نیسان

انتشار رسمی مشخصات قوای محرکه نسل جدید نیسان قشقایی 2021

نسل جدید نیسان قشقایی ۲۰۲۱ به زودی روانه بازارهای اروپایی خواهد شد و این خودروساز ژاپنی تصمیم گرفته اطلاعات بیشتری از این خودرو را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

ما قبلاً می‌دانستیم که قشقایی جدید اولین محصول نیسان است که از قوای محرکه e-Power افزایش‌دهنده برد در اروپا استفاده خواهد کرد اما هم‌اکنون جزئیات بیشتری از آن در دسترس است. همین خودرو در آمریکای شمالی با نام روگ اسپورت عرضه خواهد شد هرچند نمی‌دانیم همین قوای محرکه در آن نیز موجود خواهد بود یا خیر.

روش الکتریکی سازی نیسان نسبت به اکثر خودروسازان کمی متفاوت است زیرا بجای استفاده از قوای محرکه پلاگین هیبریدی مرسوم از قوای محرکه افزایش‌دهنده برد استفاده می‌کند. برخلاف قوای محرکه پلاگین هیبریدی، پیشرانه درون‌سوز قشقایی با چرخ ها ارتباطی نخواهد داشت بلکه به عنوان دستگاه شارژ باتری عمل کرده و در واقع خودرو مشخصات یک محصول الکتریکی را خواهد داشت و این امر بنا به گفته نیسان باعث بهبود مصرف سوخت و کاهش آلایندگی می‌شود.

پیشرانه e-Power قشقایی جدید به‌طور ویژه برای این خودرو طراحی شده و از نیروگاه ۱.۵ لیتری کمپرس متغیر ۱۵۵ اسبی و باتری با خروجی بالا تشکیل شده است. پیشرانه الکتریکی که به چرخ ها متصل است قدرت ۱۸۷ اسب بخاری داشته و این قدرت رسمی نیسان قشقایی e-Power جدید است که از سال ۲۰۲۲ در بازارها عرضه خواهد شد.

نیسان می‌گوید قشقایی e-Power جدید فقط به‌صورت تک دیفرانسیل در دسترس خواهد بود و نه تنها سریع‌تر از رقبای هیبریدی عمل خواهد کرد بلکه دور پیشرانه پایین‌تری هم خواهد داشت که این امر مزیت‌هایی نسبت به قوای محرکه هیبریدی و گیربکس‌های CVT دارد. همچنین ژاپنی‌ها حالت e-Pedal را نیز به قشقایی جدید اضافه می‌کنند که اولین بار در لیف الکتریکی دیده شده است.

دیوید ماس معاون ارشد بخش تحقیق و توسعه نیسان می‌گوید:

سیستم e-Power بهترین راه برای انتقال از پیشرانه‌های درون‌سوز به الکتریکی است و به کاربران اجازه می‌دهد تا حس راندمان بالا و لذت رانندگی را با قیمتی مناسب در دست داشته باشند. ما واقعاً به دنبال ارائه پرفورمنس عالی در قشقایی جدید هستیم. این خودرو توصیفی عالی از حمل‌ونقل هوشمند نیسان است.

دیگر پیشرانه قشقایی ۲۰۲۱ از نوع ۱.۳ لیتری هیبریدی ملایم است که به‌روز خواهد شد. این پیشرانه که در آن زمان توسط نیسان، رنو و دایملر توسعه یافته هم‌اکنون با سیستم هیبریدی ملایم ۱۲ ولتی همراه شده و تنها ۲۲ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه می‌کند. این نیروگاه آهنین با دو قدرت ۱۳۸ و ۱۵۶ اسب بخاری در دسترس خواهد بود.

نسخه پایه ۱۳۸ اسبی فقط به‌صورت تک دیفرانسیل و با گیربکس ۶ سرعته دستی همراه خواهد شد درحالی‌که نمونه ۱۵۶ اسبی را می‌توان با سیستم چهار چرخ محرک و نسل جدید گیربکس Xtronic CVT سفارش داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Me

    ۲۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    چه خوب
    چه زیبا
    لایک

  2. SF90 STRADALE

    ۲۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    نیسان برند بزرگی هست که باید نوآوری داشته باشه چون انتظارات ازش بالاست ؛ نباید از قافله بزرگان عقب بمونه
    ای کاش درباره گیربکس جدید Xtronic CVT اطلاعات بیشتری داشتیم

  3. VIPER

    ۲۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    نیسان قشقایی یکی از دوست داشتنی ترین ماشینا تو این سگمنته، همیشه جای ماشین با کیفیت ژاپنی تو ایران خالیه،

    موافقم 11
  4. ツSAMURAIツ

    ۲۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    خیلی بهتر شده ?

  5. Hadi

    ۲۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    عجب تکنولوژی باحالیه
    خیلی هوشمندانه و کاربردیه ?
    نیسان واقعاً نوآوری های بی نظیری داره…

  6. Aran Milan

    ۲۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    شما هم موقع رانندگی با شاسی بلند حس میکنین دارین کامیون میرونین? باور کنین از شاسی بلند متنفرم البته نظر شخصیه

  7. محمد رستمی نژاد

    ۲۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    انصافا از این خلاقیت کف کردم

  8. میثم

    ۲۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    من این سیستم نیسانو به هیبرید تویوتا ترجیح میدم
    بنظرم خیلی بهتره

  9. Ramin

    ۲۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    همونطور که قدیم گفتم از صنعت خودرو ژاپن بدم میاد ولی….

    نیسان بدک نیست…

    مزدا هم خوبه…

    اگه بخوام ژاپنی بخرم ( که هیچ گاه نمیخرم )
    یا معدود خودرو های نیسان
    یا خودرو های مزدا

    موافقم 1
    مخالفم 4
  10. حسین دهمرد

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    یه ژنراتور که اینهمه سروصدا نداره.یادمه اون اولا فیسکر هم یه موتور دو لیتری گذاشته بود که فقط کارش همین بود.بنظرم کار درست اینه یه موتور جمع و جورتر و ساده تر بزارن بعنوان ژنراتور اونم فقط به خاطر اینکه باتری زیادی گرون میشه. الان این نیسان بدون باتری و موتور برقی هم همینقدر قدرت داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا