نیسان میگوید باتریهای بکار رفته در لیف الکتریکی طول عمر حدود ۲۲ ساله خواهند داشت.
مدیر سرویسهای انرژی رنو-نیسان در کنگرهی اتوموتیونیوز اروپا که در گوتنبرگ برگزار شده اظهار داشت باتریهای بکار رفته در این خودرو میتوانند ۱۰ تا ۱۲ سال بیشتر از طول عمر خودرو دوام بیاورند. نیسان به دنبال ریکاوری کردن این باتریها نیز خواهد بود.
این خودروساز ژاپنی در حال کار روی برخی از پروژهها به منظور استفاده از باتریهای جدید و قدیمی است. برای مثال نیسان سیستم ذخیرهی سه مگاواتی را در استادیوم فوتبال آمستردام افتتاح کرده است. این مجموعه از ۱۴۸ مجموعه باتری جدید و کارکرده استفاده میکند.
بیشترین محدوده حرکتی نسل فعلی نیسان لیف به مدل پلاس تعلق دارد که با قیمت پایهی ۳۶۵۵۰ دلاری در آمریکا عرضه میشود. این خودرو از مجموعه باتری ۶۲ کیلووات ساعتی و برد ۳۶۳ کیلومتری استفاده میکند. لیف پلاس همچنین دارای قوای محرکهی قویتر با قدرت ۲۱۴ اسب بخاری و گشتاور ۳۳۸ نیوتون متری است که نسبت به نسخهی استاندارد این خودرو بهبود ۶۷ اسب بخاری و ۱۹ نیوتون متری را نشان میدهد.
LEWIS HAMILTON (مجید)
۸ خرداد ۱۳۹۸همین ریکاوری این باتری ها که دنبالشن فکر خیلی خوبیه
۲۲ سال دوام باتری ? یعنی بیشتر از عمری که اونجا از ماشین استفاده میکنن
arash
۸ خرداد ۱۳۹۸خیل گرونه
الان که بنزین ارزونه نمیصرفه
با ۳۶ هزار دلار میشه ماشین های خفن خرید تازه این قیمت پایه هست
مرتضی مقدم
۹ خرداد ۱۳۹۸گرونه.از قیمت پایه سی کلاس بنز و سری سه بی ام و بالاتره.طبیعی هست ک فعلا گرون باشه.این تکنولوژی هنوز خیلی راه داره برا رشد.و ضمنا خودروی برقی به معنای آلودگی کمتر نیست الزاما.در صورتی آلودگیش واقعا کمتره که منابع تامین برق برا این وسایل از منابع فاقد آلودگی و تجدید پذیر مث باد و سد های ذخیر آبی و خورشیدی و … تامین شده باشن نه از مازوت و ذغال سنگ.سوخت چ توی شهر بسوزه چ وسط بیابون فرقی ب حال محیط زیست نمیکنه هر دو تا ب ی اندازه مخربن.تبلیغات حول این خودروها تا حدی غیر واقعی و فریبکارانست.