برخی افراد میگویند نیسان Z 2023 خودروی جدیدی نیست زیرا از همان کد شاسی Z34 مدل پیشین 370Z استفاده کرده و پیشرانه VR30DDTT آن نیز چند سالی است در برخی محصولات اینفینیتی بکار میرود. همچنین گیربکس ۶ سرعته دستی این خودرو از پدرش به ارث رسیده و به این موارد باید اکسلها و دیفرانسیل را نیز اضافه کرد؛ اما آیا این موارد باعث شده محصول اسپورت نیسان جذابیت کمتری داشته باشد؟ خیر اصلاً.
با ورود به عصر الکتریکیها، نسل جدید Z احتمالاً یکی از آخرین خودروهای اسپورت درونسوز خواهد بود. به طرفداران توصیه شده از صدای خوب پیشرانه درونسوز این خودرو لذت ببرند و قطعاً نیروگاه ۶ سیلندر نیسان نیز آنها را ناامید نخواهد کرد. این هفته ما فرصت لذت بردن از صدای پیشرانه نسخه پیشتولیدی Z جدید را داشتهایم.
اگرچه این صدا جذابترین صدای تولیدی بین پیشرانههای ۶ سیلندر بازار نیست اما نیسان به مشتریان گفته که صدای Z جدید بهتر هم خواهد شد. ما نمیدانیم منظور نیسان از بهتر شدن صدا چیست اما امیدواریم در آینده صدایی گیراتر و خشنتر از اگزوز بیرون آید. اگر همین صدای تولیدی نیز برای لذت شنیداری مالکان کفایت نکند همواره سیستمهای افترمارکتی هم وجود دارند که صدای پرطنینتری را ایجاد میکنند.
پیشرانه Z جدید قدرت ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۷۵ نیوتون متری تولید میکند که نسبت به 370Z قبلی ۶۸ اسب بخار و ۱۰۸ نیوتون متر قویتر شده است. اگر خواهان این پیشرانه با گیربکس اتوماتیک هستید میتوانید نمونه ۹ سرعته جدید به همراه پدال شیفترها را انتخاب کنید که از GT-R گرفته شده است.
درحالیکه رقیب اصلی Z جدید یعنی تویوتا سوپرا فقط بهصورت کوپه تولید میشود اما پسرعموی آلمانی آن یعنی ب ام و Z4 بهصورت کانورتیبل سقف نرم در دسترس است. آیا نسخه رودستر Z هم برای رقابت با بیمر تولید خواهد شد؟ نیسان فعلاً پاسخی به این سؤال نداده اما شاید در آینده چنین اتفاقی رخ دهد.
شایعاتی هم درباره تولید نسخه احتمالی Z نیسمو به گوش رسیده است. احتمالاً این خودرو به این زودیها دیده نخواهد شد چراکه نسخه عادی Z اوایل سال ۲۰۲۲ روانه بازار خواهد شد و بنابراین شاید در سال ۲۰۲۳ بتوانیم Z نیسمو را ببینیم.
I LOVE MY GOD
۳۰ مرداد ۱۴۰۰وای عاشقش شدم خیلی عالیه
کافر مقدس
۳۰ مرداد ۱۴۰۰این جذابه ماستانگ یا داج چیه
چی ش جذاب بود کسی فهمید دستشو ببره بالا
از هر کلیپی یک خبر درست میکنن
datsun
۳۰ مرداد ۱۴۰۰این نظر شماست محبوب نبود این همه سال تولید نمیشد
AMG GT R
۳۰ مرداد ۱۴۰۰صد در صد غرش V8 سوپرشارژ از ناله یک v6 توربو جذاب تره
در ضمن طراحی موستانگ و داج خیلی زیباتر و خشن تره
اصلا خجالت داره اسم این اسطوره ها رو کنار z بیاری
اسم هاشون هم خودش گویای همه چیز هست
datsun
۳۰ مرداد ۱۴۰۰یکی از خنده دار ترین کارهای دنیا اینه که جلو یه اسطوره مثل نیسان z اسطوره اسطوره کنی.
حسین
۳۰ مرداد ۱۴۰۰در عوض چهارصد اسبش واقعیه نه مثل بعضیا که هشتصد اسب قدرت دارن ولی از سدان های چهار در ششصد اسبی میبازن
محمدهادی
۳۰ مرداد ۱۴۰۰خخخخ😄😄😄
ماکسیمیلیان
۳۰ مرداد ۱۴۰۰درود!
این نظر نشان دهنده ی سلیقه ی شما است ، اما نبایستی این چنین دیدگاه خود را بیان کنیم ؛ در اینطور مواقع دیدگاه محسوب نمیشود ، تحمیل کردن و توهین آمیز دو واژه ی مناسب تری هستند!
البته نصیحتی دوستانه بود ؛ انتخاب با شما است ؛ بنده ی حقیر ، حق جسارت و توهین نداشته ، ندارم و نخواهم داشت!
با سپاس ، یاعلی🌷
جناب ایکس
۳۱ مرداد ۱۴۰۰یکی ناله کننده ترین ماشینای دنیا همین وی هستای سوپر شارژه. تو گرند تور هم جرمی کلارکسون همش میگه. اصلا همین که گفتی زد در حد موستانگ و اینا نیست یعنی که چیزی در این باره نمیدونی و الکی نظر میدی. حداقل بعضیا اگه نمیدونن (که عیب نیست) نظر الکی هم نمیدن. مشکل کشور ا همینه. مثلا کشتیگیر میاد میشه نماینده مجلس یا مثلا کسی که یه عکس با شرت ورزشی نداره میاد میشه فلان یا هزار جور اینطور پست و جایگاها خودتونم خیلی ازش شنیدین
احمدرضا
۳۰ مرداد ۱۴۰۰چون صدای اونا جذابه که قطعن هست
این نمی تونه جذاب باشه؟
شما نمی تونی دوتاش رو در کنار هم در نظر بگیری؟ 😐
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳۰ مرداد ۱۴۰۰صدای اگزوز در واقع همون صدای کیت اگزوزه منتها کیت اگزوز روی هشت سیلندرا بهتر از ۶ سیلندرا کار میکته ، درست نیست یه اسطوره رو بخاطر کیت اگزوز یه ماشین دیگه پایین بکشیم حتی اگه اوناهم اسطوره بودن
Sina10
۳۰ مرداد ۱۴۰۰شما تا دیروز میگفتین صدای موتور فلانه و بهمانه و این چیزا الان درباره صدای موتور نیسان z و موستانگ چلنجر نظر میدین؟
تا دیروز نظرتون این بود هر کسی درباره صوای موتوز نظر میده سطح دانش خودروییش در حد پرشیا و پرایده و اینجور حرفا ، الان چرا خودتون درباره اش نظر دادین؟
دوست گرامی صدای موتور خیلی مهمه واسه یه ماشین باز و یا علاقه مندان واقعی خودرو
صدای V8 و یا ۶ سیلتدر هر کدوم جذابیت های خاص خودشونو دارن ،
صدای کلاسیک یه جگوار F تایپ جذابیت خودشو داره ، یا صدای زیبای بنتلی یا صدای یه LFA هر کدوم به روش خودشون جذابن
یه V8 سوپرشارژر جذابیتش با یه تنفس طبیعی خیلی فرق داره
رانندگی ها هم همینطور ، چلنجر ماستنگ قدرتمند و خشن هستن ، مخصوصا چلنجر که کلا واسه خط مستقیمه ، اما نیسان Z بیشتر برای دریفت یا کار های دقیق تر مناسبه
امیرعلی
۳۰ مرداد ۱۴۰۰من که نسل قبل رو بیشتر دوست داشتن من یک چیز رو بدون تعصب میگم و بدونید که نمیخوام هیت بدم ولی شرکت های ژاپنی خیلی دارن کم کاری میکنن دیر نسل عوض میکنن اگر هم عوض کنن از همه تکنولوژی ها استفاده نمیکنند یا خیلی طراحی های مسخره ای دارن دوباره هم میگم قصد هیت دادن ندارم و خودم هم از
طرفدار های ماشین های ژاپنی هستم ولی باید قبول کنیم حقیقت رو.
علی
۳۱ مرداد ۱۴۰۰منم با شما موافقم نسل قبلی واقعا یه شاهکار بود جذاب و دیدنی ولی از این نسل اصلا خوشم نمیاد که هیچ حتی این طرح با چهره خندان لایق اسم نیسان z با اون گل گیر های پهن خشن نیست
ارشیاsvj
۳۱ مرداد ۱۴۰۰منم موافقم
نسل قبلی طراحیش خیلی بهتر بود.
ولی بقیه چیزا این خیلی بهتره.
Nima
۳۰ مرداد ۱۴۰۰صداش شبیه ۶ سیلندر هاى سدان بود.
اصلا جذاب نبود.
۴۰۰ اسب ماشینه مثلا!
امیر
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ماشین باحالی دوستش دارم. ولی آنچنان صدایی من نشنیدم. ظاهر خوبی هم داره اتفاقا
ولی 370z قشنگ تر بود.
کیان
۳۰ مرداد ۱۴۰۰من فکر میکنم ک ممکنه مثه یه اپشن تو تریمهای مختلف کیت اگزوز داشته باشه نیسان زی عزیز
شاید اولین کلیپ ک دیدم مثلا با کیت خاموش بوده یا بدون کیت، بنظرم این فرضیه میتونه منطقی باشه
چون بین خیلی از خودروسازها و اسپرت سازها مرسوم هست
datsun
۳۰ مرداد ۱۴۰۰تو کلیپ دوم صداش تقریبا مثل gtr خفه تر در کل جذابه
Mad.z.Max
۳۱ مرداد ۱۴۰۰کلیپ دوم خیلی ادیت داره، ولی کلیپ اول کاملا صدای خالص ماشینه. که واقعا صدای خاصی نداره :( من عاشق زد جدید هستم، بنظرم بهترین انتخابه تو رنج قیمتی ۴۰ هزارتا
ولی صداش توی اون کلیپ مالی نبود. البته با همون صدا هم اگه تو دستزسم بود حتما میخریدمش!
مازیار
۳۰ مرداد ۱۴۰۰صدای اگزوز اتومبیلها رو از بلندگوی تلفن همراه
میشه شنید اما نمیشه راجع بهشون قضاوت کرد
جناب ایکس
۳۱ مرداد ۱۴۰۰دقیقا. صدای ماشینا باید با میکروفن های مخصوصی گرفته بشه (نه آنچنان عجیب غریب ولی میکروفن خاص خودشو داره)
محمد مختاری آذر
۳۰ مرداد ۱۴۰۰این نسل خیلی زیبا هستش
مهدی
۳۰ مرداد ۱۴۰۰واقعا طراحی سادشو دوست دارم مخصوصا نمای عقبش
" Swedish Arrogant Tiger "
۳۰ مرداد ۱۴۰۰نمای عقبش دوست داشتنیه کاش رو جلو هم کمی بیشتر کار میکردن تا یه اسپورت ایده آل میشد.
حسین دهمرد
۳۰ مرداد ۱۴۰۰شبیه برقی ها شده یه طرحی انیمیشنی داره که من زیاد خوشم نیومد. صدا هم چندان موافق صدا تو ماشین نیستم حتی لامبورگینی باید موقع روندن آرامش داشته باشه.
واسه صدا هیچی جای موتور سنگین رو نمیگیره.
حسن
۳۰ مرداد ۱۴۰۰اسطوره اسطورهها
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ماشین خیلی خوب و دوست داشتنی هست ولی فقط یه اشکال داره ، ماشین ژاپنیه و تیوتن کردنش ، نیسان زی ماشین تیون پذیری نیست
Mad.z.Max
۳۱ مرداد ۱۴۰۰اینو جدی گفتی؟
نیسان زد تیون پذیر نییییییست؟؟؟؟؟؟
میثم
۳۰ مرداد ۱۴۰۰دم نیسان گرم آبروداری کرد
تویوتا که با دست خودش اسطورشو برد زیر سوال
محمدهادی
۳۰ مرداد ۱۴۰۰صداش دقیقا صدای یه اسپرت معمولیه
ولی خودش اصلا ماشین معمولی نیست
نیسان زی فقط نسخه نهاییش ینی نیسمو
اصل صدای موتور رو تو اون نسخه خواهید شنید
من این ماشینو خیلی دوست دارم
سقفش چه شیب لاتی داره تا انتهای ماشین
دمشگرم با این طراحی
علی
۳۱ مرداد ۱۴۰۰نسل قبلی زیباترین نیسانی هست که تابحال دیدم. آدمو بوجد میآورد نسل جدید جالب و جذاب نیست هرچند خوبه ولی این طرح لیاقت نیسان z بودن رو نداره بنظرم البته منظورم طرح بیرونی هست ولی باطن از نسل قبلی هم بهتر خواهد بود
جناب ایکس
۳۱ مرداد ۱۴۰۰بنظرم دلش نیومد خیلی گاز بده
Reza Waffen SS
۳۱ مرداد ۱۴۰۰انچنان صدای دلنشینی هم نداشت
علی احمدی
۳۱ مرداد ۱۴۰۰مطمئنا معیارها و سلایق فرق میکنه…ولی برای من صدای اگزوز پیکان جوانان دلنشین ترینه…تلفیق گوشنوازی و حس نوستالوژیک
آریا ماشین
۲ شهریور ۱۴۰۰همین الان هم از قلدر های کلاس اسپرته
نیسان ۴۰۰z نیسمو که بیاد کل اسپرت ها رو قتل عام میکنه و میشه سریع ترین اسپرت جهان بالاتر از پورشه و آئودی و لوتوس
M.K karimi
۱۷ شهریور ۱۴۰۰واقعا برام سواله که دوستانی که اینقدر با تعصب از این مدل حمایت میکنن واقعا باور دارن که این نیسانz همون نیسانz هست….؟!؟!
اصلا درک نمیکنم.