نیسان

جهان در آرزوی تولید نیسان GT-R50 پیشرانه وسط!

نسل فعلی نیسان GT-R ملقب به گودزیلا از سال ۲۰۰۷ تاکنون در بازار حضور دارد و بنابراین ما با خودرویی ۱۲ ساله روبر هستیم که سال آینده به‌صورت رسمی یک نوجوان رعنا خواهد بود! اگرچه فعلاً خبری از نسل جدید این خودرو نیست اما نسخه‌های انحصاری آن همچون GT-R50 باعث جلب‌توجه دوباره به این خودروی اسپورت ژاپنی شده‌اند. این پروژه با همکاری خانه طراحی ایتال دیزاین به سرانجام رسیده است؛ اما اخیراً یکی از طراحان خوش‌ذوق دنیای خودرو رندری برجسته از GT-R50 پیشرانه وسط را منتشر کرده است. با دیدن این رندر آرزو می‌کنیم که ای کاش نسل بعدی گودزیلا با قرار گرفتن پیشرانه در پشت صندلی‌های خود به یک سوپرکار کامل‌تر تبدیل گردد.


نمای جلوی این رندر کاملاً شبیه مدل GT-R50 واقعی بوده و چراغ‌های نازک و دیفیوزر بزرگ ادغام شده در سپر خودنمایی می‌کنند. تغییرات قابل‌توجهی در پروفایل جانبی خودرو رخ داده و شاهد ورودی‌های هوای بزرگ در بخش پایینی خودرو و کنار درب‌ها هستیم تا هوای تازه به پیشرانه برسد.


البته تناسبات کلی یک خودروی پیشرانه وسط تفاوت‌های زیادی با نسخه‌ی استاندارد داشته و طراح نیز طرح کلی روان‌تر خودرو را با رینگ‌های بزرگ‌تر و قوس‌های چرخ متفاوت ترکیب کرده است. تصور کنید که پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی پشت صندلی‌ها با قدرت ۷۱۰ اسبی و گشتاور ۷۸۰ نیوتون متر غرش کند تا راننده معنی لذت واقعی را بفهمد.


متأسفانه خبرهای اخیر نشان می‌دهد نیسان برنامه‌ای فوری برای جایگزینی GT-R فعلی با نمونه‌ای جدید ندارد. در واقع باور بر این است نسل بعدی گودزیلا شاید تا سال ۲۰۲۷ تولید نشود زیرا ژاپنی‌ها فعلاً درباره استفاده از قوای محرکه هیبریدی یا تمام الکتریکی تصمیم نگرفته‌اند. تیم GT-R نیسان با رهبری هیروشی تامورا تصور می‌کند پلتفرم فعلی این خودرو تا ۲۰ سال می‌تواند بدون تغییرات بزرگ به حیات خود ادامه دهد و بنابراین نسل فعلی این خودرو می‌تواند با اصلاحات کوچک به مدت حداقل ۸ سال در بازار حضور داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Angus_812

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (426 ديدگاه)

    به نظر من باید جی تی آر پیشرانه وسط بشه تا با رقیباش مثل کوروت هوراکان پورشه ۹۱۱
    برابر بشه

  2. datsun

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    یه زمانی پادشاه نوربرگ رینگ بود رکورد دار پرشتاب ترین خودرو تولید انبوه دنیا در گینس بود تو درگ هیچ ماشینی شکستش نمیداد ولی حالا….
    آدم یاد این شیرهای پیر که از دسته جدا شدن و یه گوشه برا خودشون نشستن و بقیه رو نگاه میکنن میفته.

    1. مزدا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2087 ديدگاه)

      به نظرم وقتشه نیسان این شیر خفته رو دوباره به اوج برسونه .

  3. فريد

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (525 ديدگاه)

    جهان؟!!! ?
    هییییی بابا خفن…

    1. Saeed

      ۱۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (756 ديدگاه)

      هزاران ویدیو هست که نیسان gt_r تونسته خیلی راحت بوگاتی ویرون رو شکست بده
      حتی نیسان gt_r مدل r34 اسکای لاین هم خیلی راحت ویرون رو پودر کرد
      فقط کافیه سرچ کنی

      1. datsun

        ۱۹ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (3953 ديدگاه)

        اره اون اسکای لاین نهصد اسب بخار قدرت داشت

        1. Saeed

          ۲۰ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (756 ديدگاه)

          همون تیون های 2jz معروف میشه دیگه
          معمولا قدرتشون بین همون ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ اسب بخار میشه

  4. ممد ژانگولر

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (4193 ديدگاه)

    فکر میکنم nissan gt r50 ital desighn بیاد مثل فورد Gt 1966 اتاق قدیم که تبدیل به افسانه شد این هم افسانه بشه. بی نهایت طراحیش به دلم میشینه فقط باید منتظر بمونه که تولید بشه و نظر کارشناسان رو ببینیم.و از همه مهمتر فتح رکوردهای جدید

  5. Abbas.Lambo

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (873 ديدگاه)

    به اندازه ای که انتظار کشیدم واسه نسل جدید این ماشین و اونتادور،تو عمرم انتظار نکشیده بودم،ولی اگه جی تی آر موتور وسط بشه چی میشه لامصب!نسل فعلی با این همه سن و موتور جلو بودن هنو شاخه واس خودش

  6. ارشیا

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    این واقعا عجب چیزیه کاش یه فیس لیفت درست و حسابی براش بدن که شبیه همین باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا