نیسان

نیسان پولسار در اندیشه رقابت با هاچ‌بک‌های کامپکت داغ

نیسان از مدل جدید پولسار کامپکت خود رونمایی کرده و این خودروساز ژاپنی به کلاس خودروهای C بازگشته تا با تعدادی از هاچ‌بک‌های بسیار خوب اروپایی رقابت سختی را ایجاد کند؛ مدل‌هایی مانند فورد فوکوس، اوپل / واکسهال آسترا، رنو مگان و البته فولکس‌واگن گلف.

2014 Nissan Pulsar
۲۰۱۴ Nissan Pulsar
در سال ۲۰۰۶ مدل آلمرای نیسان از خط تولید خارج شد و به جای آن، مدل پولسار جایگزین شد. این در حالی بود که عنوان «پولسار» یک عنوان قدیمی بود که هنوز هم در برخی کشورها و از جمله استرالیا به کار می‌رفت. در واقع، پولسار حاضر در بازار اروپا و پولسار استرالیایی و همین‌طور خودروهای هم‌خانواده‌اش شامل «سیلفی» و «تیدا»، به نظر با هم اشتراکات زیادی داشتند.
2014 Nissan Pulsar
۲۰۱۴ Nissan Pulsar
آن‌ها حتی فاصله محورهای یکسانی (۲۷۰۰ میلی‌متر) با یکدیگر داشتند. با این حال، طول پولسار اروپایی کاملاً از مدل تیدا بیشتر بود (۴۸۳۵ میلی‌متر در مقابل ۴۲۹۵ میلی‌متر). همچنین طول این مدل، ۱۱۵ میلی‌متر از گلف ۷ بیشتر بود.
طبق گفته نیسان، پولسار جدید نسبت به رقبایش در این کلاس، فضای پاهای بیشتری را برای صندلی‌های عقب در اختیار قرار می‌دهد. با ۶۹۲ میلی‌متر فضای پاها در عقب، پولسار از بسیاری از خودروهای کلاس D نیز جلوتر است.
طراحی بیرونی خودرو به صورتی کاملاً مشهود از آخرین مدل کراس‌اورهای قشقایی و ایکس- تریل الهام گرفته شده است. پولسار نیز از جلوپنجره V شکل و خطوط تهاجمی در طراحی خود استفاده کرده است. نیسان هنوز طراحی داخلی را نشان نداده، ولی گفته‌ها حاکی از آن است که کابین پولسار نیز از کیفیت بالای طراحی و مواد و مصالح برخوردار خواهد بود.
2014 Nissan Pulsar Interior
۲۰۱۴ Nissan Pulsar Interior
در زمینه تکنولوژی و ایمنی، پولسار جدید از پکیج ایمنی نیسان استفاده کرده که شامل سیستم‌هایی چون ترمز اضطراری، تشخیص اشیایی متحرک، هشدار عبور از خط و هشدار نقطه کور می‌شود. این مدل همچنین از سیستم ارتباطی «نیسان کانکت» استفاده می‌کند و کاملاً با گوشی هوشمند منطبق می‌شود. همچنین بسیاری از برنامه‌ها می‌توانند از حساب کاربری گوگل استفاده کنند. چراغ‌های به کار رفته در پولسار نیز از نوع LED خواهند بود.
پیشرانه‌های مورد استفاده از قشقایی گرفته شده‌اند که شامل یک موتور ۱/۲ لیتری DIG-T توربوی بنزینی با ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و یک موتور ۱/۵ لیتری dCi توربوی دیزلی با قدرت ۱۰۸ اسب‌بخار می‌شوند. همچنین از اوایل سال آینده، یک موتور ۱/۶ لیتری توربو با قدرت ۱۸۷ اسب‌بخار اضافه خواهد شد. نیسان برای گیربکس این مدل، هر دو سیستم دستی و اتوماتیک ایکس‌ترونیک (XTronic) را در دسترس قرارخواهد داد.
پولسار جدید در کارخانه نیسان واقع در بارسلونا تولید خواهد شد و پس از قیمت‌گذاری نهایی در پاییز به بازار اروپا وارد خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2949 ديدگاه)

    شتابش با موتور 1.6 لیتری چقدره؟؟
    مثل این که مصرف سوخت واسه اروپایی ها مهم تره!؟

    1. f1

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      متطمعن باش شتابش بالاتره ومصرفش کمترازپــــرایـــد(قاتل خاموش وروشن)،تواروپاکه بنزین کارتی نیست.

    2. رضا

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1691 ديدگاه)

      نمیدونم چرا احساس میکنم ناموفقه

      1. peugeot200

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (119 ديدگاه)

        اما آیا این خودرو یارای رقابت با کره ای ها یا فرانسوی ها یا ایتالیایی هارو داره؟؟
        باید دید

      2. سیا

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (14 ديدگاه)

        ایشون درست پیش بینی کرد تو ایران بخاطر فروش اندک تو اخبار زد که فروشش متوقف و جم شد .پراید کشستش داد قاتل خاموش

    3. e.scamp

      ۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1948 ديدگاه)

      نیسان دیگه کیفیتش همیشه بالاست به جز چند نمونه ارزون جزئی

  2. امید

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    همه چیزش خوبه اگه قیمتشم خوب باشه چقد خوشبحال اونایی که خارج از ایران هستن میشه البته الانم دارن حال میکنن نامردای تک خور

    1. NASSY

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      منوووووووووو میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!

      داداش تو هم بیا اینور اب , هرچی دوست داشتی بگیر , ما ک بخیل نیستیم که :p

      چرا فحش میدی امید خان؟؟؟؟؟ :D

      1. f1

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        نامردای تک خور که منظورش اونوریهانبود تکخورهای اینوری روگفت.

      2. امید

        ۱ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1320 ديدگاه)

        شما که عزیزی یه دعوت نامه بفرس میرسم خدمت

  3. NASSY

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    طراحی بیرون ماشین عالیه

    اما طراحی داخل ماشین یکم ساده یا قدیمی میزنه!!!(عکس بالا)

    اما در مجموع ماشین اقصادی خوبیه(چون نیسان)

    دکمه استارتر ش ب نظر من نباید اونجا باشه,چون توو حرکت میشه خاموش کرد( واسه خونواده های ک بچه دارن خطرناکه !!!!!!!

    خودم دکمه استارتر و امتحان کردم (توو سرعت کم) خااااموش شد!!!!!!

  4. مصطفی فقط P1

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    انگار شاسی بلنده!

  5. فورد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (885 ديدگاه)

    درود بر همه
    من خودم فورد فوکوس و گلف رو بیشتر ترجیح می دم هم شتاب خوبی دارن هم قیافه خشن تر و به روز تری دارن البته پراید و از رقبا جدی هست ر فراموش کرد

  6. فورد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (885 ديدگاه)

    درود بر همه
    من خودم فورد فوکوس و گلف رو بیشتر ترجیح می دم هم شتاب خوبی دارن هم قیافه خشن تر و به روز تری دارن

  7. sadegh

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    توی رقباش از فولکس بیشتر خوشم میاد، ولی در کل اینم نیسان هستش و دست کم گرفتنش محض غلطه

    1. f1

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      یک جورایی شبیه مزدا3 نیست؟؟؟

  8. Un4given

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (234 ديدگاه)

    خوبه ولی دیگه جواد کرده هر تیپ ماشین که میزنه با هر کلاسی حتما باید اون چراغهای عقبشو اون مدلی کنه که اتفاقا اصلا به هاچبک نمیاد .

  9. احمد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (376 ديدگاه)

    طبق آماری مطالعاتی که موسسه JD Power هر ساله بر روی مالکان هزاران خودرو انجام می دهد؛ این خودروها جزء قابل اعتماد ترین و مطمئن ترین خودروها از نگاه مشتریان شناخته شده اند.

    به گزارش باشگاه خبرنگاران، هر ساله موسسه JD Power هزاران مالک خودرو های جدید و کار کرده را مورد سوال و جواب قرار می دهد واز آنها در مورد رضایتشان از خودرو و مشکلاتی که با خودریشان داشته اند سوال می کند. این اطلاعات کمک زیادی به شرکت های خودرو سازی در بهبود کیفیت محصولات و تغییر روند تولیدشان می کند.
    علاوه بر این نتایج آماری این موسسه کار را برای کسانی که قصد خرید خودرو را نیز دارند بسیار راحت تر می کند و گزینه های زییادی را در اختیار آنها قرار می دهد. بر اساس آخرین مطالعات آماری این موسسه خودروهای زیر جزء قابل اطمینان ترین خودروهای موجود در بازار در سال ۲۰۱۴ هستند.

    ۱. آکورا TL ۲۰۱۴

    آکورا تغییر چندانی را در مدل تی ال ۲۰۱۴ خود ایجاد نکرده است. یک خودروی لوکس سدان با موتور V۶ و سیستم انتقال قدرت به همه چرخ ها که کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. امسال آخذین سال تولید TL خواهد بود. و از سال آینده با آکورا TLX ۲۰۱۵ جایگزین خواهد شد.

    ۲. آکورا TSX ۲۰۱۴

    تی لس ایکس نیز یکی دیگر از همان خودروهای قابل اطمینان است که با نظر مثبت مالکین و رانندگان همراه بوده است. این مدل نیز مانند تی ال آخرین سال تولید خود را پشت سر می گزارد و از سال بعد با آکورا TLX جایگزین خواهد شد.

    ۳. کادیلاک CTS سدان ۲۰۱۴

    این مدل از کادیلاک برای سال ۲۰۱۴ تغییرات زیادی داشته است. و ظاهر سدان آن کاملا بازطراحی شده است و هم اکنون در رسته لوکس های متوسط سدان قرار می گیرد. برای CTS انتخاب موتور توربو شارژ ۴ سیلندر ،V۶ و توربوشارژ دوقلوی V۶ موجود است. سی تی اس کوپه ، سی تی اس اسپورت واگن و CTS-V همگی بر روی پلتفرم نسل قبلی خود طراحی شده اند.

    ۴. لکسوس CT۲۰۰h ۲۰۱۴

    این خودرو که بر روی پلتفرم تویوتا پریوس طراحی شده و سیستم هیبرید بنزینی – الکتریکی مشابه دارد یک هاچ بک فوق العاده با مصرف سوخت پایین بوده که از نظر مشتریان و مالکین بسیار قابل اطمینان و قابل اتکا نیز است. تخییرات کوچکی در طراحی مدل ۲۰۱۴ این خودرو صورت گرفته و رنگ بدنه آن نیز ضد خش شده است. یک نسخه F Sport از آن با ظاهری جوان پسند تر نیز عرضه شده است.

    ۵. لکسوس GS ۲۰۱۴

    در پی بازطراحی کامل این مدل در سال ۲۰۱۳ این خدروی لوکس و سدان به یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و همچنین تکنولوژی دستیار راننده سیری در سال ۲۰۱۴ مجهز شد. از دیگر آپشن های جدید این خودوری مطمئن و با دوام می توان به صفحه نمایش جلوی شیشه تمام رنگی و سیستم هشدار ترافیک پشتی اشاره کرد. اما گزینه سیستم دید در شب لکسوس دیگر بر روی این مدل نصب نخواهد شد.

    ۶. لکسوس IS ۲۰۱۴

    این مدل که برای عرضه در سال ۲۰۱۴ کاملا باز طراحی شره است از جدیدترین استایل این شرکت برای خودروهای لوکس سدان بهره می برد. مانندIS ۲۵۰ و IS۳۵۰ این مدل نیز جز خودروهای لوکس پایین رده بوده که با فضای بیشتر و تکنولو‍ژی قویتر جایگزین مدل قبلی خود شده است.

    ۷. مرسدس بنز E Class سدان ۲۰۱۴

    از طراحی و تجهیزات گرفته تا قدرت و عملکرد مرسدس بنز E Class سدان مدل ۲۰۱۴ تغییرات بسیار زیادی داشته اما بازطراحی نشده است. خریداران می توانند از بین گزینه های بنزینی؛ دیزلی و هیبریدی در مدل های لوکس، اسپورت و تیونینگ شده انتخاب های خود را انجام دهند.

  10. Masoud AMG

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    سلام
    بااینکه ماشین خوبیه ولی تو اروپا . جایی که مهد خودروهای هاچ بکه رقابت سختی رو پیش رو داره . یه لحظه خودتونو تو اروپا فرض کنید اگه بخواید یه هاچ بک بخرید کدوم رو انتخاب می کنید ؟ ( گلف -آسترا -308-مگان -پولسار -سیویک -مزدا 3 – فوکوس – i30 – میتو – Seat Leonو …)
    من که هیچ کدوم فقط Renault Clio RS 200

  11. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    خیلی یباست . ولی انگار قشقایی کوچیک شده .

    اسمش هم عالیه .

    کاشکی تویوتا هم زبان طراحی داشت .

    1. Metalhead

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      آقا میلاد جواب سوالاتم رو تو پست G کلاس ندادیا ، یه نگاهی بنداز

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود .

        جواب میدم .

    2. PEUGEOT

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (998 ديدگاه)

      طراحیشو دوست دارم
      منم با میلاد موافقم
      کاش طراحی های تویوتا هم مثل نیسان قشنگ بود

  12. احسان(احسان سابق)

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    کلا با این کلاس ماشین حال نمی کنم.زیادی کوچیک و زنونس و معمولا موتورشون کم مصرف و ضعیفه.اما اگر موتور قدرتمندی داشته باشن توجه رو جلب میکن

  13. f1

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    حالا نیسان فسقل ماشن میسازه با امکانات وموتورهای متفاوت اماتوایران خودروسازیهامون سمندو405،پارس،سورن،سریر،دناو…(دراینده)بایک موتورxu7و اپشن های ماشین هم فقط تودوزی و رودری ها باچندتاشیشه برقی،خدایش دمشون گرم.

  14. Metalhead

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    باز هم ژاپن ♥

  15. ROLLS R R ROYCE

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    دیزاین باحال داره!!!!!

    هم طراحی داخلش خوبه و هم طراحی خارجش!!!!!

  16. pentagon usa

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    تو ایران یه موتور هندی هم اسم همین ماشین هست

  17. NASSY

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    اسمشو میزاشتن نیسان پولساز بهتر از پولسار بوداااااااااا :D :D :

    Nissan POOOOOOLSAZ :P

  18. رضا

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    رقیبای زیاد و خیلی قدری داره که کار رو براش واقعا سخت میکنه

  19. زیگما

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    راه طولانی در پیش داره…..

  20. حامد MASERATI GT

    ۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    طراحی داخلش بسیار زیبا ومنظم شده بیرونشم همینطور. به نظر میرسه مدل هاچبک قشقاییه چون قالب نسل جدید قشقایی رو داره.

  21. مرتضی

    ۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    بگی نگی خوشگله

  22. نیما

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با بستن قرارداد بین ایران خودرو و نیسان امکان اومدن این ماشین هست؟
    اگه بیاد قیمتش چند میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا