خودروسازی نیسان در راستای تلاشهای روزافزونش برای تبدیلشدن به یکی از قطبهای فناوری خودرو بهتازگی اعلام کرده که در سال مالی جاری دو فناوری جدید شامل بازه وسیعتر پیمایش مدلهای برقی و رانندگی خودکار پردهبرداری خواهد کرد.
کارلو گوسن (Carlo Ghosn) رئیس کمپانی با اشاره به اینکه قیمت و مسافت قابل پیشمایش با هربار شارژ، چالش اصلی خودروهای برقی است، اظهار امیدواری کرده فناوری جدیدشان که پاییز گذشته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت (IAA) در غالب مدل مفهومی گریپز (Gripz) معرفی شد، با ورود خود پاسخی برای این دو معضل اساسی باشد.
سامانه هایبرید جدید که با نام ای-پاور (e-Power) شناخته میشود از یک پیشرانه کوچک برای شارژ دوباره یک باتری آنبورد (on-board) استفاده میکند تا همین باتری در مرحله بعد پیشرانه برقی مسئول به حرکت درآوردن چرخها را بهکار بیندازد. به گفتهی گوسن، یک نمونه تولیدی از این فناوری بهطور رسمی در یک خودروی کامپکت جدید رونمایی خواهد شد. وی همچمنین هفته گذشته در جریان جلسه سهامداران کمپانی اضافه کرد: خودروی جدید برقیمان ازلحاظ بازدهی مصرف سوخت و خودکار بودنِ هرچه بیشتر، پاسخگوی نیاز مصرفکننده خواهد بود. فناوری دیگر که نیسان بهعنوان برگ برنده نگاهش میکند پروپایلوت (ProPilot) است؛ سامانه رانندگی خودکار که فعلاً مختص یک خط حرکت بوده و خودش کنترل فرمان را به عهده میگیرد. توضیح دقیقتر اینکه با استفاده از این سامانه، رانندگی و پیچیدن در پیچ بزرگراهها و نیز حرکت منقطع در ترافیک سنگین در یک خط بهصورت خودکار انجام میشود. البته طبق برنامهریزیهای نیسان در جهت توسعه آن برای چند خط، حداقل تا سال ۲۰۱۸ میلادی خبری از تولید انبوه آن نخواهد بود.
قرار است فعلاً در سال مالی کنونی هردو فناوری در بازار داخلی ژاپن آغاز بهکار کنند. البته فناوری خودران به آمریکا، اروپا و چین هم خواهد رفت اما بازارهای بینالمللی ای-پاور هنوز مشخص نیست.
این چیزا تو مملکت ما معنی نداره.اول باید دید ماشینش حلال هست یاحرام..دست زنای ژاپنی بهش خورده یانخورده و…ازاین مساعل شرعی بررسی بشود!!!!!خخخ دوم ما هنو دست از سر پیکان 60سال پیش برنداشتیم..دست از سر کامیونای مزخرف65سال پیش هنو برنداشتیم..پراید..پژو و… حالا این چیزا پیش کش قطعا این ماشین بااستندارهای کوچه خیابونای مااصلاسازگارنیست
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۹ تیر ۱۳۹۵جالب بود
پس تا2020 میتونیم خودرو های خودران رو تجربه کنیم
البته نه تو ایران با این وضع افتضاح رانندگی
Elemento
۹ تیر ۱۳۹۵کاش اول از همه تو ایران بیاد.
از رانندگی مردم که نمیخواد بد تر بشه.؟؟
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۹ تیر ۱۳۹۵مردم اونقدر بد رانندگی میکنن که بیچاره سیستم ماشین هم هنگ میکنه
میبینه یهو تو اتوبان با120 داریم میریم یه ماشین داره دنده عقب میاد!
محمد
۱۰ تیر ۱۳۹۵این چیزا تو مملکت ما معنی نداره.اول باید دید ماشینش حلال هست یاحرام..دست زنای ژاپنی بهش خورده یانخورده و…ازاین مساعل شرعی بررسی بشود!!!!!خخخ
دوم ما هنو دست از سر پیکان 60سال پیش برنداشتیم..دست از سر کامیونای مزخرف65سال پیش هنو برنداشتیم..پراید..پژو و…
حالا این چیزا پیش کش
قطعا این ماشین بااستندارهای کوچه خیابونای مااصلاسازگارنیست
احمد باقری
۹ تیر ۱۳۹۵بسیار عالی.
یو اس اس اینترپرایز
۹ تیر ۱۳۹۵طراحی شیکی
سعید
۹ تیر ۱۳۹۵من خودرو های ژاپنی فقط نیسان قبول دارم صاحب سبک در طراحی هنوز رو دست نیسان مورانو نیومده اون طراحی زیبا رو باید ادامه میداد
Archi KHAN
۹ تیر ۱۳۹۵کانسپت اولی خیلی خوشگله …
نوید جهرمی
۱۱ تیر ۱۳۹۵کاش زودتر روی خودروهای هیدروژنی هم کار کنه