوئلها، اشتباه زدم…!
فکر میکردم با خودروی برو بچه های پدال و اعضا برگزار میشه… ?
با نظرت تا حدودی موافقم آقای آرمان ، ولی این دوئلها زیادم خالی از لطف نیست?
ارمان
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶بیژن عزیز کامنت بنده رو زیر دوعل اریل و ktm دنبال کنید اما برام عجیبه چهطور تو این لیست بالا در همین مطلب لندروور دیسکاوری اسپورت لوکس قرار میگیره !
اوتلندر یه ماشین با پایه قیمتی ۲۴هزار دلار قرار میگیره!
اما خبری از مزدا cx-5 و مثلا هوندا crv نیست!!!؟؟؟ نمیخوام منفی نگر باشم اما یه پایه و اساسی رو باید براش تعریف کرد همینجوری عکس ببینیم بعدم هر کدوم شتایش پایین تر باشه دوعل رو ببره؟!
امیر دهقان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست گرامی، درود
در برگزاری این رقابتها هدف ما جلوگیری از ازدیاد کلاسها است و به همین دلیل در بعضی مواقع، تاکید میکنم در بعضی مواقع ممکنه مجبور بشیم خودروهایی که چندان تو یه سطح قرار ندارن رو تو یه کلاس بذاریم اما تمام تلاش ما بر اینه که گروهبندیها عادلانه و بطور صحیح انجام بشه.
مثلاً در همین مورد، دیسکاوری اسپرت خودرویی کاملاً لوکس نیست چون محصولات کاملاً لوکس لندروور عمدتاً تحت برند رنجروور عرضه میشن و همین دیسکاوری اسپرت هم توسط سایتهای معتبر خودرویی با ماشینهایی مثل هیوندای سانتافه و کیا سورنتو مورد مقایسه قرار گرفته.
در مورد بعدی، کلاسی که در این مطلب بررسی کردیم، کلاس کراساوورهای متوسطه و مزدا CX-5 و هوندا CR-V که شما نام بردین یه کلاس پایینتر، در کلاس کراساوورهای کامپکت و همگروه با ماشینهایی مثل نیسان قشقایی و هیوندای IX35 قرار میگیرن که طی روزهای آینده به اونها هم خواهیم پرداخت.
و مورد آخر، برای ما پرداختن به تمامی جزئیات خودروهای هر دوئل به دلیل محدودیتهای زمانی میسر نیست و به همین دلیل مجبوریم به بیان اطلاعاتی و توضیحاتی اجمالی بسنده کنیم. اما شما میتونین به تجربۀ رانندگی یا مقایسههای خودروهای هر دوئل که در همین سایت پدال منتشر شدن مراجعه کنین و بعد از خوندن مطالب و بررسیهای فنی، با اطلاعات بیشتری در نظرسنجی شرکت کنین.
ارمان
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶امیر دهقان عزیز
اول تشکر بابت وقتی که میزارین
دوم من در کامنت دیگری اشاره کردم ، من متوجه این دوعل نمیشم شاید اگر تو امارات زندگی میکردیم لا اقل ماشین رو از نزدیک دیده بودیم یه جزعی نظری میدادیم
باز میگم تنها ناراحتی من از اینه که متاسفانه تو کشور ما فاکتورهای اصلی خرید نادیده گرفته میشه و از شما انتظار میره درمانی بر این درد باشید
با این همه تو اکثر مقایسهاتون ماشینی برنده میشه که شتاب بیشتری داشته باشه که بیانگر یه تفکر تقریبا مریض و از توی عکس جز ظاهر ماشین به چیز دیگیی نمیشه رای داد من فکر میکنم زحمات کمپانی ها فقط در ظاهر خلاصه نمیشه یادمون نره ۲۰ سال هوندا سی ار وی در امریکا پر فروش ترین شاسی بلند بوده در صورتی که تو ایران فقط لغب زشت بهش داده میشه
جواد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶پس هونداcr-vکو؟
m.ebi.4naei
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶فوردراازنزدیک ندیدم وازروی عکس اگه قضاوت کنم،نیسان زیباتره.خصوصاداخلش.محصولات نیسان دلپذیرتربنظر میان.فنی هم که بایدقبول کردتویین توربو پراستهلاکتر ودردراز مدت پرهزینه ترند
رضا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶من نمیدونم چطور رای فورد بالاتره در حالیکه همین کامنتایی که میبینیم نشان دهنده برتری مورانو هست اما باید در نهایت امار رو هم مد نظر قرار داد من رایم قطعا مورانو هست.در ضمن من فکر میکنم این حرکتی که پدال برا مقایسه ماشینها تو سگمنتای مختلف انجام داده خیلی خوبه ولی کارسناسی دقیقی نشده چون خیلی از رقابتها از نظر یا قیمت یا حجم و قدرت ونوع موتور یا موارد دیگه با هم نمیخونند امیدوارم سری بعد حرفه ای تر عمل کنند با تشکر از پدال
Mehdi TuRbO
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶مگ سانتافه سه ردیفه نیست ؟؟؟نسل قبلیش ک یادمه سه ردیفه بود
Abbas us.c
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶جدا از بحث دیروز یه ویدئو لو رفته از زد ار وان جدید دیدم که داشتن تو پیست تستش میکردن واقعا لذت بردم با اون اسپویلره جدیدش.
فرشاد سجادیان
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶اج قویتره، مورانو دلبرتر. . .
انتخاب من، نماینده خوش چهره آسیایی
شهروز
۵ مرداد ۱۳۹۶فورد اج از مورانو سرتره.