نیسان

نیسان تیتان، یک بارکش همه جا رو

نیسان تیتان 4X4 PRO-4X یک تراک واقعی است. با وجود رقبای زیاد در این کلاس، تیتان پیکاپ، رقابت زیادی با بهترین‌ها دارد. در ادامه به بررسی خودروی نیسان تیتان King Cab 4X4 با پکیج خارج از جاده PRO-4X می‌پردازیم. این خودرو برای آنهایی است که می‌خواهند یک هیجان واقعی را در مسیرهای با خاک خیس و لجنی و خارج از جاده، تجربه کنند.

2014 Nissan Titan Pro 4x
۲۰۱۴ Nissan Titan Pro 4x
لوگوهای PRO-4X است که بر روی صندلی‌ها نقش بسته‌اند، بیش از همه، نشانه‌ی استفاده از این پکیج در نیسان تیتان ۲۰۱۴ هستند. در همه تیتان‌ها برای مدل سال ۲۰۱۴ یک میکروفن ‍‍پیشرفته‌تر به سیستم بلوتوث اضافه شده است و در دیگر زمینه‌ها تغییری شاهد نیستیم. تریم PRO-4X با قیمت کلی ۳۷ هزار و ۴۹۰ دلار تنها با سیستم دیفرانسیل چهارچرخ متحرک عرضه می‌شود. در این پیکاپ، تایرهای عریض ۲۷۵/70R18 استفاده شده و سیستم تعلیق برای خارج از جاده آماده شده است. همچنین سپرهای به رنگ بدنه و باتری با طول عمر بالا، از دیگر امکانات این خودرو هستند.
2014 Nissan Titan Pro 4x
۲۰۱۴ Nissan Titan Pro 4x
برخی از بهینه‌سازی‌های انجام شده، تیتان را تبدیل به یک خودروی کامل خارج جاده‌ای کرده‌اند؛ از جمله اینکه برای کارهایی مانند یدک‌کشی در شرایط سخت کاملاً آماده است. همچنین سیستم دیفرانسیل می‌تواند بین حالت 2WD و 4WD متغیر باشد و راننده می‌تواند تا سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت با آرامش کامل بین این دو سیستم جابجا شود.

2014-Nissan-Titan-Pro-4x-Crew-Cab-2WD-controls
سیستم دیفرانسیل چهارچرخ متحرک دارای یک حالت ۴-LO نیز هست که برای شرایط سخت خارج از جاده درنظر گرفته شده است؛ در جایی مانند بالا رفتن از تپه و یا پایین آمدن از یک شیب تند که خودرو باید بسیار آهسته حرکت کند. همچنین این خودرو، دارای یک قفل الکترونیکی برای دیفرانسیل عقب است. ویژگی آفرود باعث می‌شود تا وسیله نقلیه نیرو را به صورت مساوی به دو چرخ عقب منتقل کند تا در مواقع موردنیاز، چسبندگی لازم را تأمین کند.

Nissan Titan Truck S King Cab Interior
Nissan Titan Truck S King Cab Interior
درون کابین، محیطی دلپذیر و راحت تدارک دیده شده است. خودروی استفاده شده در این بررسی از بسته لوکس PRO-4X به ارزش ۲۶۳۰ دلار بهره برده که شامل سیستم راهبری و صندلی‌های چرمی با گرم‌کن است. کابین کارآیی بسیار خوبی در شرایط سخت دارد و در همین حال، راحت و آرامش‌بخش است. تیتان PRO-4X به صورت استاندارد با موتور ۵/۶ لیتری V8 و سیستم گیربکس ۵ دنده اتوماتیک عرضه شده است. قدرت ۳۱۷ اسب‌بخاری موتور، چندان زیاد به نظر نمی‌رسد، ولی گشتاور ۴۲۷ نیوتن‌متری آن جالب‌توجه است و باعث می‌شود که تیتان در مسیرهای سخت، با اطمینان حرکت کند. بنابراین، این خودرو می‌تواند به سرعت دلخواه راننده، جاده را طی می‌کند. فشار پدال گاز، احساس خیلی خوبی در تیتان دارد.
2014 Nissan Titan Pro 4x Crew Cab top view
۲۰۱۴ Nissan Titan Pro 4x Crew Cab
واکنش سیستم گیربکس ۵ دنده اتوماتیک، در تمام شرایط، آرام و اطمینان‌بخش است و استفاده از شیفت دنده‌ها نیز بسیار راحت است. البته مصرف سوخت این خودرو، چندان تعریفی ندارد و تقریباً از یک پیکاپ این چنینی، انتظار نمی‌رود. سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، مصرف سوخت نیسان تیتان را با سیستم دیفرانسیل چهار چرخ، ۱۹/۶ لیتر در شهر و ۱۳/۸ لیتر در جاده تخمین زده است.
2014 Nissan Titan Pro 4x Crew Cab
۲۰۱۴ Nissan Titan Pro 4x Crew Cab
در مجموع، PRO-4X یک ‍پیکاپ راحت و با اطمینان در خیابان‌های شهر بود. ولی درخشش تیتان در زمانی است که وارد بیابان و خارج از جاده می‌شوید؛ جایی که تیتان این توانایی را درد که از سخت‌ترین شرایط عبور کند و کارهای بسیار سنگینی مانند کشیدن یک تریلر پر از دوچرخه و وسایل دیگر در کوهستان، انجام دهد. در همین حال، فضای داخل کابین، یک فضای بزرگ و دل‌نشین است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. tormoz dasti

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (71 ديدگاه)

    نیمیدونم چرا چراغا جلوش منو یادی فورد میندازِد؟

    1. علیرضا

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (510 ديدگاه)

      عاشق شاسی بلندهای نیسانم چون ماشین های فوق العاده خر کاریه
      طراحیش خوبه اما طرح فرمونش خیلی خیلی قدیمیه

    2. والا به خدا

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      اینم خوبه ولی فورد F-150 به راحتی قورتش میده… فکر کنم دیگه لازم به ذکر نباشه که در زمینه وانت پرچم امریکا(مخصوصا فورد) بالاست… اصلا اینجور وانتا نماد صنعت خودروسازی امریکا هستن!!!

      1. اینترسپتور

        ۷ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (103 ديدگاه)

        پارک ژوراسیک زیاد نگاه می کنی نه؟؟؟
        این پیکاپ در حد ال 200 میتسو, فورد رنجر، فولکس واگن آماروک، ایسوزو دی-مکس و تویوتا هایلوکس هست؟ مقایسه تو مث اینه که پراید رو با مقایسه کنی جفتش سدانه ولی از لحاظ ابعاد و حجم موتور و اهداف کاربری فرق دارن
        اف-150 هم در مقابل تویوتا تاندرا حرفی برا گفتن نداره

    3. Yashar

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (89 ديدگاه)

      اینکه داداش بزرگه نیسان پیکاپه خودمونه انگار رفته سربازی برگشته الان زن می خواد!

    4. AR@SH

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      الکی چراغاش تورو یاد فورد میندازه بو نیسان آرمادا رو نگاه کن جلو شبکش همینه فقط جتکابینشه این

      1. Amir.MN

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (17 ديدگاه)

        بیشتر شبیه رونیز هست تا فورد !

  2. morteza

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    بد نیست ولی قیافش یه جوریه با این حال من توندرا روبه این ترجیح میدم

  3. ali

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    خوبه ولی من سایپا 151ترجیح میدم به این.

  4. amin

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی مصرف سوختش افتضاحه واسه سال 2014

    1. علیرضا

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (510 ديدگاه)

      به نظرم مصرف سوختش رو یه عدد طبیعی و قابل دسترس نوشتن وگرنه شما سوار لندکروز و پرادو و موهاوی 8 سیلندر بشی و بری مسافرت متوجه میشی مصرف بیش از این حرفاست

  5. Ehsan

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1243 ديدگاه)

    این بسته های لوکس رو در کشور های خارجی به عنوان مثال میفروشن 3000 دلار که میشه 9 میلیون ، ولی اگر همین ماشین در ایران باشه ، خودروساز عزیز یک چیزی از این بسته کم میکنه وبعد قیمت 19 میلیون رو روش میگذاره

  6. احسان(احسان سابق)

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    ماشین خوبیه اما تو این کلاس 3 تا از هیولاهای واقعی امریکایی با توندرای تویوتا رقباشن که سهم بازار نیسان از همشون پایینتره.در اصل تایتان نیسان داره با سروران دنیای حمل و نقل نیمه سنگین رفابت میکنه.دنیای تراک ها که داشتن یکی از این غولها ارزومه

  7. Kurosh

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    دوس داشنتیه…
    من که خوشم اومد…

  8. shayan

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1340 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ازش خوشم نمیاد

  9. علی

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    فکر نکنم توان رقابت با سایپا 151 رو داشته باشهD:

  10. Ehsan

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1243 ديدگاه)

    کسی میتونه یک خودرو تو کلاس سایپا 151 معرفی کنه به جز مزدا 1000

  11. h111

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    12 خودرو باری پر فروش 2013 (امریکا)

    1-ford f-series————-760,000
    2-chevrolet silverado——480,000
    3-dodge ram—————355,000
    4-gmc sierra—————184,000
    5-toyota tacoma———–159,000
    6-toyota tundra————112,000
    7-nissan frontier————62,000
    8-honda ridgeline———–17,000
    9-chevrolet avalanche——16,000
    10-nissan titan————–15,000
    11-chevrolet colorado——-3,400
    12-cadillac escalade ext—–1,900

  12. زیگما

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    داشبوردش از پلاستیک بی کیفیته.
    موتوراش داغونه کلا.
    قیافش افتضاحه.
    فروشش همه چیزو نشون میده

    1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      تو از کجا میدونی پلاستیک بکار رفته در داشبوردش بی کیفیته؟؟؟؟ پلاستیک داریم تا پلاستیک … تو به هر داشبوردی که از پلاستیک ساخته شده گیر میدی …. پرادو هم داشبوردش از پلاستیکه ولی بیا ببین چقدر سگ جونه و حتی یه خط هم نمیشه روش انداخت… تو رو چه حسابی میگی موتورش داغونه؟؟؟ فقط چون اسب بخارش کمه؟؟؟ یه نگاه به گشتاورش بندازی بد نیست … قیافش هم به سلیقه ی طرف بر میگرده … کاملا مشخصه که رو امریکایی ها متعصبی عمویی

    2. علی عقیلی

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (117 ديدگاه)

      برای اولین بار با سیگما موافقم !!!!!!1

  13. h111

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    فروش خودرو در آمریکا برابر با 15.582.000 که نسبت به سال 2012 7.5 درصد رشد داشته.
    آمریکا با جمعیتی حدود 350 میلیون نفر
    فروش کل خودرو در چین حدود 21.800.000 که 4 میلیون از این آمار مربوط به خودرو های سنگین (اتبوس وکامیون) است.
    چین با جمعیتی حدود 1.5 میلیارد نفر
    فروش خودرو در اروپا حدود 12.800.000 بود.
    اروپا با جمعیتی حدود 800 میلیون نفر
    این آمار مربوط به 2013 میباشد و این اهمیت بازار آمریکا و چین را نشان میدهد.

  14. دانشجو مملکت

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    این ژاپنی ها نامرد ها سایپا 151 را مهندسی معکوس کردن

  15. armin

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    چشم بادومی ها می تونستن بهتر از این بسازندش!!!!

    شورلت سیلورا خیلی بهتره!!!!

    هم از لحاظ ظاهر هم از لحاظ باطن!!

  16. آترون- فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    مزخرف به معنای واقعیه کلمه….

  17. a-x1

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (185 ديدگاه)

    مـــی خوامـــش :)

  18. رضا

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    والا من مطلب رو دیدم فک کردم برا سال 2006 بوده اشتباهی گذاشتن اینجا…بخدا
    خیلی قدیمیه از همه لحاظ
    یه پا جونیوره واسه خودش!!!!!!!

  19. مصطفی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دیزاینش خیلی ساده و قدیمیه کلا نیسان همینه ولی کیفیت اش همیشه عالی بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا