نیسان

معرفی نیسان GT-R مدل 2022 با نسخه‌های تولید محدود جدید

نیسان نسخهٔ بروز شدهٔ GT-R را برای مدل ۲۰۲۲ در بازار ژاپن معرفی کرده است. یکی از مهم‌ترین خبرها در این به‌روزرسانی، ارائهٔ دو نسخهٔ تولید محدود جدید به نام‌های GT-R پریمیوم ادیشن T-Spec و GT-R ترک ادیشن T-Spec برای بازار ژاپن است. از هرکدام از این نسخه‌های ویژه فقط صد دستگاه تولید خواهد شد.

نسخهٔ پریمیوم ادیشن که قیمت آن در ژاپن از ۱۵.۹ میلیون ین معادل ۱۴۴,۶۰۰ دلار آغاز می‌شود، در ظاهر با رینگ‌های عریض‌تر برنزی رنگ قابل‌شناسایی خواهد بود. این نسخه همچنین از طراحی داخلی منحصربه‌فرد و تنظیم ویژهٔ تعلیق هم بهره می‌برد. نسخهٔ ترک ادیشن هم که توسط نیسمو طراحی شده است، به سقف و درب صندوق جدیدی از فیبر کربن برای کاهش وزن به همراه بسیاری از قطعات نیسمو مجهز شده است.

این نسخه با قیمت ۱۷.۹ میلیون ین معادل ۱۶۲,۶۰۰ دلار، گران‌ترین عضو خانوادهٔ GT-R مدل ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. این در حالی است که قیمت پایهٔ GT-R مدل ۲۰۲۲ در ژاپن از ۱۰.۸ میلیون ین معادل ۹۸,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود. از این نسخه‌های ویژه که بگذریم، GT-R معمولی هم به‌روزرسانی‌هایی مثل تجهیز به ترمزهای کربن سرامیکی، اسپویلر عقب فیبر کربنی و کاور پیشرانهٔ اختصاصی را تجربه کرده و نیسان دو رنگ بیرونی جدید شامل یشمی و بنفش را هم برای آن ارائه کرده است.

نیسان همچنین نسخهٔ تولید محدود جدیدی بنام GT-R T-Spec را هم برای بازار ایالات‌متحده تدارک دیده است. این نسخه بالاتر از GT-R پریمیوم قرار می‌گیرد و با همان دو رنگ جدید یشمی و بنفش ارائه می‌شود. GT-R T-Spec از طریق گلگیرهای جلوی عریض‌تر، رینگ‌های ۲۰ اینچی طلایی‌رنگ، ترمزهای کربن سرامیکی، اسپویلر عقب فیبر کربنی، آینه‌های همرنگ بدنه، ورودی‌های هوای مشکی‌رنگ روی کاپوت و نشان‌های T-Spec از نسخه‌های دیگر قابل‌تشخیص خواهد بود.

این نسخه در داخل هم از نشان‌های ویژه، تودوزی سبزرنگ، صندلی‌های چرمی و رو سقفی آلکانترا بهره می‌برد. زیر کاپوت اما همچنان همان پیشرانهٔ آشنای ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. به گفتهٔ نیسان، نسخهٔ GT-R T-Spec در تعداد بسیار محدودی از زمستان با قیمت ۱۳۸,۴۹۰ دلار در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. فروش GT-R مدل ۲۰۲۲ در ژاپن هم از نیمهٔ دوم اکتبر آغاز می‌شود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    هنوزم انجین ش رو اون 4تا ژاپنی به صورت دستی میسازن؟

    فقط 4نفر از رمز و راز انجین جی تی آر سر در میارن

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. Ninja

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      14 سال گذشت
      سال بعد 2022 میشه 15 سال و نسخه 377 هزار دلاری تولید محدود با 710 اسب موتور ار 50 تولید میشه با ارزش کلکسیونی بالا
      نسل بعد هم میتونه سال بعدش 2023 معرفی و وارد بازار شه 2 سال یا 3 سال دیگه شاهد نسل بعد هستیم

      موافقم 10
      مخالفم 1
    2. Ninja

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      ۱۴ سال گذشت
      سال بعد ۲۰۲۲ میشه ۱۵ سال و نسخه ۳۷۷ هزار دلاری تولید محدود با ۷۱۰ اسب موتور ار ۵۰ تولید میشه با ارزش کلکسیونی بالا
      نسل بعد هم میتونه سال بعدش ۲۰۲۳ معرفی و وارد بازار شه ۲ سال یا ۳ سال دیگه شاهد نسل بعد هستیم

    3. datsun

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3961 ديدگاه)

      آره با دست اسمبل میشه و اسم استاد کار هم روش حک میشه برای مسولیت پذیری یه جا خوندم کار یکیش بهتره و موتوری که جمع میکنه پنج اسب بیشتر قدرت داره

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. Ninja

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        و جالبیش اینه که همه موتور ها اسب بخاری متفاوت میدن و شاید بعضی ها بیش از 20 اسب اختلاف داشته باشند

        موافقم 5
        مخالفم 1
  2. رضا الهی

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حکم GTA V بازیا رو داره از بس که دارن میدوشنش و نسل جدیدشو نمیدن بیرون

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Ninja

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      ولی همه میدونن هردو (هم جی تی ار هم جی تی ای) نسل بعدی هم دنیای خودرو (دنیای بازی) متحول میکنه نسل الانشم عالیه و هنوزم از خیلیا سر تره و همینطور وقتی معرفی شد دنیای خودرو (دنیای بازی) متحول شد هم جی تی ار هم جی تی ای وی اینطورین

      موافقم 8
      مخالفم 1
  3. زیزیگولو

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    یکی از سریعتین ماشینای دنیا و البته مثل همیشه جذابو دوست داشتنی

    موافقم 14
    مخالفم 1
  4. hssn

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (491 ديدگاه)

    رنگ Millennium Jade و Midnight Purple هستن که از رنگای خاص ساخت نیسان بودن و آخرین بار توی اسکایلاین R34 از این دو تا رنگ استفاده شد و حالا دوباره توی GTR استفاده کردن از این دو رنگ و این بنظرم خیلی جذاب بود
    کاش پدال بجای استفاده از کلمه یشمی و بنفش اسم دقیق این دو تا رنگو میگفت…

    1. امیر

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (606 ديدگاه)

      اتفاقا تردد r34 توی آمریکا فکر می کنم ممنوع بوده. قوانین اجازه نمی داده.
      و اگر طبق قانون فدرال ماشین رو تغییر می دادی مشخصات فنی رو می تونستی تردد
      کنی.
      همینطور به شدت به نسل جدید نیازه. البته هنوز هم جذابه.

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. mos

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      دقیقا
      فقط ۱۳۲ تا R34 V-SPEC با رنگ midnight purple تولید شد و فقط یه دونه از این رنگ تو آمریکاست…

  5. Mehdi

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    خدایا بسه دیگه😭بابا خسته شدیم دیگه🥱

    ۱۶سال شد هنوز همون ریختی

    موافقم 3
    مخالفم 10
    1. آرین

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (444 ديدگاه)

      با این روندی که کمپانی‌ها برای طراحی پیش گرفتن همین ریختی بمونه بهتره

      موافقم 12
    2. Ninja

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      14 سال

      موافقم 5
      مخالفم 1
    3. M.K karimi

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (861 ديدگاه)

      داداش وقتی چند سال بعد الکترکیشو فرستادن به بازار روزی صد بار آرزوی همینو با این ریخت و قیافه میکنی 😂😂
      دوست دارم GT_R برقی رو ببینم چی بشه 😂

      موافقم 3
      مخالفم 2
    4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      بنظرم بعضی ماشینا تغییر نکنن بهتره، این طراحیش شاید قدیمیه اما واقعا خوبه و بنظرم عین چلنجر نیازی به تغییر نداره…

    5. akrh78

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      تو این اوضاع که کمتر ماشینی نسل جدیدش انگشت کوچیکه نسل قبلی از نظر زیبایی نیست به نظرم همین gtr رو بزارن برامون بمونه البته برا اونا که پولشو دارن

  6. Hamid

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    بشدت منتظر نسل جدید هستیم ولی هنوز هم طراحی جذابی داره!
    از بهترین گزینه های خرید یه ماشین باز هست این جی تی ار دوست داشتنی!

  7. Reza Waffen SS

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    لعنتی یه تغییری به خودت بده دیگه خستمون کردی

    موافقم 3
    مخالفم 5
  8. احمدرضا

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    پیرمرد پر حاشیه و البته همچنان جذاب

  9. محمد امین

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    واقعا gtr رو دوست دارم ، ماشین خاصی هست ، تنها چیزی که راجبش میشه گفت ، اینه که باید موتورش رو یه بروز رسانی کنن ، هرچندددر شتاب صفرتا صد عالی هست ، امادشتاب ثانویه اش کمه
    شتاب صفر تا صد ۲.۴ رو هم من ازش دیدم ، یعنی مثل ۹۱۱ توربو اس

  10. Farzad

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    نیسان GTR فقط یک سوپراسپرت نیست ، بلکه یک نماد هست ، یک فرهنگ و هنر ژاپنی .
    به نظرم اصلا این طراحی نباید تغییر کنه .
    گودزیلا باید گودزیلا باقی بمونه هرچند که خیلی پیر شده و حتی تو پیست از یه فسقلی شکست میخوره .

    موافقم 10
  11. Ninja

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    I love Godzilla

    موافقم 7
    مخالفم 1
  12. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    در اینکه ده سال پیش خودروی دوست داشتنی و جذابی بوده شکی نیست ولی بعد گذشت این همه سال این قیمت بالا بنظرم اصلا منطقی نیست، گزینه های خیلی بهتری وجود داره.

    1. datsun

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3961 ديدگاه)

      نسل جدید معرفی میکرد بهتر بود ولی سن برای اسپرتهای ژاپنی معنی نداره وقتی هنوز gtr های سی سال پیش با همون اتاق و موتور تقویت میشن و درگ و ریس هم برگزار میکنن هزاران عددش هنوز استفاده میشن این gtr که دیگه جایگاه خودش رو داره و مدل 2022

      1. " Swedish Arrogant Tiger "

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        کم کاری یا محافظه کاری ژاپنی هارو اینطوری پوشش ندید!
        همون gtr های سی سال پیش هم این همه سال یک نسلشون رو خط تولید نمیرفت.

        موافقم 1
        مخالفم 6
  13. datsun

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3961 ديدگاه)

    این ماشین بعد از چهارده سال هنوز محبوبه و الان هم جز بهترین هاست

  14. AMG GT R

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    جانم GT R

  15. Mf1

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    از لحاظ طراحی با نسخه های قدیمی آنچنان تغییر نکرده که این عالیه
    ای کاش تویوتا سوپرا دهه ۹۰ راه نیسان میرفت حداقل اصالت وطراحی سوپرا حفظ میشد

  16. MOHAMMAD.n.r

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    هنوزم بعد از اینهمه سال پای ثابت درگ هاست!!!
    نسل جدید میخواد چیکار🤷🏻‍♂️کسی که دنبال زیرپا و پرفورمنس و تیون پذیری فوق العاده باشه اینو میخره. کسی هم که قیافه و پاخور میخواد با این پول گزینه های زیادی داره!!
    اینو فقط باید بخری و تیونش کنی. ۲۰۰هزار دلار خرج کنی(با قیمت خودماشین ۲۰۰ هزار دلار) و باهاش ماشینای چند میلیون دلاری رو جر بدی.
    یکی از درگ های کارواو جی تی آر تیون شده که حدود ۱۷۰ هزار پوند قیمت داشت چهارصد متر رو توی 8/4 ثانیه رفت!!! بوگاتی شیرون 9/2 ثانیه!!

  17. mohamadreza

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بار اول که نیسان gt_r رو توی مسابقات درگ کیش دیدم متوجه شدک که چرا اسمش گودزیلاس
    با اینکه خودم یه ب ام و باز قهارم ولی عاشق جی تی آر هم هستم

  18. Dna

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (297 ديدگاه)

    اهل فن لطفا t-spec رو معنی کنید

    1. Aliasn

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (95 ديدگاه)

      وقتی نیسان یه مدل سفارشی میزنه با spec متمایزش می‌کنه برای مثال نیسان سیلویاSilvia.spec-Rیا r34 m-spec.

      1. Dna

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (297 ديدگاه)

        ممنون 🙏

  19. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    عالیه فقط کمی قدیمی شده💪

  20. Afg

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (499 ديدگاه)

    خیلی خوبی

  21. مانی

    ۱۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ماشین فوق‌العاده ای هست ولی نیسان داره کار اپل رو انجام دقیقا هر سال همون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا