نیسان پس از وعدهووعیدهای فراوان سرانجام رسماً نسل جدید کراساوور روگ (در بازارهای خارج از ایالاتمتحده ایکستریل) را معرفی کرده است. هرچند نسل جدید این خودرو بر اساس فرمول موفق نسل کنونی ساخته شده اما نیسان وعده داده است که روگ جدید ایمنتر و کاربردیتر خواهد بود. نسل قبلی روگ سال گذشته در کلاس خود سومین کراساوور پرفروش بازار آمریکا بود اما این نسل کاملاً سالخورده شده و حالا نسل جدید با بهبود راحتی داخلی و برخورداری از تکنولوژیهای مدرن میخواهد راه موفق سلف خود را ادامه دهد.
با توجه به اینکه پیشازاین تصاویر مختلفی از نسل جدید روگ افشا شد، میدانستیم که این کراساوور جدید ژاپنی چه شکلی خواهد بود. در بخش جلویی خودرو شاهد جلوپنجرهٔ V-Motion هستیم که به سبک نسل جدید کراساوور کوچکتر جوک، توسط چراغهای جلوی دوقسمتی احاطه شده و نمای جذابی را ایجاد کردهاند. در پروفیل جانبی هم طرح سقف شناور جلبتوجه میکند درحالیکه چراغهای عقب با اینکه مدرنتر شدهاند اما همچنان شباهت خود با چراغهای نسل کنونی را حفظ کرده و نشان میدهند که با یک روگ طرف هستیم.
نسل جدید روگ اما کمی کوچکتر از نسل کنونی شده است بهگونهای که از طول آن ۴۳.۲ میلیمتر، از فاصلهٔ محوری ۲.۵ میلیمتر و از ارتفاع آن ۵۳.۳ میلیمتر کاسته شده است. این کراساوور جدید بر اساس نسخهٔ جدیدی از پلتفرم CMF-C/D نیسان ساخته شده و بهوضوح بیشتر روی جذب خانوادهها تمرکز دارد تا رانندهها فردی. بااینحال روگ مدل ۲۰۲۱ رانندگی سرگرمکنندهتری نسبت به نسل قبلی دارد چراکه سیستم فرمان آن سریعتر شده و سیستم تعلیق چند اتصالی عقب آن اصلاح شده است.
علیرغم فاصلهٔ محوری کوتاهتر، روگ در داخل جادارتر شده است بهگونهای که حالا در عقب ۱۵.۲ میلیمتر فضای پا و ۱۷.۸ میلیمتر فضای سر بیشتری ارائه میکند. در نسل جدید اما دیگر خبری از صندلیهای ردیف سوم نیست و روگ صرفاً بهصورت پنجنفره و با دو ردیف صندلی ارائه میشود. همچنین در این نسل حجم صندوق بار هم از ۱۱۱۳ لیتر قبل به ۱۰۳۳ لیتر کاهش پیدا کرده است اما اگر صندلیهای عقب خوابانده شوند، حجم کل صندوق به ۲۱۰۰ لیتر افزایش پیدا میکند که از ۱۹۸۰ لیتر قبل بیشتر است. همچنین دهانهٔ صندوق بار هم بزرگتر و مربعتر از قبل شده است. چه صندلیهای عقب باز باشند چه خوابیده، روگ جدید بعد از هوندا CR-V و تویوتا رافور، سومین صندوق بار بزرگ در کلاس خود را ارائه میکند.
در داخل روگ مدل ۲۰۲۱ یک صفحهنمایش هشت اینچی بهصورت استاندارد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه میشود که از اپل کارپلی و اندروید اتو هم پشتیبانی میکند درحالیکه یک نمایشگر نُه اینچی با وضوح بالاتر هم قابل سفارش خواهد بود که از ناوبری ماهوارهای داخلی هم برخوردار است. علاوه بر این، صفحه آمپر استاندارد خودرو نیز بزرگتر شده و حالا یک نمونهٔ هفت اینچی جایگزین نمونهٔ پنج اینچی قبلی شده است. در همین حال، در تیپهای پلاتینوم، یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی به همراه نمایشگر سربالای ۱۰.۸ اینچی ارائه میشود. در کنسول مرکزی روگ هم یک شیفتر دندهٔ الکترونیکی کوچک به همراه پورتهای USB تایپ A و C جای گرفتهاند.
پرچمدار خانوادهٔ نسل جدید روگ تیپ جدید پلاتینوم است که به تودوزی چرمی، دوخت لوزی شکل، رنگ داخلی منحصربهفرد، دستیار ProPilot، اپل کارپلی بیسیم، پد شارژ بیسیم، سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو، نورپردازی داخلی و… مجهز است. تیپهای پایینتر مثل SL و SV هم از رینگهای ۱۹ اینچی، صندلیهای چرمی، سقف پانورامیک و درب صندوق اتوماتیک برخوردار هستند. جدیدترین نسخه از سیستم ایمنی ProPilot که در روگ ارائه شده از راداری با بُرد بیشتر و دوربینی با حوزهٔ دید گستردهتر سود میبرد و به لطف بهروزرسانی سیستم دنبال کنندهٔ خطوط جاده، حالا بهتر میتواند خودرو را بین خطوط نگه دارد.
نیسان برای نسل جدید روگ یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را در نظر گرفته که برای اولین بار در نسل جدید سدان آلتیما مدل ۲۰۱۹ معرفی شد. این موتور که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد، به یک گیربکس CVT متصل شده است. گفته شده روگ با این قوای محرکه در نسخهٔ دیفرانسیل جلو در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی بین ۷.۸ تا ۸.۱ لیتر و در نسخهٔ چهارچرخ محرک بین ۸.۱ تا ۸.۴ لیتر بنزین مصرف میکند. این کراساوور کامپکت جدید ظرفیت بکسل ۶۱۰ کیلوگرم را دارد که در کلاس خود کمترین است. نسل جدید نیسان روگ مدل ۲۰۲۱ از پاییز آینده راهی نمایندگیهای فروش در سراسر ایالاتمتحده خواهد شد.
♤ANGUS_812♤
۲۷ خرداد ۱۳۹۹زبان طراحی جدید نیسانو خیلی دوس دارم
داره داد میزنه که من از ژاپن امدم
اینم خیلی خوب شده از نظر طراحی واقعا رقابتی شده
مهدی
۲۷ خرداد ۱۳۹۹میشه بیشتر توضیح بدی
Reza.M
۲۷ خرداد ۱۳۹۹واقعا محشره…تنها مشکلش بازم استفاده ازون گیربکس cvt کوفتیه…اخه تویوتا راوفور چطور میخواد با این رقابت کنه…نه امکاناتشو داره نه زیباییشو نه کیفیت ساخت کابینشو…مگ این ک مردم اونا هم تعصب الکی رو تویوتا داشته باشن?…
مانی
۲۷ خرداد ۱۳۹۹اینکه بیشتر کپی از هیوندایه
توش هم بعضی جاها ریز از تویوتا اسکی رفته و همچنان هیوندای
به نظر شما واقعا جدیده این زبان؟؟؟
آرش وان
۲۷ خرداد ۱۳۹۹پدال جان ؛ بلومبرگ یک مقاله ی مشروح در رابطه با ردیابی ایمیل های مقامات نیسان در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده که چگونگی کودتا علیه کارلوس گون رو روشن میکنه …
مزدا
۲۷ خرداد ۱۳۹۹واقعا خیلی جذاب شده .
مرتضی
۲۷ خرداد ۱۳۹۹خوبه که نمای عقب رو که بهترین قسمت نسل قبل بود رو نگه داشته. کابین رو هم که همه میدونیم دیگه مدل قبل از مد افتاده بود باید بروز میکرد
چقد لکسوس IS خوب شده
Sina
۲۷ خرداد ۱۳۹۹چ عجب بلاخره اومد
در کل شیک تر و خوشگل تر و به روز تر شده
خود ماشین خیلی پیشرفت کرده ولی من فکر میکنم به شدت بازار رو از دست خواهد داد چونکه به طرز اشتباهی کوچیکش کرده و بدتر از همه ۷نفره بودن رو ازش برداشت!!!
با این وجود دیگه دلیلی برای خرید این بجای راو فور وجود نداره
تازه سی آر وی و سورنتو هم هستن که اونا ۷ نفره ن
شاید میخواد ۷ نفره رو ببره سمت پث فایندر.
ولی خود من که ایکس تریل رو بخاطر جمع و جور بودن و ۷ نفره و اطمینان ژاپنی بودنش به راو فور و سانتافه/سورنتو ترجیح میدادم الان اگر به ۵ نفره بودنه دلیلی برای خریدنش نمییبنم و قطعا راو فور رو از همه نظر گزینه خیییلی بهتری میبینم خصوصا راو فور ادونچر
NAVID۰۰۹۸
۲۷ خرداد ۱۳۹۹نه
طراحی بیرونیش نه
طراحی داخلیش آری
گیربکس cvt نه نه نه …
در برابر رقیبی همچون راو۴ با این قدرت موتور ضعیف عمل کرده ، راو۴ از موتور ۲۵۰۰cc حدود ۲۰۹ اسب تحویل میده با گیربکس تیپترونیک .
سوار مدل ۲۰۱۷ شدم ، سواریش راحته اما ظاهرش سخت پسند با گیربکسی روی مخ و به درد نخور که وقتی به مشکل بخوره فقط باید تعویضش کنید و نه تعمیر .
آرش وان
۲۷ خرداد ۱۳۹۹درصد خرابی CVT های نسل ۲۰۱۰ به بعد خیلی کمتر از بقیه گیربکس هاست( سرچ بفرمایید)
حالا اگه با اسپرت نبودنش حال نمیکنین دلیل نمیشه ریشه اش رو بزنین
وقتی چند وقت پشت گیربکس CVT بشینین ، و قلقش دستتون بیاد بهش عادت میکنید و خیلی هم لذت بخشه
NAVID۰۰۹۸
۲۷ خرداد ۱۳۹۹خییییلی
کجاش لذتبخشه دقیقاً
اون که مورلنو بود با موتور ۳۵۰۰ cc صفر کیلومتر ۶سیلندر پشتش نشستیم مالی نبود
تیانا هم دیدیم چیچی بود
گیربکس cvt اگر با موتور ۶سیلندر کوپل باشه حالا میشه تحملش کرد ولی با ۴سیلندر اصلاً اصلاً .
فکرشو بکن خودروهای چینی با cvt چی میشن یا خدا به دادمون برس ، این که دیگه ژاپنیه جای خود داره .
دوستان ، بحث سر گیربکس هست ، لطفاً مزه پرانی نفرمائید و مزایا و ارزش بالای شرکت و محصولات نیسان را با این نظر من قاطی نکنید و بحث را عوض نکنید (( کسی حرفی از خوب یا بد بودن نیسان نزده ، بحث فقط سر گیربکس آشغال cvt هست ))
چون نیسان یکی از بهترین کیفیتهای رانندگی و سواری را در کلاسهای قابل ارائه خودش داره .
Hadi
۲۷ خرداد ۱۳۹۹یه بروز رسانی خوب و به موقع ?
چه قدر کابینش و ظاهرش خوب شده…
واقعاً بهبود های خوبی رو تجربه کرده…
NAVID۰۰۹۸
۲۷ خرداد ۱۳۹۹بروزرسانی نشده
نسل جدید شده با پلتفرم متفاوت با قبلی
کوشا
۲۷ خرداد ۱۳۹۹فوق العاده. بعد از ماکسیما جدید بهترین حرکت کمپانی نیسان تو چند سال اخیر…
بنیامین
۲۷ خرداد ۱۳۹۹موتور های تنفس طبیعی ژاپنی ی عمر کار میکنن
meysam
۲۷ خرداد ۱۳۹۹نمای جلوش دلچسب نیست.
مصرف سوختش خیلی خوبه
گیربکس cvt امیدوارم متفاوت از قبلیها باشه
امکاناتش هم خوبه
فکر کنم قیمتش پایینتر از رقبا باشه
انتخاب من تو این کلاس فقط راو4 و بعدش مزدا
منتظر راو4 پرایم هستم
Peyman56
۲۷ خرداد ۱۳۹۹من که هیچوقت تو خوابمم دیگه نمی تونم ماشین خارجی بخرم.ولی خدا کنه واردات آزاد بشه.دیدن ایناهم به هدم انگیزه میده.
وحید
۲۷ خرداد ۱۳۹۹دوست دارم بدونم چه کسی این نمای جلوی افتضاح رو طراحی کرده، امیدوارم توی خیابون نبینمش تا…
نمای داخلش خیلی خوب شده نسبت به نسل قبلی و نمای کنار و پشتش برعکس گذشته، به جای یه کراس اوور بزرگ، به یه کراس اوور کامپکت تغییر شکل داده که البته مناسب کلاس حقیقی هست که داخلش قرار داره.
ولی واقعا نمای جلوش اونقدر بَد شده که تریجیح میدم همون نمای قدیمی نسل قبل رو میاوردن اینجا به جای اینکه از روی نمای افتضاح سانتافته و سایر کراس اوورهای جدید هیوندای استفاده کنن
Mohammad
۲۷ خرداد ۱۳۹۹چرا نیسان زبان طراحیشو عوض نمیکنه بیرونش بازم مثل قدیم شده و نچسب ولی داخلش خوبه
حسین
۲۷ خرداد ۱۳۹۹تنها دلیل ترجیح این نسبت به راو4 باید قیمت گذاری پایین تر باشه وگرنه تویوتا با راو4 جدید با تیپ های مختلف و قیمت شدیدا رقابتی انقلاب کرده و بقیه باید قیمتشون رو بیارن پایین.
بازار رقابتیم آرزوست … !!!
meysam
۲۷ خرداد ۱۳۹۹طراحی داخلیش خیلی زیباست
علی
۲۷ خرداد ۱۳۹۹دیگه حالم داره از این طراحی های دو تیکه چراغا به هم میخوره یکی در میون چراغ ماشینا داره اینطوری میشه
بهراد
۲۷ خرداد ۱۳۹۹“این کراساوور کامپکت جدید ظرفیت بکسل ۶۱۰ کیلوگرم را دارد ”
یعنی چی؟ پرایدم نمی تونه بکشه یا درمورد بکسل کاروان این حرفارو زده؟
ما با ماشینای ایرانی بکسل می کنیم با اون قدرت کمش کار خیلی اشتباهیه؟
Alireza
۲۸ خرداد ۱۳۹۹جلوش نسبت به نسل قبل زشت شده ولی طراحی داخلیش خوب شده کلا نسبت به دو سه محصول جدید نیسان مثه جوک و سنترا جدید از لحاظ طراحی ضعیف تر عمل کرده