با توجه به سند لو رفتن از کارخانه تنسی نیسان، اطلاعات جدیدی از 400Z منتشر شده است. در آغاز باید گفت این خودرو بهطور ساده در بازارهای آمریکایی با نام نیسان Z شناخته خواهد شد و در کشور ژاپن نیز با نام فیرلیدی Z در دسترس خواهد بود. قیمت پایه این خودرو ظاهراً قرار است برابر با ۳۴۹۹۵ دلار باشد و همه نسخهها از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی ۴۰۰ اسب بخاری استفاده کنند. اگر این خبر درست باشد نیسان با شدت به تویوتا سوپرا حمله خواهد کرد و درعینحال نسخه پایه آن بیش از ۵ هزار دلار ارزانتر از سوپرا بوده و از طرفی ۱۴۵ اسب بخار قدرت بیشتری را در اختیار مالکان قرار خواهد داد. همچنین Z جدید قویتر از سوپرای ۳۸۲ اسبی با قیمت ۴۹۹۰۰ دلار خواهد بود. نیسان Z علاوه بر سوپرا به جنگ فورد موستانگ نیز خواهد رفت اما بیشک نیسان هدف خود را رقابت با سوپرا میداند.
در خبرها آمده که مدل پایه این خودرو به داشبورد دیجیتال نیسان، اپل کارپلی و اندروید استاندارد و اسپویلر عقب مجهز خواهد بود.
دو پکیج با نام های تایپ S و تایپ T و تریم ST در دسترس خواهند بود که این آخری قیمت ۱۰ هزار دلاری خواهد داشت. اگر تمامی این اخبار درست باشند نیسان Z پایه به ترمزهای Akebono مجهز خواهد بود اما تایپ S از ترمزهای برمبو و… سود خواهد برد. تایپ T نیز پکیجی رفاهی است که شامل مواردی همچون چرم و صندلیهای گرم و سرد شونده و برقی خواهد بود.
ما قبلاً میدانستیم که گزینه گیربکس دستی هم وجود خواهد داشت اما در این اسناد آمده که نیسان Z همانند دیگر محصولات نیسان و نسل فعلی تایتان از گیربکس 9G ترونیک مرسدس استفاده خواهد کرد. به این ترتیب خبری از گیربکس دوکلاچه نخواهد بود زیرا گیربکس 9G ترونیک دارای مبدل گشتاور است. اگر اینگونه هم باشد نیسان Z بازهم مزیت بیشتری نسبت به گیربکس ۷ سرعته نسل فعلی خواهد داشت.
خب صحبت از نسل فعلی شد و باید گفت اسناد یاد شده نشان میدهند Z جدید نسخه ارتقا یافته 370Z بوده و مدل پایه جدید اساساً همان 370Z اسپورت است. به این ترتیب مدل اسپورت جدید معادل 370Z نیسموی قدیمی بوده و قرار است Z نیسمو جدید هم تولید شود هرچند اطلاعات چندانی از این خودرو در دست نیست.
GT
۷ فروردین ۱۴۰۰ظاهرش که عالیه
مشخصات احتمالی هم که شگفت انگیزه
باید ببینیم عملکردش چطوره ولی هر چی که هست از سوپرا خیلی بهتره بین این دو، قطعا نیسان Z را انتخاب میکنم
کافر مقدس
۷ فروردین ۱۴۰۰کلاس ایکس رو برای مرسدس ساخت با نیسان ناوارا و گیربکس 9جی ش رو گرفت . ولی مردم ما هنوز پشت مانیتور درگیر ملت ها و پرچم ها هستن
زیزیگولو
۷ فروردین ۱۴۰۰با اینکه دوستش دارم ولی قیمتش خیلی بالاست …. خداییش کی کوروت c8 رو ول میکنه بیاد اینو بخره؟
Reza
۷ فروردین ۱۴۰۰کوروت دو برابر تیم قیمت داره برادر
Reza
۷ فروردین ۱۴۰۰قیمت کوروت ۲.۵ برابر اینه در ضمن، اره با این قیمت من ترجیهش میدم به کوروت
زیزیگولو
۷ فروردین ۱۴۰۰رضا و رضا ….. اشتباه چشمی بود چون قیمت رو اشتباهی ۳۴۹۰۰۰ دلار دیدم و خیلی تعجب کردم ???
Nima RST
۷ فروردین ۱۴۰۰Wtf?
رضا
۷ فروردین ۱۴۰۰هالا کروت نه ولی موستانگ پر فروش ترین و جدی ترین رقیبشه.
Amir
۷ فروردین ۱۴۰۰نسبت به مشخصات خیلی خوش قیمت هست
تقریبا اندازه یه آوالون قیمت داره
طراحی خارجی خوب ، قدرت و گشتاور عالی ، طراحی داخلی قابل تحسین ، کیفیت نیسان ؛ دیگه چی از یه ماشین میخواین ؟
و بین سوپرا و این ، مسلما اینو ترجیح میدم.
تویوتا در همه زمینه ها از نیسان بهتر هست ولی اسپورت سازی فقط نیسان
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۰نام Zرا که دیدم یه لحظه یاد نیسان (گاوی)افتادم.راستی دقیقا چرا بهش میگن گاوی؟
Benz SLR
۷ فروردین ۱۴۰۰کی گفته اسمش گاویه ؟ اون یکی از لقباشه
اسم اصلی ژاپنیش ( نیسان جونیور ) هست که اونی که تو خیابونا میبینی نسل ۳ یا آخریشه که از سال 1970 تا 1982 تو ژاپن و تا الان تو ایران ادامه دارد
میثم
۷ فروردین ۱۴۰۰بجز طراحی جلوش هیچ نقصی نداره
تیونرها چه ها بکنن با این انجین اصیل ژاپنی
میثم
۷ فروردین ۱۴۰۰با اینکه طرفدار تویوتا هستم ولی همین که نیسان Z اصالت خودشو حفظ کرده و کاملا ژاپنیه شرف داره به سوپرای تقلبی
هیچوقت از سوپرای جدید خوشم نیومد با اینکه همکاری با بی ام و از نظر اقتصادی به سود تویوتا بود ولی اعتبار و حیثیت سوپرا که کلی براش هزینه کرده بود رو داد رو هوا
Alireza
۷ فروردین ۱۴۰۰خب تیونرا باید دنبال یه بادی کیت درست و حسابی باشن براش یکی اینه یکی m3 واقعا نیاز دارن تیونرا طراحی این دو تا رو اصلاح کنن
Benz SLR
۷ فروردین ۱۴۰۰ایکاش مثل دهه ۹۰ همه بزرگان ژاپنی جمع میشدند ( البته نسل بعدی سوپرا هم بیاد بدون دخالت بی ام و )
R@m!n
۷ فروردین ۱۴۰۰از اون ماشیناس که به محض دریافت باید بری نزدیک ترین گاراژ تیون بادی کیت مورد علاقه خودتو بزاری روش
NAVID۰۰۹۸
۷ فروردین ۱۴۰۰حرف نداره ، بینظیره?
MOS
۷ فروردین ۱۴۰۰قیمتش عالیهههههه
فقط ۳۵ هزار دلار
در حالی که سوپرا 2.0 لیتری قیمتش از ۴۲ هزار تا شروع میشه و سوپرا 3.0 لیتری قیمتش از ۵۰ هزار تا!
با وجود این دیگه کسی سمت سوپرا نمیره
Amir
۷ فروردین ۱۴۰۰دلیلش استفاده از پلتفرم گرون ب ام و هست
تویوتا خودش میساخت ارزون تر در میومد
datsun
۷ فروردین ۱۴۰۰میراث دریفت jdm دوباره زنده شد.
Amirreza
۷ فروردین ۱۴۰۰خیلی ظاهرشو دوست دارم مخصوصا نمای جانبی و پشتی ، چراغای جلوشم قشنگن ولی شاید جلوپنجرش میتونست بهتر باشه