به احتمال زیاد طبق گفتههای منابع ارشد کمپانی، نیسان یک سوپرمینی الکتریکی در حد و اندازههای فیستا و یا یک کراس اوور را برای قرار گرفتن در جایگاهی پایینتر از لیف خواهد ساخت.
از زمان معرفی مدل لیف در سال ۲۰۱۰ تاکنون این شرکت بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه از خودروی یاد شده را به فروش رسانده و پیش از این نیز برنامهریزی برای ساخت مدلی نزدیک به لیف را در دستور کار خود داشته است. ارائهی پروتوتایپ الکتریکی بلیدگلایدر این حدس و گمان را تقویت کرده که قدم بعدی نیسان گسترش تکنولوژی کاملاً الکتریکی در مدلهای تولیدی این خودروساز است. هرچند،Gareth Dunsmore، مردی که یکی از کلیدیترین افراد در برنامههای خودروهای الکتریکی نیسان در اروپا است به اتواکسپرس گفته که خودروی اسپورت اولویت اصلی برند نیسان نیست. به جای آن Dunsmore ایدهای روشن از مدلی که چراغ سبز را دریافت خواهد کرد به ما داده است:ما ۵.۴ میلیارد دلار در پروژهی خودروهایی چون لیف سرمایهگذاری کردهایم بنابراین نیاز داریم که رضایت طیف زیادی از مشتریان را به دست آوریم. در اروپا این موضوع میتواند به معنی تولید هاچبکی در سگمنت B و در حد و اندازههای فورد فیستا و یا یک کراس اوور باشد.
او اضافه میکند:
اولین افرادی که خودروهای الکتریکی را خریدند افراد پیشرو در این زمینه بودند. موج دوم استفاده از این خودروها توسط سازمانها و ناوگانهای خودرویی مختلف بود و در نهایت خانوادهها که خواستار قیمت مناسب و کاربرد بالا بودند به سمت این خودروها متمایل شدند. لیف این موارد را ارائه کرده و به همین روند ادامه خواهد داد.
نیسان گزینههای مستقیمی برای یک مدل الکتریکی سگمنت B دارد که در تصویر انحصاری ما میتوانید آن را ببینید. این خودروی کوچکتر میتواند خواهر رنو ZOE شود و بهصورت بالقوه از پلتفرم و تکنولوژیهای باتری آن بهره بگیرد.
منبع: autoexpress
سينا
۸ مهر ۱۳۹۵ماشینای الکتریکی به درد نمیخورن …. چون لذت رانندگی باهاش معنایی نداره
Danial
۸ مهر ۱۳۹۵مثلاً الان با پراید خیلی لذت رانندگی میکنی که نمیخوای اینو ماشینهای تمام برقی رو بخری داداش به فکر آلودگیه هوا باش تا چند سال دیگه همه از سرطان میمیریم بخاطر این همه سربی که تو هوا هست.
انگار همه دره ر زمان در حال مسابقن که بگی این ماشینا حال نمیده.
سينا
۸ مهر ۱۳۹۵نه عزیز پراید ندارم
ولی اینو همه میدونن که ماشین الکتریکی شتاب و سرعتش شاید بهترین باشه ولی مصنوعیه !!
مث این هست که شما به جای غذا خوردن یه قرص انرژی بخوری و نیاز بدنت رو تامین کنی اینجوری دیگه لذت غذا خوردن رو نمیچشی
عایرضا
۸ مهر ۱۳۹۵ماشین بنزینی هم ممکنه قدرت و شتابش بیشتر باشه ولی مصنوعی لذت واقعی الغ سواری داره!!!!!!
uss zumwalt DDG-1000
۸ مهر ۱۳۹۵سینا عزیز وقتی تست نشده و سوار نشدیم نمیشه همینطوری نظر داد و گفت معنایی نداره
شاید اتفاقا لذت بخش باشه
soroush
۸ مهر ۱۳۹۵این ماشینا شهریه. قرار نیست با این ماشین بری تو پیست
اگه میخای عشق و حال کنی جاش تو پیسته نه تو شهر
به عنوان یه وسیله ی روزمره ماشینای الکتریکی بهترین گزینه اند چون نرم و بی سروصدا و بدون الایندگیه
حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودرو داخلی
۸ مهر ۱۳۹۵سلام خدمت دوست خوبم
منظور شما از لذت رانندگی دنده عوض کردنه؟
چون سدان چهار در الکتریکی تسلا سوپر اسپرت لامبورگینی آونتادور در شتاب اولیه میگیره پس بی شک منظور شما دنده عوض کردنه
حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودرو داخلی
۸ مهر ۱۳۹۵ماشینهای با احتراق درونی منظورم بنزین سوز ویا هر اتومبیلی که برای به حرکت درآمدن سوخت میسوزونه است محکوم به فنا هستن چون سوخت یک انرژی محدود و با تجدید پذیری طولانی مدته چون الان نفت به میزان زیاد در دسترسه استفاده از اتومبیل احتراق درونی به صرفه است ولی زمانی که نفت به اتمام برسه چی ؟از کجا برای این اتومبیل های آلاینده سوخت تهیه میکنیم.پس ناگزیرم این تکنولوژی رو از چرخه خارج کنیم .به زودی اتومبیل های احتراق داخلی منقرض خواهند شد و اتومبیل های الکتریکی عاشقان سینه چاک خودشون رو پیدا میکنن که با پوزخند به نسل گذشته برای اتومبیل خود هورا میکشند
کامیاب
۸ مهر ۱۳۹۵حمید محکوم به فنا نیستن،در دوره ای رو به زوال میرن تا زمانی که سوختی انقلابی و پاک پیدا بشه(مثل اتانول با قیمت پایین)
حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودرو داخلی
۸ مهر ۱۳۹۵سلام خدمت کامیاب عزیز
همین الان این انرژی پاک در دسترس هست فقط نیاز به بلوغ تکنولوژی داره که اون هم داره محقق میشه و اون هم چیزی نیست جز برق . تولید آسان و بجا نگذاشتن آلایندگی پس از مصرف و در دسترس بودن آن جزو شاخص ترین موارد مثبت این انرژی میباشد.یکی از پر هزینه ترین بخش ها در تولید یک اتومبیل موتور یا انجین اونه که هزینه گزافی رو صرف ایجاد و توسعه و تحقیق و گسترش برای خودش میکنه که توی یک ماشین الکتریکی این بخش کاملا بالغ بوده و اون پیچیدگی انجین احتراق داخلی رو نداره از قطعات کمتری ساخته شده که در نتیجه خرابی کمتری داره و کلا نسبت به موتور احتراقی خیلی ساده تره پس تعمیر و نگهداری کم هزینه تری داره فقط تنها مشکل اتومبیل الکتریکی باطری اونه که به لطف پیشرفت تو صنعت باطری های لیتیوم یون داره این مشکل هم برطرف میشه بعید هم نیست که تا چند وقت دیگه نسل جدیدی از باطریها با مطرح تر شدن اتومبیل های الکتریکی معرفی بشن .این نظر منه کلا ماشین الکتریکی با ماشین احتراقی از نظر کار کرد فرقی ندارن فقط یکی میتونه بدون آلایندگی باشه ومن بدون آلایندگی رو انتخاب میکنم
امیرحسین ق.
۸ مهر ۱۳۹۵دلم میخواد وقتی مقاله ای رو در پدال میخونم و به اطلاعاتم افزوده میشه در بخش نظرات اعلام کنم ، و به کسی که زحمت کشیده بازخورد مثبت بدم تا بدونه زحمتش پر ثمر و مفید بوده.
غیر از این حرف خاصی ندارم.
ممنون از تیم خوب و پرانرژی پدال. با آرزوی سلامتی.
uss zumwalt DDG-1000
۸ مهر ۱۳۹۵دمت گرم با این لحن با ادبانه