نیسان بیش از ۳ میلیون خودرو در آمریکا را به خاطر اینکه ممکن است ایربگ سرنشین در تصادفات باز نشود فراخوان کرده است.
مشکل این است: سیستم تشخیص هوشمند ایربگ صندلی سرنشین جلو ممکن است که یک سرنشین بزرگسال را با یک کودک اشتباه بگیرد. بدین ترتیب، حسگرها شاید تشخیص دهند که صندلی جلو علیرغم حضور فرد خالی است. اگر چنین کاری صورت پذیرد، ممکن است که ایربگ سرنشین جلو خاموش شود و یا در تصادفات عمل نکند. این فراخوان خودروهای نیسان آلتیمای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، لیف و سنترا و همچنین ماکسیما ۲۰۱۶-۲۰۱۷، نیسان پت فایندر ۲۰۱۳-۲۰۱۷، تاکسی NV200 2014-2016، اینفینیتی QX60 و Q50، نیسان روگ ۲۰۱۴-۲۰۱۷، مورانو ۲۰۱۵-۲۰۱۶، اینفینیتی JX35 2013 و شورلت سیتی اکسپرس ۲۰۱۵-۲۰۱۶ را که برپایه ی NV200 بنا شده را تحت تأثیر قرار میدهد. خریداران این مدلها در طی ۶۰ روز اطلاعیهای را دریافت خواهند کرد. برخی مدلها نیازمند جایگزینی کامل سیستم تشخیص هوشمند ایربگ هستند اما در برخی دیگر تنها برنامهریزی دوبارهی این سیستم و واحد کنترل ایربگ موردنیاز خواهد بود. رفع مشکل خودروی شورلت سیتی اکسپرس توسط جنرال موتورز انجام خواهد شد. نیسان اعلام کرده که ۳,۱۷۷,۶۴۵ دستگاه خودرو در ایالاتمتحده تحت تاثیر این مشکل هستند.منبع: motortrend
ZIPPO
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ممنون از اقا شاهین به خاطر مقالات خوبش
چند نکته توی این فراخوان ها هست اولا اینکه اگه به جمله دقیقتر توجه کنید :
نیسان بیش از 3 میلیون خودرو در آمریکا را به خاطر اینکه ممکن است ایربگ سرنشین در تصادفات باز نشود فراخوان کرده است.
” ممکن است ” / خودروساز اونقدر سلامت خودرو هاش و مقوله کیفی اونها براش مهم بوده که فقط به خاطر یک احتمال داره خودش رو زیر بار هزینه های بسیار زیادی میبره که البته توی بازار بسیار رقابتی مثل امریکا هر اشتباه کوچیک میتونه به راحتی حتی باعث ورشکسته شدن و تحمیل هزینه های مالی برای شرکت ها باشه
این فراخوان ها از طرفی هم یک جورایی مسئولیت پذیری و دقیق بودن و اهمیت به مشتری رو القا میکنه در ذهن خریدار ها که در نهایت برای شرکت اثرات بسیار مثبتی داره
قوانین امریکا برای خودرو ها و خودروسازها بسیار سخت گیرانه هست و اگر سازمان های نظارتی زودتر از خودروساز ها به اشکالات پی ببرند روزگار خودروساز رو به بدترین نحو ممکن سیاه میکنند
مثل اتفاقی که برای فولوکس افتاد و باعث تحمیل هزینه های بسیار سنگینی به این شرکت شد
اینو هم اضافه کنم که اگه یادتون باشه به علت نقص فنی در 405 و سمند در سال های گذشته بسیاری از مردم ما ( بیش از صد نفر ) زنده زنده توی اتیش سوختند اما کسی حتی غذر خواهی هم نکرد
تفاوت ها رو میشه اینجا ها احساس کرد
ارش
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵انصافا اگه خودروسازان ایرانی بخوان فراخوان بدن واسه عیب و ایراد محصولاتشون هر خودروی که از اول تاسیس شرکتشون تولید کرده اند رو باید براش فراخوان بدن
Sina
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵تویوتا، نیسان، هیوندای، کرایسلر و…..همه دارن فراخوان میدن چه خبره!!! تو ایران که اصلا خبری از این سوسول بازیا نیست چون برای ایرانخودرو و سایپا افت داره فراخوان بدن اعتبارشون کم میشه، کلا وقتی چند صد نفر بخاطر ایرادات ماشیناشون مردن شاید آون ایراد رو تو تولیدات بعدی رفع کنن، تازه آگه نزن خراب ترش نکنن
احسان آرسنالی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵بازم ایربگ!!!!!
علي
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵نیسان هم نیسانای قدیم. الخصوص وانتاش . بار میزد در حد ۳ تا گاو نر . آخ نمیگفت. قدیم ی دوستی داشتم ی جگوار داشت میگفت انقدر بد تعمیر بود دادمش ی نیسان گرفتم .
مهرداد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵چه کابین زیبایی داره ماکسیمای نسل جدید
بهنام طیبی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵قضیه این کیسه هوا ها چیه که چندین خودروساز دیگه هم فراخوان شده بودن
احمد باقری
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵این فراخوانها باید انجام بشه و حتما نیاز هستند و مسئولیت پذیری اونا رو نشون میده، ولی تعداد این فراخوانها در این چند سال اخیر، خیلی داره زیاد میشه و باید یه فکری به حالشون کرد.