مدتها شایعاتی در مورد استفاده از موتورهای دیزلی نیم تنی کامینز برای تراک های تویوتا و نیسان به گوش میرسید. کامینز که یک تولیدکننده عمده موتورهای دیزلی میان وزن و سنگینوزن است، پیش از این هم برای دوج رام در دهه ۸۰، موتور تولید کرده بود. اما اکنون رام با مالکیت اروپایی فیات، به سوی موتورهای ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری گرایش پیدا کرده است. در عوض کامینز هم شریک دیگری برای خود یافته و به سراغ نیسان رفته است.
نیسان تیتان (تایتن) با موتور هشت سیلندر V شکل ۵.۰ لیتری دیزلی کامینز با عنوان نسخه XD معرفی شده است. نسخههای دیگری از این خودرو با موتورهای متنوع دیگری نیز قابل سفارش میباشند. ابعاد این تراک بسیار بزرگ است. در واقع نسخه XD بزرگتر و کشیدهتر از سایر نسخهها میباشد. یک چرخ اندازه کامل نیز در زیر صندلیهای عقب جاسازی شده است. ابعاد دیسک ترمزها نیز ۱۴ اینچ است. اینها برای تصور ابعاد این تراک کافیست. این وانت فول سایز سنگین وزن، رقیبی برای فورد F-250 خواهد بود. موتور جدید کامینز بسیار جالب است. بلوک سیلندرها از جنس آهن و سرسیلندراز آلومینیوم ساخته شده است. کامینز سعی کرده تا این موتور را برای استفادههای روزمره بهینهتر و آرامتر کند. نیسان و کامینز روی این موتور کار مشترکی را انجام دادند تا ساکتتر و روانتر از نسخههای دیزلی عادی کار کند. وزن این موتور بیش از ۴۵۴ کیلوگرم است. اگر آن را با موتورهای V8 بنزینی مقایسه کنیم، تنها به اندازه نصف آن وزن دارند. این پیشرانه توربو دیزل ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس شش سرعته خودکار نیز برای انتقال نیرو مورد استفاده واقع شده است. گشتاور این موتور به ادعای کامینز، ۴۵ درصد بیشتر از یک موتور بنزینی مشابه است. همچنین ۲۰ درصد کاهش مصرف سوخت نیز در حالی که از قابلیت بکسل آن نیز استفاده میشود، مورد ادعای نیسان است. البته هنوز میزان مصرف سوخت این خودرو منتشر نشده است. قابلیت ویژه یدک کشیدن ۵.۴۴ تن از ویژگیهای این خودرو میباشد. نیسان تیتان XD همچنین از لوازم کاملی نظیر دوربین دید عقب، راهنماهای تریلر، سیستم هشداردهنده نقاط کور و سیستم هشدار برای پشت تریلر برخوردار است. شاید این تراک غول پیکر از قابلیتهای اسپرتی بویی نبرده باشد اما طراحی بهروز و قابلیتهای کاربردی و کارآمدی زیادی دارد و میتواند بیوقفه در خدمت جابجایی بارهای شما و یدک کشیدن وسایلتان باشد.۵۵ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
moein
۲۸ دی ۱۳۹۳مرسی نیسان !
MAFIA
۲۸ دی ۱۳۹۳این تایتان از F150 و رام خوشگلتره.و بهتر و مقرون به صرفه تر و لوکس تر
رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس
۲۸ دی ۱۳۹۳مافیا این یه موردو باهات موافقم!
البته توی عملکرد اینطوری نمیشه حرف زد و باید دید چکاره ست!
4MATIC
۲۹ دی ۱۳۹۳این رقیب تاکوما نیست؟؟؟
نوید
۲۹ دی ۱۳۹۳نه این رقیب تندرا هست
نوید
۲۹ دی ۱۳۹۳کلا اگه گفتن فول سایز یعنی رقیب تندرا و F-150 و …
و اگه گفتن سایز متوسط یعنی رقیب تاکوما و …
Hitler
۲۹ دی ۱۳۹۳ما هم ایران یک نیسان داریم معروف به نیسان گاوی
باموتور 2400سی سی صدی 20میسوزونه.
بار مجاز قابل حمل باهاش 1.5تن هس ولی دیدم که روش تا چهارتن هم زدن.
قابلیت یدک کشی هم نگو.تازه تک چرخم میزنه.خدایا ممنون واس این همه نعمت
خدایا دعایمان کن.
Ahmad..F12
۲۸ دی ۱۳۹۳خیلی خوبه همه چیزش ولی…
شباهت انکار نا پذیرش به فورد یکم منو اذیت میکنه
Ahmad..F12
۲۸ دی ۱۳۹۳فورد Raptor رو سرچ کنین و مو به مو جزئیاتشو با این مقایسه کنین (موبهمو)
چه بیرون چه داخل!!
رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس
۲۸ دی ۱۳۹۳حلال زاده…
دقیقا میخواستم همینو الان بگم!
;-)
4MATIC
۲۹ دی ۱۳۹۳فورد f150بهتره
مهزیار
۲۸ دی ۱۳۹۳سهم خواهی زوری از بازار
نوید
۲۸ دی ۱۳۹۳کی؟نیسااااان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من که بعید میدونم
YaShar
۲۹ دی ۱۳۹۳هرگز نمیتنونه جای نیسان گاوی رو تو قلب میلیونها ایرانی عاشق بگیره!
4MATIC
۲۹ دی ۱۳۹۳اره همون قاتل ابی
علی
۲۸ دی ۱۳۹۳همین نیسان پاترول هایی که ایرانه چه قدر خوبه به نظر من بهتر از شاسی بلند های چینی هست پس این دیگه می ترکونه
نوید
۲۸ دی ۱۳۹۳آره
نیسان هم برند بسیار عالیی هست
خب ژاپنیه دیگه
در مورد پاترول هم بگم
پاترول برای نیسان تقریبا همون نقش لندکروز برای تویوتا رو داره
چه در قدیم و چه جدیدا
این دو تا رقیب هم نیز هستند
کلا این سیاست ژاپنه
همیشه دو تا برند خیلی خوب رو با هم میزنه
و این دو تا برند همیشه با هم رقیبند و محصولات مشابه برای رقابت با هم میزنند
و نکته اینجاست که دقیقا محصولات مثل هم نیستند داخل بعضی چیز ها این یکی بهتره و داخل بقیه اون یکی دیگه
تا همه سلیقه ای رو به خودش جذب کنه
و بین این مقایسه ها و رقابت های همیشگی هیچ کس برنده ی قطعی نیست و مشتری ها هم خوشحالند که …
حالا داخل صنعت خودرو سازی این موضوع یکم کمرنگ تره چون بقیه کشور ها هم صنعت خودرو سازیه خوبی دارند و حالا باید با اونا رقابت کرد نه با خودی
بارز ترین مثال برای چیزی که گفتم صنعت دوربین عکاسی و فیلم برداریه
بله دو برند خوش نام و معروف یعنی کنان و نیکون
اگه یکم در موردشون تحقیق کنید کاملا متوجه این موضوع میشوید
حالا بازم اگه سوالی بود من در خدمتم
نوید
۲۸ دی ۱۳۹۳آره
نیسان بسیار برند خوبی هست
خب چون ژاپنیه
در مورد پاترول هم باید بگم
همون رابطه ای که بین تویوتا و لندکروز برقراره
تقریبا همون هم برای نیسان و پاترول صادقه
و پاترول رقیب اصلی لند کروزه
چه در قدیم و چه جدیدا
بعدا از این سیاست بسیار هوشمندانه ی ژاپن بیشتر خواهم گفت
سیاستی که همه از اون سود می برند
یه پسر
۲۸ دی ۱۳۹۳یه ماشین ژاپنی با سلیقه آمریکایی
زیگما
۲۸ دی ۱۳۹۳سلام بر دوستان عزیز
جهت یاد اوری، رام های 2500 و 3500 هم اکنون با موتور 6.7 لیتری دیزل 6 سیلندر خطی قابل سفارش هستند و برعکس چیزی که در متن گفته شده، همکاری رام و کامینز هنوز ادامه داره
درسته که هم اکنون موتور دیزلی کم حجم تر رام مال کامینز نیست ولی موتور های پرحجم دیزلش هنوز هم مال کامینزه….
کامینز شرکت امریکایی بسیار بزرگیه
حتی توی ایران با وجود تحریم ها خیلی راحت محصولاتش وارد کشور میشه!
بسیاری از اتوبوس های شهری جدید در ایران موتورشون کامینزه
و بسیاری از محصولات چینی ایران خودرو دیزل هم موتورشون کامینزه که البته اکثر این موتور ها از کارخانه های مونتاژ کامینز در چین و هند به ایران میان…..
Ahmad..F12
۲۸ دی ۱۳۹۳درسته رامین جان
حتی کامیون های دانگ فنگ و کاویان که الان تو ایران هستن هم از موتور کامینز استفاده میکنن
ایمان
۲۸ دی ۱۳۹۳دوج رم نه فقط در دهه 80 که هنوز هم از موتور 6.7 لیتر دیزل کامینز استفاده میکنه.
امیر محمد
۲۸ دی ۱۳۹۳بیشتر اندازش شبیه کامیون ها و کامیونت هاست تا وانت های معمولی
شلبى
۲۸ دی ۱۳۹۳در بسیارى از قسمت ها بیش از اندازه شبیه فورد که زیاد جالب نیست
بعضى از خودروسازى ژاپنى دارن تمام تلاششونو میکنن تا یه چیزى شبیه سریه F فورد درست کنن!!!
محمد
۲۸ دی ۱۳۹۳یعنی ژاپنی ها خودشون موتور دیزل در این کلاس ندارند
tadano
۲۸ دی ۱۳۹۳ایسوزو تامین کننده موتور دیزلی تو ژاپن هست , احتمالا کامینز ارزونتره .
پیکان جوانان
۲۸ دی ۱۳۹۳شبیه فورد اف 150 نسل قبله
ماهان گاز
۲۸ دی ۱۳۹۳وانت ساز فقط آمریکا/ماشین فقط پیکان موتور پژویی
نوید
۲۸ دی ۱۳۹۳دیگه اون زمان که آمریکا در ضمینه ی وانت تک و تنها و بدون رقیب بود تموم شد
الان خیلی کار سخت شده
و رقبا دارن کم کم پیش میفتن
ماهان گاز
۲۸ دی ۱۳۹۳سلام یک سوال خارج از این بحث /3ماه پیش دیسک وصفحه کلاچ پیکان وانتم رو عوض کردم1000کیلومتر راه نرفت صفحه مرخص شد مکانیک گفت دیسک وصفحهفرانسوی بود/یا مکانیک دروغ گفته یا جنسها آشغال شده
مجتبی(ساروی)
۲۸ دی ۱۳۹۳شایدم مرخصش کردی البته مطمنن فرانسوی نبود شک نکن
behzad
۲۸ دی ۱۳۹۳اصلا بحث فنی یا کیفیتی ندارم.چون به نیسان ایمان دارم.در چند سال اخیر نیسان رشد فوق العاده ای در کیفیت تاکید میکنم در کیفیت محصولاتش داشته.اما مشکلم با این یکی سر طراحیشه.به نظرم خواسته طرحی بزنه که مورد پسند بازار آمریکا و قابل رقابت با تراکهای فوق العاده امریکایی.اما بین طرحهای نیسان و ادای امریکایی درآوردن گیر کرده و به قولی اونی که باید در نیومده
نوید
۲۸ دی ۱۳۹۳این بحثش مفصله
ایشالا یه بار کامل توضیح میدم
داخل کامنت بالایی هم گفتم
یک سیاست بسیار بسیار هوشمندانه پشته این قضایاست
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۲۸ دی ۱۳۹۳این دفعه تایتان منو بدجوری شگفت زده کرده.طراحیش چه داخلی چه خارجی به حدی خوبه که علیرغم این که ژاپنی باز نیستم عاشقش شدم و حتی میتونم بگم در حد رام و سیلورادو و F150 دوستش دارم.
حسین
۲۸ دی ۱۳۹۳نیسان جونیور آبی تا حالا دیدین؟ این نوه ی جونیوره ;-)
hozhabr
۲۸ دی ۱۳۹۳500 کیلو وزن موتورشه !!!
godfather
۲۸ دی ۱۳۹۳ژاپنی ها شدن مقلد چینی ها
Night Fury
۲۸ دی ۱۳۹۳قدرت از سر و صورتش میباره!
Night Fury
۲۸ دی ۱۳۹۳زنده باد ژاپن!
یونس
۲۸ دی ۱۳۹۳عجب غولیه.
یاد ماشینای آمریکایی میفته
اریک
۲۸ دی ۱۳۹۳عاشق اون دنده رو فرمونشم، یاد پژو 504 خودم.
نوید
۲۸ دی ۱۳۹۳هیچ کس به گشتاورش توجه نکرد
عجب گشتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااوری داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی
۲۹ دی ۱۳۹۳خیلی باحال و خوبه به نظرم هنوز f150 برتریشو توی این کلاس حفظ کنه(البته اگه نیسان زامیاد رو در نظر نگیریم)!!!!!!!!
alireza95
۲۹ دی ۱۳۹۳روح F150 توش دمیده شده
ُسروش شیرازی
۲۹ دی ۱۳۹۳شماها رو نمیدونم اما من هر ماشینیو(اغراغ)میبینم که دندش رو فرمونشه حس میکنم ماشینه تهه قدرتو زوره
E 36
۲۹ دی ۱۳۹۳با این قدرت تریلی هم میکشه
GT 500
۲۹ دی ۱۳۹۳ماشین های تراک برای آفرودند نه لوکس و تجملی…
این در برابر F-150 به خصوص رپتور هیچی نیست.
البته این نظره من و نمی خوام به نظر بقیه بی احترامی کنم ولی بعضی مواقع حقیقت تلخ…
سهراب
۲۹ دی ۱۳۹۳نظر من هم دقیقا همینه . فورد f150 قدرتمندتر – محبوب تر- دارای آیرودینامیک بهتر – و ظاهر زیباتری نسبت به ای نیسان داره و همچنین تجربه فورد در تولید اینگونه از وانت ها و تراک ها هم خیلی از نیسان بیشتره.
تو اینجا http://offroad4x4.ir/post/3515/ford-f150-%D9%BE%D8%B1%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7.aspx نوشته فورد رپتور به عنوان محبوب ترین و پرفروش ترین خودرو سال 2014 آمریکا شناخته شده.
tuatara
۳۰ دی ۱۳۹۳ظاهرش تقلیدیه ولی موتور امریکاییش خوبه
tuatara
۳۰ دی ۱۳۹۳شاعر میفرماید
گفت ان چیست با کهولت سن
همچنان روی خط تولید اااااست
با همه ضعف فنی و تکنیک
صاحب کثرت موالید اااااست
با کمال ادب چنین گفتم
پاسخش ممکن است و میسور ااااست
چهار چرخی که باشدت منظور
وانت نیسان جونیور اااااست
نوید
۳۰ دی ۱۳۹۳واقعا عجب شعری
به به