نیسان نسل جدید کراساوور فول سایز پثفایندر را رسماً معرفی کرده است. سازندهٔ ژاپنی در طراحی این ماشین از نسل اول آن که یک اسیووی آفرودی خشن بود الهام گرفته و سه شکاف بالای جلوپنجرهٔ آن کاملاً این موضوع را نشان میدهد. البته طراحی کلی پثفایندر جدید خصوصاً در قسمت جلو با جلوپنجرهٔ V شکل بزرگ و چراغهای C شکل، به فیسلیفت اسیووی فول سایز پاترول/آرمادا شباهت پیدا کرده است.
هرچند ممکن است قابلتوجهترین تغییر نسل جدید پثفایندر استایل آفرودی جدید آن باشد اما برای این کراساوور ژاپنی گیربکس جدید و مجموعهای از تکنولوژیهای مدرن هم ارائه شده است. البته زیر کاپوت این خودرو همچنان همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 نسل قبلی قرار گرفته که مثل گذشته ۲۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما این موتور حالا بجای گیربکس CVT به یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک جدید متصل شده که باید به کاهش مصرف سوخت آن نسبت به نسل قبلی کمک کند.
هرچند به گفتهٔ نیسان، محور اصلی پثفایندر جدید آفرود نبوده است اما بااینحال این کراساوور جدید از هفت حالت رانندگی مختلف شامل استاندارد، اسپرت، اکو، برف، شنوماسه، گلولای و بکسل برخوردار است که موجب میشوند بتواند در مسیرهای خشن و ناهموار هم حرفهایی برای گفتن داشته باشد. این خودرو در داخل نیز به لطف صندلی نیمکتی ردیف سوم میتواند تا هشت نفر را حمل کند (مگر اینکه صندلیهای خلبانی ردیف دوم برای آن سفارش داده شود) و توانایی بکسل تا ۲.۷ تن را هم دارد که برای نیازهای آخر هفته کافی خواهد بود.
برای اطمینان از اینکه هر هشت سرنشین پثفایندر در رفاه باشند، در داخل کابین در هر سه ردیف صندلیها پورتهای USB تعبیه شده است. همچنین در صندوق بار خودرو نیز میتوان بدون خواباندن صندلیهای ردیف سوم، یک یخدان ۱۲۰ لیتری یا چهار کیسهٔ گلف را حمل کرد. این کراساوور جدید ژاپنی بهصورت استاندارد به یک نمایشگر ۹ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو به همراه یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی مجهز است و امکان سفارش تودوزیهای چرمی و سیستم صوتی Bose با ۱۳ بلندگو هم برای آن وجود دارد.
به گفتهٔ نیسان، استفاده از شیشههای آکوستیک چندلایه، پنجرههای ضخیمتر ردیف دوم و افرایش مواد عایق صدا در درها و کف خودرو موجب افزایش ۶۰ درصدی جذب صدای موتور پثفایندر شده است. برای این ماشین در تیپهای S و SV دستیار ایمنی ProPILOT هم قابل سفارش خواهد بود. این سیستم ترکیبی از دستیار فرمان با کروز کنترل تطبیقی است که برای کنترل شتاب گیری یا کاهش سرعت، نهتنها به خودروی جلو بلکه به خودروی جلوتر از آنهم توجه میکند.
نسل جدید پثفایندر روی نسخهٔ کاملاً اصلاحشدهای از پلتفرم نسل کنونی ساخته شده و با ۳۸ میلیمتر طول کمتر، ۱۲ میلیمتر عرض بیشتر و ۱۲ میلیمتر ارتفاع کمتر، یک بازنگری واقعی را تجربه کرده است. در همین حال، فضای داخلی خودرو افزایش پیدا کرده که این یعنی پثفایندر حالا میتواند حتی برای رقبای بزرگتر از خود هم دردسر ایجاد کند. نسل جدید نیسان پثفایندر در تابستان آینده به بازار عرضه خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
امیر
۱۷ بهمن ۱۳۹۹نیسان cvt دوست الان چینی ها هم دبل کلاجن به همه چیزcvt میزنید یه وقت دیدی gtr با cvt داد بیرون
ツSAMURAIツ
۱۷ بهمن ۱۳۹۹CVT نیست داداش درست بخون متنو ?
9 سرعته اتوماتیکه
Hadi
۱۷ بهمن ۱۳۹۹تویوتا هایلندر:لایک ?
نیسان پث فایندر: دیسلایک ?
Sina
۱۷ بهمن ۱۳۹۹هایلندر گزینه فوقلاده ایه و فکر کنم اصلی ترین رقیبش باشه
ولی از لحاظ آفرودی هیچ حرفی برای گفتن نداره دقیقا مثل باقی شاسی بلندای هم رده خودش فقط یه مینی ونه که درهاش کشویی نیست
و تا حدودی هم از نظر امکانات و تلنولوژی داخلی ضعیفه
مگر اینکه تویوتا برای هایلندر پکیج trd آفرود با محافظهای زیر بدنه و افزایش ارتفاعو لاستیکهای مخصوص ارائه بده…
ولی من بازم اینو بیتشر دوست درمچون از فرم بدنه هایی مثل این یا لینکلن اویاتور رنج رور اسپروت و …بیشتر خوشم میاد
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۹طراحیش بیشتر مُختص بازار آمریکاست و آمریکایی پسند طراحی شده !
فقط نظر (شخصی) خودم را بیان میکنم :
از نمای جانبی چنگی به دل نمیزنه و بعد از مدتی عادی به چشم میاد !
از نمای پشتی بسیار ساده کار شده و ماندگاری چشمنوازی در پیش نداره !
اما نقطهی قوتش در نمای جلو و تا سالها ماندگار بودنش با این سبک و سیاق هست که بسیار باهیبت طراحی شده !
چیزی که همیشه در محصولات نیسان شاهدش هستیم و خیلی آرگونومیک مهندسی میشه ، نشیمنگاه سرنشینان بخصوص راننده هست که از ماکسیمای سواری گرفته تا ایکستریل و اکثر محصولات مثل همین پتفایندر ، نشیمنگاه راحت اونها هست که سواری با نیسان را دلاَنگیز میکنه و البته زیروبندی خوب محصولات نیسان !
وقتی تو محصولات نیسان میشینید ، به وضوح تفاوتش را با رقبا حس میکنید و دوست دارید تا ساعتها باهاش رانندگی کنید بدون ایستادن !
امیدوارم روزگاری واردات آزاد بشه ، همهی محصولات نیسان از گیربکس cvt خلاصی پیدا کنند ، اون وقته که بدون چون و چرا فقط باید نیسان خرید و لذت برد از این خودروهای ناب ژاپنی !
Reza
۱۷ بهمن ۱۳۹۹نسل قبلی خوشگلتر نبود، بخصوص عقبش
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۹شما انگاری متوجه قضیه به این بزرگی نشدید !!!
نیسان بلاخره پس از سالها فهمید CVT آشغال ، فقط به درد خودروهای آشغال میخوره و رو آورده به تیپترونیک و ۹سرعته !!!
این خوشحالکنندهترین خبری بود که از نیسان و تصمیمش شنیدم ، همین تصمیم را اگر در گذشته میگرفت ، الان خیلی خیلی خودروهاش پرفروشتر و بازارپسندتر بود !
یکی از دلایلی که خودروهای نیسان در ایران بورس ندارند ، همین گیربکس CVT مسخرشون بود که محصولات تویوتا را بِهِش ترجیح میدادم و خداروشکر مثل اینکه داره گور این گیربکس را گم میکنه !
هرچی از مضخرف بودن این گیربکس بگم کم گفتم !
امیر
۱۷ بهمن ۱۳۹۹از بس با cvt رابطه خوبی دارن به محض اینکه این کلمه دیدم فک کردم بازم همون آش تصحیح میکنم انقلاب در نیسان با گیربکس جدید و چالش جدید مصرف سوخت در مقایسه با تویوتا و اینکه هیبریدها تو سبد نیسان کم رنگ هستن ولی درخودروهای برقی نسبت به بقیه ژاپنی ها بهتر اوضاعش
ツSAMURAIツ
۱۷ بهمن ۱۳۹۹عالی شده ?
من اینو به همه رقبا ترجیح میدم
مطمئنم فروش خوبی خواهد داشت
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۹من هم به شخصه سواری خوب محصولات نیسان را به محصولات تویوتا و هوندا ترجیح میدم ، اما نمیدونم چرا پتفایندر جدید تو دلم نمیره و هایلندر را بیشتر دوست دارم ، با اینکه هردو ژاپنی و دوست داشتنی هستند .
Sina
۱۷ بهمن ۱۳۹۹بهترینه
بلاخره من عشقه شاسی بلند از یه شاسی بلند کاملا خوشم اومد و نقصی داخلش ندیدم..
قیمت
قیافه اسپرتی شیک
آفرود خوب
تنفس طبیعی
سه ردیفه
داخلشم شیک و پر از تکتولوژی و بدون کوچکترین خساست…
بدون شک توی فروش میترکونه چون از همه لحاظ از رقباش سرتره
Ali
۱۷ بهمن ۱۳۹۹نیسان ترکونده با این طراحی جدیدش ماشیناش!
واقعا عالی و شیک شدن
و البته کاش تو همه محصولاتش از سی وی تی دست میکشید
F22RAPTOR
۱۷ بهمن ۱۳۹۹بالاخره دست از cvt کشید،
ماشین بسیار زیباییه هایلندر باید بیاد لنگ بندازه جلوش خیلی ابهت داره، ولی خب میشد موتور
3.8لیتری فرونتیر روش باشه، دست آخر هم بگم که واقعا داره حسودیم میشه که مردم تو آمریکا چقد دستشون واسه انتخاب بازه،
اگه میخواستم تو این سگمنت یکیو بخرم بین تراورز و پث فایندر گیر میکردم
Farzad
۱۷ بهمن ۱۳۹۹آمریکا و اروپا که تو حق انتخاب جای خود دارن ، … همین کشورهای های همسایه خودمون رو نگاه کن ،اکثر بازارشون دست خودروسازای ژاپنیه .
قاره آفریقا شده بهشت جدید خودروهای لوکس .
ما هیچ ما نگاه …
زیزیگولو
۱۷ بهمن ۱۳۹۹یکی از محبوب ترین و یکی از باسابقه ترین ماشینای شاسی بلند کمپانی نیسان که هنوزم داره تولید میشه همین پث فایندر افسانه ای هستش که از سال 1986 روی خط تولید این کمپانی هستش و تا الآن چند نسل از این ماشین جون سخت معرفی شده که نسل اولش تو خیابونای ایران یه جورایی نماد یه ماشین لوکسو اشرافی بود ……. البته اینم بگم که هم پت فایندر میگن و هم پث فایندر
Hadi
۱۷ بهمن ۱۳۹۹اول روزی چه انرژی گرفتم…
دم نیسان گرم چی ساخته ?
از هر جهت بهتر از نسل قبل شده و به روز رسانی های خفنی داشته ?…
طراحی خوب و مدرن و خفنی هم داره و خیلی زیبا و پخته از آب در اومده…
ولی خوبه که موتور نسل قبل رو روش حفظ کردن ولی کاش با بروز رسانی حداقل قدرتش رو به 300 اسب میرسوندن هر چند همین الانشم خیلی خوبه…
بزرگترین نکته مثبتش هم حذف cvt هستش و جایگزین شدنش با گیربکس 9 سرعته که خیلی بهتره…
کمتر ایرادی میشه ازش گرفت واقعاً بی نظیره ??
Hadi
۱۷ بهمن ۱۳۹۹این خیلی عالی و کامله ولی انتخابم تو این کلاس تویوتا هایلندر هستش ?
Peyman56
۱۷ بهمن ۱۳۹۹خیلی خیلی خوشم اومد.نیسان داره دوباره نیسان میشه.بر خلاف طراحی مدور و نرم نسل قبلی کلا طراحی جعبه ای شکل و زمختش برگشته به ریشه اصلی شاسی بلند نیسان که همون پاترول خودمانه.
ایران
۱۷ بهمن ۱۳۹۹بعد همش میگن آپشن ببین چقدر تجهیزات روش گذاشتن جادار ترهم شده زیباتر هم شده دوام هم که خودتون میدونین عالیه در کل خیلی خوب این نشون میده وقتی ماشین های نیسان و تویوتا نسل جدید میاد اساسی ماشین عوض میکنن خوشم اومد کاش دوباره نیسان به روزهای اوجش برگرده
محمد
۱۷ بهمن ۱۳۹۹انصافا طراحی منسجم و مدرنی داره
محمد
۱۷ بهمن ۱۳۹۹خیلی خوب شده. اما چرا هیچکدومشون مث کیا تلوراید چشمگیر نیستن؟
ツSAMURAIツ
۱۷ بهمن ۱۳۹۹نیسان تو به روز رسانی محصولاتش عالی داره پیش میره ?
نسل جدید قشقایی حدود ۱۵ روز دیگه رونمایی میشه
و طبق گفته خود نیسان همه محصولاتش تا آخر سال ۲۰۲۳ به روز میشن از جمله GTR
یوسف
۱۷ بهمن ۱۳۹۹کاملا دگرگون شده، طراحیش نسبت به ایکس تریل (روگ) جدید خیلی بهتر و پخته تر شده به ویژه در نمای جلو.
نیسان داره با سرعت خوبی سبد محصولاتش رو به روز میکنه. نسل نو همه سدان ها به جز ماکسیما معرفی شده. از بین تراک ها و کراس اوور ها هم نسل جدید ایکس تریل (روگ)، پث فایندر و فرونتیر معرفی شدن، پاترول و ایکس ترا به روز شدن و نسل جدید قشقایی (روگ اسپرت) و سری z هم در راهن.
امیدوارم نیسان پس از به روز کردن سبد محصولاتش نگاهی هم به میتسوبیشی داشته باشه و از این وضعیت درش بیاره.
بهنام
۱۷ بهمن ۱۳۹۹طراحیش حس استحکام خوبی منتقل میکنه. بنظر در واقعیت هم همین باشه چون روی قابلیت های افرود هم تاکید شده. در کل میتونه موفق باشه
?Ali Hossein?
۱۸ بهمن ۱۳۹۹به نظرم خیلی به درد افرود نمیخوره