نیسان

نیسان لیف، اولین خودروی الکتریکی با رکورد فروش 400 هزار دستگاهی

نیسان اعلام کرد از زمان عرضه‌ی خودروی الکتریکی لیف در سال ۲۰۱۰ تاکنون، فروش این خودرو به ۴۰۰ هزار دستگاه رسیده است. این خودرو در مقیاس جهانی پرفروش‌ترین محصول الکتریکی می‌باشد.


کل کارکرد لیف‌های موجود در دنیا از ۱۰ میلیارد کیلومتر هم گذشته است. بنا به گفته‌ی نیسان، لیف‌های فروخته شده باعث صرفه‌جویی ۳.۸ میلیون بشکه‌ای نفت در سال شده‌اند.


این خودرو در سه کشور ژاپن، انگلستان و آمریکا تولید می‌شود. لیف در بیش از ۵۰ کشور جهان عرضه شده و در نیمه‌ی اول سال جاری نیز به ۶ بازار جدید در آمریکای لاتین راه خواهد یافت. همچنین تا پایان سال شاهد عرضه‌ی این خودرو در ۷ کشور آسیایی هم خواهیم بود.


لیف در سال ۲۰۱۸ و با فروش بیش از ۴۰ هزار دستگاهی عنوان پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی اروپا را به خود اختصاص داد و همچنین پرفروش‌ترین خودروی بازار نروژ لقب گرفت.

نیسان لیف در سال ۲۰۲۰ و به عنوان اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه معرفی شد و جذابیت دسترسی خودرویی الکتریکی برای خریداران خودروهای غیر لوکس را به نمایش گذاشت. کمتر از یک دهه‌ی پیش از خودروهای الکتریکی به عنوان محصولاتی با بازار محدود نام برده می‌شد.


امروزه شاهد افزایش تعداد مشتریانی هستیم که می‌گویند شاید خودروی بعدی آن‌ها از نوع الکتریکی باشد. مشتریان نیسان لیف را به خاطر قدرت، پرفورمنس چابک و تکنولوژی‌های پیشرفته همچون دستیار پرو پایلوت انتخاب می‌کنند.

نیسان لیف 2018
نیسان در زمان عرضه‌ی اولین نسل لیف به پیشروی جهانی در تولید و ترویج استفاده از خودروهایی با آلایندگی صفر تبدیل شد. این کمپانی خود را به همکاری با دولت‌ها و شرکت‌های دیگر به منظور حمایت از خودروهای الکتریکی و ارزان‌تر شدن آن‌ها متعهد می‌داند.


در ادامه رکوردهای فروش نیسان لیف از زمان عرضه در دسامبر سال ۲۰۱۰ تاکنون را مشاهده می‌کنیم:

  • فروش ۱۰۰ هزار دستگاهی در سال ۲۰۱۴
  • فروش ۲۰۰ هزار دستگاهی در سال ۲۰۱۵
  • فروش ۳۰۰ هزار دستگاهی در سال ۲۰۱۸
  • فروش ۴۰۰ هزار دستگاهی در سال ۲۰۱۹

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. فرامرز

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    با ورود هیوندای کونا که با قیمت مشابه مسافت دو برابری رو با یک بار شارژ طی میکنه و هم اینکه کراس اوور هست (با یه پلتفرم یکسان، کراس اوور ها معمولاْ ۲۰ درصد گرونتر از هاچبک ها هستن)، شانس زیادی برای فروش بیشتر نداره. از طرفی مشکل رپیدگیت (سرعت پایین شارژ باتری وقتی بخواهید تو مدت کوتاهی چند بار شارژ کنید) و افت ظرفیت باتری ها تو فصول سرد از معایب لیف نسبت به کونا هست. البته مثل اینکه تو مدل ۲۰۱۹ این مشکلات کمتر شده

    1. بهزاد

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      دوست گرامی هیوندای کونا در حالت دمای عادی طبق برآورد میانگین 460 کیلومتر و در هوای سرد حدود 330 کیلومتر میتونه با شارژ کامل طی کنه.
      فعلا باطری های لیتیوم این مشکل را دارند.
      ظرفیت باطری های کونا 67 یا 64 کیلووات
      ظرفیت باطری لیف 40 کیلووات
      قیمت لیف با تجهیزات کامل یا تریم بالا حدود 37 هزار دلار
      قیمت کونا در تریم بالا 41 هزار دلار که هر دو اگر اشتباه نکنم از مشوق 7500 دلاری برخوردارند.

  2. پویان

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (825 ديدگاه)

    پیشتاز خودروهای برقیه .
    همه فکر میکنن تسلا پیشتاز بوده .
    نیسانم لیف با افزایش برد خیلی بهتر تسلاست .
    ولی تسلا به دلیل قدرت تبلیغاتی و قلدری های رئیس جمهور جدید امریکا فروشش توی امریکا زیاده

    1. datsun

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (3931 ديدگاه)

      نیسان حدود هفتاد سال پیش تولید انبوه تمام الکتریکی خودروی به نام” تاما” رو در ژاپن داشت که توسط زیر برند پرنس موتورز تولید میشد

    2. Elmiraj

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (3187 ديدگاه)

      دوست عزیز تسلا تا سال ۲۰۱۸ محصول تولید انبوهی با قیمت کمتر از ۷۶ هزار دلار نداشته ….. اون وقت شما با نیسان لیف ۳۸ هزار دلاری مقایسه می کنی!!!!
      .
      خوبه بدونی تسلا مدلل۳ که سال ۲۰۱۸ قیمتش از ۴۶ هزارر دلار کمتر نشد به فروش بالای ۱۴۶ هزار دستگاهی رسید!!!!!!
      .
      .
      در ضمن خوبه بدونی دونالد ترامپ تا وقتی بنزین سوز ها هستن روی خوشی به الکتریکی سازان نداره…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا