نیسان جیتی آر سوپراسپرت برجسته و دیفرانسیل عقب ژاپنی که به گودزیلا مشهور است توانسته در یک رکوردشکنی تاریخی در سرعت ۱۹۰ مایل یا ۳۰۵ کیلومتر در ساعت اقدام به دریفتزنی با زاویه ۳۰ درجه نماید.
ماساتو کاواباتا قهرمان دریفت ژاپن با نشستن در این خودرو ۱۳۸۰ اسب بخاری و به ثبت رساندن این رکورد آنهم در پیست ۱.۸ مایلی فرودگاه بینالمللی فجیره در دبی امارات، توانست نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رساند. او بر اساس قوانین گینس، برای شکستن رکورد جهانی سه شانس داشت.
رکورد قبلی از آنِ یک راننده لهستانی با نام ژوزف پریژونسکی بوده که توانسته بود با یک دستگاه تویوتا جیتی ۸۶ در سرعت ۱۳۵ مایل یا ۲۱۷ کیلومتر در ساعت اقدام به دریفت کند. تصاویر و ویدئوی رسمی از این رویداد مهم و هیجانانگیز منتشر شده است که دیدنشان خالی از لطف نیست. [دانلود ویدئو]
king 918
۲۲ فروردین ۱۳۹۵خدایا 305 کیلومتر بر ساعت دریفت زده :-o
چطور صدو بیستا پشتک نزده ماشین نه چطور ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تو NFS هم زدنش سخته چه برسه به واقعیت …….
احمد
۲۳ فروردین ۱۳۹۵به قول شما توی دنیای تخیل هم تصورش سخته
دریفت با ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت ؟؟؟؟
از مهارت های راننده و شرایط که بگذریم واقعا جی تی ار به خصوص مدل نیسیمو بسیاد ماشین خارق العادهای هست
توی نورنبرگ هم رکوردهاش خیلی خوبه
شکوفه های کویری
۲۲ فروردین ۱۳۹۵خیلی جالبه دریفت با جی تی آر در سرعت 305 کیلومتر بر ساعت ، رکورد قبلی هم که برای جی تی 86 بوده و این حکایت از پایداری و تعادل بالای این ماشین ها دارد. کلا رکورد ها در دستان ماشین های ژاپنی است
حسين
۲۲ فروردین ۱۳۹۵دوست عزیز در خوب بودن ژاپنی ها شکی نیست اما این ماشینا تا خرخره تیونینگ شدن. یه نگاه هم به این پست بندازین شاید به خوب بودن آلمانی ها هم پی بردین:
http://www.pedal.ir/%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d9%85-%d9%88/%d8%b1%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%af%d8%b1%db%8c%d9%81%d8%aa-m5/
شکوفه های کویری
۲۲ فروردین ۱۳۹۵حسین آقا ، بهرحال طراحی و آیرودینامیک بدنه ماشین باید قابلیت این مانور و چرخش ناگهانی رو داشته باشه ، ضمنا مگه من گفتم که ماشین های آلمانی بد هستن ، ماشین های ژاپنی و آلمانی در رَده اول دنیا هستند و هر کدوم شایستگی های خودشون رو دارند
احمد باقری
۲۲ فروردین ۱۳۹۵کار خیلی سختیه، هم ماشین باید عالی باشه و هم راننده. شاهکار بود.
Nissan...Japan
۲۲ فروردین ۱۳۹۵ای بابا… باز این ماشین ترکوند!!!البته رانندشم واقعا رانندس.
Archi KHAN
۲۲ فروردین ۱۳۹۵اووووف
خدایش دمش گرم …
جا داره یادی هم بکنم از بعضی از راننده های انسان نمایی که در کوچه ها و محله های مسکونی جو گیر میشن و ضمن سلب آسایش مردم ، بچه های بی گناه دوچرخه سوار و … را از زندگی محروم میکنن :-( :”(
JDM eat sleep
۲۴ فروردین ۱۳۹۵پرو اون از اول تو بازی بوده ن رو نیمکت ن فقط میزد همرو…….دینامیک راز موفقیته.البته هیچی دی کی نمیشه(rx7)
amir chp
۲۸ فروردین ۱۳۹۵نویسنده عزیز جی تی ار دیف عقب نیست و چار چرخ محرک هست که خب البته به کمک سیستم تورک اسپلیتر میشه تنظیمش کرد که همه توانو به دیفرانسیل عقب بفرسته خط اولت اشتباهه
Cosworth
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ای بابا!
اینم که تقویت شدس!
اگه راست میگن با ماشین فابریک استانداردکارخونه رکورد بزنن!
ماشین تقویت شده ی 1380 اسب بخاری رکوردش به نام GT-R نباید ثبت بشه باید به اسم ماشین تقویتی 1380 اسبی ثبت بشه.
تازه بحث اسب بخار هم نیست فقط. کلی تغییرات دیگه مخصوص دریفت هم داره 100%.
موقعی میشه این رکورد رو به نام GT-R ثبت کرد که ماشین کاملا استاندارد کارخونه بدون کوچکترین تغییرات بیاد این سرعتو ثبت کنه.
بی ام و با ماشین 4 در خانوادگی صندوق دار! کاملا استاندارد میاد رکورد دریفت میزنه اینقدر هم سر و صداشو در نمیاره بعد اینا با ماشین سوپر اسپرت تازه با کلی تقویت و دسکاری و دسمالی! رکورد میزنن کلی هم کیف میکنن!! ببینید تفاوت تا کجاس!
اینم لینکش:
http://www.pedal.ir/%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%85-%D9%88/%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D9%81%D8%AA-m5/
datsun
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵این خودرو تیون شده توسط خود کمپانی نیسانه کار زیر مجموعه نیسان یعنی نیسمو بوده
از اینا بگذریم نیسان ماشین های فوق العاده ای برای دریفت های معمولی داره مثل 370z و 350z
سعید
۲۰ دی ۱۳۹۵GTR سیستم AWD داره ؟ بالا نوشتید “نیسان جیتی آر سوپراسپرت برجسته و دیفرانسیل عقب ژاپنی که به گودزیلا مشهور است”
درسته که برای دریفت باید سیستم ماشین رو به RWD تغییر بدن اما خود ماشین در حالت معمولی چهار چرخ هست !