ظاهراً نیسان در حال بررسی امکان فروش تمام یا بخشی از ۳۴ درصد سهام خود در میتسوبیشی موتورز است. این اقدام میتواند بهطور قابلتوجهی وضعیت اتحاد سهگانه رنو، نیسان و میتسوبیشی را تغییر دهد.
پس از انتشار این اخبار ارزش سهام نیسان ۵ درصد و میتسوبیشی ۳ درصد افزایش یافت. یکی از دلایل احتمالی نیسان برای فروش سهام خود در میتسوبیشی میتواند به موجودیت گروه میتسوبیشی مربوط باشد که پیش از این مالک یکپنجم میتسوبیشی موتورز بوده است.
البته سخنگوی نیسان با ارسال یک ایمیل به رویترز گفته است: “برنامهای برای تغییر ساختار همکاری با میتسوبیشی وجود ندارد.” سخنگوی میتسوبیشی هم با انتشار بیانیهای مشابه اظهار داشته این کمپانی به همکاری خود در اتحاد ادامه خواهد داد.
اگر نیسان سهام خود در میتسوبیشی را به فروش برساند نتیجه نهایی میتواند بسیار متفاوتتر از آن چیزی باشد که قبلاً کارلوس گوسن برای این اتحاد تجسم کرده بود. گوسن پیش از بازداشت خود در سال ۲۰۱۸ به دنبال ادغام کامل رنو و نیسان بود.
نیسان که ۴۳ درصد سهامش در دستان رنو است پیشبینی ضرر عملیاتی خود تا ماه مارس را تا ۲۸ درصد کاهش داده و یکی از دلایل اصلی آن افزایش تقاضا برای محصولات به ویژه در بازار چین بوده است. میتسوبیشی نیز که ششمین خودروساز بزرگ ژاپن است انتظار ضرر عملیاتی ۱۴۰ میلیارد ینی برای سال تجاری جاری را دارد.
هر دو شرکت نیسان و میتسوبیشی در مسیر کاهش هزینهها قرار دارند تا به این منظور به سوددهی بازگردند. نیسان همچنین اخیراً با ثبت شکایتی علیه گوسن خواهان غرامت ۱۰ میلیارد ینی شده است.
Hadi
۲۷ آبان ۱۳۹۹میتسوبیشی به یک تغییر استراتژی قوی نیاز داره تا بتونه به روزای طلایی گذشته برگرده…
میتسوبیشی چیزی بیشتر از اوتلندر،پاجرو و ASX هستش…
پس چی شد اون لنسر EVO فوق العاده؟
میتسوبیشی چرا نسل جدید لنسر رو تولید نمیکنه؟
واقعاً میتسوبیشی پتانسیل این رو داره که حتی به کلاس سوپر اسپرت ها وارد بشه یا حتی سدان های فست بک اسپرت…
حال میتسوبیشی اصلا خوب نیست…
NAVID۰۰۹۸
۲۷ آبان ۱۳۹۹همین الان نیسان اعلام کرده قضیه واگذاری ۳۴٪ سهامش شایعه بوده و تکذیب کرده .
سامورایی از قله فوجی
۲۷ آبان ۱۳۹۹میتسوبیشی برگرد به دوران اوج خودت …
Peyman56
۲۷ آبان ۱۳۹۹باورتون نمیشه ولی هنوز آرزومه یه پاجرو سبز شامپاینی و یک گالانت سوپر سالن مدل ۱۹۹۲ تمییز داشته باشم.حیف حیف….
917
۲۷ آبان ۱۳۹۹انشالله به آرزوت میرسی
Ahmadreza2002
۲۷ آبان ۱۳۹۹ای جان
گالانت سوسماری
هنوزم همسایمون یکیش رو داره
NAVID۰۰۹۸
۲۷ آبان ۱۳۹۹گالانت
عجب ماشینی که ای کاش میتسوبیشی چه سدان خفن با این نام تولید کنه تا بیاد و پوز تمام رقبا را به خاک بماله .
حتی اسم گالانت هم در ذهنها خاطره و زیبایی میافرینه .
میتسوبیشی فقط نیاز به یک مدیر محکم و دیوانه داره با یه تیم طراحی قوی تا دوباره جون بگیره و مطمئناً با چهار رونمایی خودرویی اگر وارد بشه ، میترکونه (( گالانت ، پاجرو ، لنسر ، اوتلندر )) .
فرشاد
۲۷ آبان ۱۳۹۹میتسو غولی بود واسه خودش
دهه هفتاد تو ایران ترکونده بود با گالانت
Alireza
۲۷ آبان ۱۳۹۹میتسوبیشی عملا واحد r&d اش تعطیله اوتلندر خیلی پیره asx هم همیمطور خب معلومه اینجوری فروش نمیکنن اونم تو این بازار رقابتی باقی محصولاشونم به جای نسل جدید توقف تولید زدن مثه لنسر
میثم
۲۷ آبان ۱۳۹۹میتسو الان باید خیلی سریع به الکتریکی سازی سویچ کنه