انتظارات بر این بود که ماکسیمای کنونی یک سدان با عملکرد سطح بالا و رقیبی برای خودروهایی همچون چارجر و سدانهای بامو باشد که متأسفانه چنین پیشامدی هرگز به وقوع نپیوست.
نیسان این اتومبیل را در سال ۲۰۱۵ بهعنوان یک خودروی دیفرانسیل جلو به بازار عرضه نمود؛ اگرچه ماکسیمای فعلی به آن مقداری که مورد انتظار بود از ویژگیهای اسپرت برخوردار نیست اما شاخصههای اشرافی و ویژگیهای خوبی به نسبت بهای پرداختی در مقایسه با سایر رقبای این کلاس خودرویی، ارائه میدهد. از چندی پیش شایعاتی پیرامون ماکسیمای ۲۰۱۸ در محافل مختلف دهانبهدهان میچرخد که حاکی از یک فیسلیفت میاندورهای بر روی این سدان جذاب است.ریزودرشت پلتفرم:
همانطور که بیان نمودیم مدل ۲۰۱۸ از پیکربندی دیفرانسیل جلو بهره میبرد که از مدل قدیمیتر وام گرفته شده است.
مهندسین شرکت سازنده تلاشهای قابل توجهی به جهت افزایش دقت، پاسخگوتر شدن و البته بیشتر نمودن چاشنی رفاه و آسایش انجام دادهاند؛ این در حالی است که طراحی بنیادین آن با مدل قبلی تفاوت چشمگیری نخواهد داشت.
این خودرو احتمالاً چیزی فراتر از یک فیسلیفت ساده خواهد بود و میتواند یک بهروزرسانی برای رقابت با خودرویی همچون دوج چارجر باشد.
این بهترین فرصت برای استفاده از سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک است که در نیسان پتفایندر مشاهده میشود، چراکه پلتفرم این دو خودرو با یکدیگر به اشتراک گذاشته شده است و امیدواریم تا شرکت نیسان این مهم را فراموش نکند.
همچنین نیسان میتواند از شر گیربکس CVT فعلی خلاص شود و با مجهز نمودن آن به یک گیربکس اتوماتیک معمولی بر جذابیت رانندگی با این خودرو بیفزاید.
سرچشمه قدرت:
احتمالاً در مدل ۲۰۱۸ شاهد یک پیشرانه جدید چهار سیلندر خطی به حجم ۲.۵ لیتر برای نسخههای پایه و همچنین پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 فعلی برای تریمهای گرانتر باشیم که میتواند نویدبخش حضور این خودرو در کشورمان با موتور چهار سیلندر باشد.
همچنین انتظار میرود که نیسان از موتور جدید توئین توربو خود موسوم به VR30DDTT V6 با حجم ۳ لیتر در این خودرو استفاده نماید. این پیشرانه اولین بار در اینفینیتی Q50 به کار گرفته شد که انصافاً هم عملکرد تأثیرگذاری از خود به نمایش گذاشته است.
پیشرانه V6 نسل فعلی قادر به تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل ۳۵۴ نیوتنمتر است که توسط گیربکس CVT به چرخهای جلو منتقل میشود و احتمالاً در ماکسیما ۲۰۱۸ شاهد دامنه قدرتی از ۳۰۰ تا ۴۰۰ اسب بخار خواهیم بود.
در ضمن قوای محرکه از نوع هایبریدی نیز محتمل خواهد بود.
طراحی ظاهری:
اکثر رقبای حاضر در کلاس سدان فول سایز از چهره دلربایی برخوردار هستند و ماکسیمای فعلی نیز از چهره نسبتاً خوبی برخوردار است اما شرکت سازنده ریسک عدم دگرگونی در شمای کلی خودرو را پذیرفته و تنها نمای روبروی خودرو را دچار تغییرات نموده است که احتمالاً شبیه بقیه مدلهای فیسلیفت شده نیسان در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.
در مورد کابین هم میتوان بهگونهای مشابه سخن به میان آورد.
در پایان با توجه بهاحتمال عرضه ماکسیما ۲۰۱۸ با موتور ۲.۵ لیتری، امیدواریم تا شاهد عرضه این خودرو توسط نماینده رسمی نیسان در کشورمان باشیم.
سیروس
۲۰ شهریور ۱۳۹۶آشنای دوست داشتنی، جاش خالیه توو ایران
serial winner
۲۰ شهریور ۱۳۹۶.
واقعا قشنگه.
کاملا موافقم که جاش خالیه.
رنگ مشکیش رو در عکس های آخر نگاه کن
Shahryar
۲۰ شهریور ۱۳۹۶ماکسیمای فعلی نیز از چهره نسبتاً خوبی برخوردار است،،نسبتا خوب؟؟؟؟ازین بهتر چی میخوای نویسنده جان.
دوستانی که گیر دادن به گیربکس cvt نسل های جدید این گیربکسا والا بخدا فرق خواسی با گیربکسای معمولی(از لحاظ هیجان رانندگی)ندارن،شما میتونی مثل گیربکسای معمولی باهاشون رفتار کنی و جواب خوبی هم میگیری،دوستان میتونن فیلمای شتاب گیری ماکسیمارو ببینید،شاید اگ خبر نداشین که گیربکس این ماشین cvt نیس هیچوقت متوجه این موضوع نمیشدین.حتی موقع شتاب گیری ماشین تیکاف میکرد!عملی که از گیربکس cvt بعیده!!
ی سری مزایای این گیربکسم، ضربه کم،مصرف سوخت کمتر،شتاب بهتر هستش،اونوقت چرا نیسان بیاد این گیربکسو همینطور که نویسنده گفت،با گیربکس معمولی عوض کنه!??
رامتین
۲۰ شهریور ۱۳۹۶هر چقدر هم خوب باشه به پایه گیربکسهای به اصطلاح معمولی نمیرسه. البته واژه معمولی، کار اشتباهیه. ضمنا گیربکس DCT هم ارزش نداره. چرا که شرکت فولکس اونو بازنشسته کرد. منظور از گیربکس اتومات معمولی مثلا گیربکس بکار رفته در کمری (8دنده اتو) یا بنز اس (9دنده اتو) یا آکورد2018 (10دنده) است که فناوریهای بسیار خاصی در کنارش اومده ولی ما اونو میگیم گیربکس معمولی! ماکسیما یا موتور 2.5 لیتری باید گیربکس 7سرعته و با موتور توربو 6سیلندر جا داره با گیربکس 8 یا 9 سرعته بیاد.
فقط یه مشکل: موتور 2.5لیتری در سال 2017 توان 180 اسب داره در حالیکه کمری 2018 با همین موتور توان 206 اسب داره. پس کمری باارزشتره.
datsun
۲۱ شهریور ۱۳۹۶ماکسیما یه سدان نیمه لوکس و اسپورته پس با کمری مقایسه نمیشه .
آلتیما و کمری تو یه رده قرار میگیرن .
حالا شما از کجا میدونی این ۲.۵ لیتری به قول شما ۱۸۰ اسبی ،همون انجینیه که مد نظر شماست ؟
رامتین
۲۱ شهریور ۱۳۹۶در نیسان آلتیما 2017 این موتور بکار رفته. در نیسان تیانا هم قبلا بوده. فکر نمیکنم موتور جدید طراحی کنه. فقط احتمال داره همینو ارتقا بده. در کل خرید ماکسیما با موتور 2.5 در ایران کار چندان درستی نیست. من خودم کمری را ترجیح میدم.
امیرحسین
۲۱ شهریور ۱۳۹۶اگه فرقی نداشت نیسان تو اینفینیتی ازش استفاده میکرد
سامان اذری
۲۰ شهریور ۱۳۹۶اکه RWD بود دیگه حرف نداشت
AWD هم.که معرکه میشد
خیلی با ابهته
PaRHaM
۲۰ شهریور ۱۳۹۶همین محور جلوش هم عالیه
واقعا از دوست داشتنی ترین ژاپنی هاس برام
خیلی دوسش دارم
واقعا جاش خالیه تو ایران
کاش میشد با قیمت معقول بیاد☹
واقعا خوشگله❤????
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۲۰ شهریور ۱۳۹۶مشکل دیفرانسیل جلو بودن با ارائه پکیج چهار چرخ متحرک به صورت اپشن حل میشه مشکل اصلی تو ارائه عملکرد اسپرت به نحوه کارکرد گیربکس cvtمربوط میشه که با ارائه نمونه اتوماتیک عادی حل میشه
عليرضا
۲۰ شهریور ۱۳۹۶ماکسیما نسبت به بهای برداختی ماشین ارزشمندیه به خصوص اینکه برند نیسانه که کیفیتش تضمین شدس
حالا این موتور ۲.۴ لیتری که احتمالا شرایط ورود به کشور رو داره ۳۰۰ اسب بخار تولید میکنه??
اکه اینجوری باشه که عالیه و رقیباش تو کشور ما مشکل دجار مشکل جدی میشن
CNA
۲۰ شهریور ۱۳۹۶حیف که نیست.حیییییف.
یکی از بهترین هاست
MAHDI . TUNING
۲۰ شهریور ۱۳۹۶ماکسیما نامی اشنا برای ماست همیشه خوشم ازش میومد
تنها چیزیش که خوشم نمیاد دف جلو بودنشه
Ahura
۲۰ شهریور ۱۳۹۶چرا جدیدا نیسان قیافه ماشیناشو انقد اجق وجق طراحی میکنه همون ماکسیما قدیمی که آخر ابهت و خلاف بود هنوز از کنارت رد میشه خوف میکنی
Nissan...japan
۲۱ شهریور ۱۳۹۶عجق وجق دیگه چیه این از کنارت رد بشه سکته رو زدی مطمئن باش!!!!
MEHRAN
۲۱ شهریور ۱۳۹۶هرچند دوست داشتن ظاهر خودرو سلیقه ای هستش
با این حال فکر میکنم شما این ماشین رو از نزدیک ندیدین ( پلاک منطقه اروند ۲۰۱۶-۲۰۱۷ در حال تردد )
اگه ببینین احتمال قریب به یقین نظرتون عوض میشه
:::فرشاد:::
۲۰ شهریور ۱۳۹۶یکی از خوش نامترین خودروها از دید ایرانیها ماکسیماست، حیف که اگر نسل جدیدش وارد شه، خوش قیمت نیست و زیر ۲۵۰ ۳۰۰ نمیدن. از همه نظر همونیه که میخوام، تنها مشکلم باهاش، دیفرانسیل جلو بودنشه.
نت
۲۰ شهریور ۱۳۹۶ماکسیمای جدید قیافه زشتی داره -چراغ جلو و عقب و جلو پنجره زشتی داره
datsun
۲۱ شهریور ۱۳۹۶اگه این زشته من به شخصه تمام زشت های مثل اینو دوست دارم
مرتضی۵
۲۰ شهریور ۱۳۹۶بهترین برند در بین برندهای آسیایی و ژاپنی، نیسان است.
datsun
۲۱ شهریور ۱۳۹۶ماکسیما از سال ۱۹۸۱ تا کنون ساخته شده
هشت نسل از این ماشین تا به حال تولید شده
غیر از نسل اول که دیفرانسیل عقب بود بقیه نسلها همگی دیفرانسیل جلو بودن
نسل فعلی از دو موتور ۳.۵ لیتری و ۲.۵ لیتری بهرمنده
این ماشین لیاقت یه موتور چهارصد اسبی که قدرت رو چرخ های عقب انتقال میده رو داره
مانی
۲۱ شهریور ۱۳۹۶واقعا قشنگه
چه بیرون و چه درونش
ماشینه لوکسی هم هست با قیمته بسیار مناسب
تنها ایرادش اینه که دیفرانسیل جلو هست
به نظر من اگه همینو دیفرانسیل عقب تولید کنن و بجای آرمِ نیسان
آرم بنز بزارن وسطِ جلوپنجرش فروشش چند برابر میشه
در حقه بیچاره اجحاف شده
فيصل
۲۱ شهریور ۱۳۹۶۲ هفته قبل رفتیم برای دوستم ماشین ببینیم از بین آوالون و آکوردv6 و این ماکسیما با اختلاف گفت ماکسیما دلیلش هم زیباییش بود چون تو خوب بودن که هر ۳ عالی هستند ولی نمیدونستم ۲۰۱۸ فیس لیفت میشه
مهدي
۱۷ دی ۱۳۹۶ماکسیما ته قدرت و شتابه فقط جدا از دف جلو بودن یا عقب ته سبکی داره برای سر پیچا تو رده خودش یه تیپ سلطنتی هنوز بعد این همه سال که اومده یذره قدیمی نشده و هنوز کلاس خودشو داره