در بهار امسال بود که نیسان نسخهٔ فیسلیفت کراساوور سابکامپکت کیکس را برای بازارهای آسیای شرقی مثل ژاپن و تایلند معرفی کرد و حالا فیسلیفت این ماشین برای بازار ایالاتمتحده هم معرفی شده است. کیکس مدل ۲۰۲۱ با دماغهٔ جدیدی که از جلوپنجرهٔ V شکل بزرگتر با چراغهای کشیدهتر LED در طرفین آن برخوردار است، بسیار جذابتر از قبل به نظر میرسد. در اینجا ورودیهای هوای اسپرتتر و مه شکنهای LED جدید هم به چشم میخورند. تغییرات در دیگر قسمتهای کیکس جزئی هستند ولی بااینحال سپر و چراغهای عقب آن بروز شدهاند.
در داخل خودرو، تودوزی و تریمها بروز شدهاند، یک نمایشگر ۷ اینچی در صفحه آمپر جای گرفته، یک پورت USB-C اضافه شده و یک نمایشگر هشت اینچی اطلاعاتی-سرگرمی جدید برای تیپهای SV و SR در نظر گرفته شده است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی برجستهٔ کیکس مدل ۲۰۲۱ نیز میتوان به سازگاری با اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی Bose سفارشی و سیستم دید اطراف هوشمند اشاره کرد. تیپهای SV و SR از کنسول مرکزی جدیدی با یک زیر آرنجی هم بهره میبرند.
درحالیکه نسخههای بینالمللی کیکس به قوای محرکهٔ هیبریدی e-Power مجهز هستند، نسخهٔ آمریکایی همچنان در اوایل قرن بیستویک گیر کرده و صرفاً با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ارائه میشود که تنها ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس CVT متصل است که نیرو را صرفاً به چرخهای جلو میفرستد. کیکس در هر صد کیلومتر در شهر ۷.۶ لیتر، در بزرگراه ۶.۵ لیتر و بهصورت ترکیبی ۷.۱ لیتر بنزین مصرف میکند.
به گفتهٔ نیسان، به لطف ترمزهای دیسکی جدید عقب و کروز کنترل هوشمند، تجربهٔ رانندگی با این کراساوور کوچک بهبود یافته است. فروش نیسان کیکس مدل ۲۰۲۱ از فوریهٔ سال آینده آغاز و قیمت آن در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد که احتمالاً بیشتر از قیمت پایهٔ ۱۹ هزار دلاری نسخهٔ کنونی خواهد بود.
Ahmedreza2002
۱۹ آذر ۱۳۹۹ظلمه خدایی با این فیس اسپورت و جذاب ۱۲۰ اسب با cvt
عملا تو جاده پیاده شی هلش بدی بهتر شتاب میگیره تا این پکیج
Ahmedreza2002
۱۹ آذر ۱۳۹۹و تو کابین هم به نظرم جا داشت اتفاق های بهتری رخ میداد
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۱۹ آذر ۱۳۹۹عقبش شبیه جوک است
NAVID۰۰۹۸
۱۹ آذر ۱۳۹۹نمیدونم چرا باید برای جوک رقیب درون سازمانی بسازند .
اما این رو میدونم جوک خیلی خیلی چشمگیرتر از این خودروست .
نیسان سه خودرو داره که تقریباً هم تراز هستند (( جوک ، قشقایی ، کیکس )) ، اما جوک از هر سه اسپرتتر و زیباتره .
Ahmedreza2002
۱۹ آذر ۱۳۹۹قشقایی رقیب پژو ۳۰۰۸
جوک ۲۰۰۸ و این احتمالاً ۱۰۰۸
البته به نظرم این دقیق نیست و خیلی ابعادش به جوک نزدیکه و عملا رقیبن
بحث سر بازار هایی که هر مدل عرضه میشه
میثم
۱۹ آذر ۱۳۹۹تو جاده های آمریکا 1.6 لیتری اصلا جواب نمیده.
حداقل باید توربو بود که بتونی سبقت بگیری
مگر اینکه فقط برای شهر استفاده کنی که خب چرا برای شهر باید کراس خرید؟
در نتیجه خریدش هیچ توجیحی نداره
کلا با این پول یه کرولا یا سیویک یا نیسان سنترا یا مزدا3 میتونی بگیری که خیلی خیلی بهتره
Hadi
۱۹ آذر ۱۳۹۹موافقم باهات ?
ولی چرا جوک تو امریکا عرضه نمیشه؟؟
؟؟
NAVID۰۰۹۸
۱۹ آذر ۱۳۹۹Hadi جان
بر خلاف اروپا که استقبال بینظیری از جوک داشتند بخصوص در بریتانیا ، در آمریکا استقبالی نشد و جاشو داد به کیکس .
همین نیسان جوکهای وارداتی در ایران مونتاژ انگلیس هستند و برای بازار ایران برنامهریزی شده بودند.
یادش بخیر ، همین ۳ سال پیش بود که چه استقبالی از محصولات نیسان کردن و داشت قبضه میکرد بازار خودروهای وارداتی را با قیمتها و شرایط فروشی که تمام شرکتهارو به سُلابه کشیدن و بسیار هم خوش قول بودند که اگر یادتون باشه ، شرکت (( جهان نوین آریا )) هر ماه رتبه اول رضایت مندی مشتری را داشت و کاری با بقیه شرکتها کردند تا شرایط فروش بدون بهره بگذارند از آلمانیها گرفته تا کره و بقیه ژاپنیها .
یادمه جوک سه مدل داشت که از ۹۸ میلیون قیمتش بود تا ۱۴۵ میلیون مدل توربو .
نیسان ایکستریل را که دیگه نگو و نپرس ، داشت جایِ تمام کراساوورها بخصوص سانتافه را در فروش میگرفت که از تمام رقبا ارزانتر بود به جز اوتلندر اما از بخت بد ایرانیها که همیشه در بهترین موقعیتهای وضع اقتصادی در ایران یه اتفاق میوفته و همه چی تبدیل به یَس و نااُمیدی میشه و ترامپ اومد ، واردات بسته شد و زندگی مردم فَلَج شد که امروزه باید پول نیسان ایکستریل را بدیم پژو ۴۰۵ سوار بشیم که همون هم نمیشه دیگه ?♂️ .
عشق کامارو
۱۹ آذر ۱۳۹۹پدال جان اگه میشه لطفاً تاریخچه ماسل کار هارو دوباره بزار ،شما تاریخچه ماستنگ و شلبی رو گذاشتین اما قول داده بودین که بقیه شون رو (کامارو،جاولین،فایربرد،بارکودا، کوگار،چلنجر و….)بزارین اما نزاشتین.حتی اون قسمت معرفی ماسل کار هارو هم توی دو قسمت خلاصه کردین،درحالیکه این ۵ دهه ست که کامارو،ماستنگ و چلنجر باهم در رقابت سختین،پدال لطفاً و لطفاً دوباره ادامه بده،اول اون قسمت معرفی کلی تا قسمت آخر و بعد یکی یکی تاریخچه شونو بزار،حتی توی تاریخچه ماستنگ هم به بعضی مدل ها مثل hpe750 و 700 اشاره نشده،خواهش میکنم بزارید لطفاً چون این چند ساله منتظر تاریخچه ماسل کار های مختلف از طرف شما هستم،ممنونم اگه به حرفم گوش کنید??
محمد
۱۹ آذر ۱۳۹۹فقط 19 هزار تا اونم فیس لیفت به این باحالی جذابی
البته ما هر چی میکشیم از بی تدبیری مسئولین بی ارزه و اونایی که سود میبرن از بدبختی مردم
رامتین
۱۹ آذر ۱۳۹۹کلا همپوشانی از نظر ابعادی با جوک داره اما با توجه به گیربکس نیسان جوک و موتور نیسموی آن، بیشک نیسان جوک بهترین کراس اور کامپکت شرکت و یکی از بهترینهای دنیاست.