نیسان پاترول ۲۰۰۰ اسب بخاری که با شکست دادن پورشه ۹۱۸ اسپایدر در گرند تور خبرساز شد همچنان به مسخره کردن سوپرکارهای مشهور دنیا در دوبی ادامه میدهد.
دستاندرکاران مجله اتوبیلد آلمان اخیراً به این شهر رفتهاند تا برای اولین بار پشت فرمان شاسیبلند ساختارشکن ژاپنی بنشینند. آنها فهمیدهاند پاترول مورد بحث یک حیوان وحشی است که روی چهار چرخ قرار گرفته و به هیچ خودرویی رحم نمیکند!
واضح است که پاترول با قوای محرکه استاندارد خود نمیتواند چنین عملکردی داشته باشد بنابراین کمپانی مسئول ساخت این هیولا از پیشرانه VR38DETT گودزیلای معروف یعنی نیسان GT-R R35 استفاده کرده است. به منظور رسیدن به چنین خروجی احساسبرانگیزی، پیشرانه حجم ۴.۱ لیتری پیدا کرده و دارای قطعات داخلی جدید و همچنین توربوهای بزرگتر است. نهایتاً ۱۸۰۰ اسب بخار روی چرخها حس میشود.
به منظور نشان دادن میزان سریع و خشن بودن این شاسیبلند، اتوبیلد آن را در برابر مرسدس بنز SLR تیون شده قرار داده است. بدون هیچگونه تعجبی نیسان پاترول با کمترین زحمت پیروز شده و باعث شده حس کنیم این سوپرکار آلمانی انگار حرکتی نکرده است!
moein
۲۲ فروردین ۱۳۹۷هیچوقت فکرش رو نمیکردم پاترول اینقدر بتونه مثل خرس گریزلی باشه?
محمدرضا
۲۲ فروردین ۱۳۹۷پاترول رو تو سگمنت خودش به لندکروزم میشه ترجیح داد.واقعا ماشین غولیه
فقط انگلستان
۲۲ فروردین ۱۳۹۷در مورد بنز SLR مکلارن این رو بگم که مرسدس بنز مدلی از SLR رو با کد 722 و به یاد اسطوره انگلیسی و راننده SLR 300 یعنی استرلینگ ماوس و دنیس ینکینسون که تو مسابقات Mille Miglia در سال 1955 مسابقه رو راس ساعت 7:22 آغاز کردن نامگذاری کرد تا از زحمات این دو راننده حرفه ای تیم رالی مرسدس قدر دانی کرده باشه
در مورد این مسابقه هم بگم شبیه اینه که یه پراید رو بیاری و موتورش رو تقویت بکنی و قدرتی حدود 300 اسب بخار ازش بگیری بعد ببریش با یه تویوتا آوالون مسابقش بدی بعد که پیروز شد کلی زوق بکنی دقیقا مثل کاری که دوج با تقویت چلنجر انجام داد و چلنجر دیمون رو به وجود آورد و دم به دقیقه می بردش در برابر لامبورگینی اونتادور و فراری F 12 و … قرارش می ده
خب این کار چه معنی داره؟
آیا جز یه هیجان چند ثانیه ای فایده دیگری هم داره؟
Mohamad
۲۲ فروردین ۱۳۹۷آقا هزینه میکنن واسه کلکل و هیجان
قرار نیست منطقی پشت هرکاری باشه که
اما خدایی نیسان عجب موتورهایی طراحی میکنه رو دستش ندیدم.
datsun
۲۲ فروردین ۱۳۹۷۱.تاسف که سوپر سافاری رو پراید مقایسه کردی
۲.اسم مکلارن رو آوردی یاد انجین vrh نیسان افتادم انجین v8 که مکلارن از نیسان خرید و هنوز داره توسعه اش میده ،
فقط انگلستان
۲۲ فروردین ۱۳۹۷datsun جان
اسم مکلارن رو آوردم یاد انجین vrh نیسان افتادی؟
انجین v8 که مکلارن از نیسان خرید و هنوز داره توسعه اش میده؟
نخندون مارو
اومدی از مکلارن بد بگی یا اومدی پیروزی های نیسان رو توی مسابقات زیر سوال ببری؟
فکر کنم خواستی یکم به ضرر خودروساز مورد علاقت یعنی نیسان حرف بزنی درسته می گم یا نه؟
یعنی نمی دونی همون موتوری که داری در موردش حرف می زنی و به نیسان مربوطش می دونی ساخت شرکت انگلیسی Tom Walkinshaw Racing یا همون TVR هستش؟
رابطه این موتور طراحی و ساخته شده توسط شرکت انگلیسی TVR رو با موفقیت های نیسان تو مسابقات رو برام توضیح بده؟
فکر کنم وجه اشتراک این موتور منسوخ شده و با تکنولوژی قدیمی که اسم بردی با موتورهای M838T و M840T مکلارن این باشه که فقط اسم هر سه تاشون موتور هستش وگرنه وجه اشتراک دیگه ای با موتورهای مکلارن نداره.
datsun
۲۲ فروردین ۱۳۹۷ساخت انگلیس!!
ممنون که موجبات شادی رو فراهم کردی
فکر کنم اوایل دهه هشتاد وقتی مکلارن تو تخم بود نیسان داشت این انجین رو با کد vk و vh تولید میکرد اواخر دهه نود این انجین رو به مکلارن فروخت
datsun
۲۲ فروردین ۱۳۹۷https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nissan_VRH_engine
MAHDI CHEVROLET
۲۲ فروردین ۱۳۹۷فقط انگلستان چلنجر دیمن تولید انبوه و ساخت خود کارخانه داج هست اصلا این مقایسه درست نبود
اگه با حرف شما حساب کنیم یه ماشین بسازن با موتور معمولی و دیگه هیچ کس ماشین قوی نخواد اخه این چه کاریه شتاب بالا داشته باشی
MOBINPOURMAMD
۲۲ فروردین ۱۳۹۷اسم دیمون میاری برا مثال داداچ؟
وقتی یه ماسل رو به یه سوپر ماسل تولید انبوه تبدیل کنی میشه بهت گفت غوووووول،لذتش اینجاس ک رکورد بشکنی اونم نه برای چند ثانیه برای چند سال
قرار نی جو الکی بدی اگه میخوای سرگرم بشی برو تو کوچه
Artin
۲۰ شهریور ۱۴۰۰عزیزم بوگاتی هم اومد یه گرون ترین ماشین دنیارو داد زیاد چیزی هم نیست اون چرا ؟ همین پاتروله اونو میزنه امکاناتشم شاید بیشتر باشه
hamid
۲۲ فروردین ۱۳۹۷اگه خیلی مرده بره با این مسابقه بده:
Golf mk2 boba motoring
کلیپای این ماشینو پیشنهاد میکنم ببینین تو یوتیوب
hamid
۲۲ فروردین ۱۳۹۷درگش با دیمن هم باید قشنگ بشه
MAHDI CHEVROLET
۲۲ فروردین ۱۳۹۷1800 اسب شوخی نیست
کیه بتونه جلوشو بگیره
Khosrow
۲۲ فروردین ۱۳۹۷صاحب این پاترول رو باید زندانی کنن / مسخره و بیهوده / بره دریاچه نمک با موتور جت مسابقه بده / کاملا خطرناک — غیر قانونی — غیر اخلاقی و پوچ ..
Mohamad
۲۲ فروردین ۱۳۹۷عین فشنگ میره
اونوقت این نیروگاه 1800 اسبی 4.1 لیتری مصرف سوختش چقدره؟!
ایمان
۲۲ فروردین ۱۳۹۷قلب GT_R اسطوره ای و خدای تیونینگ تو پاترول غوغایی بِپا کرده و همه رو شرمنده خودش میکنه ؛ چه حس قشنگیه که با یک ماشین آفرود مثل سوپر اسپرت شتاب بگیری و تو آینه بغل نظاره گر نقطه شدن رقیبت باشی ????
سورنا
۲۲ فروردین ۱۳۹۷ااااااا
عاقا نکنید خدا درست نیست نکنید آقا خوب نیست حداقل با slr نکنید این عشق منه نکنید :(
پرهام
۲۷ فروردین ۱۳۹۷تیونینگ اصول داره برا خودش اما کارش شکستن مرز هاست از دید خیلی ها هم منطقی نیست اما قرار نیست تو چیزی که همش علاقه و هیجانه منطقی در کار باشه . آدما با هم متفاوتن