نیسان

قابلیت اطمینان بالای نیسان GT-R با کارکرد حدود 225 هزار کیلومتر

این نیسان GT-R مدل سال ۲۰۰۹ هنوز هم در دست مالک اول خود بوده و او از گودزیلای خود هر روزه استفاده کرده است. در طی بیش از ۱۰ سالی که این خودرو راهی جاده‌ها شده کارکرد حدود ۲۲۵ هزار کیلومتری را ثبت کرده و این GT-R احتمالاً بالاترین کارکرد را بین مدل‌های مشابه دارد. مجری EatSleepDrive توانسته مدتی را با این GT-R کارکرده بگذراند و نگاهی به وضعیت آن داشته باشد.

بدنه‌ی GT-R موردبحث به عنوان خودرویی که همه‌روزه مورد استفاده قرار گرفته عالی و بی‌نقص نیست. برخی خراش‌ها و آسیب‌ها در بدنه دیده می‌شود اما خب وضعیت بدنه خیلی هم بد نیست. قطعاً اگر مالک دستی بر سر و روی خودرو بکشد بدنه وضعیت بسیار خوبی خواهد داشت.

کابین سن و استهلاک بالای GT-R را بیشتر نشان می‌دهد. برای مثال پوشش روی برخی پلاستیک‌ها رفته اما هیچ‌کدام این موارد روی عملکرد خودرو تأثیر منفی نگذاشته است.

از نظر فنی، گودزیلای موردبحث چیز زیادی نیاز نداشته است. مهم‌ترین تعمیر خودرو در کارکرد حدود ۱۴۴ هزار کیلومتر و زمانی بوده که گیربکس وارد حالت Limp شده است. نمایندگی خواهان مبلغ ۲۰ هزار دلاری برای تعویض گیربکس شده اما مالک خودرو به دنبال راه ارزان‌تری بوده و گیربکس را ارتقا داده تا بتواند قدرت بیشتری را تحمل کند. جدای از این مورد، مالک سرویس‌های معمول همچون تعویض روغن را انجام داده است. مورد قابل‌ذکر دیگر هم استفاده از دیسک‌های ترمز اورجینال روی خودروست که هنوز هم کار می‌کنند.

GT-R در پشت فرمان، سن خود را نشان نمی‌دهد. خودرو در جاده‌های پرپیچ‌وخم و خلوت هنوز هم هیجان‌انگیز بوده و راننده را به کل‌کل با خودروهای پرفورمنس و مدرن تشویق می‌کند.

اگر می‌توانید از پس هزینه‌های یک GT-R کارکرده برآیید، شاید انتخاب مدلی تمیز گزینه معقولی برای لذت بردن از رانندگی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. جواد خطر

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    جالبه که تو بازارای جهانی قیمت نیستن GTR با بعضی از مدلای پورشه تقریباً برابری میکنه….مدیونین اگه فِک کنین نیسان از نظر کیفیتی کم داره

  2. datsun

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    Gtr r32 های دهه هشتاد هنوز کار میکنن و تیون میشن این تازه اول راهه جا داره کار کنه و تیون بشه.

    ۲۲۵ هزار تا رفته فقط یه تعمیر جزئی گیربکس داشته برا یه ماشین عملکرد بالا تعجب برانگیزه این همه کم استهلاکی.

    1. sina

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2656 ديدگاه)

      داتسون جان
      خبری از نسل جدیدش نیست ؟

      1. datsun

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (3953 ديدگاه)

        سینا جان خبرهای از نیسان زد جدید هست و نیسان داره روش کار میکنه ولی gtr متاسفانه نه و با مشکلات فعلی نیسان به نظر میاد تا چند سال آینده خبری از gtr جدید نباشه

        از زمانی که آقای قصن سکان نیسان روبه بدست گرفت تو همه بخشها عالی بود بجز اسپورت سازی تقریبا اسپورت های نیسان اعتبار خودش رو از دست دادن اوایل که اومد سیلویا که نزدیک به چهل سال تولید شد به تاریخ پیوست وتوقیف شد ، z و gtr هم به مدت طولانی روی خط تولید موندن و ارزش خودش رو از دست دادن بیشتر روی الکتریک سازی ،خودران و ماشین های پر سود ده سرمایه گذاری کرده بود و اسپورتها به حاشیه رفتن متاسفانه.

        1. سینا BMW

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2428 ديدگاه)

          پس یعنی خبری از GTR جدید نیست؟؟؟

        2. sina

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2656 ديدگاه)

          دمت گرم بابت اطلاعاتت

        3. رامین

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (918 ديدگاه)

          اگه نسل جدید gtr ساخته نشه واقعا دنیای خودرو یکی از بزرگ ترین زیبایی هاشو از دست میده.

    2. mercedes benz

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (77 ديدگاه)

      سلام عرض ادب
      اقای داتسون
      داداش عشق است اون لوگویی که گذاشتی پروفایلت
      نیسان gtr افسانه ای مگه قدیمی هم میشه
      وقتی که نیسان gtr فیس لیفت 2013 کاملا استوک واسه اولین بار تایم 10.8 رو توی 1/4 مایل ثبت کرد همونجا بهش تعظیم کردم
      سلطانه به مولا
      یا علی مدد

  3. حسن

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (324 ديدگاه)

    به نظر من مراقبت از خودرو و فشار نیاوردن زیاد بهش عمر اون را تضمین میکنه.و شاید حتی خودروی ایرانی رو بشه تا بالای ۳۰۰ هزار بدون خرج انچنانی حفظ کرد.

    1. Farzad

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2561 ديدگاه)

      نه نمیشه قطعات خودروهای ایرانی خیلی بی کیفیتن و مرتب باید تعویض بشن .

    2. سینا BMW

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2428 ديدگاه)

      وقتی میگی یه ماشین ژاپنیه یعنی حداقل ۱۵ سال برات کار میکنه
      دیگه فشار اوردن به موتور و ….. دلیل خوبی محسوب نمی میشه.

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        سینا عزیز
        نرمال استفاده جهانی از محصولات ژاپنی بخصوص تویوتا ۲۵ ساله ، چه گازش بدین و چه گازش ندین و این در حالیه که عمر مفید خودروی هر کشوری متفاوته و ژاپن پرچمدار این بخشه .

        البته بماند که تویوتا تاریخ انقضاء نداره اگر خدماتش به موقع صورت بگیره .

        1. سینا BMW

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2428 ديدگاه)

          من ۱۵ سال رو مثال زدم ولی محصولات ژاپنی بخصوص تویوتا و بخصوص مدل هایلوکس تا وقتی که در طبیعت تجزیه نشن کار میکنن?
          واقعا نمی دونم چجوری اینقدر ماشینا رو محکم میسازن

    3. pooriya.bmw.germany

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (583 ديدگاه)

      پانزده سال پیش اولین ماشینی که خرید م یه پژو پارس صفر بود که بابام واسه هدیه گواهینامه بهم داد

      هفت سال زیر پام بود و همه جا باهاش می‌رفتم دانشگاه مسافرت جاده…
      روزی که فروختمش سیصد هزار کیلومتر کارده کرده بود و بجز یکبار تعمیر و تراشکاری سر سیلندر هیچ مشکل موتوری نداشت. ( تعمیر نه تعویض سرسیلندر)

      میخواستم بگم که با نگهداری صحیح و سرویس بموقع و استفاده از روغن فیلتر شمع تسمه اورجینال تقریباً هر ماشینی میتونه به کارکرد بالا برسه

  4. car lover

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (688 ديدگاه)

    وقتی مدرسه میرفتم به رفقا میگفتم جی تی ارو به ار ایتو 911 ترجیح میدم رفقا مسخرم میکردن
    نمیدونم اینجا هستن یا نه ولی تحویل بگیرن

  5. Farzad

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2561 ديدگاه)

    لقب گودزیلا برازندشه ، عبضی هنوزم سرحاله !

  6. علی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    برامده از اندیشه شینتو و نخبه ترین و سختکوش ترین و باشرافت ترین مردم روی زمین

  7. Cowboy

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (124 ديدگاه)

    چراغای پشتش میگه بیا منو بگیر.
    اوف با این ماشین باید عشق بازی کرد.
    ذهنتم درست کن

    1. Farzad

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2561 ديدگاه)
  8. امیر

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    جالب بود!
    بزرگترین مشکل جی تی ار گیربکسشه ک گاها در فشار های زیاد یا لانچ های سنگین دچار خرابی زیادی میشه و چندین ویدیو و خبر در این رابطه وجود داره و اگه اشتباه نکنم حتی در یه ویدیو در روسیه گیربکسش در لانچ بالکل نابود شد ک دلیلشو هوای سرد و استفاده نادرست قبل از گرم شدن سیستم خودرو اعلام کردن!
    اما بهرحال با این کارکرد بسیار جالبه ک سالمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا