نیسان

نیسان تیتان 2016 با قوای کامینز

مدت‌ها شایعاتی در مورد استفاده از موتورهای دیزلی نیم تنی کامینز برای تراک های تویوتا و نیسان به گوش می‌رسید. کامینز که یک تولیدکننده عمده موتورهای دیزلی میان وزن و سنگین‌وزن است، پیش از این هم برای دوج رام در دهه ۸۰، موتور تولید کرده بود. اما اکنون رام با مالکیت اروپایی فیات، به سوی موتورهای ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری گرایش پیدا کرده است. در عوض کامینز هم شریک دیگری برای خود یافته و به سراغ نیسان رفته است.

2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD
نیسان تیتان (تایتن) با موتور هشت سیلندر V شکل ۵.۰ لیتری دیزلی کامینز با عنوان نسخه XD معرفی شده است. نسخه‌های دیگری از این خودرو با موتورهای متنوع دیگری نیز قابل سفارش می‌باشند.
2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD
ابعاد این تراک بسیار بزرگ است. در واقع نسخه XD بزرگ‌تر و کشیده‌تر از سایر نسخه‌ها می‌باشد. یک چرخ اندازه کامل نیز در زیر صندلی‌های عقب جاسازی شده است. ابعاد دیسک ترمزها نیز ۱۴ اینچ است. این‌ها برای تصور ابعاد این تراک کافیست. این وانت فول سایز سنگین وزن، رقیبی برای فورد F-250 خواهد بود.
2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD
موتور جدید کامینز بسیار جالب است. بلوک سیلندرها از جنس آهن و سرسیلندراز آلومینیوم ساخته شده است. کامینز سعی کرده تا این موتور را برای استفاده‌های روزمره بهینه‌تر و آرام‌تر کند. نیسان و کامینز روی این موتور کار مشترکی را انجام دادند تا ساکت‌تر و روان‌تر از نسخه‌های دیزلی عادی کار کند. وزن این موتور بیش از ۴۵۴ کیلوگرم است. اگر آن را با موتورهای V8 بنزینی مقایسه کنیم، تنها به اندازه نصف آن وزن دارند.
2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD
2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD
این پیشرانه توربو دیزل ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس شش سرعته خودکار نیز برای انتقال نیرو مورد استفاده واقع شده است. گشتاور این موتور به ادعای کامینز، ۴۵ درصد بیشتر از یک موتور بنزینی مشابه است. همچنین ۲۰ درصد کاهش مصرف سوخت نیز در حالی که از قابلیت بکسل آن نیز استفاده می‌شود، مورد ادعای نیسان است. البته هنوز میزان مصرف سوخت این خودرو منتشر نشده است. قابلیت ویژه یدک کشیدن ۵.۴۴ تن از ویژگی‌های این خودرو می‌باشد.
2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD
2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD
نیسان تیتان XD همچنین از لوازم کاملی نظیر دوربین دید عقب، راهنماهای تریلر، سیستم هشداردهنده نقاط کور و سیستم هشدار برای پشت تریلر برخوردار است.
2016 Nissan Titan XD Interior
۲۰۱۶ Nissan Titan XD Interior
2016 Nissan Titan XD Interior
۲۰۱۶ Nissan Titan XD Interior
شاید این تراک غول پیکر از قابلیت‌های اسپرتی بویی نبرده باشد اما طراحی به‌روز و قابلیت‌های کاربردی و کارآمدی زیادی دارد و می‌تواند بی‌وقفه در خدمت جابجایی بارهای شما و یدک کشیدن وسایلتان باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    مرسی نیسان !

    1. MAFIA

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      این تایتان از F150 و رام خوشگلتره.و بهتر و مقرون به صرفه تر و لوکس تر

      1. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

        ۲۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        مافیا این یه موردو باهات موافقم!
        البته توی عملکرد اینطوری نمیشه حرف زد و باید دید چکاره ست!

      2. 4MATIC

        ۲۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1051 ديدگاه)

        این رقیب تاکوما نیست؟؟؟

        1. نوید

          ۲۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          نه این رقیب تندرا هست

        2. نوید

          ۲۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          کلا اگه گفتن فول سایز یعنی رقیب تندرا و F-150 و …
          و اگه گفتن سایز متوسط یعنی رقیب تاکوما و …

    2. Hitler

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (499 ديدگاه)

      ما هم ایران یک نیسان داریم معروف به نیسان گاوی
      باموتور 2400سی سی صدی 20میسوزونه.
      بار مجاز قابل حمل باهاش 1.5تن هس ولی دیدم که روش تا چهارتن هم زدن.
      قابلیت یدک کشی هم نگو.تازه تک چرخم میزنه.خدایا ممنون واس این همه نعمت

      خدایا دعایمان کن.

  2. Ahmad..F12

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    خیلی خوبه همه چیزش ولی…

    شباهت انکار نا پذیرش به فورد یکم منو اذیت میکنه

    1. Ahmad..F12

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      فورد Raptor رو سرچ کنین و مو به مو جزئیاتشو با این مقایسه کنین (موبه‌مو)

      چه بیرون چه داخل!!

      1. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

        ۲۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        حلال زاده…
        دقیقا میخواستم همینو الان بگم!
        ;-)

    2. 4MATIC

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1051 ديدگاه)

      فورد f150بهتره

  3. مهزیار

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (444 ديدگاه)

    سهم خواهی زوری از بازار

    1. نوید

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      کی؟نیسااااان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      من که بعید میدونم

    2. YaShar

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (294 ديدگاه)

      هرگز نمیتنونه جای نیسان گاوی رو تو قلب میلیونها ایرانی عاشق بگیره!

      1. 4MATIC

        ۲۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1051 ديدگاه)

        اره همون قاتل ابی

  4. علی

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    همین نیسان پاترول هایی که ایرانه چه قدر خوبه به نظر من بهتر از شاسی بلند های چینی هست پس این دیگه می ترکونه

    1. نوید

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      آره
      نیسان هم برند بسیار عالیی هست
      خب ژاپنیه دیگه
      در مورد پاترول هم بگم
      پاترول برای نیسان تقریبا همون نقش لندکروز برای تویوتا رو داره
      چه در قدیم و چه جدیدا
      این دو تا رقیب هم نیز هستند
      کلا این سیاست ژاپنه
      همیشه دو تا برند خیلی خوب رو با هم میزنه
      و این دو تا برند همیشه با هم رقیبند و محصولات مشابه برای رقابت با هم میزنند
      و نکته اینجاست که دقیقا محصولات مثل هم نیستند داخل بعضی چیز ها این یکی بهتره و داخل بقیه اون یکی دیگه
      تا همه سلیقه ای رو به خودش جذب کنه
      و بین این مقایسه ها و رقابت های همیشگی هیچ کس برنده ی قطعی نیست و مشتری ها هم خوشحالند که …
      حالا داخل صنعت خودرو سازی این موضوع یکم کمرنگ تره چون بقیه کشور ها هم صنعت خودرو سازیه خوبی دارند و حالا باید با اونا رقابت کرد نه با خودی
      بارز ترین مثال برای چیزی که گفتم صنعت دوربین عکاسی و فیلم برداریه
      بله دو برند خوش نام و معروف یعنی کنان و نیکون
      اگه یکم در موردشون تحقیق کنید کاملا متوجه این موضوع میشوید
      حالا بازم اگه سوالی بود من در خدمتم

    2. نوید

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      آره
      نیسان بسیار برند خوبی هست
      خب چون ژاپنیه
      در مورد پاترول هم باید بگم
      همون رابطه ای که بین تویوتا و لندکروز برقراره
      تقریبا همون هم برای نیسان و پاترول صادقه
      و پاترول رقیب اصلی لند کروزه
      چه در قدیم و چه جدیدا
      بعدا از این سیاست بسیار هوشمندانه ی ژاپن بیشتر خواهم گفت
      سیاستی که همه از اون سود می برند

  5. یه پسر

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    یه ماشین ژاپنی با سلیقه آمریکایی

  6. زیگما

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    سلام بر دوستان عزیز
    جهت یاد اوری، رام های 2500 و 3500 هم اکنون با موتور 6.7 لیتری دیزل 6 سیلندر خطی قابل سفارش هستند و برعکس چیزی که در متن گفته شده، همکاری رام و کامینز هنوز ادامه داره
    درسته که هم اکنون موتور دیزلی کم حجم تر رام مال کامینز نیست ولی موتور های پرحجم دیزلش هنوز هم مال کامینزه….
    کامینز شرکت امریکایی بسیار بزرگیه
    حتی توی ایران با وجود تحریم ها خیلی راحت محصولاتش وارد کشور میشه!
    بسیاری از اتوبوس های شهری جدید در ایران موتورشون کامینزه
    و بسیاری از محصولات چینی ایران خودرو دیزل هم موتورشون کامینزه که البته اکثر این موتور ها از کارخانه های مونتاژ کامینز در چین و هند به ایران میان…..

    1. Ahmad..F12

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      درسته رامین جان

      حتی کامیون های دانگ فنگ و کاویان که الان تو ایران هستن هم از موتور کامینز استفاده میکنن

  7. ایمان

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    دوج رم نه فقط در دهه 80 که هنوز هم از موتور 6.7 لیتر دیزل کامینز استفاده میکنه.

  8. امیر محمد

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    بیشتر اندازش شبیه کامیون ها و کامیونت هاست تا وانت های معمولی

  9. شلبى

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (705 ديدگاه)

    در بسیارى از قسمت ها بیش از اندازه شبیه فورد که زیاد جالب نیست
    بعضى از خودروسازى ژاپنى دارن تمام تلاششونو میکنن تا یه چیزى شبیه سریه F فورد درست کنن!!!

  10. محمد

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (228 ديدگاه)

    یعنی ژاپنی ها خودشون موتور دیزل در این کلاس ندارند

    1. tadano

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      ایسوزو تامین کننده موتور دیزلی تو ژاپن هست , احتمالا کامینز ارزونتره .

  11. پیکان جوانان

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    شبیه فورد اف 150 نسل قبله

  12. ماهان گاز

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    وانت ساز فقط آمریکا/ماشین فقط پیکان موتور پژویی

    1. نوید

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      دیگه اون زمان که آمریکا در ضمینه ی وانت تک و تنها و بدون رقیب بود تموم شد
      الان خیلی کار سخت شده
      و رقبا دارن کم کم پیش میفتن

  13. ماهان گاز

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    سلام یک سوال خارج از این بحث /3ماه پیش دیسک وصفحه کلاچ پیکان وانتم رو عوض کردم1000کیلومتر راه نرفت صفحه مرخص شد مکانیک گفت دیسک وصفحهفرانسوی بود/یا مکانیک دروغ گفته یا جنسها آشغال شده

    1. مجتبی(ساروی)

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (551 ديدگاه)

      شایدم مرخصش کردی البته مطمنن فرانسوی نبود شک نکن

  14. behzad

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    اصلا بحث فنی یا کیفیتی ندارم.چون به نیسان ایمان دارم.در چند سال اخیر نیسان رشد فوق العاده ای در کیفیت تاکید میکنم در کیفیت محصولاتش داشته.اما مشکلم با این یکی سر طراحیشه.به نظرم خواسته طرحی بزنه که مورد پسند بازار آمریکا و قابل رقابت با تراکهای فوق العاده امریکایی.اما بین طرحهای نیسان و ادای امریکایی درآوردن گیر کرده و به قولی اونی که باید در نیومده

    1. نوید

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      این بحثش مفصله
      ایشالا یه بار کامل توضیح میدم
      داخل کامنت بالایی هم گفتم
      یک سیاست بسیار بسیار هوشمندانه پشته این قضایاست

  15. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    این دفعه تایتان منو بدجوری شگفت زده کرده.طراحیش چه داخلی چه خارجی به حدی خوبه که علیرغم این که ژاپنی باز نیستم عاشقش شدم و حتی میتونم بگم در حد رام و سیلورادو و F150 دوستش دارم.

  16. حسین

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    نیسان جونیور آبی تا حالا دیدین؟ این نوه ی جونیوره ;-)

  17. hozhabr

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    500 کیلو وزن موتورشه !!!

  18. godfather

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    ژاپنی ها شدن مقلد چینی ها

  19. Night Fury

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    قدرت از سر و صورتش میباره!

  20. Night Fury

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    زنده باد ژاپن!

  21. یونس

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    عجب غولیه.
    یاد ماشینای آمریکایی میفته

  22. اریک

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (103 ديدگاه)

    عاشق اون دنده رو فرمونشم، یاد پژو 504 خودم.

  23. نوید

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    هیچ کس به گشتاورش توجه نکرد
    عجب گشتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااوری داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  24. علی

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (513 ديدگاه)

    خیلی باحال و خوبه به نظرم هنوز f150 برتریشو توی این کلاس حفظ کنه(البته اگه نیسان زامیاد رو در نظر نگیریم)!!!!!!!!

  25. alireza95

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    روح F150 توش دمیده شده

  26. ُسروش شیرازی

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    شماها رو نمیدونم اما من هر ماشینیو(اغراغ)میبینم که دندش رو فرمونشه حس میکنم ماشینه تهه قدرتو زوره

  27. E 36

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (917 ديدگاه)

    با این قدرت تریلی هم میکشه

  28. GT 500

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    ماشین های تراک برای آفرودند نه لوکس و تجملی…
    این در برابر F-150 به خصوص رپتور هیچی نیست.
    البته این نظره من و نمی خوام به نظر بقیه بی احترامی کنم ولی بعضی مواقع حقیقت تلخ…

    1. سهراب

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نظر من هم دقیقا همینه . فورد f150 قدرتمندتر – محبوب تر- دارای آیرودینامیک بهتر – و ظاهر زیباتری نسبت به ای نیسان داره و همچنین تجربه فورد در تولید اینگونه از وانت ها و تراک ها هم خیلی از نیسان بیشتره.
      تو اینجا http://offroad4x4.ir/post/3515/ford-f150-%D9%BE%D8%B1%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7.aspx نوشته فورد رپتور به عنوان محبوب ترین و پرفروش ترین خودرو سال 2014 آمریکا شناخته شده.

  29. tuatara

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ظاهرش تقلیدیه ولی موتور امریکاییش خوبه

  30. tuatara

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    شاعر میفرماید
    گفت ان چیست با کهولت سن
    همچنان روی خط تولید اااااست
    با همه ضعف فنی و تکنیک
    صاحب کثرت موالید اااااست
    با کمال ادب چنین گفتم
    پاسخش ممکن است و میسور ااااست
    چهار چرخی که باشدت منظور
    وانت نیسان جونیور اااااست

    1. نوید

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      واقعا عجب شعری
      به به

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا