نیسان لیف با باتری ۶۰ کیلووات ساعتی کمکم به واقعیت تبدیل میشود و بر پایهی خبرهایی که منتشر شده، این خودرو قیمت بسیار مناسبی خواهد داشت.
کارز دایرکت ادعا میکند اسناد قیمتگذاری ابتدایی این خودرو نشان میدهند که لیف با محدوده حرکتی بیشتر E-Plus نام داشته و حدود ۵۵۰۰ دلار گرانتر از نسخهی مجهز به باتری ۴۰ کیلووات ساعتی خواهد بود.
اگر این خبر درست باشد مدل پایهی لیف ۶۰ کیلووات ساعتی در تریم S قیمتی حدود ۳۶ هزار دلاری خواهد داشت. این در حالی است که لیف S با باتری ۴۰ کیلووات ساعتی قیمت ۳۰۸۸۵ دلاری دارد. شاید قیمت لیف ۶۰ کیلووات ساعتی در تریم SL به حدود ۴۲۵۰۰ دلار نیز برسد.
موضوع مهم اینکه تمامی این قیمتها بدون احتساب ۷۵۰۰ دلار مشوق مالیاتی در آمریکا اعلام شدهاند. با در نظر گرفتن این مشوقها، قیمت لیف ۶۰ کیلووات ساعتی به حدود ۲۸ هزار کاهش پیدا میکند. به این ترتیب لیف نه تنها قیمتی در حد هاچبکهای مرسوم بازار پیدا میکند و یک جایگزین شایسته برای خودروهای احتراق داخلی محسوب میشود بلکه قیمت بسیار کمتری در مقایسه با تسلا مدل ۳ پایه دارد. شایان ذکر است مدل ۳ از مشوق کامل ۷۵۰۰ دلاری استفاده نمیکند.
نیسان همانند رقبای خود در صورت رسیدن به مرز فروش ۲۰۰ هزار خودروی الکتریکی با کاهش مشوقهای مالیاتی به ۳۷۵۰ دلار روبرو خواهد شد. فروش لیف در آمریکا از ۱۲۳ هزار دستگاه فراتر رفته است.
گفته شده تولید این خودرو از ژانویه سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.
Mercede kaviani
۲۸ مهر ۱۳۹۷با سلام به دوست عزیز شاهین احمدزاده
وتشکر بی کران از مطلب فوق العاده عالی شما در مورد نیسان لیف با باتری بزرگتر 60 کیلووات ساعتی
اگر امکان دارد مطالب بیشتر در مورد قیمت تنها باتری اوموبیل الکتریکی مرسدس نیسان و تسلا نیز ارسال فرمایید
باتشکر مجدد دوستدار شما مرسده کاویانی
مزدا
۲۸ مهر ۱۳۹۷بُردش خیلی خوب شده .حداقل یه مشوق های تو ایران بزارن که مردم بتونن بخرن (اگه وارد بشه)
حداقل یه کم الودگی کمتر بشه
me84
۲۸ مهر ۱۳۹۷.
متاسفانه نتایج تحقیقات جدید نشون میدن که خودروهای برقی اونطور که درموردشون گفته میشه پاک نیستن و برای تولید باتریهای اونها انرژی خیلی زیادی صرف میشه و آلودگی بسیار زیادی تولید میشه. یه مقاله تو سایت دیجیاتو در این مورد گذاشته که کامل این داستان رو شرح داده.
شاید به این دلیله که شرکت تویوتا برخلاف 98درصد شرکتهای دنیا مدعی شده خودروهای هیبرید و الکتریکی راهکاری موقتی هستن و آینده صنعت خودرو با هیدروژن گره خورده.
datsun
۲۸ مهر ۱۳۹۷در مورد بنزین هم همینه برای بدست آوردن بنزین باید به محیط زیست آسیب برسه نفت رو استخراج کنن بعد پالایشگاه تاسیس بشه که خودش کلی زیان آوره از یه طرف آلودگی پالایشگاه و اشتهای سیری ناپذیر آب پالایشگاه و بعد که بنزین تولید شد دوباره داستان شروع میشه احتراق و تولید گرما و دی اکسید کربن برای تولید برق میشه از راه های پاک تر استفاده
هنوز در آینده مشخص نیست چه سوختی جایگزین سوخت فسیلیه
یانکی
۲۸ مهر ۱۳۹۷در عجبم یه عده مثل شما در خواب سیر میکنید.ایران . مشوق.کاهش آلودگی. تکنولوژی در خدمت مردم. آسایش. امنیت.بر خیز ای برادر برخیزید برخیزید برخیییزززییید
بهراد
۲۸ مهر ۱۳۹۷یادش بخیر عکس های نسل اول لیف رو یه زمانی میدیدم،مخصوصا با اون رنگ آبی معروفش
تو ذهنم تصور میکردم بزرگ تر که شدم این ماشینو میخرم اگر بودجمم زیاد بود تسلا میخریدم
خلاصه تو ابر ها زندگی میکردم
دومی رو که یه قانون گذاشتن آسفالتش کرد، اولی رو هم نمی زارن که بیاد.لیاقت ما مردم جهان سومی با فرهنگ خیالی 2500 ساله ، تکنولوژی 40 سال پیشه.به لطف آقایان فقط در زمینه های بخصوصی پیشرفت می کنیم(دژمن حمله نکنه) بقیه در حال پسرفت یا از دست رفتن .کسانی که با یه خبر دلار 8 تومنی خوشحالی میکردن و به ده تومن راضین، باید گفت باریکلا آلزایمرتون خوب زده بالا 3750 رو با 13000 قاتی میکنی شایدم بیشتر