نیسان

فراخوان نیسان سنترا به خاطر مشکل فرمان

نیسان بیش از ۱۳۸ هزار دستگاه سنترا را به خاطر مشکل نگران کننده فرمان فرا می‌خواند.

فراخوان اعلام شده توسط NHTSA نشان می‌دهد سنترا مدل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شاید با سیبک فرمانی تولید شده باشند که در زمان مونتاژ خم شده باشد.

نیسان می‌گوید مشکلات ساخت در کارخانه خود باعث این مشکل بوده و اظهار داشته سیبک فرمان معیوب می‌تواند روی فرمان پذیری خودرو تأثیر منفی گذاشته و باعث لرزش‌هایی در فرمان شود. اگر سیبک فرمان بشکند شاید کنترل فرمان از دست راننده خارج شود و این امر ریسک تصادف را در پی خواهد داشت.

این فراخوان در کل شامل ۱۳۸,۷۳۶ دستگاه سنترای تولیدی بین ۲۵ نوامبر ۲۰۱۹ تا ۲۴ مارس ۲۰۲۱ می‌باشد. نیسان می‌گوید هیچ‌گونه گزارشی از تصادف یا جراحت مرتبط با این حادثه به دستش نرسیده است.

ژاپنی‌ها هجدهم ژوئن و از طریق نمایندگی‌های خود متوجه این مشکل شده و از پنجم آگوست کار اطلاع‌رسانی به مشتریان را شروع کرده‌اند. مالکان خودروهای تحت تأثیر این فراخوان به‌زودی به نمایندگی‌های مجاز مراجعه خواهند کرد تا پس از بررسی‌های لازم در صورت نیاز سیبک های فرمان به‌صورت رایگان تعویض شوند.

این اولین باری نیست که سنترا در سال جاری فراخوان می‌شود. نیسان در ماه مارس ۸۰۷,۳۷۶ دستگاه سنترا مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ را به خاطر احتمال روشن نشدن چراغ‌های ترمز در زمان فشار پدال ترمز فراخوان کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    یک ماشین با طراحی و امکانات خیلی خوب و قیمت مناسب
    ولی تو بخش فنی از نظر کیفی با کرولا و سیویک فاصله داره

    1. کیان

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      انصافا طراحی خیلی شیکی داره، از کلاس خودش خیلی بیشتر میزنه
      مخصوصا ک امکان سفارش دو رنگ هم براش موجوده، طراحی جدیدترش خیلی گیراتر از نسل قبلیش هست
      چه داخلش چه خارجش

    2. Kato

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (469 ديدگاه)

      به آمار فروش دقت کن

      چقدر زیاد فروش داشته

      دمش گرم 😉

    3. mahan

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      مخصوصا از وقتی که ایم جلوپنجره vشکل رو پهنتر کردن ماشین خیلی گیرا شده و اینکه چراغاش مثل ادم به ابعاد ماشین میاد و این قدر الکی ریز نکردن.البته هیچی فیس و هیبت ماکسیما نمیشه با اینکه مال 2019 هستش اما فوق العاده قشنگ و جدید بنظر میرسه کلا طراحی های نیسان ماندگاری مطلوبی دارند و cvt از نیسان حذف بشه قشنگ یک دو پله شایدم بیشتر نیسان میاد بالاتر

  2. RezaRs

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    آقایون خواهش میکنم یکبار فیلم خط تولید و کار تو خط تولید تو هر شرکتی رو ببینین حجم و سرعت بالاست و هرچی تیتراژ تولید بالاتر باشه احتمال خطا بیشتر نه چین داره نه کره نه ژاپن نه آمریکا نه آلمان نه ایتالیا نه انگلیس نه هند
    البته ایران فرق داره بعد از مردن هم فراخوان نمندی 😂

    اینو هم تو پست gv80 گفتم هم اینجا میگم خدایی فراخوان ارزش کری خوندن نداره

    1. میثم

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      اکثرا گوششون به این حرفا بدهکار نیست
      فراخوان وقتی بده که تعداد فراخوان ها زیاد بشه
      دقت کنین گفتم تعداد فراخوانها نه اینکه تعداد زیاد خودرو در یک فراخوان

      1. RezaRs

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        حاج میثم فقط سایپا که یدونه فراخوانم نداده 😂

    2. mahan

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      جدیده تا پست هیوندای و کیا میاد یکسریا احضار میشن!گاهی فکر می کنم همین بروبچ ما یک اکانت دارن و وقتی پست کیاهیوندای میاد میان شوخی می کنند!

  3. زیزیگولو

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    اینجا عکسای داخل کابینش نیستش ولی داخل کابینشم به اندازه بَدَنَش جذابه

  4. mahan

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    ((نیسان می‌گوید هیچ‌گونه گزارشی از تصادف یا جراحت مرتبط با این حادثه به دستش نرسیده است.)) میگما ماشین معیوب بعضیا از سالم بعضیا بهتر کار میکنه😂😂😂 (صرفا جهت شوخی)

  5. mopar

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بله بازهم یک خودروی امریکایی دیگه رو میبینیمکه فرمونش خرابه .و میلرزه وژاپنی ها هستند که خداوندگار کیفیت میباشند

    موافقم 1
    مخالفم 3
  6. مک وال

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    فراخوان دادن هم تو خودروها به یه کار باکلاس تبدیل شده.
    چطوره سایپا و ایران خودرو هم چن تا فراخوان بدن تا چند پله صعود کنن

  7. علی آقا

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (583 ديدگاه)

    رخش قشنگه اما طراحی بدنه در کل چندان جذاب نیست. اونایی که فکر میکنن این ماشین جذاب و زیباست بهتره ویدیوهای بررسی‌هاشو ببینن. این عکسایی که اینجا هست از زوایایی گرفته شدن که ماشین قشنگ‌تر از اصلش افتاده.
    در مورد کیفیت هم نیسان از سایر ژاپنی‌ها عقبتره بخصوص گیربکس‌های سی‌وی‌تی اون.
    من خودم چند وقت پیش میخواستم رنو فلوئنس بخرم اما وقتی فهمیدم گیربکس سی‌وی‌تی نیسان روشه پشیمون شدم و ترجیح دادم ساندرو رو نگه دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا