نسل بعدی نیسان ناوارا که در برخی بازارها از جمله مکزیک، آرژانتین و برزیل با نام فرونتیر عرضه میشود احتمالاً از برخی قطعات مرسدس بنز X کلاس استفاده خواهد کرد. البته باید گفت فرونتیر یاد شده را نباید با نسخه آمریکایی و کانادایی این خودرو اشتباه گرفت.
همه میدانیم که X کلاس در زیر پوست خود از پلتفرم نیسان ناوارا استفاده کرده است. البته شاید افراد معدودی بدانند که مرسدس برخی اصلاحات را در این پلتفرم انجام داده و اقدام به تقویت ساختاری آن و همچنین بهبود دینامیک رانندگیاش کرده است.
هماکنون اتوبلاگ میگوید زمانی که نسل جدید ناوارا وارد بازار شود از پلتفرم تقویت شده X کلاس استفاده خواهد کرد. ظاهراً نیسان کار تولید اولین نمونههای پروتوتایپ از شاسی این پیکاپ را تا پیش از پایان سال جاری میلادی در آرژانتین شروع خواهد کرد.
اما وضعیت فرونتیر بازار آمریکا چگونه است؟ در ماه فوریه بود که نیسان اقدام به ارتقای این خودرو در بازار آمریکا و کانادا کرد. اگرچه ظاهر این خودرو خیلی تغییری نکرده اما از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری جدیدی استفاده کرده که ۹۳ درصد قطعاتش جدید یا بازنگری شده هستند. این پیشرانه قدرت احساسبرانگیز ۳۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۸۱ نیوتون متری تولید میکند. نسل بعدی فرونتیر بهصورت استاندارد به این پیشرانه و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک مجهز خواهد بود. این در حالی است که نمونه پیشین فرونتیر از گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک و دستی استفاده کرده بود.
گفته میشود نسل بعدی فرونتیر بازار آمریکا و کانادا از پلتفرم جهانی ناوارا که در بالا به آن اشاره شد استفاده نخواهد کرد و دارای نسخهای کاملاً بهروز از پلتفرم مدل کنونی خواهد بود.
گفته میشود این پیکاپ بهصورت استاندارد از نوع دیفرانسیل جلو خواهد بود و با پرداخت مبلغ بیشتر میتوان سیستم چهار چرخ محرک و جعبه انتقال را انتخاب کرد.
انتظار میرود نسل بعدی فرونتیر بازار آمریکا تا پیش از پایان سال جاری میلادی معرفی شود.
نکته: باید گفت دو نسخه متفاوت از فرونتیر در دنیا عرضه میشود که یکی از آنها برای اکثریت بازارهای جهانی بوده و همان مدل اروپایی ناوارا (NP300) است. مدل دوم بر پایه پلتفرم قدیمیتر F آلفا بنا شده و مختص بازار آمریکا و کاناداست.
net
۷ مرداد ۱۳۹۹ای کاش وانت میان سایز بنز x تولیدش متوقف نمیشد و با فورد رنجر و تویوتا هایلوکس رقابت میکرد
AMG///
۷ مرداد ۱۳۹۹هیچوقت به وانت های اروپایی اعتماد نکن
حتی اگه بنز باشه.
وانت فقط ژاپنی و آمریکایی
net
۷ مرداد ۱۳۹۹AMG///
فورد رنجر مدل لاریات در حال حاضر زیباترین و بهترین وانت میان سایز جهان هست و بعد هایلوکس .منظورم این بود اگر بنز x هم هنوز حضور داشت در کلاس وانتهای میان سایز رقابت جالب میشد
ارشیاsvj
۷ مرداد ۱۳۹۹مگه کلاسx از خودشم قطعه داشت؟؟؟????
Mad.z.Max
۷ مرداد ۱۳۹۹به نکته ی ظریف و دقیقی اشاره کردی
محمد
۷ مرداد ۱۳۹۹من فکر کردم منظورش قطعات تولید شده و بلا استفاده بنز ایکس هست??♂️