آخرین باری که نیسان به فکر تجدید نظر کلی در طراحی «ماکسیما» افتاد، به سال ۲۰۰۸ میلادی باز میگردد. از آن زمان تاکنون، بهجز یک آپدیت متعادل در سال ۲۰۱۲، بقیه تغییرات آنچنان کوچک و جزئی بودهاند که بسیاری حتی متوجه آنها هم نشدهاند. در همین حال، با معرفی مدل جدید ماکسیما ۲۰۱۶ در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵، همهی این موارد دچار تغییر شدهاند.
نیسان با معرفی این نسخه جدید از ماکسیما، دوباره نگاهها را به سمت خود جلب کرده است. در این مطلب قصد داریم ببینیم که این تغییرات، چقدر ارزش هنری داشتهاند و یا اینکه از لحاظ مکانیکی، تأثیرگذار بودهاند. نکات اولیهنیسان ماکسیما ۲۰۱۶ دومین مدل بعد از مورانو کراساور است که از زبان طراحی جدید کمپانی استفاده میکند. برخی از جنبههای عمده این طراحی تهاجمی در مواردی چون چراغهای جلوی طرح بومرنگ، جلوپنجرههای U شکل دوتایی، تلاقی خطوط بدنه، الگوهای کرومی در جلو و عقب، ستونهای بدنه عقب طرح مشکی و طراحی برآمده پنلها و گلگیرها ظهور پیدا میکند.
وقتی به داخل ماکسیما ۲۰۱۶ قدم میگذارید، به نظر میرسد که در داخل یک نسخه چهار در از یک سوپرماشین GT-R قرار میگیرید. این موضوع، زمانی بیشتر تأیید میشود که کنسول میانی را مشاهده کنید؛ طراحی این کنسول به مانند GT-R با ۷ درجه تمایل به سمت راننده صورت گرفته است. در نتیجه، تمام کنترلها و سوئیچهای ضروری به آسانی در دسترس راننده قرار میگیرند و این کابین میتواند از این لحاظ، نمونهای برای دیگران باشد. عملکردسیستم پیشرانه و انتقال قدرت در نیسان ماکسیما مدل ۲۰۱۶ اساساً از نسل قبلی به همراه آورده شده و تنها یک سری تغییرات جزئی با هدف افزایش اندک قدرت و بهینهسازی مصرف سوخت در آن اعمال شده است. همانند نسل قبلی ماکسیما، تنها گزینه پیشرانه در دسترس، یک موتور ۳/۵ لیتری V6 تنفس طبیعی است که قدرتی برابر ۳۰۰ اسببخار تولید میکند؛ یعنی به اندازه ۱۰ اسببخار بیشتر از نسخه قبلی. ولی در همین حال، هنوز هم حداکثر گشتاوری برابر ۳۵۳/۸ نیوتنمتر دارد.
تمام قدرت تولیدی موتور از طریق یک سیستم CVT یا انتقال قدرت متغیر پیوسته به چرخهای جلو توسط ۶ دنده فاکس منتقل میشود. با وجود اندکی افزایش در قدرت خروجی موتورو، نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ از مصرف سوخحت بهتری نسبت به قبل برخوردار شده است. در حالی که در نسل قبلی، مصرف سوختی برابر ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۹/۰۵ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر شاهد بودیم، خودروی جدید به مصرف سوختی برابر ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۷/۸۴ لیتر در جاده با استفاده از بنزین پرمیوم بدونسرب دست یافته است. برای ایجاد چابکی بیشتر در شاسی و بهبود دینامیک رانندگی، نیسان برای مدل ۲۰۱۶ از ماکسیما، شرایطی از رانندگی را ارائه داده که در آن مواردی مانند میزان وزن سیستم فرمان، حساسیت پدال گاز، تیونینگ سیستم گیربکس و صدای موتور میتوانند بین دو حالت «نرمال» و «اسپورت» توسط راننده تنظیم شوند. تنظیمات سیستم تعلیق در مدل جدید ماکسیما ۲۰۱۶ به این صورت است که از یک دامپر-استراتها در جلو و سری مولتیلینک در عقب استفاده شده است. در همین حال، در تریم SR که در جهت عملکرد بیشتر ماکسیما طراحی شده است، سیستم تعلیق در جلو توسط دامپرهای با صلبیت بیشتر و میلههای ضدّ لغزش ارتقا مییابد. به جز مدل پایه، تمام نیسان ماکسیماهای ۲۰۱۶ اسپورت سدان میتوانند از سیستم «کنترل سواری هوشمند» استفاده کنند؛ سیستمی که با اعمال ترمز به صورت جداگانه برای هر کدام از چرخها، باعث میشود که شاسی بر روی سطح جاده کاشته شود. تازههای مدل ۲۰۱۶نسبت به نسل قبلی ماکسیما، نسخه ۲۰۱۵ به اندازه ۲۵ درصد دارای صلبیت بیشتر و ۳۷/۲ کیلوگرم وزن کمتر است؛ موضوعی که باعث میشود نسبت کلی قدرت به وزن کاهش یابد و در همین حال، موجب بهبود عملکرد و مصرف سوخت میشود.
برای مدل ۲۰۱۶، بالاترین سطح تریم، یعنی نیسان ماکسیما پلاتینیوم گزینه «نیسان کانکت» را در اختیار قرار میدهد. نیسان کانکت برنامهای است که شامل سیستم کنترل قفل از راه دور، استارت از راه دور، نشانگر موقعیت، هشدار برخورد و یادآوری زمان سرویسهای نگهداری و همینطور سرویسهای ضروری میشود و به راحتی از طریق خودرو یا گوشی هوشمند قابلدسترسی است.
- سیستم راهبری
- دو نمایشگر ۷ و ۸ اینچی
- استارت فشاری
- سیستم کنترل هوای دوگانه اتوماتیک
- چرخهای ۱۸ اینچی آلومینیومی
- تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت و صندلی مسافر در ۴ جهت
سطح بعدی، تریم SV است که قیمت آن از ۳۵۲۱۵ دلار شروع میشود و امکانات زیر را به موارد استفاده شده در تریم S اضافه میکند:
- صندلیهای چرمی همراه با گرمکن
- گرمکن آینههای بغل و همینطور یکپارچگی راهنماها با آنها
- تنظیم خودکار پشتی صندلی
- حسگرهای پارکینگ جلو و عقب
تریم متوسط SL دارای شروع قیمت ۳۷۷۱۵ دلار است که ویژگیهای زیر را به نیسان ماکسیما اضافه میکند:
- هشدار برخورد از جلو
- گرمکن غربیلک فرمان
- ترمز خودکار
- سیستم صوتی Bose با ۱۱ اسپیکر و حذف نویز
- تشخیص نقطه کور
- سقف آفتابگیر دو تکه
- هشدار ترافیک پشتسر
- سیستم کروز کنترل انطباقی
تریم SR که در جهت عملکرد بیشتر در نیسان ماکسیما طراحی شده، شروع قیمتی برابر ۳۸۴۹۵ دلار داشته و امکانات زیر را اضافه میکند:
- طرح چرم فاکس و صندلیهای چرمی آنیلینمانند
- چرخهای آلومینیومی ۱۹ اینچی
- پدالهای آلومینیومی
- چراغهای نوربالای LED
- پدل شیفترها
«پلاتینیوم» بالاترین سطح نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ است که قیمت آن از ۴۰۶۸۵ دلار آغاز میشود و علاوه بر اینکه تمام امکانات گفته شده در تریمهای قبل را شامل میشود، دارای تجهیزات زیر نیز هست:
- دوربین نمای ۳۶۰ درجه پیرامونی نیسان
- برفپاککنهای حساس به باران
- حافظه تنظیمات برای راننده
- سیستم پایش خوابآلودگی راننده
- سایبان پنجره عقب خودکار
احمد
۲۶ فروردین ۱۳۹۴یعنی عشق است ماکسیما رو
مدل 15 سال بیشش هنوز داره مثل ساعت کار میکنه
این که دیگه جای خود داره
طراحی اش هم که عالیه
armin
۲۶ فروردین ۱۳۹۴کار که هیچ … رخشم حفظ کرده
مهدی
۲۷ فروردین ۱۳۹۴من فکر کنم نیسان با طراحی این سدان تفاوت ها رو ایجاد کرده و این ماکسیما واقعا خودروی متفاوتیه.من خودم کلا عشق ایتالیام.ولی این ماکسیما خاص بودنش منو عاشق کرد.
ALL CARS
۲۶ فروردین ۱۳۹۴خیلی بهتر از قبل مخصوصا تغییرات ظاهری چه در بدنه وچه درون خودرو
من که از دیدنش لذت بردم
وسپاس از مسعود انیس حسینی
Pooya
۲۶ فروردین ۱۳۹۴ماکسیما و زبان طراحی جدید نیسان رو دوست دارم. لطفا این عکس ها رو مشاهده کنید.
http://8pic.ir/images/llbfdw30tg63c82k1kqw.jpg
http://8pic.ir/images/nluieeu0vl0g8oofx5hu.jpg
http://8pic.ir/images/to2eapnb76kd0apqfe7b.jpg
علیرضا
۲۶ فروردین ۱۳۹۴این ماکسیما فوق العادس. واقعا عالیه. نمیشه این ماشین رو تحسین نکرد. مظهر قدرت، کیفت و نوآوری ژاپن این ماشینه.
علیرضا
۲۶ فروردین ۱۳۹۴گرونترین مدلش با اون امکانات فوق العاده 40 هزار دلار قیمت داره که به پول ما میشه حدود 130 میلیون تومن. من دیگه حرفی ندارم… :-|
shahryar
۲۶ فروردین ۱۳۹۴داداش گمرکم کوفتیم هس،اگه اجازه بدن
ارمان
۲۷ فروردین ۱۳۹۴اقا گمرکم حساب من که ضرب در دو بشه بشه 260 تومن بیاد ایران بخدا اگه زیره 350 باهات حساب کنن
afish
۲۶ فروردین ۱۳۹۴باتشکر از آقای انیس حسینی فوق العاده وعالی طراحی شده و ای کاش دست ماهم بهش می رسید
(((RETOLEX(((REZA
۲۶ فروردین ۱۳۹۴تا با نیسان زندگی نکنی نمیفهمی چیه
معدن مس سرچشمه (که در دنیا جایگاه دوم رو داره )
اونجا پر از نیسان پیکاپ هست
ماشین های بیچاره بدون تعمیر و چک کردن شبانه روز تو برف بارون گل و اب دارن کار میکنن( اون جا ابش کاملا اسیدی هست به شکلی که رنگ تمام ماشین ها زرد شده )
چند وقت پیش تو یه شب بارونی که همه جا پر از گل بود داشیم با یکیش میرفتیم که دیدیم کاملا جوش اورده . راننده اهمیت نداد و به راهش ادامه داد تا به مقصد رسیدیم اونجا وقتی در رادیاتور رو باز کردیم دیدیم یه قطر اب هم توش نیست ولی به طور باور نکردنی ماشین مشکلی پیدا نکرد
وقتی اونجا بارون میاد چاله ها پر از اب میشن و اصلا دیده نمیشن و وقتی با ماشین میری تو اون چاله ها تا کاپوت ماشین میره زیره اب
این فقط مقداری بسیار کمی از بدبختی های این ماشین ها بود
خود من با همون ماشین ها تا 170 رفتم . باور نکردنی هس
نمیدونم اینا چه طور دووم میارن
تا خودتون نبینید باورتون نمیشه
واقعا نیسان رو قبول دارم
(((RETOLEX(((REZA
۲۶ فروردین ۱۳۹۴چند وقت پیش چندتا از این وانت های ریچ اوردن اونجا کاملا پشیمون شدن
3 ماه نشد همشون از کار افتادن
زنده باد نیسان
Frankenstein
۲۷ فروردین ۱۳۹۴دقیقا من هم به عینه دیدم……
یکی از دوستامون یه کارگاه تو یه مکان کوهستانی داره….
2 تا نیسان پاترول دارن…یکی وانت و دیگری معمولی….
اینا بعد 20 سال کار کردن هنوز مثل روز اول کار میکن….واقعا جای تعجبه بعد 550 هزار تا کارکرد هنوز موتورش عیب نکرده باشه…اصلا هم با ماشین مدارا نمیکنن…
دارم دنبال یه کلیپ میگردم خدا کنه پیداش کنم واستون آپ کنم…
1/5 تن لوله پشت نیسان پاترو ل وانت بود.( برای لوله کشی تا بالای تپه برای آب رسانی)
.من شاگرد نشسته بودم… ماشین رو تو دنده کمک گزاشت یعنی کوه رو رفت بالا…به طوری که نزدیک بو د ماشین از عقب برگرده ولی تا بالا رفت…..(واقعا ترسناک بود)
در ضمن رکورد بکسل هم دست نیسان پاترول هستش…فکر کنم یه بوینگ140 تنی رو میکشید…کلیپاش تو یوتیوب هست
موفق باشید….
navid
۲۶ فروردین ۱۳۹۴حیف که ماشین های نیسان و مزدا در واردات مورد کم لطفی و مظلومیت واقع شده اند.
کاش این مدل ماکسیما همراه با بازار جهانی به مملکت ما هم راه پیدا میکرد.
خیلی ماشین قابل تحسینیه. با این که ژاپنی باز نیستم اما حرف نداره.
منتظر بازخوردش در آزمایش ها هستم.
shahryar
۲۶ فروردین ۱۳۹۴نوید راس میگی واقعا ظلم شده،مخصوصا نیسان
mehdi
۲۶ فروردین ۱۳۹۴Nissan its perfecttttttt
datsun
۲۶ فروردین ۱۳۹۴واقعا نیسان گل کاشته این طراحی زیبا، موتور پرقدرت و این امکانات با قیمتی مناسب
SAEED
۲۶ فروردین ۱۳۹۴درود خدمت دوستان عزیز
یک سوالی داشتم (از بی ربطی به موضوع عذر میخوام)
دوستان , کوروت Z06 2015 نسل جدید چند سوپاپ داره ؟؟
16 یا 32 ؟؟
سعید
۲۶ فروردین ۱۳۹۴فکر کنم 16 تا داره
SAEED
۲۶ فروردین ۱۳۹۴سلام آقا سعید گل
مرسی از راهنماییت میخواستم مطمئن بشم
ولی چند جا 16 دیدم و چند جای دیگه 32
هنوز هم شک دارم چون منابع معتبر نبودند :|
ارادت
سعید
۲۶ فروردین ۱۳۹۴سلام سعید خان
البته منم مطمئن نیستم :D
اینجا یه چیزایی دیدم:
http://blog.caranddriver.com/2015-corvette-z06-output-confirmed-blows-estimates-out-of-the-water/
http://blog.caranddriver.com/2015-chevrolet-corvette-z06-deep-dive-what-makes-the-new-supercharged-lt4-v-8-tick/
http://www.autoguide.com/manufacturer/chevrolet/2015-chevrolet-corvette-z06-review
مایکل جکسون - تریلر
۲۷ فروردین ۱۳۹۴cbr400 و honda nsx rr mugen سابق . آقا سعید بهترین راه مراجعه به سایت خود شورولته که کمک زیادی بهت میکنه : http://www.google.com/search?q=chevrolet.com&hl=en-IR&gbv=2&oq=chevrolet.com&gs_l=heirloom-serp.3..0l9j0i10.1274744.1294711.0.1296783.15.11.1.3.4.0.841.4513.3-7j0j2j1.10.0.msedr…0…1ac.1.34.heirloom-serp..1.14.4588.WC3ui43pptQ
SAEED
۲۷ فروردین ۱۳۹۴درود
ممنون از اطلاعاتی که دادی دوست عزیز
استفاده کردیم قبلا هم این سایتو چک کردم ولی چیزی به چشم نخورده بود !
ایمان
۲۷ فروردین ۱۳۹۴موتور LT4 مانند اکثر V8های جنرال موتورز از نوع push rod و تک میل سوپاپ هست که در مجموع 16 سوپاپ دارد.
سعید
۲۶ فروردین ۱۳۹۴خیلی قشنگه این ماشین،چقدرم آپشن داره!
شایان
۲۶ فروردین ۱۳۹۴خیلی خوبه مخصوصا داخلش
GT-R'
۲۶ فروردین ۱۳۹۴اوووووووووووووووووووف!!
shahryar
۲۶ فروردین ۱۳۹۴اصن بجور با نیسان حال میکنم
hamid reza
۲۶ فروردین ۱۳۹۴چرا واقعا نیسان حتی مدلهایی که زیر 2500 سی سی حجم دارن وارد نمیشن؟ این سوال خیلی وقته تو ذهن من هست. ایا مثل مزدا امتیاز ش دست شرکت خاصی هست که اجازه واردات نداره؟
امین
۲۷ فروردین ۱۳۹۴انقد خوشگله دوست دارم لیسش بزنم
احمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۴این حرفت داغونم کرد
aria
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴به قول ما مشدیا . ( برات بقوچم) یعنی له بشم
سامان از تبریز
۲۷ فروردین ۱۳۹۴سلام به همه
من مدل 2013 رو از نزدیک دیدم چندتایی تو تبریز هست ادم وقتی از نزدیک میبینه متوجه یه چیزی میشه یه چیزی تو طراحی این مدل هست که ماشین رو خیلی بزرگ و با ابهت. نشون میده
از نزدیک خیلی زیباتر از عکس هست
من که بهش ایمان دارم
Yasin
۲۷ فروردین ۱۳۹۴چراقای عقبش به جلوش نمی خورن
خودروي ملي ,انحصار ملي
۲۷ فروردین ۱۳۹۴یعنى کسى که اینو ول کنه بره آزارا یا هر لگن کره اى رو بگیره باید واسش فاتحه خوند
مایکل جکسون - تریلر
۲۸ فروردین ۱۳۹۴cbr400 و honda nsx rr mugen سابق . آقای خودرو ملی انحصار ملی هیچ ماشینی لگن نبوده و نیست و نخواهد بود . کره ایها هم لگن نیستن .
آبين
۲۷ فروردین ۱۳۹۴ماشینهای نیسان تو هر رده از سوپر اسپورتش گرفته مثل جی تی ار و – پیکاپ هاش و سواریهاش مثل ماکسیمها حتی ماشینهای کوچیکه شهریش ازلحاظ کیفیت حرف ندارن ولی ما ایرانیها و قشر متوسط به پایین محکوم استفاده از پراید و پژو و ماشینهای اشغال دیگه ایران خودرو و سایپا هستیم که 37 ساله خون مردم رو تو شیشه کردن
احمد باقری
۲۷ فروردین ۱۳۹۴واقعا حرف نداره.
مهدی
۲۸ فروردین ۱۳۹۴نیسان ماکسیما و دیگر هیییییییییییچ
مسلم
۲۸ فروردین ۱۳۹۴یعنی می شه ما هم یه روز بتونیم بخریم…
sunmartin
۲۸ فروردین ۱۳۹۴ماکسیما و کلا برند نیسان بسیار بیشتر از تویوتا قبول دارم طراحی ماکسیمای جدید در یک کلام بی نظیره آفرین بر نیسان این خودرو د هدلایت ها حالت بسیار اسپرتی داره و بیشتر شبیه یک کانسپت هست نمای عقب خودرو آنچنان هماهنگی با جلو داره که بنظر من هیچ چیزی کمتر از BMW کم نداره و شاید زیباتر هم هست تریم داخلی هم بسیار دلپذیر و عالی طراحی شده البته نیسان به ساخت موتورهای قدرتمند شهره است و مدل های GTR این شرکت با بزرگانی مانند فراری قیاس میشن حتیماکسیمای 3 لیتری که در ایران وحود داره انصافا سوای طراحی قدیمیش که برای آن زمان خوب بود شتاب و قدرت بسیار خوبی داره که هنوز خیلی از خودروهای جدید یارای رقابت با اون ندارند کلا برند نیسان خیلی میپسندم بیشتر از سایر ژاپنی ها
متین
۲۸ فروردین ۱۳۹۴سلام …
ماشین شلوغیه! … منظورم اینه که زیاد طراحیش شسته رُفته نیست و خیلی شلوغه … نیسان سعی کرده با شلوغ کردن جلو تهاجمی تَرِش کنه اما (البته این سلیقه شخصیه) به نظرم زیاد جالب نشده و اگه یکمی قسمت یو شکل وسطی (U دومی که آرم نیسان روی اون هست) ظریف تر بود و نازک تر زیباتر می شد و بیشتر قسمت جلوی اون شبیه ماشین های کراس اوور شده تا یه سدان خانوادگی (منظورم ریخت و قیافه جلو هست نه ابعاد!) … موتورش هم به نسبت وزنش مناسبه و در محدوده قیمتی که داره (از لحاظ موتور و حتی جعبه دنده ) میتونه به راحتی مزدا 6 و هوندا آکورد و … سدان های هم محدوده قیمت خودش رو شکست بده … البته از لحاظ شتاب گیری شکست میخوره … در کل ماشین خوبیه و با اصلاحاتی که انجام شده نسبت به مدل قبلی بهتره … روز خوش
kamran.qamgosar
۳۱ فروردین ۱۳۹۴سلام.کسی از دوستان اطلاع داره موتور این شاهکار نیسان از زنجیر تایم استفاده میکنه یا تسمه تایم؟؟هرچند تجربه درمورد محصولات نیسان میگه می بایست از زنجیر تایم استفاده کنه تا هیجان رو برای رانندش به اوج برسونه.راستی قیمت بسیار رقابتی زیر صد میلیون این عجوبه تو بازار رقابتی و دنیای آزاد بسیار شگفت انگیزه.فقط تاسف که جوونی بی تکرار نسل ما به یغما رفت.با تشکر.
Ahmad..F12
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴مسعود جان ممنون
واقعاً لذت بردم، عــــــــــالیه اصن همه چی تمونه، اسپرت، لوکس، با کیفیت، با قدمت، با اصالت،
زیبا و کاربردی، همه چیزش عالیه، واقعاً من هروقت ماکسیما رو میبینم حتی مدل قدیمش، میگم
به تویوتا شرف داره، فوق العاده ست اصن، تویوتا که هیچی اصن فکرشم نکن به پای این برسه،
من این مدل ماکسیما رو به تمام مدل های لکسس نمیدم
ینی کل مدل های تویوتا و لکسس روی هم یه طرف، همین یه ماکسیما یه طرف..
تویوتا طراحی و لاکچری بودن رو یاد بگیره.. خخخخخخ :D
هیچ حرفی برای گفتن نمیذاره، از قیمت، از آپشن ها، از زیبایی از لاکچری بودن از همه چی…
بسیار بسیار عالی
mohamad
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴رخش که توپه به نظر میاد پا خورشم توپ باشه…با این رخ اگه حجم موتورشو بیشتر میکردن خیلی جواب میداد.
امیر
۱۹ خرداد ۱۳۹۴میخامت!
واقعا” ماشین کاملیه
تو همه چی