با تصاویر جاسوسی فراوان، کاملاً مشخص شده است که نیسان در حال کار بر روی ساخت یک اسیووی جدید بر اساس پلتفرم پیکاپ ناوارا است. گفته شده که احتمالاً این خودرو نسل جدید مدل اکسترا یا همان رونیز خودمان خواهد بود. حال بهتازگی یک نمونه از این اسیووی جدید بدون هیچگونه پوشش استتاری در چین دیده شده و تصاویری از آن انتشار یافته است. البته ماه گذشته نیز تصاویر بدون پوششی از این خودرو منتشر شد ولی حالا در این تصاویر جدید برای اولین بار نمای واضحی از قسمت عقبی آن قابلرؤیت است. همچنین این تصاویر نشان میدهند که اسیووی جدید نیسان در چین با نام ترا عرضه خواهد شد.
گفته شده که ترا در چین با یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ارائه خواهد شد که ۱۸۵ اسب بخار قدرت دارد. همچنین خریداران میتوانند انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل را انتخاب کنند. ترا یا همان نسل جدید اکسترا ۴.۸۸ متر طول، ۱.۸۳ متر عرض و ۱.۸۵ متر ارتفاع دارد درحالیکه فاصله محوری آن ۲.۸۵ متر گزارش شده است؛ بنابراین اکسترا هم در طول و هم در فاصله محوری به میزان قابلتوجهی کوتاهتر از ناوارا است اما از لحاظ اندازه با رقبایی چون تویوتا فورچونر، فورد اورست، شورلت تریلبلیزر و میتسوبیشی پاجرو اسپرت برابری میکند.
نسل اول اکسترا بین سالهای بین سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ توسط نیسان به تولید رسید و سپس جای خود را به نسل دوم داد که تا سال ۲۰۱۵ روی خط تولید بود؛ اما نسل نخست این اسیووی ژاپنی همچنان با نام پالادین در چین تولید میشود درحالیکه در مقطعی با نام رونیز در کشورمان هم توسط پارسخودرو به تولید رسید. هردو نسل قبلی اکسترا روی پلتفرم ناوارا ساخته شده بودند و در اصل خودرویی مشتقشده از ناوارا محسوب میشدند. فعلاً مشخص نیست که نسل جدید اکسترا غیر از چین در چه کشورهای دیگری عرضه خواهد شد اما خاورمیانه، آسیا، استرالیا و آمریکای جنوبی از بازارهای بسیار محتمل این خودرو هستند.
datsun
۳۰ آذر ۱۳۹۶یک SUV واقعی آفرودر
#ali.m#
۳۰ آذر ۱۳۹۶پرادو رو بهش ترجیح میدم .
هم تو افرود هم ظاهرش
datsun
۳۰ آذر ۱۳۹۶درسته علی جان ولی این اگه قراره با محصولی از تویوتا رقابت کنه اون تویوتا فورچونره همونطورکه فورچونر بر پایه هایلوکس ساخته شده اینم بر پایه ناواراست ناوار هم که آفرودش معرکس
برا این ماشین حتما یه انجین شش سیلندر هم در نظر میگیرن مثل نسل قبل
نسل دو یا همون نسل قبل اکسترا یکی از بهترین های آفرود بود بدون تغیرات در ساختار
F۲۲RAPTOR
۳۰ آذر ۱۳۹۶قسمت جلوش خیلی عضلانی و جالبه اما ایکاش رو چراغ های عقبشم بیشتر کار میکردن
استایل کلی ماشین خیلی شیکه
و یه افرودر واقعیه
امیدوارم توسط جهان نوین آریا پس از رونمایی رسمی تو ایران هم وارد شه
Sina
۳۰ آذر ۱۳۹۶واقعا خوبه مخصوصا واسه ایران که بعد از اون قانون بی معنی حجم موتور ورود شاسی بلندای واقعی ساختار بدنه روی شاسی متوقف شد
اگر با همین حجم واسه خاورمیانه هم ساخته بشه خیلی خوبه بلاخره یه شاسی بلند بدردبخور میاد اینور
اگر یه موتور انتخابی توروبو البته با همین حجم نه کمتر و دوصندلی هم بهش اضاف کنن ۷نفره باشه عالیه