نیسان

رؤیت نسل جدید نیسان اکسترا بدون پوشش‌های استتاری

با تصاویر جاسوسی فراوان، کاملاً مشخص شده است که نیسان در حال کار بر روی ساخت یک اس‌یووی جدید بر اساس پلت‌فرم پیکاپ ناوارا است. گفته شده که احتمالاً این خودرو نسل جدید مدل اکسترا یا همان رونیز خودمان خواهد بود. حال به‌تازگی یک نمونه از این اس‌یووی جدید بدون هیچ‌گونه پوشش استتاری در چین دیده شده و تصاویری از آن انتشار یافته است. البته ماه گذشته نیز تصاویر بدون پوششی از این خودرو منتشر شد ولی حالا در این تصاویر جدید برای اولین بار نمای واضحی از قسمت عقبی آن قابل‌رؤیت است. همچنین این تصاویر نشان می‌دهند که اس‌یووی جدید نیسان در چین با نام ترا عرضه خواهد شد.

گفته شده که ترا در چین با یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ارائه خواهد شد که ۱۸۵ اسب بخار قدرت دارد. همچنین خریداران می‌توانند انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل را انتخاب کنند. ترا یا همان نسل جدید اکسترا ۴.۸۸ متر طول، ۱.۸۳ متر عرض و ۱.۸۵ متر ارتفاع دارد درحالی‌که فاصله محوری آن ۲.۸۵ متر گزارش شده است؛ بنابراین اکسترا هم در طول و هم در فاصله محوری به میزان قابل‌توجهی کوتاه‌تر از ناوارا است اما از لحاظ اندازه با رقبایی چون تویوتا فورچونر، فورد اورست، شورلت تریل‌بلیزر و میتسوبیشی پاجرو اسپرت برابری می‌کند.

نسل اول اکسترا بین سال‌های بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ توسط نیسان به تولید رسید و سپس جای خود را به نسل دوم داد که تا سال ۲۰۱۵ روی خط تولید بود؛ اما نسل نخست این اس‌یووی ژاپنی همچنان با نام پالادین در چین تولید می‌شود درحالی‌که در مقطعی با نام رونیز در کشورمان هم توسط پارس‌خودرو به تولید رسید. هردو نسل قبلی اکسترا روی پلت‌فرم ناوارا ساخته شده بودند و در اصل خودرویی مشتق‌شده از ناوارا محسوب می‌شدند. فعلاً مشخص نیست که نسل جدید اکسترا غیر از چین در چه کشورهای دیگری عرضه خواهد شد اما خاورمیانه، آسیا، استرالیا و آمریکای جنوبی از بازارهای بسیار محتمل این خودرو هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3944 ديدگاه)

    یک SUV واقعی آفرودر

    1. #ali.m#

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      پرادو رو بهش ترجیح میدم .
      هم تو افرود هم ظاهرش

      1. datsun

        ۳۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (3944 ديدگاه)

        درسته علی جان ولی این اگه قراره با محصولی از تویوتا رقابت کنه اون تویوتا فورچونره همونطورکه فورچونر بر پایه هایلوکس ساخته شده اینم بر پایه ناواراست ناوار هم که آفرودش معرکس
        برا این ماشین حتما یه انجین شش سیلندر هم در نظر میگیرن مثل نسل قبل
        نسل دو یا همون نسل قبل اکسترا یکی از بهترین های آفرود بود بدون تغیرات در ساختار

  2. F۲۲RAPTOR

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    قسمت جلوش خیلی عضلانی و جالبه اما ایکاش رو چراغ های عقبشم بیشتر کار میکردن
    استایل کلی ماشین خیلی شیکه
    و یه افرودر واقعیه
    امیدوارم توسط جهان نوین آریا پس از رونمایی رسمی تو ایران هم وارد شه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. Sina

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    واقعا خوبه مخصوصا واسه ایران که بعد از اون قانون بی معنی حجم موتور ورود شاسی بلندای واقعی ساختار بدنه روی شاسی متوقف شد
    اگر با همین حجم واسه خاورمیانه هم ساخته بشه خیلی خوبه بلاخره یه شاسی بلند بدردبخور میاد اینور
    اگر یه موتور انتخابی توروبو البته با همین حجم نه کمتر و دوصندلی هم بهش اضاف کنن ۷نفره باشه عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا