نسل جدید نیسان قشقایی ۲۰۲۱ به زودی روانه بازارهای اروپایی خواهد شد و این خودروساز ژاپنی تصمیم گرفته اطلاعات بیشتری از این خودرو را در اختیار رسانهها قرار دهد.
ما قبلاً میدانستیم که قشقایی جدید اولین محصول نیسان است که از قوای محرکه e-Power افزایشدهنده برد در اروپا استفاده خواهد کرد اما هماکنون جزئیات بیشتری از آن در دسترس است. همین خودرو در آمریکای شمالی با نام روگ اسپورت عرضه خواهد شد هرچند نمیدانیم همین قوای محرکه در آن نیز موجود خواهد بود یا خیر.
روش الکتریکی سازی نیسان نسبت به اکثر خودروسازان کمی متفاوت است زیرا بجای استفاده از قوای محرکه پلاگین هیبریدی مرسوم از قوای محرکه افزایشدهنده برد استفاده میکند. برخلاف قوای محرکه پلاگین هیبریدی، پیشرانه درونسوز قشقایی با چرخ ها ارتباطی نخواهد داشت بلکه به عنوان دستگاه شارژ باتری عمل کرده و در واقع خودرو مشخصات یک محصول الکتریکی را خواهد داشت و این امر بنا به گفته نیسان باعث بهبود مصرف سوخت و کاهش آلایندگی میشود.
پیشرانه e-Power قشقایی جدید بهطور ویژه برای این خودرو طراحی شده و از نیروگاه ۱.۵ لیتری کمپرس متغیر ۱۵۵ اسبی و باتری با خروجی بالا تشکیل شده است. پیشرانه الکتریکی که به چرخ ها متصل است قدرت ۱۸۷ اسب بخاری داشته و این قدرت رسمی نیسان قشقایی e-Power جدید است که از سال ۲۰۲۲ در بازارها عرضه خواهد شد.
نیسان میگوید قشقایی e-Power جدید فقط بهصورت تک دیفرانسیل در دسترس خواهد بود و نه تنها سریعتر از رقبای هیبریدی عمل خواهد کرد بلکه دور پیشرانه پایینتری هم خواهد داشت که این امر مزیتهایی نسبت به قوای محرکه هیبریدی و گیربکسهای CVT دارد. همچنین ژاپنیها حالت e-Pedal را نیز به قشقایی جدید اضافه میکنند که اولین بار در لیف الکتریکی دیده شده است.
دیوید ماس معاون ارشد بخش تحقیق و توسعه نیسان میگوید:
سیستم e-Power بهترین راه برای انتقال از پیشرانههای درونسوز به الکتریکی است و به کاربران اجازه میدهد تا حس راندمان بالا و لذت رانندگی را با قیمتی مناسب در دست داشته باشند. ما واقعاً به دنبال ارائه پرفورمنس عالی در قشقایی جدید هستیم. این خودرو توصیفی عالی از حملونقل هوشمند نیسان است.
دیگر پیشرانه قشقایی ۲۰۲۱ از نوع ۱.۳ لیتری هیبریدی ملایم است که بهروز خواهد شد. این پیشرانه که در آن زمان توسط نیسان، رنو و دایملر توسعه یافته هماکنون با سیستم هیبریدی ملایم ۱۲ ولتی همراه شده و تنها ۲۲ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه میکند. این نیروگاه آهنین با دو قدرت ۱۳۸ و ۱۵۶ اسب بخاری در دسترس خواهد بود.
نسخه پایه ۱۳۸ اسبی فقط بهصورت تک دیفرانسیل و با گیربکس ۶ سرعته دستی همراه خواهد شد درحالیکه نمونه ۱۵۶ اسبی را میتوان با سیستم چهار چرخ محرک و نسل جدید گیربکس Xtronic CVT سفارش داد.
Me
۲۷ دی ۱۳۹۹چه خوب
چه زیبا
لایک
SF90 STRADALE
۲۷ دی ۱۳۹۹نیسان برند بزرگی هست که باید نوآوری داشته باشه چون انتظارات ازش بالاست ؛ نباید از قافله بزرگان عقب بمونه
ای کاش درباره گیربکس جدید Xtronic CVT اطلاعات بیشتری داشتیم
VIPER
۲۷ دی ۱۳۹۹نیسان قشقایی یکی از دوست داشتنی ترین ماشینا تو این سگمنته، همیشه جای ماشین با کیفیت ژاپنی تو ایران خالیه،
ツSAMURAIツ
۲۷ دی ۱۳۹۹خیلی بهتر شده ?
Hadi
۲۷ دی ۱۳۹۹عجب تکنولوژی باحالیه
خیلی هوشمندانه و کاربردیه ?
نیسان واقعاً نوآوری های بی نظیری داره…
Aran Milan
۲۷ دی ۱۳۹۹شما هم موقع رانندگی با شاسی بلند حس میکنین دارین کامیون میرونین? باور کنین از شاسی بلند متنفرم البته نظر شخصیه
محمد رستمی نژاد
۲۷ دی ۱۳۹۹انصافا از این خلاقیت کف کردم
میثم
۲۷ دی ۱۳۹۹من این سیستم نیسانو به هیبرید تویوتا ترجیح میدم
بنظرم خیلی بهتره
Ramin
۲۷ دی ۱۳۹۹همونطور که قدیم گفتم از صنعت خودرو ژاپن بدم میاد ولی….
نیسان بدک نیست…
مزدا هم خوبه…
اگه بخوام ژاپنی بخرم ( که هیچ گاه نمیخرم )
یا معدود خودرو های نیسان
یا خودرو های مزدا
حسین دهمرد
۲۸ دی ۱۳۹۹یه ژنراتور که اینهمه سروصدا نداره.یادمه اون اولا فیسکر هم یه موتور دو لیتری گذاشته بود که فقط کارش همین بود.بنظرم کار درست اینه یه موتور جمع و جورتر و ساده تر بزارن بعنوان ژنراتور اونم فقط به خاطر اینکه باتری زیادی گرون میشه. الان این نیسان بدون باتری و موتور برقی هم همینقدر قدرت داره.