نیسان

نسل کنونی نیسان GT-R تا سال 2027 ماندنی است!

به نظر می‌رسد حداقل در برخی سگمنت‌ها، مقیاس زمانی نیسان با دیگر خودروسازان تفاوت دارد. خودروهای اسپرت نیسان بسیار خوب هستند و در طول سال‌ها همچنان این ویژگی را حفظ می‌کنند اما مشکل اینجا است که این خودروها، به‌ویژه مدل پرچم‌دار GT-R، بیش‌ازحد بدون تغییر کلی روی خط تولید مانده‌اند. حال طبق گزارش جدیدی از موتورینگ، GT-R تا پیش از معرفی نسل جدید، بسیار سالخورده‌تر از چیزی که الآن است خواهد شد. به گفتهٔ این گزارش، نسل کنونی سوپراسپرت نیسان با یک به‌روزرسانی جزئی همچنان تا سال ۲۰۲۷ تولید خواهد شد و به این زودی‌های خبری از نسل جدید نیست.

ظاهراً در نیسان در مورد اینکه آیا نسل آیندهٔ GT-R به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز شود یا به سوپراسپرتی تمام الکتریکی تبدیل گردد، تردید وجود دارد. در همین حال، تیم GT-R به سرپرستی «هیروشی تامورا» منتظر دستورالعمل مقامات برای چگونگی ادامهٔ کار هستند. این گزارش ادعا می‌کند که این تیم طرح‌هایی در ذهن دارد اما هنوز هیچ‌چیز فراتر از ایده‌های اولیه پیش نرفته است و هرگز پروتوتایپ‌های کاربردی و حتی نمونه‌های آزمایشی اولیه ساخته نشده‌اند؛ بنابراین با توجه به اینکه زمان توسعهٔ معمول یک خودروی جدید چندین سال است، اینکه GT-R جدید تا سال ۲۰۲۷ معرفی نشود طبیعی به نظر می‌رسد.

بااین‌حال تامورا می‌گوید GT-R تنها دوازده سال دارد و این پلت‌فرم می‌تواند ۲۰ سال بدون تغییر کلی تولید شود. وی همچنین معتقد است GT-R مدل ۲۰۱۷ شکل بدنهٔ تقریباً جدیدی دارد. با مقایسهٔ GT-R مدل ۲۰۰۸ با مدل ۲۰۱۸ باید سعی کنیم بفهمیم منظور او از این حرف چه بوده است! البته در بین خودروهای پرفورمنس پلت‌فرم‌هایی بوده‌اند که عمری طولانی داشته و موفق شده‌اند همچنان هیجان‌انگیز بمانند مثل پلت‌فرم Fox فورد که از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۳ زیربنای نسل سوم نسل موستانگ بود. درهرحال به نظر می‌رسد حداقل نیسان قصد حفظ GT-R را دارد و فقط امیدواریم عمر نسل فعلی آن‌قدر زیاد نشود که شکوه گذشتهٔ خود را از دست بدهد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    شوخی تون گرفته حتما تا سال ۲۰۲۷
    همین الانش اسپورت ها ازش بهتر شدن از نظر پرفورمنس
    تا اون موقع اسمش و رسمش به باد می‌ره که
    خب اگه نمیتونید بسازید توقع تولیدش کنید
    هر وقت توانستید بسازید نسل جدید معرفی کنید
    اینم داره داستانش میشه عین لندکروز
    نسل جدید z370 هم فکر کنم پرید با این حال

    1. car lover

      ۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      فک کنم فاکس بادی ماستنگ از ازسال 1979 بوده نه از سال 1989
      ببخشید بابت ریپلای بیربط

  2. محمد

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1476 ديدگاه)

    الانم سالخورده شده بهتره به نظرم تا رقبا ازش بیشتر جلو نزدن تولیدشو متوقف کنه تا تو اوج خداحافظی کنه قیمت کمی هم نداره مثل موستانگ که تولیدشو به عنوان ماشین اسپرت در دسترس عموم توجیه کنه

  3. Me

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (59 ديدگاه)

    چی بگم که ژاپنی بازا نریزن سرم ترورم کنن.فقط میتونم بگم ژاپنی همینه دیگه .همین که یه محصول پرفورمنس تو کاتالوگش داره خودش باعث تعجبه.دیگه انتظار تغییر نسل ازش داشته باشم فک کنم خیلی بیجاست.اون یکی برند ژاپنی هم ازین خسته تره.

  4. Abbas

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (873 ديدگاه)

    یه حسی بهم میگه فاتحه ی اینم باید خوند

  5. محمد ملکی

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (13 ديدگاه)

    مگه خودروهای دیگه همشون سال با سال شاسی و پلت فرمشون عوض میشه!!!؟؟؟ یک پلتفرم میسازن و تا چندین سال ازش استفاده میکنن و اونم برای چن مدل مختلف. audi R8
    q7یا q8. موستانگ. لنکروزر. پورش. و خیلی از خودروسازای بزرگ. ودر کل gt_r ماشین قدرتمند با شتاب اولیه بسایز زیاد. قیمت منطقی و بسیار زیبا و از خیلی ماشینای همقیمت یا حتی گرونتر از خودش سریعتر و بهتره

  6. Saeed

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (756 ديدگاه)

    یادش بخیر….اون موقع ها تنها ماشینی بود که میتونست ویرون رو توی شتاب شکست بده….ویدیو هاش زیادن
    به هر حال بهتر پرایده که مال ۵۰ سال پیشه!!
    و الان ۳۰ ساله که ساخته میشه??
    یه انگشت بزاری رو سقفش کامل فرو میره
    حداقل این گودزیلای ژاپنه
    ما هم به پرایدمون میگیم تابوت متحرک و سفید!!
    ???

  7. doubt

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    اینا میخان اصلا هزینه نکنن و با اسم و رسم گودزیلا تا میشه از مردم بکنن. واقعا متاسفم

  8. امین

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ظاهراً نیسان زمانی که داشت با پارس خودرو همکاری می کرد از راه به در شد. ایران خودرو و پارس خودرو گولش زدن و گفتن تا میتونی یک ماشین رو بدون تغییر تولید کن. مردمم میخرن. اون بیچاره گول خورد و به این حال و روز گرفتار شد. امان از رفیق بد!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا