همین چند هفته پیش بود که کسب دو ستاره ایمنی توسط نیسان روگ جدید ۲۰۲۱ در تست تصادف سرنشین جلوی NHTSA همه را شوکه کرد. به عنوان پرفروشترین محصول نیسان و یکی از پرفروشترین کراس اوورهای بازار آمریکای شمالی، کسب چنین امتیاز پایینی اصلاً خوب نیست. نیسان قبلاً تغییراتی را در کارخانه تولید محصولات جدید خود اعمال کرده و به زودی مدلهای تولید شده ارتقا خواهند یافت تا عملکرد بهتری داشته باشند.
نیسان با انتشار بیانیهای توضیح داده به دنبال مقاومسازی روگ ۲۰۲۱ اولیه است. در این بیانیه آمده است: “نیسان به ایمنی محصولات خود متعهد بوده و از دستیابی به ۴ ستاره ایمنی انکاپ خرسند است. تمامی محصولات روگ ۲۰۲۱ کاملاً با استانداردهای ایمنی فدرال هماهنگ هستند.
نیسان از رتبهبندی ۲ ستاره انکاپ برای ایمنی سرنشین جلوی روگ ۲۰۲۱ تولید شده در کارخانه کیوشو ژاپن آگاه است. نیسان بهروزرسانی سیستم محدود کننده سرنشین جلوی تمامی مدلهای روگ ۲۰۲۱ را در دستور کار خود قرار داده است. به همین خاطر رتبهبندی ایمنی دو ستارهای فقط مختص مدلهایی است که قبل از ۲۸ ژانویه تولید شدهاند.
به منظور اطمینان خاطر و رضایت مصرفکنندگان نیسان به زودی کمپین سرویس خود را به منظور بهروزرسانی مدلهای تولید شده قبل از ۲۸ ژانویه ۲۰۲۱ را راهاندازی میکند. مالکان به زودی اعلان خود را دریافت خواهند کرد.
سیستم ایمنی سرنشین جلوی این خودروهای بهروز شده هنوز توسط NHTSA تست نشده است. همچنین تست دیگری برای روگ ۲۰۲۱ در ماه می انجام خواهد شد.
ماهیت دقیق مشکل سیستم ایمنی سرنشین جلوی روگ ۲۰۲۱ اصلاً اعلام نشده است. باور بر این است حدود ۵۰ هزار دستگاه روگ ۲۰۲۱ پیش از این بهروزرسانی در کارخانه کیوشو ژاپن تولید شدهاند. البته اکثر مدلهای روگ فروخته شده در بازار آمریکا تولید کارخانه تنسی هستند که پیش از تولید روگ بهروزرسانی ضروری را دریافت کردهاند. البته مشخص نیست چه تعداد از روگ های بازار آمریکا تحت تأثیر این قضیه هستند.
زیزیگولو
۱۵ اسفند ۱۳۹۹در عرض دو سه هفته چکارش کردن؟؟ یخورده عجیبه!!
فورد
۱۵ اسفند ۱۳۹۹کلا خودرو ساز های ژاپنی از ورق های نازک تر نسبت به خودرو های امریکایی و المانی استفاده میکنن
حمید رضایی
۱۵ اسفند ۱۳۹۹داخلش خیلی خوب شده
Farzad
۱۵ اسفند ۱۳۹۹خودروهای امروزی خیلی پلاستیکی شدن و اصلا محکم نیستن ( مخصوصا تولید انبوه ها ) این ستاره های ایمنی هم بیشتر برای تکنولوژی های به کار رفته و سیستم های ایمنی بهشون میدن .
امیر
۱۵ اسفند ۱۳۹۹اینطوری نیست اتفاقا از هر زمان دیگری در تاریخ خودروسازی ایمن ترن فقط جوری مهندسی میشن که یه سری از بخش های خودرو مثل قسمت جلوی خودرو راحت جمع بشن و ضربه وارده رو جذب کنن تا به کمترین میزان ممکن بر روی سرنشین اثر بزاره در عین حال بعضی از بخش ها هم باید از استحکام بالایی برخوردار باشن و کمترین میزان تغییر حالت رو داشته باشند مثل ستون ها و سقف خودرو سیستم های ایمنی و کمک راننده هم که مطمیینا نقش بسیار تایین کننده ای دارن در صورتی که به طور درست برنامه ریزی شده باشن. ایمنی یه خودرو صرفا به محکم بودن ارتباط نداره اگر اینجوری باشه نیسان آبی خودمون باید ایمن ترین خودروی دنیا باشه
abdi_porsche fan
۱۶ اسفند ۱۳۹۹اقای امیر کاملا درست میفرمایید
Farzad
۱۶ اسفند ۱۳۹۹با حرفاتون موافقم ، اما بعضی شرکتها از ورقه های نازکی استفاده میکنن . به نظرم ایربگهای مختلف نقش مهمی دارن در ایمنی خودروهای امروزی ، درباره نیسان آبی : یه تصادف دیدم که از پشت با سرعت زده بود به یه پراید ، اون پراید تا سقف جمع شده بود در صورتی که فقط چراغ جلو و سپر نیسان آبی آسیب دیده بود !
MASIHA
۱۶ اسفند ۱۳۹۹اره ضخامت ورق واقعا مهمه، اینو میشه تو ماسل کار های قدیمی و کلاسیک هم دید یا ماشین هایی مثل شورولت نوا و کادیلاک سویل.