نیسان

همراه با خودروی نایاب نیسان اسکای لاین R32 HKS

نیسان GT-R نسل R35 شاید سریع‌ترین نسل خانواده‌ی اسکای لاین مشهور باشد اما نمی‌توان آن را خودرویی منحصربه‌فرد و کمیاب دانست.


در واقع اگر به دهه‌ی ۹۰ میلادی بازگردیم یکی از نادرترین اسکای لاین های تاریخ را خواهیم یافت. این خودرو اسکای لاین R32 HKS Zero-R نام دارد.


خودروی مورد بحث ما اوایل دهه ۹۰ میلادی و زمانی که HKS مشغول ساخت خودروهای جاده‌ای پرفورمنس و سفارشی بود رونمایی شد. عملکرد HKS در واقع مشابه عملکرد راف با محصولات پورشه در آلمان بوده است.


این کمپانی تیونینگ در ابتدا ۴ دستگاه از R32 HKS Zero-R را ساختند اما به منظور تأیید هویت آن باید تست تصادف روی تعدادی از آن‌ها صورت می‌گرفت. HKS تخمین زد که تست‌های تصادف هزینه‌ی حدود ۱۱۶۴۰۰ دلار برای هر دستگاه خودروی تولیدی خواهد داشت بنابراین تصمیم به لغو پروژه گرفت.

از میان ۴ نمونه‌ی تولیدی، HKS سه دستگاه را در ژاپن نگه داشت و یک دستگاه نیز توسط سلطان بروئنی خریداری شد. اگرچه مالک خودرو هم‌اکنون فرد دیگری است اما خودروی یاد شده همچنان در بروئنی بوده و اخیراً در گردهمایی کوچکی دیده شده است. مالک فعلی خودرو روی آن پیشرانه‌ی RB26 را نصب کرده است. این پیشرانه در نسل R34 اسکای لاین بکار رفته و از نوع ۶ سیلندر توربوی ۶۰۰ اسب بخاری می‌باشد. از جمله تفاوت‌های کلیدی بین مدل HKS Zero-R و دیگر نمونه‌های استاندارد می‌توان به نمای عقب سفارشی اشاره کرد که شامل خروجی‌های اگزوز دوبل و طراحی متفاوت سپر و دیفیوزر می‌باشد. این خودرو همچنین فاقد صندلی‌های عقب است.


قوانین متفاوت در سال ۲۰۰۵ به HKS اجازه داد تا تعداد دیگری از Zero-R ها را ساخته و آن‌ها را به عنوان نمونه‌ی اصلاح شده‌ی اسکای لاین R32 GT-R ثبت نماید. البته ۴ نمونه‌ی اولیه کاملاً نایاب و دست‌نخورده و بکر هستند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    این سلطان برونئی اینقدر تعداد ماشین های لوکس و خاص اش زیاد شده که دیگه به خیلی هاشون رسیدگی نمیشه! حتی از بعضی نمونه ها چندتا داره!!

    کاش از هر نمونه یکی را نگه میداشت و بقیه را برای کمک به فقرا میفروخت!
    هم ماشین ها نجات می یافتن و هم به فقرا کمک میشد!

    1. نوید جهرمی

      ۱۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      برونئی فقیر نداره.مردمش خیلی ثروتمندن.
      ولی آره. دیگه زیادیش کرده.لاقل بگو ازین ماشینات استفاده کن.

  2. Abbas lsx/ltx

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (189 ديدگاه)

    وای پسر عشق این ماشین
    مخصوصا z tune اتاق r34

    Hks به همراه Greddy.appexy سردمداران کمپانی های تولیدی لوازم افترمارکت ژاپنی هستن

  3. Car Lover

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    ازین ماشین خیلی بدم میاد!
    چون خیلی فوق العادس بعد تو ایران عرضه نمیشه و تا حالا ی بارم ندیدیمش درحالی که میشد 20 هزار تا (این مدلش ن معمولیش) خرید که اگه میومد ایران 300 میلیون واقعا ارزش جمع کردن پولو داره
    ینی بهتر بود اصن ساخته نمیشد که ما بخایم انقد حرص بخوریم که نداریمش :))))
    اما مثلا مک لارن واقعا حسرت نداره چون هرجای دنیا باشیم فقط میشه نگاش کرد اما اینو میشه واقعا خرید!
    یکی این یکی سوپرا یکیم ار سی و چهار همین

    1. M

      ۱۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      ببخشید شما یه حرفی زدی تو پست برانکو نشد جوابتونو بدم
      شما گفتی 2019 به دلیل برانکو و کوروت بهترین سال خودرو سازی دهه اخیره ؟
      یعنی اقعا جدی گفتی ؟ دوست دارم یه شوخی ببینمش !
      سال 2013 جزو سه سال برتر خودروسازی کل تاریخه سالی که مهندسا نه تنها تکولوژی خودرو سازی بلکه با کارایی که کردن تکونوژی جهانو یه پله رشد دادن
      سالی که سه شمشیر زن افسانه (لافراری و 918 , P1 ) معرفی شدنو ول میکنی میگی برانکو کوروت؟

      1. Car Lover

        ۱۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (688 ديدگاه)

        وقتی حتی تو رویا هم نمیتونم داشتن یه هایپر کارو تصور کنم چرا باید برام مهم باشه فقط تحت ی شرایط مهمه اونم اینه ک احتمالا تا 30 سال آینده تکنولوژی های این هایپر کار ها عادی میشه و دلیل خاصی نداره برام که جالب باشه این سال برام
        ولی برانکو و کوروت میشه ب داشتنش امیدوار بود

  4. امیر

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    از خوبای روزگار

  5. datsun

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3943 ديدگاه)

    موتورهای RB شاهکار بودن

  6. SRT

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (623 ديدگاه)

    الماس واقعی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا