نیسان

معرفی نیسان آلتیما مدل ۲۰۱۶

نیسان آلتیما ۲۰۱۶ با یک موتور چهار سیلندر و ناخن‌خشک در زمینه مصرف سوخت همراه است که در عین داشتن مصرف سوخت پایین در حدّ ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، قدرت مناسبی را نیز برای این سدان فراهم می‌کند. در حالی که امکان انتخاب موتور قدرتمند V6 برای پیشرانه وجود دارد، در اینجا نسخه جدید و ارتقا یافته نیسان آلتیما ۲.۵ SL بررسی شده است.

2016 Nissan Altima
۲۰۱۶ Nissan Altima
تازه‌های مدل ۲۰۱۶
آلتیما برای مدل ۲۰۱۶، صاحب برخی آپدیت‌های متعادل شده است. طراحی جلو و عقب این سدان متوسط دستخوش تغییر شده و همین‌طور، جلوه بهتری در داخل کابین به‌وجود آمده است.
2016 Nissan Altima
۲۰۱۶ Nissan Altima
تجهیزات و آپشن‌ها
آلتیما ۲.۵ SL با سطح قیمت ۲۸ هزار و ۵۷۰ دلاری، با تجهیزاتی چون امکان ارتباط بلوتوثی سیستم صوتی و گوشی هوشمند، پخش CD و چرخ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی همراه است. به‌علاوه، مواردی مانند دوربین نمای عقب، کلید هوشمند (Intelligent Key)، نوربالای اتوماتیک و سیستم «نیسان‌کانکت» با برنامه‌های موبایل در لیست تجهیزات استاندارد آن به چشم می‌خورند. از دیگر امکانات این مدل می‌توان به یک صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت، استارت از راه دور، یک مانیتور نقطه کور، هشدار ترافیک پشت‌سر، کنترل هوای دوگانه و رادیوی ماهواره‌ای اشاره کرد.
2016 Nissan Altima
۲۰۱۶ Nissan Altima
همچنین این مدل، تجهیزات لوکسی مانند یک گرم‌کن غربیلک فرمان، طراحی چرم داخلی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، دریچه‌های هوا برای صندلی‌های عقب، تنظیم ۴ جهته برای صندلی مسافر جلو، تکیه‌گاه سر صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم در ۲ جهت، روشنایی پیرامونی در داخل کابین و یک سیستم صوتی پرمیوم Bose با ۹ اسپیکر در اختیار قرار می‌دهد. در همین حال، نسخه تست‌شده در اینجا با آپشن پکیج «تکنولوژی» به ارزش ۱۷۰۰ دلار همراه بود که شامل مواردی چون  سیستم کنترل انطباقی، هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری اتوماتیک و سرویس‌های گسترده‌تر در «نیسان‌کانکت» با تلماتیک‌های اضطراری می‌شود. همچنین در این خودرو از یک مونروف به ارزش ۸۰۰ دلار، رنگ‌آمیزی پرمیوم به ارزش ۳۹۵ دلار و کف‌پوش‌های کابین به ارزش ۲۱۰ دلار استفاده شده است.
2016 Nissan Altima
۲۰۱۶ Nissan Altima
در نتیجه قیمت نهایی مدل تست‌شده به ۳۲ هزار و ۵۲۰ دلار رسیده است.

نکته‌های برجسته طراحی کابین
تغییرات کابین آلتیما نسبت به مدل قبلی، شرایط کم و بیش ملایمی داشته‌اند.  اگر تم رنگ بژ مناسب ذائقه شما نیست، ترکیب رنگ‌های دیگری نیز در دسترس هستند. در حالی که مهارت مناسبی در استفاده از سطوح نرم پلاستیک به کار گرفته شده، ولی به نظر می‌رسد که اندکی در این زمینه افراط شده باشد. صندلی‌های جلوی آلتیما فوق‌العاده راحت هستند و فضای بسیار خوبی برای پاهای سرنشینان جلو و رانندگان قدبلند درنظر گرفته شده است. به گفته نیسان، این صندلی‌های از طراحی برگرفته از ناسا موسوم به «جاذبه صفر» استفاده می‌کنند. در هر صورت، فضای جادار و دید بسیار مناسبی در کابین آلتیما ۲۰۱۶ فراهم شده است.

کاربرد کنترل‌ها راحت است و پیدا کردن محل دکمه‌ها بر روی فرمان، کار چندان سختی نیست. تنها کافی است که گرم‌کن صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان را روشن کنید و سپس با راه‌اندازی سیستم صوتی، کاملاً سردیِ هوای بیرون را فراموش کنید.

سرنشینان صندلی‌های عقب فضای مناسبی برای پاهای خود دارند، ولی اشخاص قدبلندتر احتمالاً به دلیل طراحی خاص سقفی آلتیما، فضای محدودی برای سرهایشان خواهند داشت. ضمن اینکه این سرنشینان برای راحتی بیشتر، یک دریچه سیستم A/C دریافت کرده‌اند. در حالی که امکان جمع‌شدن صندلی‌های عقب به صورت ۶۰/۴۰ برای افزایش فضای حمل وسایل وجود دارد، ظرفیت صندوق عقب این خودرو برابر ۴۳۶ لیتر است.

2016-nissan-altima-sr-rear-end-inside-02
مشخصات پیشرانه و مصرف سوخت
موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر در مدل SL از آلتیما، قدرتی برابر ۱۸۲ اسب‌بخار تولید می‌کند و گشتاور حداکثر آن به ۲۴۴ نیوتن‌متر می‌رسد. این پیشرانه با یک سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته اکسترونیک نیسان همراه شده که چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد. تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مصرف سوخت آلتیما ۲۰۱۶ برابر ۸/۷ لیتر در شهر، ۶ لیتر در جاده و ۷/۶ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر هستند.

2016-nissan-altima-2.5-sr-engine_720
اگر قدرت اضافی موجود در موتور V-6 ضرورت چندانی نداشته باشد، این موتور می‌تواند یک گزینه مناسب برای جابجایی در محیط شهری باشد.

دینامیک رانندگی
در حالی که سیستم‌های CVT شاید به عنوان سیستم‌هایی خسته‌کننده در رانندگی شناخته شده باشند، ولی سیستم اکسترونیک نیسان با شبیه‌سازی دنده‌ها، شرایطی شبیه به یک گیربکس اتوماتیک معمولی دارد. در واقع، در هنگام شتاب‌گیری در سرعت‌های پایین، شرایطی همانند یک گیربکس معمولی برقرار است. ضمن اینکه در حالت شیفت اسپورت، CVT عکس‌العمل‌های بسیار بهتری نشان می‌دهد.

2016 Nissan Altima SR
موتور صرفه‌جوی ۲/۵ لیتری آلتیما بیشتر از آنچه اعداد مربوط به اسب‌بخار و گشتاور آن نشان می‌دهند، حسّ چابکی دارد و در هنگام شتاب‌گیری، صدای بسیار خوبی تولید می‌کند. در حالت کلی، عملکرد و مصرف سوخت این سدان متوسط، بسیار قابل‌توجه است. ضمن اینکه سواری نرم و آرامی در آلتیما شاهد هستیم؛ مخصوصاً اگر مسیر جاده باز باشد و با سرعت بالا رانندگی کنیم.

2016-nissan-altima-sr-front-outside
جمع‌بندی
نیسان آلتیما ۲.۵ SL مدل ۲۰۱۶ با تجهیزات راحتی و لوکس، می‌تواند گزینه مناسبی برای جابجایی‌های خانوادگی در محیط‌های شهری باشد. در همین حال، خودروی تست‌شده با تجهیزات مناسبی که در آن به کار رفته بود، ارزش مناسبی در مقابل قیمت خود داشت. تکنولوژی CVT نیسان در سطح بالایی قرار دارد و در واقع، یکی از مزیّت‌های آلتیما به شمار می‌‌آید. در واقع، اگر به دنبال یک سدان کم‌مصرف با کیفیت سواری و رانندگی مناسب هستید، نیسان آلتیما ۲.۵ SL گزینه ارزشمندی برای شما خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. hosein

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    یکم شبیه ماکسیماست

  2. امین

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (382 ديدگاه)

    این خیلی به دور از انصافه که چند تا شرکت به اصطلاح خودرو ساز نمایندگی انحصاری بعضی برندها را به نام خودشون ثبت کردند و نه محصول جدید ارائه میکنند نه اجازه واردات اون برند را به دیگران میدند
    نمونه اش همین نیسان و البته مزدا

  3. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    بنظرتون خود امریکایی ها و ژاپنی ها متوجه هستن که چقدر شانس اوردن توی همچین کشورایی متولد شدن؟مثلا می دونن تو کشور ما بدست اوردن این ماشین برای مردم عادی ارزویی محال بیش نیست؟

  4. پرسپولیس

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (258 ديدگاه)

    درکشورما نمایندگی رسمی وجدندارد شاید ستاره ایران تنها به صورت رسمی نماینگی بنز راداشته باشدکلا واردکننده هستند چون هیچ فراخوانی شامل خودروهای واردشده به کشورنمیشود این نیسان التیماهم مجوز ورود به کشور راندارد خودروی استانداروخوبی برای خانواده های متوسط هست البته درایران برای مرفه ها نه متوسط چون وارد شود قیمتش نجومی خواهد بود

    1. h112

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (433 ديدگاه)

      به نظر من دلال هر چی دلش بخواد میتونه وارد کنه….هیچ مقامی هم جلو دارش نیست…مهم پوله…که داره…این که میگن ممنوعه برا رد گم کنی. و غیره است….

  5. ارمان

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1289 ديدگاه)

    دیگه ادم از یه خودروی خانوادگی چی میخواد؟

  6. علیرضا4225

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    مناسب محیط های شهری این جمله دقیقا یعنی چی؟

    1. محمد

      ۱۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      بخاطر مصرف سوخت خوبش گفته.
      ب مراتب مصرف سوخته بهتری نسبت به رقیباش (هم رده هاش )داره

  7. احمد باقری

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    این ماشین، با این امکانات، با قیمت 28 هزار دلار و حالا با تجهیزات اضافی که قیمتش بالاتر میره. چقدر خوبه که اونا با این قیمت میتونن چنین ماشینهایی سوار شن.

    1. رضا پ

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (216 ديدگاه)

      تازه اینم باید در نظر بیگیریم که حقوقشون هم به نسبت قیمت ماشیناشون خیلی بالاتر از ما ایرانیهاست

  8. moein

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (853 ديدگاه)

    نیسان همیشه عالی بوده

  9. رضا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    یعنی خداییش این بهتره یا پژو ۵۰۸ که ایرانخودرو میخاد بیاره؟

  10. امیرحسین

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    پارس خودرو انحصار نیسان رو به اسمش خودش زده؟؟؟چرا وارد نمیشه؟؟؟
    نمیدونیم از کی بنالیم و به کجا شکایت ببریم.از یک طرف شرکت های انحصارطلب داخلی و از طرف دیگه شرکت های واردکننده ژاپنی ها و اروپایی ها که با بی لیاقتی تو عرضه و تبلیغات و قیمت گذاری عجیب مردم رو از ماشین خوب محروم کردن
    امیدوارم لااقل مدیران پارس خودرو غیرت به خرج بدن و مدلهای جدید نیسان رو با قیمت عادلانه مونتاژ کنن

  11. بهنام طیبی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4421 ديدگاه)

    همه چی این ماشین خوب مخصوصا مصرف سوختش.

  12. (*مهرداد*)

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (352 ديدگاه)

    در این سگمنت نیسان سیلفی هم موجود هست و در واقع از یک نسل هستن

  13. محمد

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    همه سایتا از دم خراب کاری دارین.
    از کجا کپی کردید؟
    درباره sl توضیج دادید ولی بیشتر عکسای sr رو گذاشتید.
    تو عکسای اولیه گرمکن سرد کن پیش کنسول نیست.
    تو یه عکس هست.
    رو عکس کلیک راست کنید image info رو بزنید
    مدل ماشین رو نوشته اونجا.
    اونی ک.گرمکن سرد کن داره مدلشو ننوشته.
    بیشتریاشم نوشته sr.
    عکس همون ماشین رو بذارید آدم بدونه تو اون مدل چی هست.
    یه وبلاگ خارجی پیدا کردم نوشته بود بصورت استاندارد sr کی لس نداره.
    ولی sl . sv دارن.
    بعد در عوض sr . paddle shifter داره. اونا ندارن.
    موقع کپی متن همه چیز رو لطفا بررسی کنید

    1. محمد

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      هر 4 مدل آلتیما رو بیارید پیش من من ازشون عکس بگیرم بذارم تو سایتتون ?
      بدونیم چی ب چیه

  14. مسعود

    ۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    درسفری که به ابوظبی داشتم وسواراین ماشین شدم تصمیم به خریدش گرفتم و یه دونه سفید رنگشوازدبی خریدم وازگمرک خرمشهر باپلاک منطقه اروندواردکردم والان دارم ازش استفاده میکنم ومرتب باهاش ازاندیمشک به ماهشهرمحل کارم میرم.توی گرمای خوزستان وغباری که این چندسال باهاش دست وپنجه نرم میکنیم مگه این ماشینها جواب بده چون مث شتر میمونن.یعنی واقعاماشین عالییه درحدتویوتاکمری اگه بهترنباشه بدترنیست.تاکسی دبی هستش این ماشین بهمراه تویوتا کمری.کاش واردمیشد باقیمت ارزان تا همه بتونن استفاده کنن

  15. امير

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    کجا مونتاژ میشه؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا